המקור והסיבה אחת היא: מציאות! פשוט אי אפשר להזהר מזה.יעקב. ב אמר:מקובל שכולנו טמאי מתים, אבקש את עזרת הציבור לדעת
א. מה המקור לכך
ב. מה הסיבה לכך
ג. איך לעתיד לבוא ניטהר באפר פרה, מי יעסוק בפרה ויזה?
תיובתא אמר:שאלה בנושא: תינוק שנולד לאמא טמאת מת, נטמא מיד או שלא (במידה ולא נוגע בה להניק וכדו')?.
טומאת מגע האמורה בכ''מ בין במת בין בשאר המטמאים הוא שנגע האדם בבשרו בטומאה עצמה. בין בידו בין ברגלו בין בשאר בשרו. ואפילו בלשונו ה''ז נטמא. וכן נראה לי נגע שאם בצפרניו או בשיניו נטמא כיון שהם מחוברים לגוף הרי הם כגוף. אבל אם תחב אדם טומאה בכוש והכניסה לתוך גרונו של אדם טהור ולא נגעה בלשונו. או שהכניסה לתוך מעי של אשה מלמטה ולא נגעה בבשרה לא נטמא הבולע משום מגע זה. שהרי לא נגעה בבשרו שנגיעת פנים אינה נגיעה:
באיכה רבה מבואר שבבית ראשון גרו בירושלים לבד מאות מליארדי אנשים.בן של רב אמר:בחשבון פשוט: נכנסו לארץ 600.000 יהודים + נשים = 1.200.000
בואו נחמיר... שהם ילדו כל זוג - רק 4 ילדים = בדור הבא יש כבר שתי מליון וארבע מאות אלף גופות - לקבור באדמתנו הקטנטונונת.
נחמיר גם שכזה דור לא גמר להיוולד עד שהזוג הגיעו לגיל 40
ונחשב עד החורבן הראשון בלבד (410 שנה) = 10 דורות (+)
כמה זה עשר כפול שתי מליון וארבע מאות = 24 מליון גופות!
מה שכחנו? את המתים שלפני הכניסה לארץ ושאחרי בית ראשון
א. כל הפוסקים שכ׳ שאסור לעלות להר הבית משום כרת.יעקב. ב אמר:מקובל שכולנו טמאי מתים, אבקש את עזרת הציבור לדעת
א. מה המקור לכך
ב. מה הסיבה לכך
ג. איך לעתיד לבוא ניטהר באפר פרה, מי יעסוק בפרה ויזה?
א. כמדומני שהרב השואל התכוון לדעת על פי מה פסקו כך.חלק א׳ ממעל אמר:א. כל הפוסקים שכ׳ שאסור לעלות להר הבית משום כרת.יעקב. ב אמר:מקובל שכולנו טמאי מתים, אבקש את עזרת הציבור לדעת
א. מה המקור לכך
ב. מה הסיבה לכך
ג. איך לעתיד לבוא ניטהר באפר פרה, מי יעסוק בפרה ויזה?
ב.כי אין פרה אדומה.
ג.אלי׳ הנביא או מלך המשיח יכולים להזות או שנפסוק את ה׳טריק׳ של העז המבואר במשנה.
א. על פי המציאות.חגי פאהן אמר:א. כמדומני שהרב השואל התכוון לדעת על פי מה פסקו כך.חלק א׳ ממעל אמר:א. כל הפוסקים שכ׳ שאסור לעלות להר הבית משום כרת.יעקב. ב אמר:מקובל שכולנו טמאי מתים, אבקש את עזרת הציבור לדעת
א. מה המקור לכך
ב. מה הסיבה לכך
ג. איך לעתיד לבוא ניטהר באפר פרה, מי יעסוק בפרה ויזה?
ב.כי אין פרה אדומה.
ג.אלי׳ הנביא או מלך המשיח יכולים להזות או שנפסוק את ה׳טריק׳ של העז המבואר במשנה.
ב. זו לא תשובה לשאלה למה טמאים, זה הסבר למה לא נטהרים.
ג. איזו עז?
יש פוסקים שכ׳ משום שיבאו ליכנס ללפנים מהחיל וכולנו טמאי מתים.בן של רב אמר:לגבי מש"כ כבודו "כל הפוסקים שכ׳ שאסור לעלות להר הבית משום כרת".
יש לציין שאין איסור בעצם רק בחיל ולא בהר הבית
יש גזרה של הפוסקים אטו מקום החיל ולפנים ממנו ואטו בעל קרי שלא העריב שמשו וכן אטו זבין וזבות נדות ויולדות
ולאו דוקא בגלל שאנו עצמנו בחשש זבין
(מו"ר רבי משה שפירא טען שאין מקום לחשש זיבה וס"ל שלא צריך מסורת כדי לקרוא ולהבין מהמשנה את גדרי זב)
לגבי א ו-ב, אני מבין שכתבת את הדברים ברוח "משנכנס אדר מרבין בשמחה".חלק א׳ ממעל אמר:א. על פי המציאות.חגי פאהן אמר:א. כמדומני שהרב השואל התכוון לדעת על פי מה פסקו כך.חלק א׳ ממעל אמר:א. כל הפוסקים שכ׳ שאסור לעלות להר הבית משום כרת.
ב.כי אין פרה אדומה.
ג.אלי׳ הנביא או מלך המשיח יכולים להזות או שנפסוק את ה׳טריק׳ של העז המבואר במשנה.
ב. זו לא תשובה לשאלה למה טמאים, זה הסבר למה לא נטהרים.
ג. איזו עז?
ב. זה ת׳ למה כולנו טמאי מתים.
ג. עי׳ פרה פרק ג׳ משנה ג׳, ולעיקר השאלה עי"ש בבועז אות ז׳.
אאא אמר:מספיק שנולדת בבית חולים, ובדיוק באותו הזמן היה באחד הקומות נפטר רח"ל [די מצוי לצערינו].
הרי נטמאת באוהל.
בר"מ בפיה"מ פרה פ"ג מ"ג מבואר שכל הענין שמבואר שם שעושים עם זכר של רחלים הוא בשביל שיוכלו להזות גם כאשר כולם טמאי מתים, א"כ הפתרון הוא משנה מפורשת.יעקב. ב אמר:מקובל שכולנו טמאי מתים, אבקש את עזרת הציבור לדעת
ג. איך לעתיד לבוא ניטהר באפר פרה, מי יעסוק בפרה ויזה?
כל זה לא סיבה להחשיב את כולם טמאי מתים, בבית שני כבר היו קבורים באדמת הארץ מליוני מתים ובפרט בירושלים שכבר בתקופת בית שני כבר היו מאחוריה הרבה מאד מלחמות עם הרוגים בלי סוף, הדין הוא שמי שלא יודע שהוא טמא אינו טמא ולא צריכים לחשוש שמא אנחנו הולכים על מתים.חלק א׳ ממעל אמר:באיכה רבה מבואר שבבית ראשון גרו בירושלים לבד מאות מליארדי אנשים.בן של רב אמר:בחשבון פשוט: נכנסו לארץ 600.000 יהודים + נשים = 1.200.000
בואו נחמיר... שהם ילדו כל זוג - רק 4 ילדים = בדור הבא יש כבר שתי מליון וארבע מאות אלף גופות - לקבור באדמתנו הקטנטונונת.
נחמיר גם שכזה דור לא גמר להיוולד עד שהזוג הגיעו לגיל 40
ונחשב עד החורבן הראשון בלבד (410 שנה) = 10 דורות (+)
כמה זה עשר כפול שתי מליון וארבע מאות = 24 מליון גופות!
מה שכחנו? את המתים שלפני הכניסה לארץ ושאחרי בית ראשון
נחלי מים אמר:אם מישהו עבר על מקום ואינו יודע אם יש בו קבר מתחת אין דינו כטמא מת שהרי דינו כקבר התהום.
אי זהו טומאת התהום כל שלא הכיר בה אחד בסוף העולם הכיר בה אחד בסוף העולם אין זה טומאת התהום
ובפרט להר"מ שכתב "וְהוּא הַדִּין לִשְׁאָר כֵּלִים. בֵּין כְּלֵי מַתָּכוֹת בֵּין כְּלֵי שֶׁטֶף וּבְגָדִים."בן אבנר אמר:בנושא חרב הרי הוא כחלל שכתבו כמה כותבים, הוא מחלו' ראשונים האם המנטמא ע"י חרב הרי הוא כחלל חייב הזאה, והאם מטמא באהל, כך שלהרבה ראשונים זו לא סיבה לומר שכולנו טמאי מתים, [אך אם זה כן מטמא כולנו אכן טמאים, ולא דווקא משום המשקפיים (לתשומת לב הרב @יעקב. ב ), אלא כל מקום שהיה בו מת יש בו מאות פריטי מתכת המטמאים, וכל אדם היה אי פעם בבנין שאי פעם היה בו מת, וכל הסכו"ם שיש שם מטמא באהל].