החיפוש הניב 184 תוצאות

חזור

על ידי יאיר
28 דצמבר 2015, 20:33
עבור לפורום
עבור לנושא

מזל טוב על פתיחת הפורום!

יהי רצון שיהא זה המקום מלא בתורה, יראה וקדושה!

בשם ה' נעשה ונצליח

בהצלחה לכולם ויישר כח!
על ידי יאיר
28 דצמבר 2015, 21:34
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: סקוטש בשבת - האם מותר להשתמש

לכאורה כן. יצא גם סקוטש יותר משופר באישור צומת (איני יודע אם מוסכם על כולם).
על ידי יאיר
28 דצמבר 2015, 21:41
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: סקוטש בשבת - האם מותר להשתמש

זה לא קשור לגודל החורים, פשוט אינם סופגים ואין בהם סחיטה.
(הסקוטש השני לדוגמא, מאוד ידוע כסקוטשבת. מקורות לצערי אין כרגע תח"י).

המשופר בנוי מ3 שכבות ויותר נח וקל לשימוש.
על ידי יאיר
28 דצמבר 2015, 21:54
עבור לפורום
עבור לנושא

סימונים לתועלת השימוש בפורום

כל אשכול שהסמל שלצידו הימני באדום הדבר מורה שיש שם הודעות שעדיין לא קרא המשתמש המחובר. שחור פירושו שקראת. כוכבית אומרת שכתבת הודעה בנושא. וכן באשכול עצמו ההודעות שלא נקראו עדיין מסומנות בריבוע בצבע כתום בצד, לחיצה עליו מפנה אותך ישירות להודעה הראשונה באשכול שעדיין לא קראת, שימושי מאוד וחוסך זמן רב! ...
על ידי יאיר
30 דצמבר 2015, 09:21
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מי מכר את יוסף?

1."לְכוּ וְנִמְכְּרֶנּוּ לַיִּשְׁמְעֵאלִים ". (האחים רצו להוציאו מהבור ולמוכרו לישמעאלים). 2."וַיַּעַבְרוּ אֲנָשִׁים מִדְיָנִים סֹחֲרִים, וַיִּמְשְׁכוּ וַיַּעֲלוּ אֶת-יוֹסֵף מִן-הַבּוֹר, וַיִּמְכְּרוּ אֶת-יוֹסֵף לַיִּשְׁמְעֵאלִים , בְּעֶשְׂרִים כָּסֶף; וַיָּבִיאוּ אֶת-יוֹסֵף, מִצְרָיְמָה ". (בפשטות,...
על ידי יאיר
30 דצמבר 2015, 15:23
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרופיל משתמש בגוף ההודעה

מנהל ראשי א' כתב:
שלום כתב:כדי בפורום יהיה שימושי הוא צריך להיות נח למשתמש
הוא לא נח בכלל? או שהוא נח מאוד, רק לא נח+? ;)
הפורום הכי נח שאני מכיר!

כמובן שתמיד ניתן לשפר עוד ועוד.
על ידי יאיר
30 דצמבר 2015, 20:03
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: להחזיר גזל לעצמי-מותר?

בעקרון כן אבל יש בעיה שיתגלה הדבר ויהיה בזה חילול ה' (אפילו שאח"כ תסביר למה עשית כך)
אם יש חשבונית (בד"כ זה מספיק לסופרים למרות שהיא לא ממש ראיה שקנית רק 2) ניחא,

אם אין..קצת בעיה. כנלע"ד.
על ידי יאיר
31 דצמבר 2015, 16:53
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לחש להנצל מגויים רוצחים היל''ת

אני בכל אופן, לא התכוונתי חלילה, שהלחשים עובדים היום.
על ידי יאיר
01 ינואר 2016, 01:46
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: נר נשמה

מה העניין בהדלקת נר נשמה? כתוב נר ה' נשמת אדם. אך עדיין מה מועיל לנשמה הדלקת נר בעולם הזה? בשלמא תורה ומצוות זה דבר רוחני שבוודאי מועיל לנשמה, אך מה עניין דבר גשמי כנר, לנשמה? ומהיכן המקור לעניין זה? או ווה איז ניק בחרת לך... שמעתי שיש בזה נחת רוח גדולה מאוד לנפטר. במשנה במסכת ברכות נ"ב נרמז מנהג ה...
על ידי יאיר
01 ינואר 2016, 09:00
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: טרמפ לחץ

האוכל מסעודה שאינה מספקת לבעליה - שזה אבק גזל, והוא מדמה שלא חטא ויאמר 'כלום אכלתי אלא ברשותן?!'...." (הלכות תשובה ד א) "רבי יצא לפני רבי פינחס בן יאיר ואמר לו: 'רצונך לסעוד אצלי?' אמר לו: 'כן!'. זרחו פניו של רבי. אמר לו רבי פינחס בן יאיר: 'כמדומה אתה שמודר הנאה מישראל אני? ישראל קדושים הן! יש רוצה ...
על ידי יאיר
02 ינואר 2016, 22:27
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: טרמפ לחץ

שאול כתב:וכבר אסרו רבותינו גם 'סתם' טרמפים, והטעמים רבים ומובנים וד"ל.
כוונתו משום חשש מהמחבלים, הערבים, הישמעאלים (רבים) ימ"ש והוא מה שבעצמך 'טוב להודות' רמזת בפתיחת האשכול... :
טוב להודות כתב:משום 'חמס'
על ידי יאיר
03 ינואר 2016, 01:08
עבור לפורום
עבור לנושא

הודעות פרטיות

הנני להסב תשומת ליבם של כמה מחברי הפורום ללחוץ מדי פעם על 'הודעות פרטיות':

http://www.tora-forum.co.il/ucp.php?i=pm&folder=inbox
על ידי יאיר
04 ינואר 2016, 00:09
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: הודעות פרטיות

מבקש כתב:לא הבנתי למה להיכנס, בראש העמוד יש מעטפה ולידה כתוב הודעות פרטיות וליד מספר ההודעות
אין הכי נמי וזה מה שרציתי. פשוט אנשים לא שמים לב שנשלחה אליהם הודעה ולכן כתבתי מש"כ.
על ידי יאיר
04 ינואר 2016, 22:50
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: וקרא זה אל זה ואמר

שאול כתב:
חקרן כתב:כוונתי על הויפן כה וכה (כלשונכם) בעושה שלום במרומיו.
הבינותי, אבל למה ב'מודים דרבנן' למשל לא עושים כן... במה נתייחד וקרא זה אל זה
ה'מנהגים' נובעים הרבה פעמים מטעות בהבנה וכמו כאן בגלל המילים 'זה אל זה'.
(וכמ"ש שיש נוהגים כך ב'לכה דודי' במילים 'ימין ושמאל'...)
על ידי יאיר
17 ינואר 2016, 02:30
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שנאת החתול לעכבר

המקור הוא 'אלפא ביתא דבן סירא' שאינו אמין כ"כ (אם כי מעניין).
על ידי יאיר
17 פברואר 2016, 00:08
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: דג חי או דג נט

הנה (להוריד את שלושת הקבצים ולחלץ את הראשון):
על ידי יאיר
21 פברואר 2016, 02:12
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שיטות ודרכים בלימוד

מוטי כתב:אני התכוונתי דייקא ללימוד שיטתי בספר, למשל גפ"ת, אחרי שישבת עמלת חקרת והבנת, שיהיה סוג של רשימה מסודרת של שאלות מכיוונים שונים שיהיה ניתן לבדוק האם התבוננת בכולם וכו' וכו', מקווה שהובנתי.
בענין לימוד גמ', בד"כ שוטנשטיין מקיפים את הנושא ומתייחסים לשאלות שאמורות להישאל.
על ידי יאיר
21 פברואר 2016, 23:59
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

יש את הידוע (ויש חלוקים) "צללו כעופרת במים, אדירים"

ועוד אחד שמאוד חורה לי שהשצי"ם לא מקפידים בתחילת 18 בברכה ראשונה-מגן אבות צ"ל:

"מחיה מתים אתה, רב להושיע" ולא "מחיה מתים, אתה רב להושיע".
על ידי יאיר
23 פברואר 2016, 23:38
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מקורות לזה שבעל מחבר ספר התרומה היה כהן

לפי תיאורו בשו"תי הרשב"ץ והרשב"ש, יש סוברים כי הרב ברוך היה כהן.

רשב"ץ סימן לו' ורשב"ש סימנים קכ"ה תר"מ ותרי"ג - ערכו בחיבור אוצר הגדולים

ואין לבלבל בינו לבין ר' ברוך בן יצחק מרגנשבורג (אורבך, בעלי התוספות, ע' 346).
על ידי יאיר
24 פברואר 2016, 15:46
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרסום הפורום - רשימות תפוצה

מדוע שלא תשלח אתה לרשימת התפוצה שלך את זה: "בעז"ה, אחרי מאמצים מרובים, נפתח פורום תורני חדש! פורום זה, הינו בשורה גדולה לכלל משתמשי האינטרנט המסונן. תנאי קודם למעשה הוא, שפורום זה יהיה נקי מכל הבעיות שיש בפורומים אחרים, ויעבור סינון קפדני ועיקש, בניטור רציף על ידי חבר ת"ח שנתרמו לעניין, וכן באפשרות ...
על ידי יאיר
26 פברואר 2016, 01:14
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חיפוש מקור: מרדכי תיקן מתנות לאביונים לעילוי נשמת משה רבינו!!

http://hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_46532_74.pdf מתנות לאביונים בפורים. טעם שמרדכי תיקן ד״ז, כ׳ קיצור האלשיך (אסתר ט׳ כ״ב) בשם הרלב״ג דנמצא במדרש דע״י תפילת משה וע״י תפילת מרדכי שניהם יחד באה הישועה, וזו היתה עצת משה רבינו ע״ה לאליהו כשבא להודיעו על גזירת המן, לכך תיקן מרדכי שיתנו צדקה ו...
על ידי יאיר
10 מרץ 2016, 23:32
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פאה נוכרית

לגבי הגר"א, יש מקום אחד שמשמע (יכול להשתמע) שאוסר (ומביאו הגר"ע יוסף זצ"ל)

ויש מקום אחר שמשמע (יכול להשתמע) שמתיר.