החיפוש הניב 11 תוצאות

חזור

על ידי עם חכם ונבון
19 נובמבר 2018, 22:50
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרשת וישלח, יום השלישי למילה

ברית מילה הואיל ואתי לידן נימא ביה מילתא , פסוק א וַיֵּרָא אֵלָיו ה' בְּאֵלנֵי מַמְרֵא. כִּי שָׁם נִמּול אַבְרָהָם אָז, וְכָל בֵּיתו נִמּולוּ אִתּו, שָׁם הופִיעַ הָאֵל יִתְבָּרַךְ שְׁכִינָתו לַעֲמד בַּבְּרִית, כַּמִּשְׁפָּט לְכָל כּורְתֵי בְּרִית, כְּעִנְיַן "אַתֶּם נִצָּבִים וְכוּ' לְעָבְרְךָ בִּבְ...
על ידי עם חכם ונבון
04 דצמבר 2018, 20:45
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: גיטין נט: מפני דרכי שלום

אוריאל כתב הנה בכל מקום "רבים" זה שלוש,
ככל שידוע לי רבים זה שניים
על ידי עם חכם ונבון
13 דצמבר 2018, 23:30
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: סיבת אמירת עלינו לשבח בתפילה/ברית/קידוש לבנה

אני שמעתי, שהסיבה שבברית אומרים כי המנהג היה שהיו עושים את הברית לפני 'עלינו' שבתפילה וכך זה נשאר. וככל שידוע יש עוד מקומות שכך נוהגים (אני נזהר מאד אבל נדמה לי שבגור נוהגים כך)
על ידי עם חכם ונבון
13 דצמבר 2018, 23:34
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מדוע להתחיל את היום עם לעולם יהא אדם...

בדרך אגב אי איירינן ב"לעולם יהא אדם", מפורסם הביאור שביארוהו "לעולם יהא אדם" קודם כל אדם ואח"כ "ירא שמים"
על ידי עם חכם ונבון
14 דצמבר 2018, 14:29
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מדוע להתחיל את היום עם לעולם יהא אדם...

בדרך אגב אי איירינן ב"לעולם יהא אדם", מפורסם הביאור שביארוהו "לעולם יהא אדם" קודם כל אדם ואח"כ "ירא שמים" בהמשך לעניין, שמעתי פעם ווארט נפלא, אומרים בליל שבת ש"נמצא חן בעיניך ובעיני כל אדם וחוה ובעיני כל רואינו לעבודתך". וקשה תרתי א. כבר אמרנו אדם וחוה ואת מי באים להוסיף? ב. למה לא כתוב אדם? ושמעתי...
על ידי עם חכם ונבון
25 דצמבר 2018, 14:57
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מה ההגדרה של חסיד אומות העולם

האחד בא לגור כתב:ברמב"ם הלכות מלכים פ"ח ה"יא כתב
"כל המקבל שבע מצוות ונזהר לעשותן הרי זה מחסידי אומות העולם"
וכן הוא באיסו"ב פ"יד ה"ז
א"כ מהיכן הגיע הטעות לקרוא לגוים שהצילו יהודים "חסידי אומות העולם".
על ידי עם חכם ונבון
04 מאי 2020, 16:13
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: האם יש ענין שלא לקרוא בשם קורונה?

ואני שמעתי שלהיפך יש עניין לומר קורונה
שהתרגום שלו הוא כתר שבעצם מזכירים
את הרבש"ע שהמלכות שלו
שכל העולם עומד נואש מול וירוס קטנטן
וצועקים כתר
על ידי עם חכם ונבון
12 מאי 2020, 23:38
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: ותן ברכה - למה לא מזכירים בקיץ את הטל בברכת השנים?

משום שהלשון דומה בלשון בקשה ושיגרא דלישנא שאנשים ימשיכו ומטר. משא"כ במחיה המתים שהוא לשון אחר "משיב" "מוריד". האם הסברא שמא יטעו בלשון היא סיבה מספקת לא להזכיר טל בברכה? תמיהני. ואגב, יש נוסחאות (צאנז, ואולי עוד) שגם בקיץ אומרים ' משיב הרוח ומוריד הטל'. ע"פ הגמרא בתענית שטל לעולם אינו פוסק.   אמנם ...
על ידי עם חכם ונבון
13 מאי 2020, 10:19
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: ותן ברכה - למה לא מזכירים בקיץ את הטל בברכת השנים?

משום שהלשון דומה בלשון בקשה ושיגרא דלישנא שאנשים ימשיכו ומטר. משא"כ במחיה המתים שהוא לשון אחר "משיב" "מוריד". האם הסברא שמא יטעו בלשון היא סיבה מספקת לא להזכיר טל בברכה? תמיהני. ואגב, יש נוסחאות (צאנז, ואולי עוד) שגם בקיץ אומרים ' משיב הרוח ומוריד הטל'. ע"פ הגמרא בתענית שטל לעולם אינו פוסק.   אמנם ...
על ידי עם חכם ונבון
18 מאי 2020, 11:45
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: קידוש: על היין - האם זה מעכב בדיעבד?

לא הבנתי את דבריך הרי אפשר לקדש על הפת ורואים שיין לא מעכב
רק שאלתך היא על אחד שאין לו גם פת?
האם יעשה קידוש בלא כלום