החיפוש הניב 44 תוצאות

חזור

על ידי fantian
12 מרץ 2020, 21:37
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שבת דף ה - עמד לפוש עמוד לכתף - מה עם עמד במעבר חצייה או הרמזור ומחכה עד שיוכל לעבור?

עיין שער הציון שמט ס"ק יח שדיבר להדיא על אופן כזה, ומצדד שכל שלא עמד לתקן משאו אף שעמד לאיזה צורך שהוא מקרי עמידה לפוש, ועיי"ש מה שתמה על רבינו ירוחם יישר כחכם. עיינתי בשער הציון שם, ואכן כן כתוב כדבריך  שכל שלא עמד לתקן משאו אף שעמד לאיזה צורך שהוא מקרי עמידה לפוש . וא"כ בניד"ד דעמד במעבר חציה או ...
על ידי fantian
17 מרץ 2020, 20:41
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: ביקורת נגד חיבור ספרים

אם מישהו מחפש נושא שעוד לא כתבו עליו; הלכות מים אמצעים השלם בהלכה ובאגדה. יש לי כבר התחלה טובה. בגמ' בחולין מבואר שמים אמצעים רשות. שלש חקירות בגדר דין מים אמצעים א. מה שכתוב מים אמצעים רשות, היינו שלכתחילה עדיף ליטול אלא שרשות היא ולא הטילוה חובה. או דילמא שלכתחילה עדיף לא ליטול והרשו את הרוצה ליט...
על ידי fantian
22 מרץ 2020, 14:05
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שבת דף יג- הערות והארות

דף יג. א - ת''ש העוף עולה עם הגבינה על השלחן ואינו נאכל דברי ב''ש, וברש"י  על השולחן . שאוכל עליו מותר להניח בשר העוף אצל הגבינה דקסברי בית שמאי בשר עוף בחלב לאו דאורייתא ולא גזרי' העלאה אטו אכילה: ולהלן בגמ' רשב''ג אומר שני אכסניים אוכלין על שלחן אחד זה אוכל בשר וזה אוכל גבינה ואין חוששין, ולאו את...
על ידי fantian
23 מרץ 2020, 20:40
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: קורונה - מתענין או מתריעין? --- טעות

ויש גם את הגמ' הזו - תענית כא:
אמרו ליה לשמואל: איכא מותנא בי חוזאי. גזר תעניתא. אמר ליה: והא מרחק! - אמר: ליכא מעברא הכא דפסיק ליה.
ואולי גם בקורונה ליכא מברא דקא מפסיק (כיון שהיו טיסות)
על ידי fantian
27 מרץ 2020, 15:49
עבור לפורום
עבור לנושא

אינך מורשה לקרוא בפורום זה.
על ידי fantian
29 מרץ 2020, 13:54
עבור לפורום
עבור לנושא

חידון טריויה בשו"ע הלכות פסח

הכנתי טריויה בשו"ע הלכות פסח, הרי הוא לפניכם
קשה-מבחן-טריויה-בהלכות-פסח.zip
(לפתוח בכרום או באקספלורר)
ניתן להוריד גם מפה
https://drive.google.com/file/d/1JUdLR8 ... sp=sharing

 
על ידי fantian
01 אפריל 2020, 15:43
עבור לפורום
עבור לנושא

אינך מורשה לקרוא בפורום זה.
על ידי fantian
10 אפריל 2020, 01:22
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: זן חדש של בדיקת חמץ. בדידי הווה עובדא!

אני מודה שעיקר התקנה היא בלילה ולאור הנר ואעפ"כ בשו"ע פסק הרמ"א שצריך לבדוק כיסים,
ועוד יש לומר שכאן זה יותר דומה אפי' לבדיקת חמץ כיון שאני בודק מקום שיתכן שיש בו חמץ ואפשר לבודקו על ידי אור הנר רק שאני לא מומחה מה חמץ ומה לא ולכן אני מסתכל על ההכשר
על ידי fantian
20 אפריל 2020, 19:04
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מדוע ספירת הימים בתחילתם והשבועות בסופם

מקצת היום ככולו, ואין מקצת השבוע ככולו
על ידי fantian
24 אפריל 2020, 18:44
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: אמונה בזוהר ע''פ הלכה

היעב"ץ (שהובא כבע"פ של ר"י אייבשיץ) האמין שחלק קטן מהזוהר זוייף, אבל הוא עצמו היה מקובל גדול וכנודע
על ידי fantian
06 מאי 2020, 01:46
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: גיטין לט. גר שמת וכו' - עזרה בפשט

הרשב"א ביאר ביאור אחר וכן הפנ"י התקשה בדברי רש"י, מ"מ יתכן לבאר דברי רש"י שלכו"ע יש יציאה מיוחדת של עבד במיתת האדון כמו שיש באשה יציאה של מיתת הבעל, וקטן לרבנן יוצא מצד היציאה הזו ולא מצד שיש לו יד לזכות בעצמו כי לכו"ע אין לו.  (דהיינו גם לרבנן אין לו יד לזכות בעצמו, אלא יציאת מיתת האדון היא המוציאת...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 12:20
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שינוי מקום "הפס המפריד" ב - וורד

ה"פס המפריד" בין גוף הטקסט ל - הערות שוליים "זז" לי משום מה לצד שמאל. איך אני מחזיר אותו ימינה ? וכן איך אני יוצר רווח בין ה"פס" הנ"ל לשורה הראשונה של הערות שוליים [בכל המסמך] בלי שישפיע על הרווחים בכל ההערות שוליים שבמסמך [מלבד השורה הראשונה בכל עמוד] ? image.png עריכה של הפס המפריד נעשית על ידי ת...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 12:22
עבור לפורום
עבור לנושא

לתועלת הציבור: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

למי שלא מכיר, תוכנת "anki" היא תוכנת שינון וחזרה והיא אחת התוכנות הפופלריות ביותר בעולם ללימוד שפות. אפשר כמובן לנצל אותה לצורך חזרה ושינון בלימוד תורני, (וישנם הרבה שעושים זאת). אם מישהו רוצה הסברים מפורטים יותר או עזרה בשימוש אשמח לתת. (אני עם נטפרי , אז כל הקישורים פתוחים בנטפרי) תוכנת אנקי בגיר...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 12:29
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

הסבר כללי על אופן השימוש יש שתי שלבים השלב הראשון הוא הכנסת שאלות ותשובות, והשלב השני החזרה. שלב הוספת השאלות כשפותחים את התוכנה, במסך הבית למטה יש כפתור בשם צור חפיסה, לוחצים עליה ובוחרים שם לחפיסה החדשה (למשל "גמרא ברכות פ"א"). כעת תראה במסך הבית חפיסה בשם (ברכות פ"א). בוחרים את החפיסה (לוחצים על...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 12:29
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

צילום מסך 2.png תמונה-1.png 2.png הסבר על איך התוכנה עובדת (לא חייבים לקרא) ההסבר נכתב במונחים מקצועיים אך יש להכל מקורות במקורותינו, בשפה תורנית יותר כמובן התוכנה נועדה לעזור לזכור, וישנם מעידים שהיא ממש תוקעת לך את החומר במוח. התוכנה מבוססת על שלש דברים עיקריים שינון לסירוגין (שנקרא גם חזרה במרווח...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 12:58
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שינוי מקום "הפס המפריד" ב - וורד

ברוך שאמר כתב:
10 מאי 2020, 12:40


אולי כבודו יודע גם את הפתרון לשאלה השניה ששאלתי ?


איפה שנכנסת להערת השוליים תעשה פשוט גם אנטר (אחרי הפס)
על ידי fantian
10 מאי 2020, 18:01
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תוכנה לסינון רשת ברמת מחשב מקומי

תיובתא כתב:
10 מאי 2020, 18:00
fantian כתב:
10 מאי 2020, 17:53
יש תוכנה בשם k9 אני לא יודע מה אתה היום אתה יכול לנסות'(יכול להיות שיש לי קוד לתוכנה)
מתה מזמן, וקבורתה קבורת חמור.

נתתי לשני אנשים קוד ואמרו שעובד להם ככלב חי אשר טוב מן הארי
(k9 זהו שמו של כלב שמירה)
על ידי fantian
10 מאי 2020, 19:04
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שינוי מקום "הפס המפריד" ב - וורד

ברוך שאמר כתב:
10 מאי 2020, 18:20
יישכ' עצום !!! זה כ"כ הפריע לי, וכעת הכל בא על מקומו בשלום, ממש תודה רבה.

כיון שכב' מבין טוב בהנ"ל, אולי ילמדני כיצד אני יוצר רווח בין ה"פס" הנ"ל לשורה האחרונה של גוף הטקסט ?

באותו הדרך (אתה נכנס למצב טיוטה), ועושה אנטר לפני הפס.
על ידי fantian
10 מאי 2020, 20:25
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לתועלת הציבור: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

לצורך תמיכה מלאה בעברית מומלץ להפעיל את הקובץ הבא
תמיכה בעברית מתאים ללימוד תורני (למחיקה).7z
או את זה
תמיכה מימין לשמאל.rar

עריכה: שכחתי לציין שצריך כשמוסיפים שאלה לשנות את סוג הכרטיס, ללחוץ למעלה (איפה שכתוב בסיסית) ולהחליף את זה ל"מימין לשמאל". צריך לעשות את התהליך הזה פעם אחת בלבד...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 21:17
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: כח הנאמנות של הכשרויות

בשונה מבעל מפעל שהמדד שלו נמדד לפי טיב הסחורה הרי שההכשר המדד שלו לפי טיב ההשגחה, כך שהאינטרס של בעלי המכשירים אמור להיות להחמיר, אך כמובן תלוי מאד בהתנהגות ההשגחה האם המערכת שלהם חסויה ולא מנדבים מידע לציבור או להיפך, כמו כן על איזה תקן הם מפרסמים את עצמם, בדומה לבעל עסק שלפעמים הוא מעדיף לייצר מו...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 21:45
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לתועלת הציבור: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

לצורך תמיכה מלאה בעברית מומלץ להפעיל את הקובץ הבא תמיכה בעברית מתאים ללימוד תורני (למחיקה).rar או את זה תמיכה מימין לשמאל.rar אני מנסה לפתוח את קובץ הrar ומופיעה לי ההודעה: תמונה.png כנראה אין לך תוכנת rar מתאימה, אנסה להעלות בדחיסה יותר פשוטה זה טוב? תמיכה בעברית מתאים ללימוד תורני (למחיקה).7z  
על ידי fantian
10 מאי 2020, 21:55
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לא ראי זה כראי זה

שלו' כתב:
10 מאי 2020, 14:40
אבר כיונה כתב:
10 מאי 2020, 12:13
כבר היה על זה אשכול בעבר, עי"ש

יישר כוחך!
עיינתי שם ושמחתי.
אך לא ראיתי שם התיחסות לשאלת הכפילות?
הכפילות הוא מדוע צריך את שניהם ולא סגי באחד מהם, למשל בב"ק פ"א מ"א, לא הרי השור כהרי המבעה ולא הרי המבעה כהרי השור, זאת אומרת שצריך שבכל אחד יהיה משהו שאין בחבירו למען לא יוכל חבירו ללמוד הימנו
על ידי fantian
10 מאי 2020, 22:03
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לא ראי זה כראי זה

יישר כוחך! עיינתי שם ושמחתי. אך לא ראיתי שם התיחסות לשאלת הכפילות? הכפילות הוא מדוע צריך את שניהם ולא סגי באחד מהם, למשל בב"ק פ"א מ"א, לא הרי השור כהרי המבעה ולא הרי המבעה כהרי השור, זאת אומרת שצריך שבכל אחד יהיה משהו שאין בחבירו למען לא יוכל חבירו ללמוד הימנו זה מוכרח שבכל אחד יהיה 'חומרא' מסויימת...
על ידי fantian
10 מאי 2020, 22:04
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לתועלת הציבור: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

שכחתי לציין שאחרי שמתקינים את התמיכה בעברית שהבאתי למעלה צריך כשמוסיפים שאלה לשנות את סוג הכרטיס, ללחוץ למעלה (איפה שכתוב בסיסית) ולהחליף את זה ל"מימין לשמאל". צריך לעשות את התהליך הזה פעם אחת בלבד...
על ידי fantian
11 מאי 2020, 00:08
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: בקשת פשט ברש"י משלי

נא לבאר לי באופן מלא, מהי אותה עצה שנפשו של האדם יועצת לו, ולעומתה טוב יותר מה שחבירו מקרבו וממתקו בדבריו, מה הנושא כאן? נ"ל שהמכוון הוא שנח לו לאדם שיהא חבירו יועצו ומשתתף עמו במתק שפתיו, מאשר שהוא ייעץ לעצמו ואף אם עצתו טובה משל חבירו ובאמת פותרת לו את בעייתו. מכיון שתחושת הקירוב וההשתתפות ממתקת ...
על ידי fantian
11 מאי 2020, 00:33
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: האם יש חיסרון בלימוד עם פיג'מה

מזכיר לי סיפור אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ?? אצלינו היו מספרים את זה שה"ישיבעבוחער" ישב עם רגל על רגל עם כוס תה וסיגריה, וקצוה"ח. לפתע עבר הראשיבע ושאלו: "כך לומדים קצות?" "לא" ענה הבחו...
על ידי fantian
11 מאי 2020, 01:20
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: האם יש חיסרון בלימוד עם פיג'מה

מי שיכול ללמוד בהרגשה ש'השכינה כנגדו' כמו שאחז"ל,... שילמוד עם פידזשאמע???? ולגוף השאלה, הנני מעלה מה שהעלה מצודתי בחיפוש באוצה"ח: לימוד בבגד עליון.PDF זה בדיוק ההבדל שדובר בו ללמוד עם "פידזשאמע" זה אכן מזעזע... ואדם שאפילו כשהוא עם פיג'מה ראשו ורובו התורה, מה רב זכותו... כתיב 'ה' צלך' הלומד עם פיד...
על ידי fantian
11 מאי 2020, 08:36
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תמייה בעניין הישארותו של רשב"י במערה בשנה השלושה עשר?

שמעתי בשם הגרש''ז בעל התניא ( ולכאו כך פשוט) שלרשב"י במערה לא היה אפשרות לקיים שום מצווה, מלבד לימוד תורה.  אולם קיים בכך מצוות 'וחי בהם' בהידור. ולכאו' לאחר שתים עשרה שנה שנגמרה הסכנה, היאך היה מותר לו להישאר עוד שנה? בת קול לשומעיה היא כנבואה [היינו נבואה בהוראת שעה] ומי שמיועד אליו הרי מחויב לעש...
על ידי fantian
11 מאי 2020, 18:49
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: לתועלת הציבור: תוכנה לזכירת הלימוד (חינמית) - אנקי

יוסי 2 כתב:
11 מאי 2020, 12:39
@fantian
האם יש אפשרות לכרטיסיה עם הקלדה של תשובה?

כן, תוריד את הקובץ שהעלתי לעיל, של תמיכה מימין לשמאל, (אם הורדת כבר אין צורך כמובן להוריד שוב) יתווסף לך בלחצן של סוג הכרטיסיות (שהסברתי פה ) כרטיסיה בשם "הקלדה מימן לשמאל" תבחר בה בצורה שהסברתי לעיל.