החיפוש הניב 222 תוצאות
- 22 אפריל 2020, 19:45
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: שבת מז א בניין ותיקון מנא בחשמל
1. לגבי השינוי בגוף - אם אתה מתכוון מבחינה כימית - הכלי אכן משתנה החימום מרחיב ומרכך אותו מעט. ואם אתה מתכוון לשינוי הנראה לעיניים - גם חוטי החשמל אינם משתנים. 2. לגבי מ"ש, שהחימום לא נעשה ע"י הכלי - אינני מסכים, ברור לי הכלי מחמם בצורה מטבית ואף שומר על חום. ואם כוונתך על כלי שאינו על מקור חום ראה...
- 22 אפריל 2020, 19:46
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: שבת מז א בניין ותיקון מנא בחשמל
התכוונתי בקדרה של חרס כמובן
- 22 אפריל 2020, 20:38
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: שבת מז א בניין ותיקון מנא בחשמל
1. הנקודה אינה במה שהחשמל נצרך לחפץ בכלי שאה"נ א"כ גם הברז צרית המים וכו' אלא נקודה זו ממחישה את ההתחדשות הקיימת במציאות כלי שלולי התחדשות זו אין לכלי חפץ וזה לא קיים בשום כלי מלבד כלי החשמל [או הנר רק ששם הוא כבר שייך לאב אחר והוא מבעיר] 2. אין החימום של הקדרה מוציאה ממות לחיים כיון שהשימוש אינו בח...
- 22 אפריל 2020, 22:17
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: ברכה על מים של מרק ירקות לאחר שנטחן
יהודה בן יעקב כתב: ↑23 ינואר 2020, 13:19 בתהלה לדוד סי' רב כתב דמי שלקות מברכים עליהם ברכת הפרי רק בזמן שהפרי עצמו קיים, גם אם הוא אינו מעורב בהם. וא"כ אם הוציאו מים ולאחר מכן רסקו את הפירות, אף ברכת המים שהוציאו קודם לכן משתנה לשהכל. יוצא דבר פלאי לקחתי כוס מרק ירקות ובאמצע שאני שותה אותו טחנו את ...
- 23 אפריל 2020, 22:50
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 23 אפריל 2020, 23:09
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: למה לא מבקשים על חיים בשמו"ע
אי' בגמ' תענית ח: דהיה רעב ודבר וכיון שא"א לבקש אתרתי ביקשו על שובע ושובע נותן הקב"ה רק לחיים ובכלל בקשה זו גם השניה וא"כ כל הבקשות כוללות בתוכם גם חיים לפי"ז ואולי אם היו מייחדים תפילה על חיים היה בכלל מה שאמרה הגמ' שאין מבקשים אתרתי אמנם בר"ה הוא הפוך שמבקש על החיים עצמם שלולי זה אין לו זכות כלל ו...
- 23 אפריל 2020, 23:32
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 23 אפריל 2020, 23:37
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 23 אפריל 2020, 23:53
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 24 אפריל 2020, 16:15
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: למה לא מבקשים על חיים בשמו"ע
אי' בגמ' תענית ח: דהיה רעב ודבר וכיון שא"א לבקש אתרתי ביקשו על שובע ושובע נותן הקב"ה רק לחיים ובכלל בקשה זו גם השניה וא"כ כל הבקשות כוללות בתוכם גם חיים לפי"ז ואולי אם היו מייחדים תפילה על חיים היה בכלל מה שאמרה הגמ' שאין מבקשים אתרתי אמנם בר"ה הוא הפוך שמבקש על החיים עצמם שלולי זה אין לו זכות כלל ...
- 25 אפריל 2020, 21:24
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: לברך על היין בסעודה שלישית - דעת הרמב"ם
שיטת הרמב"ם שסעודה חשובה היא בקביעות על היין וגם סעודה שלישית צריכה להיות חשובה
- 26 אפריל 2020, 00:46
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: טבילה בזמנה מצוה בזה"ז
לפי הרבה מהראשונים שסובים טבילה בזמנה מצווה, מלבד הרמב"ם שסובר שאם נשאר בטומאה אחרת אין מצווה, כל אדם שישב על משכב או מושב נדה, יש לו מצווה לטבול באותו היום. וכל העניין של הטהרות נשכח לגמרי מעם ישראל אבל צריך לזכור שיש מצווה והיא נוהגת גם היום, אפשר להחזיר עטרה ליושנה, בפרט לגברים. (וגם לנשים אחרי...
- 26 אפריל 2020, 01:32
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 26 אפריל 2020, 12:35
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 26 אפריל 2020, 18:50
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: טבילה בזמנה מצוה בזה"ז
לא כתבתי חלילה שאין המדרס מטמא במגע רק שהוא נעשה רק ע"י דריסה וזה דבר שבפירוש אפשר להיזהר ממנו שלא תעמוד או תשב תתלה ותשען אשה טמאה נדה על בגדים דהרוצה ליזהר ואה"נ צריך שכולם יזהרו בזהירות זו דאחרת הנוגע בבבגדי חברו ברחוב שאינו נזהר יהיה בבעיה אך כמ"ש לכאו' אין עניין דטבילה בזמנה מצווה כלפי טומאת...
- 26 אפריל 2020, 21:29
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: שבת דף ט: - האם מותר לסַּפָּר, לספר יהודי חילוני שלא יתפלל מנחה
וחזר הדין שאם קרה והסתפר חילוני אצל ספר כזה ראוי לספרו אף לפני מנחה להצילו מבל תקיף אצל ספר אחר שאינו יודע אודה למעכ"ת אם יורה לי מקור דין זה שאם מציל את האדם מעבירה אחת מותר לו בשעת מעשה להכשילו בעבירה אחרת ואין בזה משום לפני עוור. וכי אם אני יודע שמישהו יסע בשבת לאכול אצל חברו אם לא אתן לו אוכל ע...
- 27 אפריל 2020, 19:42
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: חיוב ערבות להוציא ממון
- 27 אפריל 2020, 21:08
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: מקורות לכך שלשמה הוא מעכב ולא רק למצוה - סוכה ט.
בקדשים בעינן שנה עליו הכתוב לעכב ולא זוכר כרגע מקום בחולין שיש כה"ג הוא אשר שאלתי, מה גדר החילוק בין קדשים לכמ"ק דהתם בעי' שנה עליו הכתוב. אשמח למקור מחולין. מצאתי כעת בספר דברי יעקב להגר"י עדס שליט"א על פסחים דף ס"א שהאריך והביא בזה דעות בין האחרונים בזה מספר יד מלאכי סימן תריח שלא והחיד"א ביעיר...
- 27 אפריל 2020, 23:06
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: צריך נר אחרת להשתמש לאורה
גבי שבת אי' באליהו רבה הובא במשנ"ב רע"ו שתלוי בשימוש שיכול לעשות לפני כן ולולי זה אינו הנאה ומה שלא שייך כאן ביטול ברוב משום שהאיסור הוא מעשה ההנאה ואם אין תוספת הנאה באיסור אין כאן חפצא דאיסורא כלל למה אין חפצא דאיסורא, הרי רוב האור בא מנרות איסור, ומה אכפת לי שיכול לראות ללא נרות האיסור הרי כעת ל...
- 27 אפריל 2020, 23:46
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: ונשא השעיר עליו - זה עשיו, את כל עוונותם - עוונות תם זה יעקב
הדמיונות של קרבה לה' ע"י עברה על דעת חכמי הדור וזלזול באיסורי כרת עשה ולאו דישלחו מן המחנה ופיקו"נ דכלל ישראל עבור דמיונות אינם מגיעים מרצון לקרבת אלוקים אלא מרצון אחר
- 28 אפריל 2020, 16:33
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: האם סיום על מסכת תמיד נחשב למסכת
לא דבר ריק הוא מכם כנראה לא עסקו כ"כ בזה וכמדומה שראיתי פעם בירחון קולמוס טענה שמסכתות אלו [מסכתות קטנות של קדשים] בדגש על מסכת תמיד לא עברה את המהדורא בתרא של רב אשי והאמת שניכר הדבר בלשון שדומה קצת לירושלמי באר כוונת תחילת דבריך לגבי החלק השני כבר סייגתי דברי ואם אין על חלק גמרא זה אומר שפחות א...
- 28 אפריל 2020, 23:57
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: האם עדיף שאדם יקיים מצוות סוכה בליל ט"ו בסוכה שלו ולא כאורח בסוכה שאולה?
ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר גו' בסוכות תשבו שבעת ימים - סוכה מ"מ סוכה גזולה פסולה ובעינן קרא להכשיר שאולה ויש שלמדו שצרך קניין שאלה בסוכה וא"כ הדברים אינם כה חתוכים כמו שהם מוצגים כאן אתה מערבב שני נושאים זה שצריך קרא בשביל להכשיר זה לא אומר שזה פחות לכתחילהד כדבריך כתבתי בראש האשכול עי"ש רק ...
- 29 אפריל 2020, 11:15
- עבור לפורום
- עבור לנושא
- 29 אפריל 2020, 12:10
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: הנוהגים שלא לאכול שרויה ותינוק שיכול לאכול כזית מצה רק שמטובל עם מים
אותו חיוב שמחייב אותו לחנך את בנו לאכול מצה, מחייב אותו לחנכו גם לנהוג שלא לאכול שרויה. יותר מהחיוב שיש לו שלא לאכול שרויה יש לו חיוב לאכול מצה ואם הוא היה זקן ודאי היה מחוייב לעשות כן ויתכן אפי' שלא יצטרך לעשות התרה לנדר וא"כ חינוכו דומיא דחיוב דידיה וודאי יש לו לחנך בנו לנהוג כהלכה הראויה לו לכשי...
- 29 אפריל 2020, 12:29
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: ברכות יב: האם מותר לדרוש דרשות באופן החורג מהמקובל?
חשבתי שבגמ' בסוכה כח הדברים על ר"א שלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו מעולם נאמרו כשבח ולא כגנאי שהוא ח"ו מה שכתבתיהודי תמים כתב: ↑16 ינואר 2020, 18:42חבל שישנם עמי ארצות שכל מילה שמישהו אומר, אפי' אם הוא ת"ח בקנה מידה, זה מיד הופך אותו לאפיקורס, כי זה דבר חדש שלא שמענו מהרב'ה... ולא בוחנים את החידוש לגופו לפי העניין.
- 29 אפריל 2020, 17:44
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: מלוה על מנת שלא ישלם הלווה ריבית
ומעודי נסתפקתי אם מלוה במדבר, האם יכול לקצוץ שיחזיר לו דווקא בעיר ואז ירוויח שאינו צריך לסחוב הכסף לעיר, כי סוף סוף הוא תובע רקאת חזרת ההלואה ולגיטימי שיחזיר לו בעיר [או דלמא הלגיטימיות היא רק שגם לווה בעיר] וזכורני במעומם שיש לדון בזה בכמה סוגייות בא"נ כגון טרשא דר' חמא ועוד עיין בש"ך ותומים חו"מ ...
- 29 אפריל 2020, 21:47
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: מלוה על מנת שלא ישלם הלווה ריבית
זה שייך רק אם מדיני חושן משפט יש למלוה זכות מכח הלוואתו לבקש ממנו לפורעו במקום שירצה המלוה, אבל לצד שאין לו כזה זכות אסור לו להתנות דבר זה כצורת הפירעון, דזה עצמו הוה רבית. זה אני אומר שיש כזה דין משפטי אחר התנאתו [ולא כפעולה מותנית בעלמא] כיון שזו צורת הפרעון הנרצה מבחינתו וכעין שמצינו שאפי' היכא...
- 29 אפריל 2020, 22:54
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: נוטע כרם שחוזר מעורכי המלחמה
עיין טו"א ר"ה ט ב
ורש"ש ברכות לה
ורש"ש ברכות לה
- 29 אפריל 2020, 23:20
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: מעלין בקודש ואין מורידין
פליגי בזה ראשונים הובא בטשו"ע קנג ד
- 29 אפריל 2020, 23:53
- עבור לפורום
- עבור לנושא
Re: מסכת פסחים - הערה בסוגיית מעילה בריח
אה"נ רק שקטורת קדושת הגוף ויש בה מועל אחר מועל והנידון הוא על ההרחה עצמה חוץ מהנתינה שבה מעל