החיפוש הניב 79 תוצאות

חזור

על ידי חגי פאהן
14 פברואר 2017, 02:42
עבור לפורום
עבור לנושא

ויישאר אך נוח

בעזהי"ת

רש"י כותב "ויש אומרים שאיחר מזונות לארי והכישו".

בגדול אני בעד להאכיל אריות בזמן, אבל למה זה כל כך חשוב שצריך לכתוב את זה בתורה?
על ידי חגי פאהן
01 מרץ 2017, 03:36
עבור לפורום
עבור לנושא

האם האתיופים ובני מנשה חייבים במצוות פורים?

בעזהי"ת השאלה החלה כשהייתי חייל, ולחיילים האתיופים ביום ה"סיגד" היה יום חופשה על חשבון המערכת. ואז שאלתי את עצמי: אם אלך למשרד ואומר שאני אתיופי, האם גם אני אזכה בחופשה זו? ואם יאמרו לי שרשום ששני הוריי נולדו בישראל (כמובן להעיר על כך שאני לא כהה זו גזענות), אז אענה להם שאמנם כן הוא, אך לאחרונה החלט...
על ידי חגי פאהן
31 דצמבר 2017, 01:08
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: ט"ז או י"ו

בעזהי"ת לענ"ד זה כך כי המתקנים ידעו איפה למצוא את סימן י"ו, אבל הם לא ידעו איפה בכל רחבי השו"ע ישנו המספר י"ו. למה בכלל הכניסו את העניין הזה, זו שאלה טובה. ערכתי זמירון לשבת והצגתיו בפני חברי. משראה שיש בו כמה דברים של חדשנות, שאל אם גם כתבתי י"ה ו-י"ו. עניתי לו שי"ו כן אך י"ה לא. למה? הוא שאל. ענית...
על ידי חגי פאהן
05 ינואר 2018, 01:39
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מילים משובשות בעברית החדשה

נגיסה משמעותה כיום - נשיכה, במס' טבול יום פ"ג מ"ג - טהור שנגס - וברע"ב - שמהפך האוכל בפיו, לשון מגיס בקדרה. מבואר שהמשמעות המקורית הינה מה שקרוי היום לעיסה. אם כבר נגיסה אז "ביס" במקור ביידיש הוא "קצת". אבל היום יש גם ביס ענקי! לגבי תורה תבלין זה לא קשה, התורה היא תבלין ברבים. זה תמיד הולך ברבים כי...
על ידי חגי פאהן
03 נובמבר 2018, 20:14
עבור לפורום
עבור לנושא

תוכנה לניקוד ופיסוק, תמלול הקלטות, יצירת קישורים לרב-טקסט והטעמה

בעזהי"ת שלום וברכה. אני מניח שישנם כאן עורכי ספרי קודש, וזה בעיקר בשבילם. א. בס"ד עשינו תוכנת ניקוד העונה לשם "רַב-נַקָּד". התוכנה בשוק כ-4 שנים, ומתפתחת כל הזמן. אציין כמה מתכונותיה: *עבודה עם קבצי טקסט, rtf, וורד ואינדיזיין. *הוספת סימני פיסוק תוך כדי הניקוד. *ניקוד פסוקים נהיר. *עבודה עם שורשים ו...
על ידי חגי פאהן
12 נובמבר 2018, 10:44
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידה 52 - עבר הוה ועתיד בתורה

יישר כח. התכוונתי לויצא, לא ידעתי על מקץ.

חידה חדשה: היכן בתורה יש שלושה פעלים סמוכים: עבר, הוה ועתיד.
סמוכים ממש, ופעלים ממש, בלי התחכמותים.
על ידי חגי פאהן
12 נובמבר 2018, 15:09
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: "תרשיש" ו"אופיר" ו"שבא"

אשכול מעניין מאד. נתעוררתי לבדוק את גודלו של האוקיינוס ההודי. תראו מה זה חז"ל, לא יאומן. פרסה היא ארבעה מילים, ומיל הוא אלפיים אמה, וא"כ פרסה היא סביב 4 ק"מ, ו-2,000 פרסה הם סביב 8,000 ק"מ. במפות גוגל ישנה אפשרות למדוד מרחק בלחיצה ימנית. מדדתי את המרחק בין סומליה לאוסטרליה, והתוצאות בתמונה המצורפת. ...
על ידי חגי פאהן
13 נובמבר 2018, 15:41
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: "תרשיש" ו"אופיר" ו"שבא"

אולי האוקיינוס ההודי לא נקרא אצל חז"ל אוקיינוס? האם אתה קורא לו אוקיינוס בגלל שבאטלס קוראים לזה האוקיינוס ההודי? שמא כמו שהים הקאריבי אינו אוקיינוס למרות שפתוח אליו, אף האוקיינוס ההודי הוא סה"כ ימה של אפריקה או תרשיש. ואם אתה אומר שאפשר שהוא חלק הים המקיף את הודו - נו, אז אנחנו אומרים אותו דבר... ומ...
על ידי חגי פאהן
17 נובמבר 2018, 23:49
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידה 54 - מהפך לפני סגול

כך התרשמתי מהתנ"ך. אדרבה, אם תמצא עוד אחד (מלבד זה שאני מתכוון אליו) תקבל 5 זמירוני "תאיר ארץ מכבודך" בהוצאת דגל ניקוד.
על ידי חגי פאהן
22 נובמבר 2018, 21:54
עבור לפורום
עבור לנושא

עדויות פ"ב מ"ה - המפיס מורסא בשבת - מל' ניפוץ?

שלום וברכה. המשנה כותבת על 'המפיס מורסא בשבת', ומובא בשבת קז. הַמֵּפִיס מֻרְסָא בְּשַׁבָּת, אִם לַעֲשׂוֹת לָהּ פֶּה - חַיָּב, וְאִם לְהוֹצִיא מִמֶּנָּה לֶחָה - פָּטוּר. ופירש רש"י: המפיס - מבקע מורסא. ולכא' לְהָפִיס הוא לשון פייס, כמו 'חדשים לקטורת בואו והפיסו', וזה גם קשור לפיוס, שהרי זו מטרת הפייס...
על ידי חגי פאהן
24 נובמבר 2018, 20:15
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 55

התייחסתי רק לזה:
"יש לנו עשרות פעמים בשנה שאנחנו יכולים לקיים את אחת האפשרויות ואנחנו עושים זאת רק שלוש פעמים כל שנה, והשנה אנחנו מקיימים את זה בשבוע הנוכחי."
הייתי אומר שביבי נתן דורון לחמאס, ויש לנו עשרות אפשרויות להילחם בעזה, אבל הוא כבר אמר שזה לא קשור לפוליטיקה...
על ידי חגי פאהן
27 נובמבר 2018, 11:04
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

אני רואה אות עם דגש. איך אני יודע אם הוא דגש קל או דגש חזק? אם זו האות הראשונה במילה - הוא קל. אם זו לא האות הראשונה במילה, ובאות שלפני אות זו יש שוא - הוא קל. אך אם יש לפניה פתח, צירה וכל סימן ניקוד שאינו שוא - הוא חזק. "וַיֵּשֶׁב יעקב" - חזק. "בְּאֶרֶץ כְּנָעַן, זִלְפָּה" - קלים.
על ידי חגי פאהן
01 דצמבר 2018, 19:58
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: משה מוציא וכלב מכניס

תמיד אמרתי בהבלעת הא' מטעם דומה למש"כ אליהוא, אך לא בדיוק: באותיות מש"ה הא' לא מתבטלת בגלל הדגש שהיא מודגשת. בוכל"ב אין דגש ולכן א', שבלא"ה היא עיצור חלש, אובדת בינו לבינו. אבל במש"ה הרי היה ראוי להדגישה, אלא שאות גרונית לא מקבלת דגש, אך מ"מ זה מועיל לה שלא תישמט. ומסיבה זו גם ה' התמיהה מבטלת באדנות...
על ידי חגי פאהן
04 דצמבר 2018, 21:14
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: אסור לשבת על שולחן ?

אין לי לענות על השאלה, אך שאל את הרב זילברשטיין יהודי שהיה נוכח בפיגוע בביה"כ בהר-נוף, וזרק סטנדר על אחד המחבלים, דבר שכנראה הציל חיי כמה יהודים. אך הסטנדר נשבר והיהודי שאל אם הוא חייב לשלם. הרב ענה לו שלא! כי סטנדר נתרם על מנת שישתמשו בו לכל צורכי בית הכנסת, ועצירת מחבלים מלירות גם היא צורך של בית ...
על ידי חגי פאהן
08 דצמבר 2018, 20:14
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי חידה 63

יצחק כתב:שני אנשים שנזכרו בתורה בעלי אותו שם, אחד צדיק נהרג ע"י רשעים ואחד רשע נהרג ע"י צדיקים. (אחד מהם הריגתו היא מדרש, לא פסוק מפורש)
חור בנה של מרים, רש"י כותב (שמות לב) שהרגוהו על שהוכיח אותם לא לעשות אלהים.
חור אחד מחמשת מלכי מדין (במדבר לא ח) הרגוהו בנ"י במלחמת מדין.
על ידי חגי פאהן
16 דצמבר 2018, 23:21
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: טלטול לצורך מקומו ומחמה לצל

הדברים (של מבקש אמת) יפים. אמנם לקחת את זה להיתר של צורך מקומו, ופותח האשכול טען שיש כאן צד של צורך גופו. לא הצלחתי לחשוב איזה צורך יש בגוף המכשיר.
ושמא נתחלף לו גופו במקומו, כפי שתעיד הכותרת.
על ידי חגי פאהן
24 דצמבר 2018, 18:47
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: קדושת הר סיני בזמן הזה

"במשוך היובל המה יעלו בהר".
על ידי חגי פאהן
30 דצמבר 2018, 11:23
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מתי התחילו להשתמש בלה''ק

רש"י בראשית ב כג: "לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה כִּי מֵאִישׁ לֻקֳחָה זֹּאת" - לשון נופל על לשון, מכאן שנברא העולם בלשון הקודש. בראשית יא א: "וַיְהִי כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים", רש"י: לשון הקדש. במדבר רבה כ כב: "שנו רבותינו: בזכות ד' דברים נגאלו ישראל ממצרים, שלא שינו את שמותן, שלא שינו...
על ידי חגי פאהן
01 ינואר 2019, 00:06
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: נשיאת ס"ת עם תפילין לאיטר יד

הנני איטר, וכשאני נושא ס"ת רוב מוחלט של המשקל הוא על הכתף ובכף היד. וגם במקרה שהתפילה של יד מכוונת כנגד הספר, יש לי שליטה כמה כוח יהיה ביניהם.
ומה שכ' בסמ"א, נראה שזהו בשהתפילה מכוונת כנגד המשאוי והוא לוחץ עליה, ואין ב"ידו" לשנות את גודל הלחץ.
שמא אי מי יבדוק אם דברי הפמ"ג שם נוגעים לענייננו.
על ידי חגי פאהן
02 ינואר 2019, 11:19
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מי מכיר טקסט שאפשר על ידו לדעת מתי הקמץ גדול ומתי קטן?

זה מויקיטקסט (אבל אני לא לוקח אחריות):

חיפשתי תו כלשהו ואחריו קמץ קטן, והחלפתי בצבע אדום.
על ידי חגי פאהן
03 ינואר 2019, 10:26
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 77

"ונתן ספר כריתות בידה ושילחה מביתו"?
אבל זה לא מספר פעמים ביום, אפילו למהדרים...
על ידי חגי פאהן
03 ינואר 2019, 10:40
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מי מכיר טקסט שאפשר על ידו לדעת מתי הקמץ גדול ומתי קטן?

גם בדפדפן ניתן להבחין שהקמץ הקטן ארוך מעט מהרגיל. אבל זה מכאיב בעיניים.
על ידי חגי פאהן
07 ינואר 2019, 13:35
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 61

משה נפתלי כתב:
חגי פאהן כתב:מה השורש, ומה האות מהשורש שמופיעה?
הכוונה היתה: כלה כסלו, עבר טבת ומלה אין...
לָתֵת. שורשה נ.ת.ן. אין בה דגש ולא אות אהו"י, ורק הת' האמצעית היא מהשורש.
על ידי חגי פאהן
07 ינואר 2019, 13:42
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: שאלות של בעלי תשובה: לבוש שחור לבן. מה עניינם? והאם כיום זה חיוב?

כשהלכתי עם כיפה סרוגה נשים דחפו אותי באוטובוס. וכשלבשתי כיפה שחורה - ראה זה פלא, אין דחיפות.
על ידי חגי פאהן
09 ינואר 2019, 17:53
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מרת נפשו -או- מורת נפשו.

הכהן כתב:כיון שיש דגש ברי"ש (לֵב יוֹדֵעַ מָרַּת נַפְשׁוֹ) זה אכן קמץ קטן!

דוגמה נוספת: "רִפְאוּת תְּהִי לְשָׁרֶּךָ" קמץ קטן, ונקרא כמו לשורך!
אמת
על ידי חגי פאהן
09 ינואר 2019, 18:05
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פירושים שהשתרשו בטעות.

"כי האדם עץ השדה" - 'כי' פה היא כי של דילמא, וזה משפט תמיהה: וכי עץ השדה הוא כמו אדם, שיכול להיכנס מפניך לעיר במצור? וכן ת"א: "ארי לא כאנשא אילן חקלא".
על ידי חגי פאהן
09 ינואר 2019, 18:10
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פירושים שהשתרשו בטעות.

הגמ' אומרת (נדרים לא: ): גדולה מילה, שאילולי היא לא ברא הקב"ה את עולמו, שנאמר: "כֹּה אָמַר ה' אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ לֹא שָׂמְתִּי". רבים חושבים שזה פשט הפסוק, אך הפסוק הבא הוא: גַּם זֶרַע יַעֲקוֹב וְדָוִד עַבְדִּי אֶמְאַס מִקַּחַת מִזַּרְעוֹ מֹשְׁלִים אֶל זֶרַע א...
על ידי חגי פאהן
17 ינואר 2019, 11:11
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מהו שורש המסיק??

מסיקה בזיתים, גדידה בתמרים, בצירה בענבים וכו'. בפשיטות נראה כמו שכתבו לעיל, ש"אם אסק שמים", "וְהָיָה לְאָדָם לְבָעֵר וַיִּקַּח מֵהֶם וַיָּחָם, אַף יַשִּׂיק * וְאָפָה לָחֶם", "מסיקין בכלים ואין מסיקין בשברי כלים" - שורשם נ.ס.ק, שפירושו עליה למעלה (מצודות ומלבי"ם על תהלים קלט); ולמסוק זיתים שרשו מ.ס.ק...
על ידי חגי פאהן
22 ינואר 2019, 14:19
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מצבה של החברה החרדית - נתונים נכונים או מוטעים?

בדרך כלל חרדי לא יענה את האמת לאמיתה בסקר, וע"כ הכל שטויות והבלים. ולמה שלא יענה את האמת? חרדים לא אמורים לדבר אמת? כדי לא לתת חרב בידי מבקשי רעתנו. ממה נפשך, אם אף אחד לא יאמין לסקר אז לא הסוקר ולא הנסקר מעוניינים. ואם יהיה מי שיאמין, מי אמר שההטעיה שאותו חרדי עושה משרתת את החרדים? אולי היא עושה ל...