החיפוש הניב 162 תוצאות

חזור

על ידי הכהן
29 דצמבר 2015, 17:22
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: חלוקת העליות בקריאת התורה

חקרן כתב:החלוקה התבצעה ע"י ... אינם יהודים (כך שמעתי פעם).
הנח להם לישראל אם אינם נביאים בני נביאים הם. קשה להניח שכל הציבור במשך דורות הלך שולל אחר איזה גוי. לא מדובר כאן במספור פרקים אלא במנהג של ממש בבתי כנסיות.


ולגופו של עניין:
שפיגל.jpg
על ידי הכהן
14 ינואר 2016, 18:16
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מחנה לויה במדבר

• צפה בנושא - היכו גרו הלויים_.pdf
על ידי הכהן
18 ינואר 2016, 21:59
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מי זה 'מודה אני'

אולי זה יענה על השאלה: מי זה אני? מאת: הרב יוסף גבאי | פורסם ב: 28.05.2011 / 23:17:23 מי זה "אני"? מי "אתה"? מי זה "הוא"? נתבונן בכף היד שלנו, מה אנו רואים? חלק מגופנו - צירוף של עצמות ושרירים המכוסה בשר ועוטה עור, רשת של עצבים, ורידים וצינורות מוליכי לימפה. כל אלו מקשרים את היד אל גופנו, והופכים או...
על ידי הכהן
21 ינואר 2016, 08:49
עבור לפורום
עבור לנושא

מה זה בעצם מנהג?

האם כל מה שאבא/סבא עשה זה מנהג?
  • סבא חבש שטריימל
  • שתה בראנפ'ן אחרי הדגים
  • אכל ל'כרפס' תפוח אדמה
  • אבא התפלל כותיקין
  • לבש קיטל רק ביום כיפור
    וכו'
האם מנהג הוא רק מכריע במחלוקות הפוסקים או גם מעבר לכך?
על ידי הכהן
22 ינואר 2016, 03:01
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מה זה בעצם מנהג?

אני אתייחס ברשותך לשני: למה הוא אכל תפו"א? אולי בגלל שזה היה זמין וזול? אולי הוא פשוט לא אהב צנון?
ועכשיו לשלישי: באמת כל מי שאביו התפלל בנץ חייב לעשות כן גם הוא? גם אם באמת הוא התכוון להידור ההלכתי?
על ידי הכהן
24 ינואר 2016, 12:02
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מה זה בעצם מנהג?

לתועלת החסומים, אצטט דבריו: אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א. איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים. אולי זה כבר נחשב מנהג, כי הוא רצה להדר במשהו, אבל כאמור, האוכל אחד המינים, אין סיבה להחשיב זאת למנהג. כתב בספר...
על ידי הכהן
21 יולי 2017, 00:19
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: האשה השונמית

לא זכר רש"י במדבר יג כז
על ידי הכהן
01 אוגוסט 2017, 23:42
עבור לפורום
עבור לנושא

ונאמר עוד קרא לאמר

אני לא יודע אם זה הפורום המתאים, אבל היום שאלתי כמה וכמה אנשים מה פירוש המילים הללו, וכמעט כולם ענו " ונאמר עוד פסוק כך "! כשהפיסוק הנכון כמובן: "ונאמר: עוד קרא לאמר כה אמר" וגו', היינו שהפסוק מתחיל במילים 'עוד קרא לאמר'. אם רק אנשי בית הכנסת היו שוגים בכך - החרשתי, אבל כך ראיתי באחד ממפרשי הקינות ה...
על ידי הכהן
07 אוגוסט 2017, 14:19
עבור לפורום
עבור לנושא

סערת העופות החדשה

עוף מזן חדש בשם "בראקל" שיובא מחו"ל, יוצר סערה תורנית ומורי ההוראה מתדיינים ביניהם בשאלה האם העוף מותר לאכילה, שכן יש לו את כל הסימנים הנדרשים, או שמא הוא אסור בנימוק שאין מסורת לעוף זה. והאם יש בעיה בעופות הנמצאים היום בשוק? כאשר אנו ניגשים לכתוב אודות נושא שיש בו מחלוקת הלכתית בין גדולי ישראל, עלי...
על ידי הכהן
23 אוגוסט 2017, 18:28
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: סערת העופות החדשה

WhatsApp-Image-2017-08-23-at-4.57.10-PM-660x880.jpeg
על ידי הכהן
06 ספטמבר 2017, 08:59
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: זמן תחילת תפילת נעילה

זמן תחילת תפילת נעילה הוא סמוך לשקיעת החמה, שלכאו' הוא חצי שעה (!) אלא שנהגו בזה להקדים עד פלג המנחה.
על ידי הכהן
06 ספטמבר 2017, 09:27
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: זמן תחילת תפילת נעילה

פלג המנחה זה שעה ורבע (זמנית) לפני השקיעה.
יש מהמדקדקים המתחילים נעילה חצי שעה בלבד לפני השקיעה.
על ידי הכהן
29 ספטמבר 2017, 00:34
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מצוות אכילה בערב יום כיפור - זה גם בלילה ?

בשאלה אי חשיב מאורתא כיו"ט,ידוע שיש בזה סתירה במנהגינו, דמחד מקצרין בסליחות הנאמרות בלילה משום דהוי יו"ט, ומאידך אומרים תחנון במנחה שלפניו ואכמ"ל.
על ידי הכהן
13 פברואר 2018, 09:31
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מגילת אסתר - מי היה מוזמן למשתה השני של אחשורוש

לפני מספר שנים ראיתי (כמדומני שזה היה כתבה בעיתון) שבעיר שושן היה שטח נפרד לאיזור הממשלה כמו קרית ממשלה, וכל מקום שכתוב שושן הבירה הכוונה לקריה הממשלתית הזו, וכל מקום שכתוב שושן סתם הכוונה לעיר הכללית. זה מחזק את הרעיון הנ"ל כי גם כאן כתוב עשה משתה לכל העם הנמצאים בשושן הבירה. בשושן הבירה . שם ארמו...
על ידי הכהן
11 מרץ 2018, 11:05
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: עמודי החצר

שאר לעמו כתב: זה הדבר היחיד כמדומני, בכל פרטי מלאכת המשכן וכליו, שלא כתוב להדיא ממה היה עשוי (בפרשות תרומה תצווה כי תשא ויקהל פקודי).
  1. "אל הטבעת האחת" ממה היא עשויה?
  2. לולאות של יריעות העזים ממה?
  3. ועשית את נרותיה שבעה ממה?
  4. מסגרת השולחן?
על ידי הכהן
24 אפריל 2018, 17:38
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרשת אמור תרומת כליה ע"י כהן

הפקדתי שומרים כתב:יישר כח על הצגת הדברים בצורה ברורה ומתומצתת, גם להדיוט כמוני שלא מתמצא בנושא כלל ועיקר. קראתי ונהנתי.
גם אני עונה כנגד המברכים
כהן שתרם
על ידי הכהן
29 אפריל 2018, 20:22
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרשת אמור תרומת כליה ע"י כהן

פרלמן משה כתב:דנו כאן על טומאת כהן ע"י שהות בבית החולים, ולא דנו על טומאת אבר מן החי שפירש מיד אחרי הניתוח?
אבר זה רק ביש בו עצם
על ידי הכהן
06 מאי 2018, 18:28
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: האם נשים מברכות על ספירת העומר האחרונה?

עי' בשולחן שלמה שם ס"ג, שהוא מקור דברי המ"ב, שפירש דבריו דהעיקר משום שאח"כ ימשיכו לספור שלא כדין ויהיו ברכותיהן שמכאן ואילך לבטלה, וגם לשון המ"ב "שבודאי יטעו ביום אחד" משמע לכאורה כן
(הליכות שלמה פי"א הע' 35)
על ידי הכהן
30 מאי 2018, 17:17
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: גימטריאות וראשי תיבות

התשובה היא שתרי"ג זה מספר ולא מילה! כאילו כתב "גרתי בגימטריא 613" אלא שאין בכתבנו ספרות וכותבים המספר באותיות.
על ידי הכהן
04 יוני 2018, 11:18
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תוסף חדש לפורום! אזכור @שם משתמש

הוספתי כרגע תוסף חדש לפורום: @אזכור שם משתמש מה התוסף הזה עושה? כשאתה רוצה שמשתמש מסוים יקבל התראה על ההודעה שלך, אתה יכול לציין בהודעתך את שמו בצירוף @, כך: @פלוני אלמוני. באופן זה הוא יקבל התראה על כך. כמו שהעירו, ששם המונה למעלה מ עשרה תיבות , בין אם מחולק לשני מילים או לא. לא מודגש, ולא מקבל הת...
על ידי הכהן
04 יוני 2018, 23:31
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: גימטריאות וראשי תיבות

דבר מעניין יש ברש"י בפרשת בהעלתך: כושית. בגימטריא יפת מראה: ושתי שאלות יש לשאול. האחת, שבפסוק כתוב כשית חסר, וחשבון הגימטריא הוא ב כושית מלא, והשניה, שבאותה מידה כושית בגימ' מכוערת (!) וחשבון זה עדיף שכן אפשר גם לומר כשית בגימ' מכערת . וכעין השאלה הראשונה יש לשאול גם על רש"י בפרשת שלח, שמנין גימטריא...
על ידי הכהן
06 יוני 2018, 10:36
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: באיזה כיוון אומרים קדיש?

קדיש מזרח.pdf
קדיש מזרח2.pdf
על ידי הכהן
07 יוני 2018, 18:45
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: מקומות קדושים וכדומה שאינם נכונים

ומה עם "במשוך היובל המה יעלו בהר"?
על ידי הכהן
19 יוני 2018, 10:41
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: נוסח ברכת רפאנו בסידורי נוסח ספרד

וכבר המליצו על מי שאמר בברכת חונן הדעת "דעה בינה והשכל חכמה בינה ודעת" ובברכת רפאינו "לכל תחלואינו ולכל מכאובינו ולכל מכותינו רפואה שלמה לכל מכותינו" - יוסיף דעת יוסיף מכאוב...
על ידי הכהן
19 יוני 2018, 15:15
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: תרי קלי לא משתמעי

הפקדתי שומרים כתב:אולם באופן שהגדול בא לסייע לקטן, הרי אינו אומר בקול רם ממש, וכל כוונתו רק לסייע, ובזה מן הסתם גם לשי' החזו"א אין בזה בעיה. אבל רק מסברא גם אם נכונה.
קטן בן י"ב צריך סיוע?
על ידי הכהן
11 יולי 2018, 12:25
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: ברכות י. חטאים או חוטאים?

אין ספק שיש לחלק בין חֲטָאִים ובין חַטָּאִים ולא היה @אוריאל צריך להגיע לסידור, שבפסוק הראשון שבתהלים יש רשעים חַטָּאִים ולצים, הרי שהכוונה לרשעים ולא למעשיהם, ועוד, שבמקומות רבים התפלל דהע"ה על מות הרשעים.
על ידי הכהן
12 יולי 2018, 00:21
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: עדות לחופה

שמעתי על ראש ישיבה אחד שליט"א, שלאחר שחתמו העדים והחלו ללכת לחופה, פנה אל אחד מהם בשאלה האם הוא קרוב, והעד ענה לתומו: "אני לא, אשתי בת דודה של... (החתן/הכלה/המחותנ/ת)"!
כנשאל על ידי אחד התלמידים מה ראה על ככה ששאל שאלה זו, ענה שהוא ראה שהעד אוחז בידו ילדה קטנה, מה שאין דרך כשמדובר בשכן או חבר.
על ידי הכהן
14 יולי 2018, 23:43
עבור לפורום
עבור לנושא

Re: פרשות מטות - מסעי. פרשיות מחוברות? למה?

הבסיס הוא "לעולם קורין צו את אהרן קודם פסח בפשוטה ומצורע במעוברת חוץ מבה''ח מעוברת (וה''ש מעוברת) שקורין אחרי מות קודם הפסח ולעולם קורין פרשת במדבר סיני קודם עצרת ט' באב קודם ואתחנן אתם נצבים קודם ראש השנה" (סי' תכח ס"ד). לפי זה אם יש רק תשע שבתות בין שבועות לת"ב צריך לחבר שתים מהן. ולכאו' בחרו באחר...