אשר מורסקי
משתמש ותיק
לאהובי שליט"א,
לכבוד ימי החנוכה הממשמשים ובאים (יום ב' הקרוב!), מדי למדי עם החברותא שליט"א בכולל את ענין ימי החנוכה בספר היקר שפת אמת (מגור, תרל"א, א), עלו בלבי כמה מחשבות בענין חנוכה, בנוגע לדברי הרמב"ם הכותב כסיבה ראשונה לתיקון ימי חנוכה לדורות על ידי חז"ל: לפי שחזרה מלכות לישראל למעלה מ-200 שנה (רמב"ם ריש הלכות חנוכה). מלכות בית חשמונאי. והיינו גאולה.
זה בנוגע לקדושת נרות חנוכה המאירים באומה לתקוות הגאולה.
בנוסף לכך משתלבים הדברים עם דברי השפת אמת, שדבריו מבוססים על הקדושת לוי, רבי לוי יצחק מברדיטשב (על חנוכה, קדושה ראשונה), לפיהם איננו מדליקים נר בחנוכה אלא מדליקים בחנוכה נר-חנוכה, והיינו, שכל שנה מחדש אנו מדליקים, כל יחיד ויחיד, כל יהודי ויהודי, כל פרט, את הנר הידוע (ס' בינה), המתנוצץ בלב כל יהודי, כך שנר חנוכה הוא לא זכר ל"נר של חנוכה" אלא הוא הדלקת נר חנוכה העצמי, הפרטי של כל אינדיבידואל - להתקדש בקדושת הדלקת נר חנוכה.
במאמר הראיתי, שדברי הקדושת לוי מבוססים על דברי רמח"ל בספרו דרך ה', הכותב, שבחנוכה מאיר מעין האור הראשון של נס פח השמן. והיינו הך.
זה בתמצית. את המאמר השלם עם מקורותיו - כולל שו"ת - ניתן לקרוא בבלוג רשימות תורניות בו אני כותב. כאן: מאמר קדושת נרות חנוכה ואורה בלב הפרט ובלב האומה.
אשמח לתגובות כאן או בבלוג עצמו בתחתית המאמר.
למי שאוהב - ניתן גם להירשם לקבלת הודעות למייל, מדי פעם, על מאמר חדש שאני מעלה לרשימות תורניות.
חנוכה שמח!
לכבוד ימי החנוכה הממשמשים ובאים (יום ב' הקרוב!), מדי למדי עם החברותא שליט"א בכולל את ענין ימי החנוכה בספר היקר שפת אמת (מגור, תרל"א, א), עלו בלבי כמה מחשבות בענין חנוכה, בנוגע לדברי הרמב"ם הכותב כסיבה ראשונה לתיקון ימי חנוכה לדורות על ידי חז"ל: לפי שחזרה מלכות לישראל למעלה מ-200 שנה (רמב"ם ריש הלכות חנוכה). מלכות בית חשמונאי. והיינו גאולה.
זה בנוגע לקדושת נרות חנוכה המאירים באומה לתקוות הגאולה.
בנוסף לכך משתלבים הדברים עם דברי השפת אמת, שדבריו מבוססים על הקדושת לוי, רבי לוי יצחק מברדיטשב (על חנוכה, קדושה ראשונה), לפיהם איננו מדליקים נר בחנוכה אלא מדליקים בחנוכה נר-חנוכה, והיינו, שכל שנה מחדש אנו מדליקים, כל יחיד ויחיד, כל יהודי ויהודי, כל פרט, את הנר הידוע (ס' בינה), המתנוצץ בלב כל יהודי, כך שנר חנוכה הוא לא זכר ל"נר של חנוכה" אלא הוא הדלקת נר חנוכה העצמי, הפרטי של כל אינדיבידואל - להתקדש בקדושת הדלקת נר חנוכה.
במאמר הראיתי, שדברי הקדושת לוי מבוססים על דברי רמח"ל בספרו דרך ה', הכותב, שבחנוכה מאיר מעין האור הראשון של נס פח השמן. והיינו הך.
זה בתמצית. את המאמר השלם עם מקורותיו - כולל שו"ת - ניתן לקרוא בבלוג רשימות תורניות בו אני כותב. כאן: מאמר קדושת נרות חנוכה ואורה בלב הפרט ובלב האומה.
אשמח לתגובות כאן או בבלוג עצמו בתחתית המאמר.
למי שאוהב - ניתן גם להירשם לקבלת הודעות למייל, מדי פעם, על מאמר חדש שאני מעלה לרשימות תורניות.
חנוכה שמח!