מאמר: קדושת נרות חנוכה 🕎 המאירים בפרט ובאומה [תמצית מהמאמר שהעליתי אתמול ל'רשימות תורניות']

אשר מורסקי

משתמש ותיק
לאהובי שליט"א,

לכבוד ימי החנוכה הממשמשים ובאים (יום ב' הקרוב!), מדי למדי עם החברותא שליט"א בכולל את ענין ימי החנוכה בספר היקר שפת אמת (מגור, תרל"א, א), עלו בלבי כמה מחשבות בענין חנוכה, בנוגע לדברי הרמב"ם הכותב כסיבה ראשונה לתיקון ימי חנוכה לדורות על ידי חז"ל: לפי שחזרה מלכות לישראל למעלה מ-200 שנה (רמב"ם ריש הלכות חנוכה). מלכות בית חשמונאי. והיינו גאולה.
זה בנוגע לקדושת נרות חנוכה המאירים באומה לתקוות הגאולה.

בנוסף לכך משתלבים הדברים עם דברי השפת אמת, שדבריו מבוססים על הקדושת לוי, רבי לוי יצחק מברדיטשב (על חנוכה, קדושה ראשונה), לפיהם איננו מדליקים נר בחנוכה אלא מדליקים בחנוכה נר-חנוכה, והיינו, שכל שנה מחדש אנו מדליקים, כל יחיד ויחיד, כל יהודי ויהודי, כל פרט, את הנר הידוע (ס' בינה), המתנוצץ בלב כל יהודי, כך שנר חנוכה הוא לא זכר ל"נר של חנוכה" אלא הוא הדלקת נר חנוכה העצמי, הפרטי של כל אינדיבידואל - להתקדש בקדושת הדלקת נר חנוכה.

במאמר הראיתי, שדברי הקדושת לוי מבוססים על דברי רמח"ל בספרו דרך ה', הכותב, שבחנוכה מאיר מעין האור הראשון של נס פח השמן. והיינו הך.

זה בתמצית. את המאמר השלם עם מקורותיו - כולל שו"ת - ניתן לקרוא בבלוג רשימות תורניות בו אני כותב. כאן: מאמר קדושת נרות חנוכה ואורה בלב הפרט ובלב האומה.

אשמח לתגובות כאן או בבלוג עצמו בתחתית המאמר.

למי שאוהב - ניתן גם להירשם לקבלת הודעות למייל, מדי פעם, על מאמר חדש שאני מעלה לרשימות תורניות.

חנוכה שמח!
 

אשר מורסקי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מי שאינו יכול לקרוא בלינק הנ"ל:


אני מצרף לכאן קובץ של העתק המאמר מהאתר:
חנוכה שמח!
 

קבצים מצורפים

  • למה מדליקים נרות חנוכה_ 🔥 על הקדושה של נרות חנוכה _ אשר מורסקי.pdf
    515.9 KB · צפיות: 12
זה חידוש גדול שהסיבה הראשונה לתיקון ימי חנוכה לדורות שחזרה מלכות לישראל. וזה בעצם דברי הרמב"ם מפורשים. רק צריך להתבונן בהם.
תודה רבה.
 

אשר מורסקי

משתמש ותיק
פותח הנושא
זה חידוש גדול שהסיבה הראשונה לתיקון ימי חנוכה לדורות שחזרה מלכות לישראל. וזה בעצם דברי הרמב"ם מפורשים. רק צריך להתבונן בהם.
תודה רבה.
כך פותח הרמב"ם וכותב זאת כסיבה ראשונה ומשמע, שנס פח השמן הוא משני, ובעיקר הכריע נס זה לקיים 8 ימים.
 
חלק עליון תַחתִית