כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
-
ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר-ציווי לזקני ישראל -וכן פי' העמק דבר-
תגובות: 13
על ידי
טל חרמון » 01 פברואר 2020, 23:10
זמן קריאה: 8 דקות
ישנם שני צורות שהתורה מציגה בהם את יצ מ האחד היא תחת לחץ מצרי כבד והשניה היא ביד רמה, כמו כ ישנם פסוקים סותרים לגבי זמן היציאה
ראשית אציע את הפסוקים בשני העניינים ולאחמ כ אבאר בעזרת ה' את יישוב המקראות.
היציאה היתה בלילה -
1. ליל שימורים הוא לה' להוציאם מארץ מצרים
2 . ויָּקָם פַּרְעֹה לַיְלָה...
- 13 תגובות
- 337 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעקוב
12 אפריל 2020, 01:50
-
-
על מה חוזר 'מיום הראשון עד יום השביעי'
תגובות: 5
על ידי
חזק וברוך » 02 פברואר 2020, 01:42
זמן קריאה: 1 דקות
שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ אַךְ בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן תַּשְׁבִּיתוּ שְּׂאֹר מִבָּתֵּיכֶם כִּי כָּל אֹכֵל חָמֵץ וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִיִּשְׂרָאֵל מִיּוֹם הָרִאשֹׁן עַד יוֹם הַשְּׁבִעִי:
סוף הפסוק אומר דרשוני, שהלא ודאי אין הכוונה שנכרתה הנפש רק שבעת ימים [' וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ...
- 5 תגובות
- 68 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודי רציני
02 פברואר 2020, 02:39
-
-
טעם אכילת מצה 7 ימים - למען תהיה תורת ה' בפיך ממש.
תגובות: 3
על ידי
טל חרמון » 01 פברואר 2020, 23:47
זמן קריאה: 1 דקות
נראה לי שמה שנא' למען תהיה תורת ה' בפיך הולך על מצוות אכילת מצה שבעת ימים שאת מצווה זו אל תשכח ותכתוב אותה לאות על ידך ולזיכרון בין עניך כדי שבבוא זמנה תהיה תורת ה' (מצוות אכילת ממצה) בפיך.
ובדרך זו דרכו חז ל שאמרו שתפילין כשרות רק מהמותר בפיך ואמרו המניח תפילין כעוסק בתורה והתורה שיש בתפילין נא'...
- 3 תגובות
- 54 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודי רציני
02 פברואר 2020, 00:08
-
-
בשי' ספר החינוך בקדושת בכור בחו"ל
על ידי
בן ישיבה » 01 פברואר 2020, 23:31
זמן קריאה: 5 דקות
בס ד
בשי' הרמב ם והחינוך לגבי קידוש בכורות בחו ל
יעו' ס' החינוך מצוה י ח וז ל: ונוהגת מצוה זו של קדוש בכור בהמה טהורה, מדאוריתא (טו) בארץ ישראל בלבד בכל זמן, וכמו שדרשו רבותינו זכרונם לברכה מדכתיב ואכלת לפני ה' אלהיך וגו' מעשר דגנך וגו' ובכורות בקרך, מקיש וכו'. ומדרבנן אף בחוצה לארץ. עכ ל....
- 0 תגובות
- 27 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן ישיבה
01 פברואר 2020, 23:31
-
-
מדוע המוציא עצמו מן הכלל בעבודת הפסח כפר בעיקר? (הכותרת והתוכן נערכו)
תגובות: 11
על ידי
טל חרמון » 30 ינואר 2020, 19:48
זמן קריאה: 3 דקות
לאחר הציווי על קרבן פסח נא' בתורה - והיה כי יאמרו עליכם בניכם מה העבודה הזאת לכם ואמרתם זבח פסח הוא לה' וגו'
את השאלה הזו מייחס בעל האגדה לבן הרשע - לכם ולא לו ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל ( מעבודת קרבן פסח ) כפר בעיקר
ונראה לבאר- מצאנו חידוש מיוחד במצוות הפסח שאין שני לו בכל התורה כל בן נכר...
- 11 תגובות
- 192 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
01 פברואר 2020, 23:24
-
-
איך מקיימים את מצוות החודש הזה לכם?
תגובות: 13
על ידי
טל חרמון » 31 ינואר 2020, 02:11
זמן קריאה: 3 דקות
זוהי המצווה הראשונה בתורה שיהיה ניסן ראשון, ולכאורה בעקבות השימוש בשמות הבבליים של החודשים יש בכך ביטול מצוות עשה זו, והנה הפתרון לזה נמצא בנביאים ובכתובים שמנו גם את מספר החודשים מניסן וגם את שם החודש
כגון בחודש שנים עשר הוא חודש אדר או ביום עשרים וארבעה לעשתי - עשר חודש הוא חודש שבט ויש...
- 13 תגובות
- 141 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עוד א'
01 פברואר 2020, 22:33
-
-
והיה לאות על ידך וכו', 8 מצוות עשה בכל רגע! והערה נחוצה בעקבות מעשה שהיה.
תגובות: 28
על ידי
מתאהב על ידך » 30 ינואר 2020, 01:06
זמן קריאה: 8 דקות
כידוע כבר כתב הרמב ם שבכל רגע שמניח תפילין מקיים 8 מצוות עשה.
כי כל פרשה בפנ ע שנצטוינו להניחה היא מצות עשה. ומאחר שיש בשל יד 4 פרשיות וכן בשל ראש 4 פרשיות = 8 מצוות עשה.
והנה שמעתי מהגאון רבי נתן רוטמן מעשה שבדידיה הוי עובדה ששאל/בחן פעם את מאן דהו מה יש בתוך התפילין?
והלה ענה לתומו מה שיש...
- 28 תגובות
- 349 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודי רציני
31 ינואר 2020, 14:05
-
-
פרשת בא - זמן מכות ארבה וחושך
תגובות: 5
על ידי
פשר פרשה » 18 ינואר 2018, 20:47
זמן קריאה: 4 דקות
זמן מכות ארבה וחושך
שאלה שנשלחה על ידי אחד מהת ח חברי הפורום שליט א:
בדברי הרמב ן על הפסוק 'הנני מביא מחר ארבה בגבולך' (י, ד) מבואר כי מכות הארבה והחושך היה בחודש ניסן, באותו החודש בו נגאלו. וצריך עיון שהרי הרמב ן עצמו בפירושו על הפסוק 'כה אמר ה' כחצות לילה אני יוצא בתוך מצרים' (יא, ד) כתב כי...
- 5 תגובות
- 715 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יואל נהרי
31 ינואר 2020, 14:05
-
-
לֹא אֹסִף עוֹד רְאוֹת פָּנֶיךָ
על ידי
משה נפתלי » 31 ינואר 2020, 13:08
זמן קריאה: 1 דקות
וַיֹּאמֶר משֶׁה כֵּן דִּבַּרְתָּ לֹא אֹסִף עוֹד רְאוֹת פָּנֶיךָ. (י, כט)
יש לדעת, על סמך מה הצהיר משה הצהרה זו?
מדברי המדרש המובא ברמב ן עולה, כי משה מדעת עצמו אמר כן, והקב ה מילא את דבריו. וז ל המדרש (שמו ר יח א) :
אָמַר רַבִּי אַבָּהוּ: 'מֵקִים דְּבַר עַבְדּוֹ' – זֶה משֶׁה, שֶׁנֶּאֱמַר...
- 0 תגובות
- 37 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
31 ינואר 2020, 13:08
-
-
פרשת בא - החוטא ד' וה' פעמים נועלין בפניו דרכי התשובה
תגובות: 6
על ידי
אוריאל » 08 ינואר 2019, 13:49
זמן קריאה: 3 דקות
במדרש רבה בפרשתן, פי ג: אמר רבי שמעון בן לקיש יסתם פיהם של מינים, אלא (משלי ג, לד) אם ללצים הוא יליץ שהקדוש ברוך הוא מתרה בו באדם פעם ראשונה שניה ושלישית ואינו חוזר בו והוא נועל לבו מן התשובה כדי לפרוע ממנו מה שחטא אף כך פרעה הרשע כיון ששיגר הקדוש ברוך הוא חמש פעמים ולא השגיח על דבריו אמר לו הקדוש...
- 6 תגובות
- 318 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משבט הכהונא
29 ינואר 2020, 10:33
-
-
פרשת בא | ויאמר פרעה אל משה אל תוסף ראות פני כי ביום ראותך פני - תמות
תגובות: 3
על ידי
אוריאל » 12 ינואר 2019, 22:51
זמן קריאה: 1 דקות
לכאורה צריך ביאור מה יש כאן ב איום של פרעה, הרי כבר ניסה להרוג אותו בעבר הרחוק, טרם שברח משה רבינו אל יתרו, ולא עלה בידו.
ואת ל שכן יכל להורגו, א כ בלאו הכי הדבר תמוה שלא הרגו תיכף ומיד עם המכה הראשונה .
והנה ראיתי בפירוש יונתן בן עוזיאל שפירש דברי פרעה, שיתן את משה לידי המבקשים להמיתו, והם דתן...
- 3 תגובות
- 322 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי טעם ודעת
15 מאי 2019, 00:42
-
-
'לבו של פרעה הפך לכבד' האם הוא כפשוטו?
תגובות: 11
על ידי זקן ויושב בישיבה » 05 ינואר 2019, 21:00
זמן קריאה: 12 דקות
שמעתי פעם ואיני זוכר מקורו על כך שבפרעונים החנוטים שבמצרים נמצא בגופו של אחד מהם כבד במקום הלב.
הדבר נשמע הזוי לחלוטין מכל כיוון.
וכי האם בגופה חנוטה ניתן כלל לזהות דבר שכזה?
כמדומה שבחניטה מוציאים את כל האיברים הפנימיים.
ובכלל הדבר נשמע רחוק ביותר.
האם מישהו שמע על כך?
- 11 תגובות
- 899 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי טעם ודעת
28 אפריל 2019, 21:22
-
-
פרשת בא - למה דוקא צלי שלם, ולא נא / מבושל / מנותח לנתחים?
תגובות: 6
על ידי
ים סוף » 06 ינואר 2019, 23:16
זמן קריאה: 3 דקות
אַל־תֹּאכְל֤וּ מִמֶּ֙נּוּ֙ נָ֔א וּבָשֵׁ֥ל מְבֻשָּׁ֖ל בַּמָּ֑יִם כִּ֣י אִם־צְלִי־אֵ֔שׁ רֹאשׁ֥וֹ עַל־כְּרָעָ֖יו וְעַל־קִרְבּֽוֹ
צריך להבין פשר הוראות ההכנה המדויקות הנצרכות לצליית הקרבן.
ושמעתי לבאר ענינו שהרי הכבש הוא אלוהי מצרים ובנ י שהיו כבר כמה דורות עבדים למצרים היו זהירים תמיד שלא לפגוע ח ו...
- 6 תגובות
- 285 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נתן10
21 ינואר 2019, 19:41
-
-
פרשת בא - ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב
תגובות: 4
על ידי
אוריאל » 16 ינואר 2019, 13:25
זמן קריאה: 1 דקות
וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה יְהוָה בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל.
לכאו' צ ב, אטו בכל ט' המכות שהיו עד הנה לא ראו בחוש כיצד הפלה ה' בין מצרים ובין ישראל, ולשם מה הוצרכה תוספת דקה זו של לא יחרץ כלב , כדי להראות...
- 4 תגובות
- 233 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תיובתא
16 ינואר 2019, 22:23
-
-
פרשת בא | דנין דברי תורה מדברי קבלה
על ידי
אוריאל » 15 ינואר 2019, 21:57
זמן קריאה: 1 דקות
פירוש הרא ש (תחילת בא): ואם תאמר משה היאך היה יודע שהקב ה היה עתיד להביא עליהם מכת ארבה. ויש לומר שהרגיש והתבונן בגזירה שוה דתספר ספרו גבי יואל שיש הרבה בפירוש, וכל הנביאים ניתנו למשה על פה עד בא כל נביא ונביא. לכך נקראו דברי קבלה שלא ניתנו ליכתב אלא בקבלה. ואף על פי שאמרו אין דנין דברי תורה מדברי...
- 0 תגובות
- 137 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
15 ינואר 2019, 21:57
-
-
פרשת בא - כניסת כהן לבית הקברות להציל תרומה
תגובות: 5
על ידי
אוריאל » 08 ינואר 2019, 12:34
זמן קריאה: 2 דקות
במדרש רבה בפרשתן, פט ו: אמר רבי שמעון גדולה חיבתן של ישראל שנגלה הקדוש ברוך הוא במקום עבודת כוכבים ובמקום טנופת ובמקום טומאה בשביל לגאלן. משל לכהן שנפלה תרומתו לבית הקברות אומר מה אעשה לטמא את עצמי אי אפשר ולהניח תרומתי אי אפשר מוטב לי לטמא את עצמי פעם אחת וחוזר ומטהר ולא אאבד את תרומתי כך אבותינו...
- 5 תגובות
- 271 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דרומאי
13 ינואר 2019, 00:08
-
-
פרשת בא, מכת ארבה באה על הליכה בקרי, ולכן היה זה כהמשך למכת ברד
תגובות: 1
על ידי
רוצה לדעת » 10 ינואר 2019, 19:30
זמן קריאה: 1 דקות
עד מתי מאנת לענת מפני שלח עמי ויעבדני (י, ג)
כתב בחי' הגרי ז וז ל: בכל המכות שעד ארבה כתיב רק שלח עמי ויעבדני והכא במכת ארבה נתוסף לשון זה של עד מתי מאנת וגו' , ונראה הביאור בזה עפימ ש הר מ ריש הלכות תעניות דע ז גופא מגיע לחוטאים עונש על שהולכים בקרי ואין חוזרין בתשובה אחר הצרות ואין שמים על לב כי...
- 1 תגובות
- 120 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
10 ינואר 2019, 21:30
-
-
- 0 תגובות
- 119 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
10 ינואר 2019, 21:28
-
-
פרשת בא - וינצלו את מצרים
תגובות: 8
על ידי
פשר פרשה » 17 ינואר 2018, 18:06
זמן קריאה: 5 דקות
וינצלו את מצרים
שאלה שנשלחה על ידי אחד מהת ח חברי הפורום שליט א, ככתבה וכלשונה:
כתוב בפסוק: וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאילום וינצלו את מצרים . והגמרא אומרת במסכת ברכות א ר אמי מלמד שעשאוה כמצודה שאין בה דגן ור ל אמר עשאוה כמצולה שאין בה דגים , ומבואר שבנ י לקחו ממצרים את כל ממונם.
ולא...
- 8 תגובות
- 1603 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מלמד להועיל
07 ינואר 2019, 12:21
-
-
פרשת בא - מה הדין 'מל ולא פרע', האם יכול לאכול קרבן פסח?
תגובות: 8
על ידי
ים סוף » 05 ינואר 2019, 21:52
זמן קריאה: 2 דקות
'וכל ערל לא יאכל בו'
הנה יש לדון מה דין ה'מל ולא פרע' אי אוכל בקרבן פסח או לא, וכן יש לדון כה ג בזכריו ועבדיו שמלו ולא פרעו אם מעכבים אותו מלאכול בפסח.
ושורש הנידון בזה תלי בחקירה אי העיכוב הוא מחמת עצם הערלות, או משום המצווה דרמיא עליה. (ולכאו' הוא תלי בפלוגתת רש י והתוס' (רי פ החולץ) והחינוך...
- 8 תגובות
- 367 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ים סוף
07 ינואר 2019, 00:11
-
-
פרשת בא - מילת ישראל בליל פסח
תגובות: 18
על ידי
פשר פרשה » 16 ינואר 2018, 01:04
זמן קריאה: 9 דקות
מילת ישראל בליל פסח
והיה לכם למשמרת עד ארבעה עשר יום לחודש הזה ושחטו אותו כל קהל עדת ישראל בין הערבים (שמות יב, ו).
לא היו בידם מצוות להתעסק בהם כדי שיגאלו, שנאמר ואת ערום ועריה, ונתן להם שתי מצוות דם פסח ודם מילה, ומלו באותו הלילה שנאמר מתבוססת בדמייך בשני דמים (רש י).
מבואר דבנ י מלו את עצמם...
- 18 תגובות
- 2133 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זענדל
22 ינואר 2018, 11:12
-
-
פרשת בא - ואחרי כן יצאו ברכוש גדול
תגובות: 30
על ידי
פשר פרשה » 16 ינואר 2018, 20:07
זמן קריאה: 11 דקות
ואחרי כן יצאו ברכוש גדול
דַּבֶּר נָא בְּאָזְנֵי הָעָם וְיִשְׁאֲלוּ אִישׁ מֵאֵת רֵעֵהוּ וְאִשָּׁה מֵאֵת רְעוּתָהּ כְּלֵי כֶסֶף וּכְלֵי זָהָב (שמות יא, ב).
וברש י שם: דבר נא. אין נא אלא לשון בקשה, בבקשה ממך הזהירם על כך, שלא יאמר אותו צדיק אברהם, 'ועבדום וענו אותם' קיים בהם, 'ואחרי כן יצאו ברכוש...
- 30 תגובות
- 3108 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
21 ינואר 2018, 21:10
-
-
עלונים על פרשת השבוע - בא
תגובות: 1
על ידי
אוריאל » 18 ינואר 2018, 16:27
זמן קריאה: 0 דקות
מצו ב קובץ גליונות, לקראת שבת מלכתא, עלים לתרופה, שואלין ודורשין בהלכות ט ו בשבט.
- 1 תגובות
- 817 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חמד ילד
19 ינואר 2018, 10:17
-
-
לפרשת בא - עשר הערות על מכת ארבה ומאמר להורדה
תגובות: 4
על ידי
אריך » 18 ינואר 2018, 22:54
זמן קריאה: 1 דקות
מצ ב מאמר ובו עשר קושיות והערות על מכת ארבה, וביאור הענין.
ההערות (מתוך המאמר):
א) למה במכת ארבה מתחילים פרשה חדשה, היה מן הראוי לכלול את כל המכות בפרשה אחת פרשת מכות . כן העיר באברבנאל.
ב) דבר תמוה במכת ארבה, שלא מוזכר כלל שהקב ה אמר למשה שיהא ארבה, ונראה כאילו משה מצד עצמו אומר לפרעה שיבוא...
- 4 תגובות
- 934 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן ישיבה
19 ינואר 2018, 01:12
-
-
פרשת בא- עזרה בהבנת דברי הבית הלוי
תגובות: 11
על ידי
סבא » 13 ינואר 2018, 20:51
זמן קריאה: 13 דקות
כתב הבית הלוי בסוף פרשת בא וז ל-
אמנם בפסוק שני נאמר כי מחה אמחה את זכר עמלק מתחת השמים הבטיח הקדוש ברוך הוא לישראל אשר הוא ימחה אותו וזהו על בחינה השניה יצרא דמינות ועל זה לא בא הציווי לישראל, כי בזה לא ניתן כח להאדם הישר שיהיה יכול לבערו מן זולתו, דמי שפג לבו מלהאמין אין לו רפואה בידי אדם דכל מה...
- 11 תגובות
- 1448 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ברית מלח
17 ינואר 2018, 02:39
-
-
פרשת בא אל פרעה, תורה אחת יהיה
תגובות: 1
על ידי
משה בן חנינא » 31 מרץ 2017, 18:13
זמן קריאה: 1 דקות
תורה אחת יהיה לאזרח ולגר הגר בתוככם (ספר ואלה שמות בני ישראל, פרשת בא אל פרעה).
על הפסוק הזה אמרו רבותינו ז׳׳ל, ׳׳תורה אחת יהיה לאזרח מה אזרח שקיבל עליו כל דברי תורה אף הגר שקיבל עליו כל דברי תורה מיכאן אמרו גר שקיבל עליו כל דברי תורה חוץ מדבר אחד אין מקבלין אותו ר' יוסי ביר' יהודה אומר אפילו דבר...
- 1 תגובות
- 1408 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חגי פאהן
04 אפריל 2017, 00:01
-
-
פרשת בא - "על שתי המזוזות ועל המשקוף".
תגובות: 2
על ידי
ה' רועי » 12 ינואר 2016, 11:10
זמן קריאה: 2 דקות
וְלָקְחוּ מִן הַדָּם וְנָתְנוּ עַל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת וְעַל הַמַּשְׁקוֹף עַל הַבָּתִּים אֲשֶׁר יֹאכְלוּ אֹתוֹ בָּהֶם (שמות יב, ז)
הכתוב אומר כי בנ י נתנו את הדם על שתי המזוזת ועל המשקוף – והאם לא פירוש מזוזה בתורה הוא המילה משקוף בימינו?
אלא שכוונת הכתוב היא ששתי המזוזות הן שתי המשקופים שבצדדים...
- 2 תגובות
- 1550 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי)
17 מרץ 2017, 14:05
-
-
פרשת בא - המשחית.
תגובות: 4
על ידי
ה' רועי » 12 ינואר 2016, 09:54
זמן קריאה: 2 דקות
וְעָבַר ה' לִנְגֹּף אֶת מִצְרַיִם, וְרָאָה אֶת הַדָּם עַל הַמַּשְׁקוֹף וְעַל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת, וּפָסַח ה' עַל הַפֶּתַח, וְלֹא יִתֵּן הַמַּשְׁחִית לָבֹא אֶל בָּתֵּיכֶם לִנְגֹּף (שמות יב, כג)
אונקלוס מפרש את המילה פָסַח כ וְיֵחוֹס , ובפסוק כ ז חָס , כלומר – בכך שהקב ה פסח על בתיהם של בנ י הוא חס...
- 4 תגובות
- 1576 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מרדכי היהודי
13 ינואר 2016, 17:13
-
-
התורה במיקוד הראשון - פרשת בא.
תגובות: 1
על ידי
לחזות בנועם » 11 ינואר 2016, 21:04
זמן קריאה: 0 דקות
ולזכרון בין עיניך (פרשת בא)
למה התפילין של ראש צריכים לעמוד דווקא בין העיניים בדיוק? ועוד מה בא לומר – ולזכרון ? והתחדש לי בס ד שאם נשים את האצבע שלנו מול העיניים באמצע בדיוק ונרכז ונמקד את העיניים רק על האצבע, אנו נשים לב שאי אפשר להסתכל על עוד משהו זולת האצבע שהתמקדנו עליה וזה או פה או פה, לכן...
- 1 תגובות
- 1194 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ה' רועי
12 ינואר 2016, 09:45
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה