כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
-
- 8 תגובות
- 71 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
15 יוני 2022, 04:03
-
-
- 1 תגובות
- 106 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רואים שקוף
08 אפריל 2022, 13:51
-
-
צרעת - מחלה או טומאה?
תגובות: 72
על ידי
הצעיר שבחבורה » 03 אפריל 2022, 08:56
זמן קריאה: 31 דקות
אשמח אם אי מי יחכימני בדבר זה.
נ.ב. היות שמצאתי להפתעתי בתו כ בעניין זה, אשמח לשמוע את דעת רבני אתרא הדין.
- 72 תגובות
- 543 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
08 אפריל 2022, 02:04
-
-
- 6 תגובות
- 256 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבי חי
03 אפריל 2022, 17:51
-
-
רק השנה שמתי לב... מה דעתכם ???
תגובות: 15
על ידי
ערבה » 31 מרץ 2022, 23:03
זמן קריאה: 7 דקות
אשה ילידת שנת ג' אלפים תשצ ח פונה לרב בשאלה:
ראיתי מראה אדום; אחד מארבע מראות המטמאים...
שואלה הרב: איפה היה המראה, על הגוף, על דבר שמקבל טומאה, או שמא על חתיכת בד קטנה שאינה מקבלת טומאה?
עונה האשה: המראה נמצא על מעיל צמר, שמקבל טומאה...
שואל הרב: האם המעיל היה לבן או עם צבע?
עונה האשה: חלקו צבעוני...
- 15 תגובות
- 489 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משיב דבר
01 אפריל 2022, 01:27
-
-
- 0 תגובות
- 161 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בדק הבית
31 מרץ 2022, 21:25
-
-
והסגיר הכהן את הנגע שבעת ימים
תגובות: 1
על ידי
גבורות שמשון » 31 מרץ 2022, 15:18
זמן קריאה: 1 דקות
רש י מפרש, 'יסגירנו בבית אחד', דהיינו שיסגיר האדם המנוגע.
האם יש לזה מקור בחז ל? (כמדומה שגם ברמב ם לא כתוב כן).
ואם לא, אמאי אינו מפרש שיסגיר רק את מקום הנגע, וכן נראה קצת משאר המפרשים שביארו, 'כי האדם הרואה דבר תדיר בכל יום, והוא גדול מעט מעט, אינו מבחין בגודלו' (דעת זקנים), משמע לכאורה דרק את...
- 1 תגובות
- 29 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מםאלף
31 מרץ 2022, 15:35
-
-
יוצא דופן
תגובות: 41
על ידי
מחפש את עצמי » 24 יוני 2021, 10:47
זמן קריאה: 13 דקות
מישהו מכיר הסבר למה יוצא דופן שונה בדיניו?
למה אין טומאת יולדת ביוצא דופן?
למה אין מילה בזמנה ביוצא דופן?
למה יוצא דופן אינו בכור?
למה בהמה יוצא דופן לא ראויה לקרבן?
- 41 תגובות
- 564 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
14 יולי 2021, 16:22
-
-
סיפור שמביא החת"ס, האם אתם מכירים תופעה כזו?
תגובות: 13
על ידי
huo yuc יום טוב » 05 יולי 2021, 23:01
זמן קריאה: 5 דקות
תורת משה ויקרא פרק יב פסוק ג
וביום השמיני ימול. עיין בספר מנחה חדשה שכתב דפעם אחת נחבל אחד ומכתו הוציאה דם ולא הי' אפשר להרופא להשקיע זילת הדם עד שהרגיש שהי' סמוך לו אשה בשעת וסתה והוציאה לחוץ ושקט זילת הדם ע ש, להורות נתן שדם נדה מושך יזלת הדם של החבלה. וי ל היינו דקאמר קרא וביום השמיני אחר ימי...
- 13 תגובות
- 374 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דרך אמונה
06 יולי 2021, 20:00
-
-
מה פירוש המילה תעדי (הריון) בתרגום אונקלוס
תגובות: 12
על ידי
לומד מכל אדם » 12 אפריל 2021, 14:22
זמן קריאה: 5 דקות
בפרשת השבוע - אשה כי תזריע , תירגם אונקלוס - איתתא ארי תעדי , וכוונתו לכאו' להריון כמו בכמה מקומות שכתוב ותהר ותלד שתרגם בלשון זו (ואעדיאת וילידת), וצ ב שורש לשון זו ולמה הוא התרגום של הריון,
ובהמשך הפרשה בסוגי הנגעים שאת ספחת ובהרת תרגם ספחת - עדיא, וכבר כתבו המפרשים שספחת היא מלשון נספח כמו דבר...
- 12 תגובות
- 293 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
19 אפריל 2021, 22:37
-
-
פרשת יולדת בפרשת תזריע מדוע ??
תגובות: 3
על ידי
אור זורח » 18 אפריל 2021, 13:43
זמן קריאה: 0 דקות
האם יש איזה ביאור מדוע מי שסידר את הפרשות סידרן כך
לכאורה פרשת יולדת היה ראוי לסיימה עם פרשת שמיני
וכאן כל תזריע הוא נגעים
והן אמנם ידוע שיש הרבה מקומות בהפסקות שטענו עליהם שאין ההפסקה ראוייה
ונעשה על כל מיני גורמים ויש גם מקומות ששינו
על כ''פ שאלתי כאן האם פה יש הסבר מסויים
- 3 תגובות
- 128 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זורח
18 אפריל 2021, 23:46
-
-
האם אנחנו תחת הנהגת הטבע? ספורנו על הפרשה
תגובות: 9
על ידי
חימקו » 16 אפריל 2021, 00:28
זמן קריאה: 4 דקות
הספורנו מתייחס לזה שנגעי בגדים ונגעי בתים הם ניסים ולא טבע, וראוי רק למי שידע להתבונן ולשנות דרכיו כשמגיע לו הנגעים, אבל מי שלא ישים לזה, לא יזכה שיהיה לו את הנגעים, כי אין עליו השגחה פרטית. וזה חלק מדבריו:
ויקרא פרק יב פ' מז
אמנם הנרדמים אשר לא התעוררו כלל לדעת דבר מזה והם כל בני הנכר ורוב האומה...
- 9 תגובות
- 205 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שמואל קאופמן
18 אפריל 2021, 20:11
-
-
איך הופכים את הנגע לענג ?
על ידי
מרדכי דב זינגר » 18 אפריל 2021, 14:06
זמן קריאה: 0 דקות
וראה הכהן והנה לא הפך הנגע את עינו טמא הוא
חז ל למדו שכשהמצורע נטהר הנגע הופך להיות לו לעונג.
נגע
ענג
מה שהשתנה זה האות ע'
כלומר שאם לא הפך ה נגע את עי נו להיות ענג , אזי טמא הוא.
וכמו שכתוב במסכת ע ז דף כח...
עין שמרדה מותר לכוחלה בשבת
מאי טעמא
דשורייני דעינא, באובנתא דליבא תלו
(לפי רש י -...
- 0 תגובות
- 86 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מרדכי דב זינגר
18 אפריל 2021, 14:06
-
-
ומראה הנגע עמק מעור בשרו
תגובות: 2
על ידי
הכהן » 15 אפריל 2021, 10:23
זמן קריאה: 0 דקות
כל מראה לבן עמוק הוא, כמראה חמה עמוקה מן הצל:
האם כוונת התורה לתופעה אופטית? אז למה זה מודגש כל כך הרבה פעמים, עד כדי כך שנגעי בתים נקראים שְׁקַעֲרוּרֹת -
שוקעות במראיהן ?
- 2 תגובות
- 66 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאת ועוד
18 אפריל 2021, 12:22
-
-
טמא טמא יקרא
תגובות: 7
על ידי
אהרן פישר » 13 אפריל 2021, 20:52
זמן קריאה: 1 דקות
הגם שדרך התרגום הוא לפעמים להוסיף פירוש, האם יש באמתחת א' מן החברים פירוש על זה שסטו שני התרגומים מפירוש המלות כאן?
- 7 תגובות
- 154 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
14 אפריל 2021, 15:29
-
-
העלאת העלון השבועי המרתק והמאתגר 'פלאי התורה'
על ידי
דוד נתנאל שוורץ » 14 אפריל 2021, 15:14
זמן קריאה: 0 דקות
שמעתי ממזכה הרבים הרב מיכאל לסרי שליט''א, שביום העצמאות מתקיים בארץ למעלה מ = 500 בי בי רב, יום שכולו תורה, ואם כן בודאי זה יום גדול של לימוד זכות על כלל ישראל, שפעם אחת שמקבלים חופש מהעבודה באמצע השבוע - יהודיםרצים לבתי מדרשות.
גליון פלאי התורה,פרשת תז''מ תשפ''א,גליון כ''ד,חידות נפלאות בהלכות...
- 0 תגובות
- 140 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד נתנאל שוורץ
14 אפריל 2021, 15:14
-
-
כולו הפך לבן
תגובות: 14
על ידי
זוטרא » 12 אפריל 2021, 20:21
זמן קריאה: 5 דקות
וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה שְׂאֵת לְבָנָה בָּעוֹר וְהִיא הָפְכָה שֵׂעָר לָבָן וּמִחְיַת בָּשָׂר חַי בַּשְׂאֵת. יא צָרַעַת נוֹשֶׁנֶת הִוא בְּעוֹר בְּשָׂרוֹ וְטִמְּאוֹ הַכֹּהֵן לֹא יַסְגִּרֶנּוּ כִּי טָמֵא הוּא. יב וְאִם פָּרוֹחַ תִּפְרַח הַצָּרַעַת בָּעוֹר וְכִסְּתָה הַצָּרַעַת אֵת כָּל עוֹר...
- 14 תגובות
- 283 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דבר חפץ
12 אפריל 2021, 23:13
-
-
ושלשים יום ושלשת ימים
תגובות: 1
על ידי
זוטרא » 12 אפריל 2021, 20:57
זמן קריאה: 0 דקות
וּשְׁלֹשִׁ֥ים יוֹם֙ וּשְׁלֹ֣שֶׁת יָמִ֔ים תֵּשֵׁ֖ב
האם ישנה איזו הקבלה לשלשים ושלש ימים בספירה עד ל ג בעומר?
- 1 תגובות
- 83 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שפרינגר
12 אפריל 2021, 22:17
-
-
פרא"ק לחתן מן התורה מנין? - לחידוד
תגובות: 17
על ידי
חילך לאורייתא » 24 אפריל 2020, 10:28
זמן קריאה: 5 דקות
כתוב ברש י עה ת (ויקרא יג יד) וביום הראות בו יש יום שאתה רואה בו וכו' מכאן אמרו חתן נותנים לו כל שבעת ימי המשתה לו ולאצטליתו ולכסותו ולביתו וכו'
והנה, לו הכוונה לנגעי גופו, ביתו, הכוונה לנגעי בתים, כסותו לנגעי בגדים, וצ ע מה הוסיף רש י אצטליתו , הא גם זה מדין נגעי בגדים
ובדרך חידוד אפשר, דאגב אורחא...
- 17 תגובות
- 448 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בשלמא
31 ינואר 2021, 19:48
-
-
לבישת מסיכה לפי האבן עזרא
תגובות: 32
על ידי
סלקא דעתך » 21 אפריל 2020, 11:41
זמן קריאה: 13 דקות
האבן עזרא בפרק יג פסוק מה פי' ועל שפם יעטה שצריך לכסות פיו בבגד כדי שלא יזיק ברוח פיו.
אין חדש תחת השמש.
- 32 תגובות
- 1240 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חילך לאורייתא
10 יולי 2020, 14:40
-
-
הצרעת באה רק על לשון הרע או גם על אבק לשון הרע?
תגובות: 4
על ידי
אברהם משה » 04 יוני 2020, 17:22
זמן קריאה: 1 דקות
האם העונש של צרעת הוא רק על 'לשון הרע' ממש או גם על 'אבק לשון הרע'?
(נפק מ... גדולי ישראל אמרו/רמזו על הקורונה שצריך להתחזק בלשון הרע, שהרי הצורך לעטות מסכה והבידוד של 14 יום, הוא כעין האמור בפרשת מצורע. והיינו שהם סבורים שאחת הסיבות שהקורונה באה היא על עוון לשון הרע. וא כ אם יאמר אדם שהוא זהיר...
- 4 תגובות
- 130 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברהם משה
08 יוני 2020, 17:16
-
-
מתי אומרים וא"ו החיבור ומתי וא"ו המחלק?
תגובות: 2
על ידי
חילך לאורייתא » 27 אפריל 2020, 23:20
זמן קריאה: 1 דקות
הנה ידוע הפלו' בין רבי יאשיה לרבי יונתן האם בכה ת בפשטות הוא וא ו החיבור (כפי הפשטות) או וא ו החילוק (עיי' סנהדרין סו. ב מ צד: יומא נז: שבועות כז. וחולין עח:)
ולענין הלכה יש בזה נדון בפוסקים (גרעק א סי' מ ו)
ויל ע ממש כ רש י (ויקרא יג ו) אקרא ד'והנה כהה הנגע ולא פשה הנגע בעור דמבו' שם דסבר שהוא וא...
- 2 תגובות
- 88 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חילך לאורייתא
29 אפריל 2020, 21:35
-
-
השערה בביאור דברי רש"י פרשת תזריע
תגובות: 7
על ידי
חילך לאורייתא » 28 אפריל 2020, 14:41
זמן קריאה: 3 דקות
כ' רש י (ויקרא יג מג) שמראה נתקין אינם מטמאין בד' מראות בדווקא אלא כל שינוי מראה ואף פחות מהם ג כ מטמא. והנה לעיל (שם פסוק ה') בענין נגע הבשר אקרא ...והנה הנגע עמד בעיניו - כ' רש י במראהו ובשיעורו הראשון. וביארו המפרשים שלשון בעיניו הוא לשון רבים ודקדק רש י שצריך ב' דברים שיהא ממראה ד' נגעים ולא...
- 7 תגובות
- 154 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חילך לאורייתא
29 אפריל 2020, 21:32
-
-
טומאת לידה
תגובות: 32
על ידי
בחור צעיר » 26 אפריל 2020, 10:45
זמן קריאה: 11 דקות
אמרה תורה אשה כי תזריע וילדה זכר וטמאה שבעת ימים כימי נדת דותה תטמא. ופירושן הפשוט של המילים הללו שטומאת היולדת כטומאת הנדה היא. וזה פלא, הלא טומאת הנדה עדיין לא נאמרה למשה, ותלי ליה אמורה בשאינה אמורה.
- 32 תגובות
- 585 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שאר לעמו
27 אפריל 2020, 19:56
-
-
צרעת בזמן הזה
תגובות: 14
על ידי
המכיר את מקומו » 25 אפריל 2020, 23:05
זמן קריאה: 3 דקות
מדברי רמב ן עה ת משמע שנגעי אדם זו מחלת עור (בניגוד לנגעי בגדים ונגעי בתים שהם נס מיוחד).
ושאלתי האם גם בזמן הזה שייכת באופן עקרוני אותה מחלה שעליה דיברה התורה,
וא כ מדוע כהן מיוחס לא יוכל להסגיר (כי זכורני שרק נגעי בגדים ונגעי אדם שייכים רק בזמן שביהמ ק קיים)?
- 14 תגובות
- 302 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
25 אפריל 2020, 23:50
-
-
פרשת תזריע - נולדה בת כולם עציבין
תגובות: 9
על ידי
מלמד להועיל » 05 אפריל 2019, 00:17
זמן קריאה: 2 דקות
ידוע שזה לשון חז ל שאם נולד בן כולם שמחים ואם נולדה בת כולם עצבים
ובדעת זקנים בפרשת תזריע כתב ש זכר בגמטריא ברכה , ואילו נקבה בגמטריא נזק
וידוע מה שאמרו בגמרא אוי לו מי שבניו נקבות.
פעם שמעתי, שלמרות כל זה, היו גדולי ישראל שאמרו שבדור שלנו זה שונה, כי חינוך הבנות קל יותר.
אשמח לדעת על מקור מדוייק...
- 9 תגובות
- 590 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי האיש וההגדה
21 אפריל 2020, 13:10
-
-
הערות והארות קצרות על פרשת תזריע.
תגובות: 1
על ידי
יפה מראה » 20 אפריל 2020, 17:32
זמן קריאה: 2 דקות
א.
רמב ן ויקרא פרק י ב פסוק ז'
ורבותינו אמרו (נדה לא ב) בשעה שכורעת לילד קופצת ונשבעת לא אזקק עוד לבעלי. ועיקר הכונה בזה, כי בעבור שהיא נשבעת מתוך הצער, ואין השבועה ראויה להתקיים מפני היותה משועבדת לבעלה, רצתה התורה לכפר לה מעלות רוחה. ומחשבות השם יתברך עמוקות ורחמיו מרובים, שהוא רוצה להצדיק...
- 1 תגובות
- 138 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יפה מראה
20 אפריל 2020, 17:36
-
-
פרשת תזריע - וביום השמיני ימול
תגובות: 2
על ידי
אוריאל » 03 אפריל 2019, 13:16
זמן קריאה: 2 דקות
ולמה אמרה תורה ביום השמיני, כדי שלא יהיו אביו ואמו עצבין , רש י.
ראיתי פירוש מעניין בספר חכמת חיים של הגרי ח זוננפלד, שם מביא מה שאיתא בשו ע הל' יוה כ שיולדת מג' ועד ח' אם אמרה צריכה אני מאכילין אותה. חזינן דעד ח' ימים יולדת נחשבת כחולה שיש בה סכנה.
והיות והתורה דרכיה דרכי נועם, לא הטילה התורה...
- 2 תגובות
- 215 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
04 אפריל 2019, 01:25
-
-
מה הפירוש של המילה "הנה" ??
תגובות: 9
על ידי
חכם באשי » 16 אפריל 2018, 16:00
זמן קריאה: 5 דקות
ראיתי בזה שני מציאות בפםרשת השבוע שעבר, ריש פרשת תזריע, בבעל הטורים כותב שהוא מעיד על דבר שלא היה, וע ש גם בהכתב והקבלה מ ש בזה.
זכורני גם רשב ם בבראשית בזה.
אם מישהו יודע מהאחרונים שדיברו והגדירו בזה - יודיענו ושכמ ה.
.
- 9 תגובות
- 1310 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הפקדתי שומרים
06 מאי 2018, 00:27
-
-
- 0 תגובות
- 446 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי גבריאל פולארד
13 אפריל 2018, 00:30
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה