-
-
חדש! מפתח ערכים בפורום. תוסף התגיות שלנו
תגובות: 28
על ידי
מנהל א' » 06 יוני 2019, 15:01 » ב
הפורום שלנו
זמן קריאה: 4 דקות
לאחר מאמצים מרובים של המנהל הראשי, פונקציית התיוג יוצאת לדרך.
לתשומת לב: בפורום שלנו, בשונה ממקומות אחרים, התיוג אצלנו הוא אמצעי יעיל ליצור מפתח נושאים , כדי שמי שירצה להגיע לכלל האשכולות הקשורות לאותו נושא, יוכל למצוא זאת בקלות במפתח הערכים .
לכן: אין להרבות בתגיות לאשכול, משום שבכך מפתח...
- 28 תגובות
- 1518 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מאן דהו
25 יוני 2019, 18:25
-
-
הפורום - מטרתו ואופיו
תגובות: 22
על ידי
מנהל ג' » 11 אפריל 2019, 23:17 » ב
הפורום שלנו
זמן קריאה: 5 דקות
חברים יקרים,
ב ה הפורום משמש לנו למקום לדון בו בעיקר חיינו - התורה על כל ענפיה וחלקיה, בהלכה, בעיון במחשבה ואגדה. תורה שבכתב ובע פ, ראשונים ואחרונים, קושיות ותירוצים, הכל תודות לת ח החשובים החולקים עמנו מידיעותיהם ומתורתם.
אין מטרת הפורום לדון בו על עניינים מעניינים שונים, בחירות, הציבוריות החרדית,...
- 22 תגובות
- 1876 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תנא-קמא
03 ספטמבר 2019, 17:31
-
-
פורום לתורה - האפליקציה!
תגובות: 31
על ידי
מנהל ראשי » 03 מאי 2018, 17:47 » ב
בית המדרש
זמן קריאה: 5 דקות
בעזרת השם יתברך, יו ל אפליקציית פורום לתורה עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד
מהיום והלאה, אלו שאין להם במכשיר גישה לדפדפן, יוכלו להנות מהפורום דרך האפליקציה
גם אלו שיש להם במכשיר גישה לדפדפן כלשהו, יוכלו להנות מהיום והלאה מגישה אטרקטיבית ונוחה יותר
את האפליקציה ניתן להוריד מחנות האפליקציות של...
- 31 תגובות
- 4078 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יאיר
07 דצמבר 2019, 22:42
-
-
- 12 תגובות
- 1666 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כרם
19 דצמבר 2017, 14:13
-
-
תשובות לשאלות אחדות נמצאות בסידור חדש
על ידי
אש לבנון » 12 דצמבר 2017, 16:33
זמן קריאה: 0 דקות
אני אמנם חדש פה, ויתכן שכבר ידעתם כל מה שאני וכתב - אז סליחה על כך.
יש לי בבית סידור ושמו ושננתם של אליהוא שנון. הוצאת צוף.
הוא מכיל כמה חידושים:
1. טעמי המקרא, וגם חלוקת הפסוקים ברווחים על פי הנדרש לקריאה נכונה
2. המון העות בסוף על הקריאה ולפעמים על הנוסח .
הדיון אצלנו על ההלך כולו כמעט...
- 0 תגובות
- 649 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אש לבנון
12 דצמבר 2017, 16:33
-
-
מה נקרא "מדבר עם המלך"
תגובות: 9
על ידי
אריך » 16 ינואר 2016, 23:25
זמן קריאה: 3 דקות
קשה: למה רק שמו ע נקרא עומד לפני המלך, ומדבר עימו, הלא בכל ברכה אנו פונים אליו ברוך אתה .
- 9 תגובות
- 2429 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי י.א.ל
10 דצמבר 2017, 21:57
-
-
הטוב והמטיב
תגובות: 3
על ידי
אריך » 07 מרץ 2016, 14:17
זמן קריאה: 1 דקות
מה המשמעות של הטוב והמטיב ? למה לא מספיק לומר טוב , וממילא נבין שהוא מטיב, כי מחוק הטוב להיטיב. או לחילופין לומר מטיב , וברור שאם מטיב הרי שהוא טוב.
- 3 תגובות
- 1568 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שומע כעונה
18 אוקטובר 2017, 00:24
-
-
מי חיבר אחות קטנה?
תגובות: 3
על ידי
שלום עולם » 30 ספטמבר 2017, 22:41
זמן קריאה: 0 דקות
אפילו לא עשיתי חיפוש פשוט, אם פה ישמחו לענות...
- 3 תגובות
- 1197 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כרם
02 אוקטובר 2017, 12:55
-
-
וכל החיים בחולם או בקמץ
תגובות: 8
על ידי
שומע כעונה » 01 ספטמבר 2017, 10:30
זמן קריאה: 2 דקות
וכל החיים יודוך סלה, יש הגורסים וכל בחולם ויש הגורסים וכל בקמץ, ידוע למאן דהו החילוק?
- 8 תגובות
- 1630 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מעט דבש
03 ספטמבר 2017, 01:29
-
-
מי זה 'מודה אני'
תגובות: 12
על ידי
שאול » 18 ינואר 2016, 21:48
זמן קריאה: 10 דקות
בס''ד
תמיד חשבתי ש'אני' זה הנשמה, הגוף הוא רק לבוש/חליפה (כלבוש תחליפם ויחלופו)
אבל נתקעתי בברכת א' נשמה: כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני. אז מיהו ה'אני' הזה?
נא חילוצכם
- 12 תגובות
- 2827 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אלימלך
28 אוגוסט 2017, 14:06
-
-
דקדוקים באמירת הלל
תגובות: 9
על ידי
אריך » 27 אפריל 2016, 10:15
זמן קריאה: 4 דקות
א. בקטע מה אשיב יש פעמיים נדרי לה' אשלם , ופשוט שהפיסוק הוא: נדרי לה', אשלם. כלומר, את הנדרים שנדרתי לה' אשלם. ולא: שאת הנדרים שנדרתי, אשלם לה'. שאז כביכול משמע שהנדר לא היה לה' והיה אפשר לשלמו לכמה מקומות, ולבסוף בחרתי לשלמו לה'. וזו טעות כמובן. והנה במנגינה הידועה ל מה אשיב אני שומע שבפעם הראשונה...
- 9 תגובות
- 3002 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אלימלך
23 אוגוסט 2017, 15:01
-
-
ברוך שפטרני מעונשו 'שלזה', או 'של זה'
תגובות: 15
על ידי
אריך » 12 מרץ 2016, 23:17
זמן קריאה: 3 דקות
ברמ א סי' רכה איתא: מעונשו של זה.
בכמה וכמה סידורים מזמננו שבדקתי איתא: מעונשו שלזה.
והשאלה, למה לומר שלזה , אם בחנוכה אין נוהגים לומר שלחנוכה .
- 15 תגובות
- 3961 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שלום על ישראל
05 אוגוסט 2017, 22:30
-
-
פסוק שלפני יהיו לרצון
תגובות: 6
על ידי
אלימלך » 30 יולי 2017, 18:18
זמן קריאה: 1 דקות
נהגו העולם ע פ הספרים לומר פסוק הרומז לשמו לפני יהיו לרצון, סגולה שלא ישכח שמו ליום הדין.
ו יל ע
א. למה אין בזה הפסק
ב. שלכאו' אסור לומר פסוק שאינו שגור בפי הכל בע פ ואכן בשו ת התעוררות תשובה ח א ס' רכז' כתב שנהג לכתוב את הפסוק ולומר מתוך הכתב בגלל שדברים שבכתב אי אתה רשאי וכו'
ג. האם יש...
- 6 תגובות
- 1793 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אלימלך
03 אוגוסט 2017, 15:27
-
-
נוסח תימן
תגובות: 13
על ידי
כבוד שמים » 06 יולי 2016, 21:42
זמן קריאה: 3 דקות
האם מי שמתפלל בנוסח הרמב ם - בלדי כמנהג אבותיו, יהי' חמור עליו ביותר לשנות הנוסח, כיון שהרמב ם בהל' ק ש פ א ובהל' ברכות פ א מחמיר מאד בשינוי מטבע התפילה, ומחשיב ההוספות להפסק, וא כ י ל דהתפילה בנוסח הרמב ם מקיימת את קבלת דעתו בהקפדה על נוסח התפילה, וא כ אסור לו לשנות בשו א את הנוסח.
מאידך י ל...
- 13 תגובות
- 3962 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שלום על ישראל
18 יולי 2017, 01:38
-
-
- 9 תגובות
- 2678 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עפר ואפר
14 יולי 2017, 16:40
-
-
תפילת בית המדרש
תגובות: 3
על ידי
הכהן » 06 יולי 2017, 09:15
זמן קריאה: 0 דקות
בנוסח שבגמ' (ברכות כח:) ושברמב ם (פ י מברכות הכ ד) מסתיימת התפילה ב'והם רצים לבאר שחת'. מי המשיך את 'שנאמר' וכו'?
- 3 תגובות
- 1467 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
06 יולי 2017, 13:44
-
-
מעין הברכות
תגובות: 4
על ידי
ayys » 05 יולי 2017, 22:19
זמן קריאה: 2 דקות
בברכת 'מגן אבות' של ליל שבת, אומרים 'ונודה לשמו בכל יום תמיד, מעין הברכות .
אשמח אם יש מי שיוכל לפרש לי את הכוונה במילים אלו, נדמה לי שראיתי בעבר פירוש בסידור אחד מהגאונים, שהנוסח הוא 'מעון הברכות', ואז לכאו' המילים שייכות להמשך, שזהו תואר שבח, 'מעון הברכות קל ההודאות אדון השלום וכו'.
האם יש...
- 4 תגובות
- 1446 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעבץ
06 יולי 2017, 00:17
-
-
ו' ההיפוך
תגובות: 2
על ידי
מזמור שיר » 03 יולי 2016, 10:27
זמן קריאה: 0 דקות
בפרשת קורח הרומו מתוך העדה הזאת ואכלם . יש ו' ההיפוך . באופן שהטעמים הם משרתים ולא מפסיקים והמילה נקראת ב מלרע האם קריאת הו' בניקוד קמץ מהווה עילה להחזיר את הקורא כשינוי משמעות?
- 2 תגובות
- 1441 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי וינגרטן
27 יוני 2017, 01:53
-
-
- 13 תגובות
- 3616 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעבץ
21 פברואר 2017, 00:01
-
-
מאמר להורדה - ביאור מעשה התפילה
על ידי
אריך » 14 פברואר 2017, 14:22
זמן קריאה: 0 דקות
מצ ב מאמר על עניין התפילה, ומהו 'עומד לפני המלך'.
הוא קצת ארוך, אבל קולח וקריא.
אשמח ואודה להערות והארות.
- 0 תגובות
- 1325 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אריך
14 פברואר 2017, 14:22
-
-
הפסק בין קדיש למוסף
תגובות: 4
על ידי
בן ישיבה » 09 מאי 2016, 01:25
זמן קריאה: 1 דקות
בראש חודש נוהגים לחלוץ תפילין בין קדיש למוסף, ויש הרבה אשר לא מסתפקים בחליצת התפילין, אלא גם מקפלים את התפילין, ונעשה כעין הפסקה בשעת התפילה, ראיתי כי יש הרבה המנצלים הפסקה זו לעשות צרכיהם וכד',
ונתעוררתי דלכאו' הקדיש שייך לתפילת מוסף שלאחריו, וכל תפילת עמידה יש לה חצי קדיש לפניה, וקדיש תתקבל...
- 4 תגובות
- 2215 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עזריאל ברגר
05 פברואר 2017, 13:46
-
-
אדיר וחזק משמיעים קול- קדושה שחרית לשבת קדש
תגובות: 3
על ידי
איש מפי איש » 11 ינואר 2017, 01:33
זמן קריאה: 0 דקות
בקדושה לשח
רית ש ק מודפס הנוסח 'אז בקול רעש גדול אדיר וחזק משמיעים קול'
הנה נוסח זה של 'אדיר וחזק' לא ברור דיו תכנו ועניינו.
ולאחרונה שמעתי שיש הטוענים שככה נ זה היה רשום בראשי תיבות (ר ת) או ח והכוונה בזה 'אופנים וחיות' ואז הנוסח עולה יפה יפה 'אז בקול רעש גדול אופנים וחיות משמיעים קול'
מה דעתכם???
- 3 תגובות
- 1810 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יאיר
11 ינואר 2017, 18:42
-
-
מה המקור ל"ואני אשתחווה ואכרעה אברכה" וגו'?
תגובות: 1
על ידי
איש רש » 11 דצמבר 2016, 13:13
זמן קריאה: 0 דקות
בס ד
שלו' רב לאוהבי תורתך,
לאחורנה התעוררתי על המשפט שאומרים בני אשכנז ב מה טובו - ואני אשתחווה ואכרעה אברכה לפני ה' עושי
אני אומר משפט מפני שזה לא פסוק בתנ ך!
זה משפט שמבוסס עה פ בתהילים (צה,ו) בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי ה' עֹשֵׂנוּ כמבואר בפי' עיון תפילה בסידור אוצר...
- 1 תגובות
- 1476 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נהר שלום
12 דצמבר 2016, 05:28
-
-
כוונה במוסף
תגובות: 10
על ידי
כבוד שמים » 19 מרץ 2016, 22:07
זמן קריאה: 2 דקות
מי שלא כיוון לבו באמירת פסוקי הקרבנות וסיים את התפילה, יש מקום לומר שיוסיף ב'רצה' והשב את העבודה תמידין ומוספין לדביר ביתך או במקום אחר שיזכיר בכוונה את הקרבנות, כדי לקיים את עיקר התפילה כתיקנה.
- 10 תגובות
- 3289 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
07 ספטמבר 2016, 21:56
-
-
תפילה קודם התפילה, הנוסח השלם של תפילת הרר''א
תגובות: 1
על ידי
משה » 26 נובמבר 2015, 21:26
זמן קריאה: 0 דקות
בשונה מהנוסח המופיע בסידורים הרגילים, מצוי בסידור ביאלה נוסח ארוך יותר עם עדות נאמנה איש מפי איש עד תלמידו הגה''ק רבי שמעון דייטש זיע''א.
תפילה נוראה זו מעוררת לבבות, כוללת ומקיפה כל כך הרבה ענינים. ביום יום לא תמיד זוכים למצוא את המילים איך לזעוק אל השם, וכמ''ש בסדר יו''כ קטן בהקדמה אל נוסח הוידוי...
- 1 תגובות
- 1533 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בני ברקי
04 ספטמבר 2016, 11:01
-
-
נוסח רצה בחזרת העבודה
על ידי
כבוד שמים » 24 יולי 2016, 16:56
זמן קריאה: 0 דקות
מבו' ברש י יומא ס ט שבזמן הבית נוסח רצה הוא תפילה על קבלת הקרבן, וא כ ביום שיקריבו את התמיד יצטרכו לשנות את נוסח הברכה באותו בוקר.
ויש לעי' במי שהתפלל כבר, או במי שטעה ואמר בנוסח הישן.
או דלמא לא ישנו את מטבע הברכה על שתחזור העבודה והשכינה לציון בב א.
- 0 תגובות
- 1238 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
24 יולי 2016, 16:56
-
-
הפיוט "ברוך שאמר"
תגובות: 10
על ידי
כבוד שמים » 09 אפריל 2016, 21:33
זמן קריאה: 1 דקות
בשו ת משכנות יעקב הוכיח שברכת ברוך שאמר היא מוקדמת, שהרי 'ישתבח' הוזכר בירושלמי, ואם יש ברכה לאחרי' ע כ שיש ברכה לפני'. וראיתי בס' ויברך דוד שכתב לבאר שבהתחלה ברכת ישתבח היתה ברכה על שירת הים.
עכ פ בכל בו כתב שברוך שאמר הוא מרבי סעדי' גאון. וא כ יש לדון, נהי שהברכה של בא י אמ ה האל האב הרחמן וכו',...
- 10 תגובות
- 2698 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
26 יוני 2016, 19:58
-
-
על נוסח רבש"ע שאחר ברכת כהנים (סוטה ל"ט)
תגובות: 4
על ידי
יעבץ » 07 יוני 2016, 22:47
זמן קריאה: 1 דקות
ראיתי בגליון עיון הפרשה ששאלו על נוסח התפילה שאומרים הכהנים אחר הברכה (והוא מגמ' סוטה לט.) עשינו מה שגזרת עלינו...השקיפה ממעון קדשך מן השמים וברך את עמך , מפני מה מזכירים דווקא פסוק זה ולא פסוקים אחרים שמוזכר בהם ברכת ה' לישראל (וכן שאלו שם על הילק ש, ויותר יש להבין נוסח הגמ' מדברי הילק ש).
האמת...
- 4 תגובות
- 1869 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעבץ
13 יוני 2016, 14:02
-
-
קדיש בין שיר של יום לברכי נפשי, למנהג ספרד,
תגובות: 3
על ידי
בן ישיבה » 09 מאי 2016, 01:39
זמן קריאה: 1 דקות
מנהג ספרד אומרים בראש חודש גם שיר של יום וגם ברכי נפשי, ויש שאומרים קדיש יתום לאחר השיר של יום ושוב אומרים קדיש לאחר ברכי נפשי,
ולכאו' נראה כי אין טעם לקדיש זו כי הרי שניהם הוא בגדר שיר של יום, והקדיש יתום נתקן לאמרו לאחר השיר של יום, וכמו שאין אומרים קדיש בים שיר של יום להושיענו ( לנוסח ספרד...
- 3 תגובות
- 1717 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
13 מאי 2016, 08:26
-
-
לא טוב להרבות בתפילה??
תגובות: 9
על ידי
אריך » 31 ינואר 2016, 08:49
זמן קריאה: 2 דקות
נתקשיתי בההיא דברכות סא, א ואמר רב הונא אמר רב משום רבי מאיר: לעולם יהיו דבריו של אדם מועטין לפני הקדוש ברוך הוא, שנאמר אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלהים כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים.
מה מימרא זו אומרת למעשה? הרי בפשטות מדובר על תפילה ('לפני הקב ה'), אז...
- 9 תגובות
- 2648 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מוטי
04 מאי 2016, 08:45
-
-
מגן אבות
תגובות: 2
על ידי
כבוד שמים » 10 מרץ 2016, 08:50
זמן קריאה: 1 דקות
אם הש ץ מתחיל לומר מגן אבות בדברו מחיה מתים במאמרו כשאין עשרה ששומעים, א כ נכנסים לשאלה של חצי ברכה באמירה וחצי בשמיעה, ואי לא מהני א כ חסר מהברכה מחיה מתים שזה מתורף הברכה, וכיון שאין אומרים ברכה זו אלא בציבור, אם לא היו עשרה דצייתי, הוי ברכה לבטלה ואין לענות אמן אחריו (ואם זה לא יבייש אותו,...
- 2 תגובות
- 1462 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אפרקסתא דעניא
17 מרץ 2016, 22:52
-
-
"סידור" או "מחזור"?
תגובות: 7
על ידי
אריך » 02 מרץ 2016, 14:03
זמן קריאה: 1 דקות
בית יוסף או ח סי' צו: כתוב בתרומת הדשן (סי' יז) דספר תורה דקתני לאו דוקא דהוא הדין לכל כתבי הקודש ואפילו מחזורים ותפילות. ועם כל זה התיר לאחוז מחזור או תפילה בידו להתפלל בהם.
מה הוא מחזור ומה הן תפילות?
ובשו ע שם: מותר לאחוז מחזור תפלות בידו בשעה שמתפלל .
הפירוש בכינוי מחזור הוא כנראה מצד...
- 7 תגובות
- 2251 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי פתח עינים
10 מרץ 2016, 17:25
-
-
כתינוק בן יומו
תגובות: 7
על ידי
אריך » 06 מרץ 2016, 13:58
זמן קריאה: 3 דקות
ידוע מה שהביא באליה רבה סי' כה ובמשנ ב שם סקמ ב, ובמשנ ב ריש סי' צח בשם מהרש ל (שו ת סי' צח) שהעיד על הר ש מקינון שאמר שאחרי שלמד סתרי הקבלה, שהוא מתפלל כתינוק בן יומו.
ולא הבנתי, האם הפירוש שאף שלמד אודות הכוונה העמוקה והנסתרת של התפילה, ויתר על כך לטובת מעלת תינוק בן יומו? ומה היה קודם שלמד...
- 7 תגובות
- 2163 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעבץ
09 מרץ 2016, 19:50
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה