כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
-
מעשה באדם אחד שהטיח באשתו תחת התאנה (יבמות צ)
תגובות: 1
על ידי
מחשב מסלול » 25 מרץ 2021, 19:34
זמן קריאה: 3 דקות
ושוב מעשה באדם אחד שהטיח באשתו תחת התאנה, והביאוהו לבית דין והלקוהו, לא מפני שראוי לכך - אלא שהשעה צריכה לכך! מיגדר מילתא שאני (יבמות, צ ע ב).
פירוש: וְשׁוּב מַעֲשֶׂה בְּאָדָם אֶחָד שֶׁהִטִּיחַ (בעל) בְּאִשְׁתּוֹ שלו תַּחַת הַתְּאֵנָה בחוץ, וֶהֱבִיאוּהוּ לְבֵית דִּין וְהִלְקוּהוּ, לֹא מִפְּנֵי...
- 1 תגובות
- 207 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דיבוק חברים
25 מרץ 2021, 21:56
-
-
מי זה הנביא המינקטור ?
תגובות: 9
על ידי
עוגן » 02 מרץ 2021, 22:44
זמן קריאה: 1 דקות
בהגהות מרדכי יבמות סי' קכ ו (בנוגע לפרה חולבת לגבי בכורה) מביא תשו' מהר ם ששאל ל הנביא המינקטור .
מישהו יודע מי זה?
- 9 תגובות
- 449 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בשלמא
03 מרץ 2021, 14:25
-
-
למה בדיקת אשה אם היא מעוברת גורמת להתגנות על בעלה?
תגובות: 2
על ידי
בן זכאי » 02 מרץ 2021, 22:01
זמן קריאה: 1 דקות
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה
- 2 תגובות
- 244 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שלו'
02 מרץ 2021, 23:46
-
-
בת כהן מאורסת לכהן האם אוכלת בתרומה?
תגובות: 98
על ידי
איש אל רעהו » 27 ינואר 2020, 09:22
זמן קריאה: 42 דקות
משנה יבמות דף סז:
האירוסין פוסלין ואין מאכילין דהיינו בת כהן שנתארסה לישראל שוב אינה אוכלת בתרומה, ואילו אם בת ישראל נתארסה לכהן אינה אוכלת בתרומה כך מבואר בגמרא.
ולא נתבאר להדיא מה דינה של בת כהן שנתארסה לכהן, האם גם עליה נאמר שהאירוסין פוסלין אותה מלאכול בתורת בת כהן ומצד שני אין הם מאכילין...
- 98 תגובות
- 811 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבקש
23 פברואר 2021, 20:13
-
-
מה לשומרת יבם ולבית חמיה?? נח א
תגובות: 14
על ידי
זאת ועוד » 05 ינואר 2021, 10:08
זמן קריאה: 4 דקות
אמר רמי בר חמא משכחת לה כגון שבא עליה ארוסה בבית אביה דכוותה גבי שומרת יבם שבא עליה יבם בבית חמיה
רש י: שבא עליה לשם זנות בבית חמיה באלמנותה....
- 14 תגובות
- 409 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בבלי
06 ינואר 2021, 10:01
-
-
קניית עבד מז' אומות ע''מ להורגו
על ידי
תורתו אומנותו » 23 אוגוסט 2020, 22:59
זמן קריאה: 0 דקות
כתוב בדף ע''ח ע''ב ביבמות, שבאם האב הוא מז' אומות, אסור לקנות את וולדו לעבד, כיוון שיש איסור לא תחייה כל נשמה , ובכך שקונה אותו לעבד, יוצא שמחייה אותו, ועובר על איסור.
השאלה היא- האם מותר לקנות כזה וולד לעבד ע''מ להרוג אותו, ולקיים את מצוות החרם תחרימם ?.
האם מישהו מהאחרונים מתייחס לכך?.
אשמח לידע...
- 0 תגובות
- 462 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תורתו אומנותו
23 אוגוסט 2020, 22:59
-
-
חיוב מיתה לטבל מעשר עני
על ידי
עפר תלמידי חכמים » 12 יולי 2020, 00:11
זמן קריאה: 2 דקות
בס ד
יבמות פו.
ורבנן מה תרומה טובלת אף מעשר ראשון נמי טובל וכדתניא רבי יוסי אומר יכול לא יהא חייב אלא על טבל שלא הורם ממנו כל עיקר הורם ממנו תרומה גדולה ולא הורם ממנו מעשר ראשון מעשר ראשון ולא מעשר שני ואפי' מעשר עני מנין ת ל לא תוכל לאכול בשעריך ולהלן הוא אומר ואכלו בשעריך ושבעו מה שעריך האמור...
- 0 תגובות
- 281 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עפר תלמידי חכמים
12 יולי 2020, 00:11
-
-
האם מותר להתחתן עם אחות אשתו (מן האירוסין)
תגובות: 22
על ידי
fantian » 07 יולי 2020, 23:15
זמן קריאה: 8 דקות
ידוע הנושא האם קרובות אשתו (כגון אחות אשתו ואמה וכיו ב) נאסרים מן האירוסין או מן הנישואין, כשברמב ם וכל הפוסקים נפסק שכיון שקידש אדם אשה נאסרו עליו שבע קרובות. אבל יש חולקים (עריכה: עיין בשער המלך אישות י' שס ל בהדיא שזהו דעת התוס').
אחת הראיות הידועות שזה חל מן האירוסין זה ממקדש שתי אחיות כאחת,...
- 22 תגובות
- 331 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי fantian
08 יולי 2020, 22:11
-
-
ח"ו - רש"י יבמות נד
תגובות: 10
על ידי
קדמא ואזלא » 24 יוני 2020, 23:54
זמן קריאה: 4 דקות
רש י מסכת יבמות דף נד עמוד ב
אחות אם ודאי - קרובתו אבל אחות אב שמא ח ו אין זה אביו.
לשון ח ו שכ' כאן רש י נראה תמוה, להכניס בתוך ביאור ענין הלכתי טהור (שאחות אב אינו ודאי) לשון ח ו, ולא זכור לי כעי ז בשום מקום ברש י.
- 10 תגובות
- 215 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בלדד השוחי
26 יוני 2020, 02:13
-
-
לחם הפנים שנתערב בחולין יבמות דף פ"א:
תגובות: 3
על ידי
עפר תלמידי חכמים » 15 מאי 2020, 07:13
זמן קריאה: 1 דקות
וכן פרוסה של לחם הפנים טמאה שנתערבה במאה פרוסות של לחם הפנים טהורות תעלה רבי יהודה אומר לא תעלה
אבל חתיכה של חטאת טהורה שנתערבה במאה חתיכות של חולין טהורות וכן פרוסה של לחם הפנים טהורה שנתערבה במאה פרוסות של חולין טהורות דברי הכל לא תעלה
פירש רש י דברי הכל לא תעלה - ת ק מודה הואיל ואפשר למוכרן לכהן...
- 3 תגובות
- 109 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אין חכמה
15 מאי 2020, 14:28
-
-
מילה דוחה שבת
תגובות: 3
על ידי
הערשל » 08 מרץ 2020, 20:29
זמן קריאה: 1 דקות
הגמ' בריש יבמות רוצה ללמוד עדל ת שיש בו כרת מדמילה דוחה שבת.
וקשה דאדרבה נוכח ממילה ביום ט' ויוצא דופן דלא דחי.
- 3 תגובות
- 191 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עמיקא וטמירא
08 מרץ 2020, 23:49
-
-
דף כ. אלמנה לכ"ג גרושה לכהן הדיוט
תגובות: 3
על ידי
איש אל רעהו » 17 פברואר 2020, 08:58
זמן קריאה: 2 דקות
במשנה בדף כ. מבואר דאלמנה לכ ג גרושה לכהן הדיוט אין מתייבמות.
ובגמרא הקשו על אלמנה לכה ג קפסיק ותני לא שנא מן הנשואין ולא שנא מן האירוסין בשלמא מן הנשואין עשה ולא תעשה וכו' אלא מן האירוסין לא תעשה גרידא הוא יבוא עשה וידחה לא תעשה. וכן בהמשך הסוגיא דנו על אלמנה מן האירוסין.
וצריך עיון למה לא הקשו כן...
- 3 תגובות
- 143 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
17 פברואר 2020, 10:54
-
-
דין כוונת ביאה ביבום
תגובות: 5
על ידי
איש אל רעהו » 30 ינואר 2020, 20:07
זמן קריאה: 2 דקות
בתחילת פרק הבא על יבמתו מבואר שאף שביאת יבום הוא בין בשוגג בין במזיד מכל מקום צריך להתכוון לביאה.
ומבואר ג' אופנים שאין מועיל הביאה א. ישן לא קונה. ב. נפל מן הגג ונתקע ביבמתו לא קנה ג. נתכוון להטיח בכותל והטיח ביבמתו לא קנה.
והנה במשנה מבואר שאם הוא אנוס קנה וכן מבואר בברייתא שאם שניהם היו אנוסים...
- 5 תגובות
- 113 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
31 ינואר 2020, 01:08
-
-
ביאור נפלא בסוגיא עמומה בפרק הבא על יבמתו
תגובות: 7
על ידי
משה נפתלי » 22 דצמבר 2019, 12:51
זמן קריאה: 3 דקות
אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי: חַיָּב אָדָם לִפְקֹד אֶת אִשְׁתּוֹ בְּשָׁעָה שֶׁהוּא יוֹצֵא לַדֶּרֶךְ, שֶׁנֶּאֱמַר: 'וְיָדַעְתָּ כִּי שָׁלוֹם אָהֳלֶךָ , וּפָקַדְתָּ נָוְךָ וְלֹא תֶחֱטָא'.
הָא מֵהָכָא נָפְקָא?! מֵהָתָם נָפְקָא! 'וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ', מְלַמֵּד שֶׁהָאִשָּׁה...
- 7 תגובות
- 184 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
24 דצמבר 2019, 02:30
-
-
יבמות ו. - עשה דוחה לא תעשה שיש בו כרת
תגובות: 3
על ידי
חגי פאהן » 09 יולי 2019, 12:39
זמן קריאה: 1 דקות
שלום וברכה. הגמרא מחפשת ראיה שעשה דוחה לא תעשה. לאחר דיונים ארוכים הוסכם שלכל השיטות עשה דוחה לא תעשה גרידא, וכעת מחפשים ראיה שעשה דוחה לא תעשה שיש בו כרת.
הגמרא מביאה ראיה מכיבוד אב ואם שצריך לכתוב פסוק מיוחד שאינו דוחה חילול שבת, וזה אומר שאם לא היו כותבים היינו חושבים שדוחה. והשאלה באיזה חילול...
- 3 תגובות
- 220 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודה1
09 יולי 2019, 15:23
-
-
האם לאחר מיתת אשתו נחשבת אשת איש? הערה על הקובץ הערות
תגובות: 14
על ידי
חוות דעת » 11 מרץ 2019, 07:54
זמן קריאה: 5 דקות
הקובץ הערות ( מו,א) כתב להסתפק בהא דמבואר ביבמות ( נה: ) אלא פרט למשמש מתה דסד א לאחר מיתה נמי איקרי שארו אימא ליחייב עלה באשת איש קמ ל , האם הקמ ל הוא דאינה נחשבת שארו, או דאין חיוב משמש עם אשת איש מתה. עי ש דנחלקו בזה הראשונים.
ולדידי קשה, דלכאורה זו משנה מפורשת בסנהדרין ( כ ז: ) אפילו מתה בתו...
- 14 תגובות
- 713 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי האחד בא לגור
13 מרץ 2019, 21:37
-
-
יבמות מב:
תגובות: 2
על ידי
שמואל דוד » 04 מאי 2016, 10:18
זמן קריאה: 0 דקות
ברד ה מכלל כו' אחת ארוסות ואחת בתולות...
וצריך עיון דלכאורה הול ל אחת ארוסות ואחת נשואות כו' .. ובאמת כ א בכמה ראשונים.
אולם אנכי מצאתי גירסא נפלאה בדפוס ונציה .. עיין שם שהגירסא ברש י הוא אחת ארוסות ואחת בעולות ודו ק
- 2 תגובות
- 1345 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שמואל דוד
04 מאי 2016, 10:56
-
-
יבמות כ"א ב'
תגובות: 5
על ידי
כבוד שמים » 13 אפריל 2016, 08:53
זמן קריאה: 1 דקות
'אמינא אי גברא רבה הוינא אסברא מדעתי, אי מקרי דרדקי הוינא אשיילה מרבנן דאתו לבי כנישתא'.
צ ב מאי קאמר, אם יש לו פירוש שיאמר, ואם לא, שישאל. ומה הקשר בין מקצועו התורני לאפשרויותיו באמירת סברות.
- 5 תגובות
- 1556 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מבקש ה'
14 אפריל 2016, 19:48
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה