כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
-
- 2 תגובות
- 342 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן אליהו
04 מאי 2022, 20:46
-
-
בני כהנים גדולים
תגובות: 2
על ידי
תלמיד קטן » 27 אפריל 2022, 20:18
זמן קריאה: 0 דקות
בפרק שני דייני גזירות מביאה המשנה ב' פעמים את דעת 'בני כהנים גדולים'. האם ידוע מי הם? האם הכוונה לקבוצה מסויימת של תנאים?
- 2 תגובות
- 237 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תלמיד קטן
27 אפריל 2022, 20:32
-
-
- 9 תגובות
- 368 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לביא
14 מרץ 2022, 18:55
-
-
דף קג. אשכבתא דרבי - העיקר חסר מן הספר?
על ידי
איש מזרע אהרן » 06 פברואר 2022, 19:55
זמן קריאה: 0 דקות
ת''ר בשעת פטירתו של רבי וכו'
קשה למצוא את הקשר של כל זה לסוגיא
במדרש רבה יש תוספת:
רבנו צוה שלשה דברים לפני מיתתו, אמר להם אל תספדוני בעירות, ואל תזוז אלמנותי מתוך ביתי , ומי שנטפל בי בחיי הוא יטפל בי במותי. אל תספדוני בעירות, מפני המחלקת. ואל תזוז אלמנותי מתוך ביתי, ולא מתניתא היא אלמנה שאמרה...
- 0 תגובות
- 197 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי איש מזרע אהרן
06 פברואר 2022, 19:55
-
-
כתובות כג,א - חזקה שהורעה
תגובות: 2
על ידי
מבקש אמת » 25 נובמבר 2021, 19:53
זמן קריאה: 2 דקות
בכתובות כג,א איתא דאם עד אחד אומר על אשה שנתקדשה ועד אחד אומר לא נתקדשה לכתחילה לא תנשא, והקשו התוס' למה לא נעמידה אחזקת פנויה, ותירצו כגון שאנו יודעים שזרק לה קדושין ומספקא לן אי קרוב לו או קרוב לה והני ב' סהדי חד אמר קרוב לו וחד אמר קרוב לה דכיון דודאי זרק לה הקדושין לית לן למימר אוקמה אחזקה...
- 2 תגובות
- 252 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמעיין המתגבר
26 נובמבר 2021, 00:19
-
-
וכי היום לא נשמע קול חתן בחוצות ירושלים? והמסתעף.
תגובות: 90
על ידי
משולש » 18 אוקטובר 2021, 00:13
זמן קריאה: 22 דקות
מדוע מבקשים מהרה ה א ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים... קול חתן וקול כלה קול מצהלות חתנים מחופתם .
היום יש בירושלים כל ערב מאות חתונות בכל רחבי העיר. וכן בערי יהודה.
זה שאלה גם על ירמיהו שאמר שבגלות הנני משבית מן המקום הזה ... קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה
וכן הוא מבטיח שבגאולה עוד ישמע...
- 90 תגובות
- 1112 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
21 אוקטובר 2021, 00:16
-
-
תוכן עניינה של הכתובה כיוצרת נישואין
תגובות: 22
על ידי
שיר השירים » 05 אוקטובר 2021, 16:39
זמן קריאה: 9 דקות
דרוש הסבר ברור בתוכן העניין של הכתובה כחלק מיצירת הנישואין כן, אני יודע שזו תקנת חז ל שלא יהא קל בעיניו לגרשה וכדו' ובכ ז אני מנסה להבין מה עומד בשרשו של הד' כיסוד ובסיס לנישואין עד כדי שאסור לאשה להיות תחת בעלה בלא כתובה ונתינת הכתובה היא גם חלק ממסגרת מעשה הנישואין ואני מנסה להבין מה עומד מאחרי...
- 22 תגובות
- 226 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמעיין המתגבר
06 אוקטובר 2021, 18:02
-
-
אונס ורצון
תגובות: 6
על ידי
מנההרניק » 04 אוקטובר 2021, 23:04
זמן קריאה: 0 דקות
אני צריך מ מ על הסוגיא הזאת
אשמח אם אחד החברים יוכל לעזור לי
- 6 תגובות
- 119 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לעצמו נברא
04 אוקטובר 2021, 23:41
-
-
חידושי האריז"ל ע"פ הפשט
תגובות: 22
על ידי
במבי » 06 אוגוסט 2019, 07:51
זמן קריאה: 7 דקות
המלאכת שלמה מביא הסבר למשנה הנושא את האשה ולא מצא לה בתולים היא טוענת משארסתני נאנסתי ונסתחפה שדהו, והוא טוען לא כי, אלא עד שלא ארסתיך והיה מקחי מקח טעות ר ג אומר נאמנת ור' יהושע אומר לא מפיה אנו חיים. (כתובות יב:)
ושואל האריז ל מדוע לא נאמר ר' יהושע אומר אינה נאמנת?
אלא שהמשנה אומרת על ג' דברים...
- 22 תגובות
- 761 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מ אלישע
30 ספטמבר 2021, 21:16
-
-
האם יש קלב"ם במקום שהותר משום פקו"נ
תגובות: 12
על ידי
rk1234 » 11 ינואר 2021, 23:07
זמן קריאה: 5 דקות
האם יש קלב ם במקום שהותר משום פקו נ משום דסו ס הוה מעשה המחייב מיתה רק מותר משום דהוה אונס או דלמא דצריך שאם יתרו בו יהיה חייב כמו שכתוב מה ממון לא חלקת בו לחיוב שתמיד חייבים אף מיתה תמיד פטור בקלב ם אבל במקום שמותר אז גם בממון הוא יהיה פטור אם זה פקו נ ומותר לו לגנוב בלי שיהיה לו לשלם אח כ או...
- 12 תגובות
- 306 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
01 ספטמבר 2021, 07:15
-
-
אם אין ברכה על מצוות לא תעשה איך מברכים "....וציוונו על העריות" ?!
תגובות: 5
על ידי
במבי » 11 אוגוסט 2021, 21:31
זמן קריאה: 4 דקות
רבינו יונה והראש בריש כתובות מחדשים שאין ברכה על מצוות לא תעשה וע פ ביאורו המחודש עד למאד של החת ס לא קשה מברכת הקידושין וכדלקמן !
(שו ת החת ס או ח נה - ומרגלית נאה בסוף התשובה)
נפשו היפה בשאלתו ע ד מנהג מקומו שהכלות כשטובלת טבילה ראשונה להכן לבעילת מצוה מברכת שהחיינו אי אריך או לא אריך:...
- 5 תגובות
- 258 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עמנואל
24 אוגוסט 2021, 17:34
-
-
"גלגל" דר' שמעון
תגובות: 26
על ידי
משה טו » 29 יולי 2021, 19:17
זמן קריאה: 6 דקות
ידועה הסברא דמרן הגרש ש דכל חלות שאם החלתה תגרום את ביטול סיבת החיוב אינה חלה כלל
לדוג' המגרש אשה ע מ שלא תינשא לפוני והלכה ונישאת, תוס' אומר שהקידושין אינם חלים ועדיין היא גרושה,
והרי הבעל אמר להדיא שאם תנשא בכה ג כלל אינו מגרשה
ובהכרח מבאר הגרשש דאם יחולו הקידושין יתברר למפרע שכלל אינם יכולים...
- 26 תגובות
- 592 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאב בודד
30 יולי 2021, 00:13
-
-
איך מנקדים "כוי"
תגובות: 27
על ידי
במבי » 03 נובמבר 2019, 00:10
זמן קריאה: 4 דקות
ישנה גמרא בכתובות סז. שכותבת צאי בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך אל תקרי גדיותיך אלא גוויותיך
ומביא שם השוטנשטיין הסבר שבהחלפת אטב ח ד' מתחלף בו' וזה סיבת ה אל תקרי שם.
ועפ ז י ל שכוי הנולד מתיש הבא על הצביה צריך לנקדו עם חיריק בו' והוא הכלאה של ב' השמות
כי הכוי מתחרז גם צבי וגם עם הגדי -
א. צבי /...
- 27 תגובות
- 984 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברהם לוי
01 יוני 2021, 11:04
-
-
כתובות ח. הבנת דברי הגמרא ורש"י
תגובות: 12
על ידי
HaimL » 30 מאי 2021, 07:36
זמן קריאה: 4 דקות
רבינא איעסק ליה לבריה בי רב חביבא ובריך משעת אירוסין אמר קים לי בגוייהו דלא הדרי בהו לא אסתייע מילתא והדרי בהו
והדרי בהו - לא נתנו לו האשה:
---
לא ברור לי מה שכתוב בגמרא וברש י. אם לשון אירוסין כאן היא כמו שמצוי בלשון התורה וחכמים, היינו קידושין, אז מה פירוש הדרי בהו, ולא נתנו לו האישה, דמשמע...
- 12 תגובות
- 303 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תלמיד נאמן
30 מאי 2021, 15:21
-
-
כתובות סב: במעשה דחתונת רשב"י - מישהו מכיר המשך למעשה?
תגובות: 17
על ידי
מבין ענין » 09 יולי 2018, 17:28
זמן קריאה: 7 דקות
תלמוד בבלי מסכת כתובות דף סב עמוד ב
רבי חנניה בן חכינאי הוה קאזיל לבי רב בשילהי הלוליה דר ש בן יוחאי, א ל: איעכב לי עד דאתי בהדך, לא איעכבא ליה. אזל יתיב תרי סרי שני בבי רב...
בזכרוני מונח לי המשך לגמ' זו שרשב י בא מיד אחר הז' ברכות שלו, וכל ימיו 'רץ' כדי להשיג את ר' חנניה בן חכינאי ולא השיגו .
כעת...
- 17 תגובות
- 976 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
27 אפריל 2021, 12:13
-
-
כתובות כ"א קיום עד על חתימתו
תגובות: 17
על ידי
rk1234 » 11 אפריל 2021, 21:13
זמן קריאה: 7 דקות
הגמרא אומרת שאם הם מעידים על מנה שבשטר אז אינו יכול להעיד על כתב חברו משום דלא הוה חצי דבר דלגבי חתימתו הוא מקיים בלבד משום דהוה עדות על מנה שבשטר ואין צריך את חברו שמעיד עמו ולגבי עדות חברו אז הוא חצי מהעדות ויוצא שהוא מעיד עשלוש רבעים מהעדות ולכן צריך שעל עדות חברו יעידו שנים אחרים, וקשה...
- 17 תגובות
- 421 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דברי יושר
12 אפריל 2021, 23:23
-
-
- 0 תגובות
- 283 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מחשב מסלול
02 מרץ 2021, 19:19
-
-
מוכרת למזונות (כתובות צז)
תגובות: 3
על ידי
יואל נהרי » 21 ינואר 2020, 19:52
זמן קריאה: 3 דקות
כתובות דף צ ז ע א: בעו מיניה מרב ששת: מוכרת למזונות מהו שתחזור ותטרוף לכתובה קמיבעיא להו בדרב יוסף דאמר רב יוסף ארמלתא דזבין אחריות איתמי ובי דינא דזבין אחריות איתמי מאי כיון דאחריות איתמי טרפא או דלמא מצי אמרי לה נהי דאחריות דעלמא לא קבילת עילוך אחריות דנפשך מי לא קבולי קבילת . ע כ.
לא...
- 3 תגובות
- 303 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מה אדבר
03 פברואר 2021, 15:10
-
-
בדעת הרמב"ם בזר שאכל תרומה במזיד
על ידי
יד אבשלום » 12 ינואר 2021, 12:54
זמן קריאה: 0 דקות
ל: איכא בינייהו זר שאכל תרומה לאביי פטור ולרבא חייב ולאביי פטור והאמר רב חסדא וכו' ה נ בעידנא דאגביה קנייה מתחייב בנפשו לא הוי עד דאכיל ליה
קושית הגמ' שאין נפק מ בין רבא לאביי אם מחייב על אכילת תרומה במזיד כיון דממילא מחייב על הגבהת התרומה כגזלן וצ ע לדעת הרמב ם (תרומות י יח) שגם באוכל במזיד משלם...
- 0 תגובות
- 172 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יד אבשלום
12 ינואר 2021, 12:54
-
-
כתובות פב. משיכה לאחר ל' מעכשיו
תגובות: 2
על ידי
chagold » 03 דצמבר 2020, 10:46
זמן קריאה: 1 דקות
מבואר בסוגיין דבא ל לאחר ל' מעכשיו מהני.
ואינו קנין מהיום ולאחר ל' שצריך שיהיה ביום הל' ברשותו לר' יוחנן כדמבואר בתוס' אלא שהקנין חל עכשיו ותוקפו הוא מלאחר ל.
אני מסופק בגדר ד ז אם הוא שהחלות חלה עכשיו אבל כיון שהוא בעלים על הממון לעשות בו כחפצו וסוג קנין זה אינו קנין שהקנין עצמו מגדיר את החלות...
- 2 תגובות
- 225 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי chagold
21 דצמבר 2020, 16:21
-
-
כתובות מו.
תגובות: 31
על ידי
האחד בא לגור » 23 אוקטובר 2018, 03:24
זמן קריאה: 28 דקות
גמרא שם בעי רבי ירמיה שכרן בפחןת משווה פרוטה מהו ותמוה טובא הרי לכאורה הוא צריך לשכור אותם בדיני ממונות והרי קנין פועל הוא בכסף כמו בקרקע ובפחות משווה פרוטה אי אפשר לקנות ודוחק לומר שלא בעינן שיתחייבו בדיני פועל להעיד לו דא כ מה המשמעות במה שילם להם וכי הנושא כיצד שיכנע אותם להעיד? ולע ע לא מצאתי...
- 31 תגובות
- 1049 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דעתו יפה
26 נובמבר 2020, 14:44
-
-
תוספת ביאור ב"עמא פזיזא"
תגובות: 6
על ידי
במבי » 24 יולי 2019, 14:19
זמן קריאה: 1 דקות
הגמ' בסוף כתובות מספרת שבעת שעלה רב זירא לארץ לא מצא מעבורת לעבור את הירדן, ועבר במצרא ומסביר רש י שהיה גזע עץ לרוחב הנהר והלך עליו בעודו אוחז בחבל, וראהו צדוקי אחד ואמר לו עמא פזיזא, דקדמיתו פיכו לאודנייכו.
ועפ ז משמע שסיבת הפזיזות היא (אי המתנה למעבורת) והמעבר על הגזע, בעזרת החבל.
אך הירושלמי...
- 6 תגובות
- 534 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נדיב לב
25 מאי 2020, 21:40
-
-
שיעבוד האישה לבעל
תגובות: 71
על ידי
האיש וההגדה » 27 אפריל 2020, 19:21
זמן קריאה: 55 דקות
האם יש למשהו הגדרה מה יש לבעל באישה שכתוצאה מזה מעשה ידיה לבעלה
- 71 תגובות
- 1112 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אחד מן הגולה
06 מאי 2020, 02:34
-
-
- 1 תגובות
- 133 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סלקא דעתך
26 אפריל 2020, 23:31
-
-
גיורת שפחה שבויה
תגובות: 6
על ידי
איש קטן » 11 פברואר 2020, 23:27
זמן קריאה: 1 דקות
במשנה בכתובות מופיע כמה פעמים בפרק ראשון באלו נערות ועוד הלשון הזו
הגיורת , והשבויה, והשפחה ,
שנפדו , ושנתגיירו, ושנשתחררו
והסדר טעון ביאור שהתחיל
בגיורת ברישא ובסיפא שנפדו כלומר בשבויה וכן הלאה
יש לי מהלך לומר
אני מפחד מנדיב לב וחייםל אז תתחילו אתם
😊😊😊
- 6 תגובות
- 133 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יואל נהרי
11 פברואר 2020, 23:50
-
-
כתובות מו . חיובא דמוציא שם רע
תגובות: 18
על ידי
זאת נחמתי » 13 ינואר 2020, 02:34
זמן קריאה: 11 דקות
מאי רבנן ומאי ר' אליעזר בן יעקב דתניא: כיצד הוצאת שם רע בא לבית דין ואמר פלוני, לא מצאתי לבתך בתולים, אם יש עדים שזינתה תחתיו יש לה כתובה מנה. אם יש עדים שזינתה תחתיו יש לה כתובה מנה, בת סקילה היא. הכי קאמר: אם יש עדים שזינתה תחתיו בסקילה, זינתה מעיקרא יש לה כתובה מנה. נמצא ששם רע אינו שם רע ,...
- 18 תגובות
- 213 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאת נחמתי
14 ינואר 2020, 14:42
-
-
בדברי הרעק"א בדיני ע"א
תגובות: 2
על ידי
תלמיד חבר » 16 יוני 2019, 23:04
זמן קריאה: 1 דקות
היות וראיתי והרבה עסוקים כאן בסוגית עד אחד והרבה אשכלות נפתחו בנידון חשבתי שאולי ינסה הציבור לבאר לי את דברי הרעק א התמוהים שכתב בכתובות דף יג. שדין עד אחד שאינו נאמן הוא דווקא במקום בו החזקה אומרת מהיעי תיתי להסתפק אבל היכא שהחזקה אומרת אל תוציאנה מספק עד אחד יהיה נאמן בכך.וקשים דבריו שהרי בוודאי...
- 2 תגובות
- 262 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תלמיד חבר
16 יוני 2019, 23:34
-
-
כתובות קד. - האם צריך להתפלל על חולה שסובל שימות?
תגובות: 9
על ידי
טוב וחסד » 17 מרץ 2019, 11:24
זמן קריאה: 3 דקות
כאשר ראתה המשרתת של רבי שיסוריו נוראים מאוד מאד, לקחה כד גדול של חרס, וזרקה אותו מראש הגג לחצר של בית המדרש, ומקול הנפץ של הכד, נבהלו הלומדים והפסיקו לרגע קט את תפילתם, ומיד באותה שעה נתבקש רבי לישיבה של מעלה. האם מכאן ניתן להסיק שנכון להתפלל על חולה אנוש שימות?
- 9 תגובות
- 650 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי טוב וחסד
26 מרץ 2019, 11:11
-
-
שאלה בעניין חיוב הכתובה למ"ד כתובה דאורייתא
תגובות: 7
על ידי
מכל מלמדי השכלתי » 23 דצמבר 2018, 19:41
זמן קריאה: 3 דקות
אנו לומדים כעת בכולל מס' כתובות וידועה דעת ר ת (י.) שחיוב כתובה מדאורייתא ושלכן כותבים בנוסח הכתובה ויהיבנא לכי זוזי מאתן דחזו לכי מדאורייתא . כמובן שיש חולקים.
שאלתי היא האם יש מי שסובר שהמילה מדאורייתא היא לעיכובא בכתובה. ואם החסירה פסול.
בקרבן נתנאל על הרא ש שם הביא כן בשם הב ח.
וחיפשתי בב ח...
- 7 תגובות
- 348 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זרוע
25 דצמבר 2018, 12:13
-
-
כפיית מטה
תגובות: 15
על ידי
שמואל דוד » 02 מאי 2016, 01:28
זמן קריאה: 1 דקות
כתובות סב: כפו מטתו וברש י כדת המתאבלים כו'
צ ע שלכאורה הול ל מטתה או מטתן ודוק
- 15 תגובות
- 4237 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעבץ
09 מאי 2016, 09:00
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה