כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
-
מראי מקומות להאשה נקנית
על ידי
יהודידי » 08 אוגוסט 2022, 14:59
זמן קריאה: 0 דקות
דחוף ביותר!!!
מי שיכול לשלוח לי מראי מקומות לסוגיות הראשונות של האשה נקנית
ובפרט להקדמה בנושאי מהות הקניין באשה וכ ו
יישר כח
- 0 תגובות
- 24 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודידי
08 אוגוסט 2022, 14:59
-
-
קוסם שקידש
תגובות: 9
על ידי
מיכי » 07 אוגוסט 2022, 22:54
זמן קריאה: 2 דקות
קיי״ל דכל קידושין בעינן שתי עדים כד שיחולו. והמקדש בינו לבינה לא חלו קידושין ואפילו שניהם מודים
ומעתה יש לדון בקוסם שקידש בפני שניים אי חלו קידושין כיון דאין יכולים להעיד שהייתה כאן נתינת טבעת כיוון דיכול לגרום לאנשים לחשוב שראו נתינה אף על פי שלא נתן כלום וכידוע לכולם?
- 9 תגובות
- 141 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מיכי
08 אוגוסט 2022, 11:00
-
-
- 4 תגובות
- 268 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יואלב
27 יולי 2022, 01:10
-
-
קידושין דף ז.- מקדש חצי אשה
תגובות: 4
על ידי
אחד החכמים » 11 יוני 2022, 23:00
זמן קריאה: 0 דקות
מבואר בקידושין ז. שהיה הו א שאפשר לקדש חצי אשה ויהיה ויתפשטו הקידושין ולמסקנא מה שא א זה כי יש דעת אחרת המעכבת ובאמת בתוס' בע ב מביא שאם התחיל בלשון איסור קידושין ולא מעכבת באמת יועיל ולכאורה איך החצי הראשון יתחיל שממנו יתפשטו הקידושין הרי אין כזה דבר חצי אשה ?
- 4 תגובות
- 135 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אחד החכמים
22 יולי 2022, 03:45
-
-
בדין דיבור בקידושין (דף ה:)
תגובות: 2
על ידי
תורה ורק תורה » 13 יולי 2022, 23:19
זמן קריאה: 1 דקות
שלום וברכה.
בדברי הברכת שמואל שהדיבור בקידושין הוא חלק מהמעשה הפועל את חלות הקידושין, ידוע שהביאו למרן הרב שך זיע א ראייה לדברי הברכ ש מדברי הרשב א בנדרים (נדמה לי בדף כט:) שכלתה קנינו על הדיבור, ומרן הרב שך הגיב שאפילו אם משה רבנו היה אומר לו שהדיבור בקידושין הוא חלק ממעשה הקניין הפועל את חלות...
- 2 תגובות
- 67 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תורה ורק תורה
13 יולי 2022, 23:58
-
-
צאי וקבלי קידושייך, מועיל בקבלת אחר? (קידושין יט.)
תגובות: 2
על ידי
chagold » 02 דצמבר 2020, 18:32
זמן קריאה: 1 דקות
לשיטות שצאי וקבלי קידושייך מהני אפי' ב קידושי שטר , והנה מבואר ב פני יהושע קידושין סה . לשיטת רש י שכדי שלא ינהגו בה מנהג הפקר זכות הוא לה, וא כ לסוגי' כתו' יא. דבמקום שזכות הוא לקטן זכין לו, א כ האם ה נ שייך שמישהו אחר יקבל עבור הקטנה את כסף הקידושין?
- 2 תגובות
- 238 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יראת ה' היא אוצרו
13 יולי 2022, 23:31
-
-
מקדש בתמרה פחות משוה פרוטה
תגובות: 3
על ידי
יהודידי » 13 יולי 2022, 15:02
זמן קריאה: 2 דקות
מבואר בגמ' שהמקדש בתמרה
אף שאינה שווה פרוטה. מקודשת.
שמא שווה פרוטה במדי.
ושאלתי: האם כך גם יהיה לב ש?
כלומר: לב ש שהשיעור הוא דינר ויקדש בתמרה
ששווה פחות מדינר האם תהיה מקודשת
שמא שווה פרוטה במדי??
גילוי נאות: יש באמתחתי ביאור נפלא בזה
אך אשמח קודם לשמוע מהת ח דאיכא בהאי דוכתא
- 3 תגובות
- 53 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודידי
13 יולי 2022, 15:56
-
-
אין אשה נקנית בחליפין
תגובות: 4
על ידי
יואלב » 11 יולי 2022, 14:00
זמן קריאה: 1 דקות
הרמב ם השמיט דין זה, ואע פ שעצם הדבר שלא כתב שאשה נקנית בחליפין הוי אומר שאינה נקנית בחליפין אבל סו ס צ ב למה השמיט דין מפורש בגמ' [ולדעת כמה ראשנים שכתוב 'בהדיא' במתני'
- 4 תגובות
- 84 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבי.אביב
11 יולי 2022, 21:12
-
-
"מאן בלעם הלוך עימנו" ביאור שורש מיאון
תגובות: 4
על ידי
התורה היא חיינו » 03 יולי 2022, 18:22
זמן קריאה: 2 דקות
הגמ בקידושין (דף ד ע א) דורשת זרע אין לה וכן ויצאה חינם אין כסף מדכתיב מלא,
ומבארת שהמקור לכך שיש לדרוש מדלא כתיב חסר הוא משני מקומות,
א. מאן בלעם הלך עימנו
ב. מאן יבמי להקים
ולכאו' בשני מקומות זה לשונות של סירוב (נראה ברש י שלא חש לכך שמבאר שמאן שאין רצונו..)
אך עדיין אין לנו מקור ששייך לכתוב...
- 4 תגובות
- 92 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משהדוד
04 יולי 2022, 03:10
-
-
- 29 תגובות
- 498 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אינטרנט זה סכנה!
16 יוני 2022, 00:49
-
-
עשו יהודי מומר או שמא....?
תגובות: 4
על ידי
פגע וברח » 29 אפריל 2022, 09:21
זמן קריאה: 1 דקות
מה גדר עשיו בש ס ידוע לי בזה על גמ' ערוכה קידושין כב דישראל מומר הוי
ואלו תוס' קידושין לט: כותב להדיא דנחשב כעכו ם (ויש לחלק בדוחק גדול)
היודע פתרונו יזכנו ושכרו הרבה מן השמים
- 4 תגובות
- 145 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אשרי העם
12 יוני 2022, 00:16
-
-
הערות על הדף
תגובות: 1
על ידי
יואלב » 24 אפריל 2022, 22:03
זמן קריאה: 0 דקות
יודעים על שיעורים על קידושין מדף ז. עיון קל/הערות על הדף שיהיה קליל להספיק ידיעות בשאר המסכת.
יישר כח
- 1 תגובות
- 60 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוסף אומץ
08 יוני 2022, 00:41
-
-
קידושין דף סג. מקדש אשה במלאכה שעושה לה
תגובות: 20
על ידי
יושב אוהלים » 17 מאי 2022, 18:27
זמן קריאה: 7 דקות
במשנה וגמ' בקידושין דף סג. איתא, שהמקדש אשה בעבודה אינה מקודשת, משום שישנו לשכירות מתחילה ועד סוף, וא כ השכר היא כמלוה והמקדש במלוה אינה מקודשת:
וכן נפסק ברמב ם פ ה מהל' אישות הל' יב הרי את מקודשת לי במלאכה זו שאעשה עמך ועשה אינה מקודשת אלא אם כן נתן לה פרוטה משלו. לפי שהשכירות יזכה בה הפועל מתחלה...
- 20 תגובות
- 198 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
18 מאי 2022, 16:50
-
-
שליחות במצוות האם אין?
תגובות: 5
על ידי
אחימלך קנעפלמאכר » 26 אפריל 2022, 09:38
זמן קריאה: 0 דקות
מציאה ישנה ואינה נודעת הם דברי רבנו היד המלך (נכד הנודע ביהודה) שעשה מעשה ונטלו כל העדה ביום השני ע י השמש מדין שליחות (וס ל דלא בעי שיהא נטילה ביד כל אחד ביום השני
האם נודע למרנן עוד מצוות שהתירו הפוסקים לעשות ע י שליח (מצוות שבגופו)
- 5 תגובות
- 79 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד ה.
26 אפריל 2022, 15:14
-
-
מתנה על מנת להחזיר
תגובות: 4
על ידי
מיכי » 15 מרץ 2022, 14:03
זמן קריאה: 4 דקות
מה הדין בראובן אבי הבן שנתן לכהן פדיון הבן על מנת שהכהן יחזיר לו, ולא רצה הכהן להפסיד את דמי הפדיון ,לכן לא רצה להחזירם, כדי שעל ידי כך תיבטל המתנה, וראובן אבי הבן יהיה מוכרח לחזור ולתיתם לו במתנה גמורה. ולכאורה היה נראה דהדין עם הכהן, אך בר י מיגאש כתב דיוצא ידי פדיון.
אשמח להבין הביאור בזה, דהרי...
- 4 תגובות
- 126 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מיכי
15 מרץ 2022, 17:03
-
-
בעניין אין מקרא יוצא מידי פשוטו
תגובות: 11
על ידי
נתן הבבלי » 28 פברואר 2022, 23:35
זמן קריאה: 4 דקות
קידושין מט. ר' יהודה אומר: המתרגם פסוק כצורתו - הרי זה בדאי , וצ ב הא אמרי' בשבת סג. אין מקרא יוצא מידי פשוטו .
- 11 תגובות
- 174 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בקשת חכמה
01 מרץ 2022, 11:26
-
-
- 3 תגובות
- 62 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שפת הים
27 פברואר 2022, 00:34
-
-
מתנה על מנת להחזיר
תגובות: 9
על ידי
מיכי » 21 פברואר 2022, 19:47
זמן קריאה: 7 דקות
כתב בשו ת תשובה מאהבה והובא בפתחי תשובה יורה דעה ש ה ס ק יד דמתנה על מנת להחזיר שייך רק על מנת להחזיר אותו החפץ אבל לא על מנת להחזיר חפץ אחר
מה ההבנה בזה? מדוע זה פחות מתנה, אדרבה המתנה היא לצמיתות?
שו ת תשובה מאהבה חלק א סימן נה
והנה מכל הדברים האמורי' ומכל מה שיוצא מדברי אדמו ה /אדמו ח/ אין...
- 9 תגובות
- 123 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מיכי
22 פברואר 2022, 20:41
-
-
האם יתכן כהנת גדולה?
תגובות: 9
על ידי
חיים ושלום » 14 פברואר 2022, 20:18
זמן קריאה: 2 דקות
הגמ' דורשת שאשה פסולה לעבודת כהונה וז ל
והזאות הזאה דהיכא אי דפרה אלעזר כתוב בה אי דפנים ( ויקרא ד, ג ) הכהן המשיח כתוב בה
יש לעיין מנ ל לגמ' שאשה התמעטה מכהונה גדולה?
- 9 תגובות
- 135 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי פינחס רוזנצוויג
14 פברואר 2022, 21:23
-
-
מצוות צריכות כוונה בקידושין
תגובות: 9
על ידי
אית דאמרי » 09 פברואר 2022, 00:21
זמן קריאה: 1 דקות
התעוררתי מחמת עניין אחר שעסקתי בו-לכוונת מצווה במקדש אישה.
למאי דפסקינן (במצוות מהתורה בוודאי) דמצוות צריכות כוונה; אי קידש אישה בלא כוונת מצווה-אי חלו הקידושין. וביותר; היכי דמכוון שלא לקיים המצווה (המכונה כוונה הפכית שכתב הר ן דבהא לכו ע אינו יוצא המצווה).
אשמח להרחבת הדברים ע י חכמי אתרא דידן.
- 9 תגובות
- 133 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מיכי
09 פברואר 2022, 15:09
-
-
קידושין כט. - חידוש עצום של ספר המקנה בחיוב נשים במילה
תגובות: 26
על ידי
יושב אוהלים » 18 ינואר 2021, 05:32
זמן קריאה: 9 דקות
בגמ' קידושין דף כט.:
למולו מנלן דכתיב (בראשית כא, ד) וימל אברהם את יצחק בנו, והיכא דלא מהליה אבוה מיחייבי בי דינא למימהליה דכתיב (בראשית יז, י) המול לכם כל זכר, והיכא דלא מהליה בי דינא מיחייב איהו למימהל נפשיה דכתיב (בראשית יז, יד) וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו ונכרתה, איהי מנלן דלא מיחייבא...
- 26 תגובות
- 579 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אין חכמה
05 ינואר 2022, 20:22
-
-
הוא ללמוד ובנו ללמוד
תגובות: 9
על ידי
בן ראם » 29 אוקטובר 2021, 01:01
זמן קריאה: 2 דקות
התקשתי בספק הגמרא בעניין הוא ובנו ללמוד (קידושין כט:) וז ל-
תנו רבנן הוא ללמוד ובנו ללמוד הוא קודם לבנו ר' יהודה אומר אם בנו זריז וממולח ותלמודו מתקיים בידו בנו קודמו כי הא דרב יעקב בריה דרב אחא בר יעקב שדריה אבוה לקמיה דאביי כי אתא חזייה דלא הוה מיחדדין שמעתיה א ל אנא עדיפא מינך תוב את דאיזיל...
- 9 תגובות
- 151 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור החכמה
30 אוקטובר 2021, 21:22
-
-
טב למיתב טן דו בימינו??? הלכה למעשה?
תגובות: 7
על ידי
יעקב שלם » 11 אוקטובר 2021, 08:16
זמן קריאה: 1 דקות
האם המציאות של טב למיתב טן דו קיימת בימינו
הפמינזם קיים גם אצלינו
נשים שלנו חשובות
חלק גדול ממעמד האשה נבע מכך שיכלו לשאת שתי נשים ולגרש אשה בעל כורחה
מה שלא שייך היום
אני מניח שחלק מהעניין תלוי גם באופי אבל זה בהחלט חלק קטן
האם זה נחשב שהמציאות השתנתה
האם נאמר הלכה למעשה שאסור לאשה להתקדש...
- 7 תגובות
- 333 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודה יעקבזון
11 אוקטובר 2021, 18:48
-
-
קידושין ל: - השוה הכתוב כבוד/מוראת אב ואם לכבוד המקום
תגובות: 7
על ידי
יושב אוהלים » 15 אוגוסט 2021, 11:12
זמן קריאה: 2 דקות
דף ל: בגמ':
ת ר נאמר (שמות כ, יא) כבד את אביך ואת אמך ונאמר (משלי ג, ט) כבד את ה' מהונך, השוה הכתוב כבוד אב ואם לכבוד המקום,
נאמר (ויקרא יט, ג) איש אמו ואביו תיראו ונאמר (דברים ו, יג) את ה' אלקיך תירא ואותו תעבוד השוה הכתוב מוראת אב ואם למוראת המקום,
נאמר (שמות כא, יז) מקלל אביו ואמו מות יומת...
- 7 תגובות
- 240 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
19 ספטמבר 2021, 22:27
-
-
שאל בן אלמנה אחת - דף ל"א.
תגובות: 19
על ידי
HaimL » 01 ספטמבר 2021, 20:42
זמן קריאה: 8 דקות
(הגמרא ורש י למטה). מספר תמיהות,
א. מפני מה לא שאל את רבי אליעזר על נתגרשה, ושאל רק את רבי יהושע.
ב. אם ידע שהוא רק מפני שאמו חייבת בכבוד אביו, וסברא פשוטה היא, שנדחית מפני כבוד אביו, פשיטא דבנתגרשה שניהם שווים.
ג. מפשטות לשון רש י, ומכוח הסברא, אפשר להבין דכבוד שניהם שווה, כלומר לאיזה שירצה...
- 19 תגובות
- 162 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
01 ספטמבר 2021, 21:39
-
-
קידושין דף כט. -כל מצוות עשה שהזמן גרמא, אנשים חייבין ונשים פטורות:
תגובות: 13
על ידי
יושב אוהלים » 11 ינואר 2021, 17:18
זמן קריאה: 4 דקות
במתני' דף כט. יש כלל:
מתני': וכל מצוות עשה שהזמן גרמא, אנשים חייבין ונשים פטורות:
הנה הרשימה של כל מצוות עשה שהזמן גרמא שנשים פטורות לכל הדיעות :
1 ראיה
2. סוכה
3. לולב
4. שופר
5. קריאת שמע
מצוות ציצית ותפילין נחלקו בהם בגמ' אם הם מ ע שהז ג או לא.
יש ארבע מצוות עשה מה ת...
- 13 תגובות
- 309 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה בן חנינא
09 אוגוסט 2021, 21:30
-
-
מיגו לתרי (תוספות קידושין מג:)
תגובות: 22
על ידי
ראובן » 08 אוגוסט 2018, 18:26
זמן קריאה: 11 דקות
ויש מקשים היאך אמרינן מגו דיכלי למימר אהדרי' ללוה כיון דשנים הם הא אמר בפרק האשה שנתארמלה (כתובות דף יח:) לא שנו אלא דאמרי אנוסים היינו מחמת נפשות אבל אמרו אנוסים מחמת ממון אין נאמנים ומקשה התם ר י אמאי לא יהו נאמנים לומר אנוסים היינו מחמת ממון במיגו דאי בעי אמרו אנוסים היינו מחמת נפשות ומתרץ ר י...
- 22 תגובות
- 779 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי פינחס רוזנצוויג
01 אוגוסט 2021, 20:04
-
-
קידושין כט : - אז מה קודם תורה/עבודה/אשה ???
תגובות: 13
על ידי
מרדכי דב זינגר » 29 יוני 2021, 03:16
זמן קריאה: 5 דקות
אשמח שמוע כיוונים נוספים שיסבירו את דברי הרמב ם לפי סוגייתינו...
דעות פ ה הלכה יא
דֶּרֶךְ בַּעֲלֵי דֵּעָה שֶׁיִּקְבַּע לוֹ אָדָם מְלָאכָה הַמְּפַרְנֶסֶת אוֹתוֹ תְּחִלָּה, וְאַחַר כָּךְ יִקְנֶה בֵּית דִּירָה, וְאַחַר כָּךְ יִשָּׂא אִשָּׁה, שֶׁנֶּאֱמַר: ״מִי הָאִישׁ אֲשֶׁר נָטַע כֶּרֶם וְלֹא...
- 13 תגובות
- 187 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שמעיה
29 יוני 2021, 22:31
-
-
קנין במלווה ע"פ במעמד שלשתן - קידושין מח
על ידי
דוד ריזל (הפרסומאי) » 25 מאי 2021, 23:21
זמן קריאה: 1 דקות
קיבלתי מצורב צעיר חידוש,
קידושין דף מח
שאלה :
לגבי מחילת חוב מבואר בתוס' ד ה המוכר, שקנין שטר חל רק מדרבנן ,
ורעק א מבאר שרבנן לא תיקנו שיחול הקנין אף מדאורייתא, אם לא שיש קנין אחר מדאורייתא.
וא כ גם במעמד שלשתן שהוא תקנה מדרבנן, איך מועיל מדאורייתא ?
ועל כרחך שמעמד שלשתן מועיל...
- 0 תגובות
- 115 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי)
25 מאי 2021, 23:21
-
-
- 12 תגובות
- 281 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חיפאי
10 מאי 2021, 22:03
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה