נחלקו בזה האחרונים.
והנה דעת הגרע"א בהגהותיו ליו"ד סי' קפט שבכה"ג אינו נעשה מועד וה"ה לגבי ווסתות של דברים חריפים אם אכלה שום שום ובצל לא קבעה וסת לדברים חריפים.
ובעניותי לא הבנתי הסברא- הרי נגח שור חמור וגמל נעשה מועד [מחלוקת ראשונים אם לכל המינים או רק לאותם מינים]
יוצא שבנגח חמור ושור, אם בשלישית הוא יגח גמל הוא יהיה מועד לשוורים אך אם הוא יגח שור הוא לא יהא מועד אף לשוורים. היתכן?!
והנה דעת הגרע"א בהגהותיו ליו"ד סי' קפט שבכה"ג אינו נעשה מועד וה"ה לגבי ווסתות של דברים חריפים אם אכלה שום שום ובצל לא קבעה וסת לדברים חריפים.
ובעניותי לא הבנתי הסברא- הרי נגח שור חמור וגמל נעשה מועד [מחלוקת ראשונים אם לכל המינים או רק לאותם מינים]
יוצא שבנגח חמור ושור, אם בשלישית הוא יגח גמל הוא יהיה מועד לשוורים אך אם הוא יגח שור הוא לא יהא מועד אף לשוורים. היתכן?!