ברית מלח
משתמש רגיל
כולם בטח מכירים את הגמרא המפורסמת בב"ב (קי.):
אמר רבא: הנושא אשה צריך שיבדוק באחיה,
שנאמר: ויקח אהרן את אלישבע בת עמינדב אחות נחשון,
ממשמע שנאמר בת עמינדב, איני יודע שאחות נחשון היא?
מה תלמוד לומר אחות נחשון? מכאן, שהנושא אשה צריך שיבדוק באחיה. ע"כ.
הפשט לכאורה הוא שכדי לעמוד על טיבו של המקח יש לבדוק את האחים של
האישה ובזה לדעת את גודל חשיבותה וערכה.
אלא שברשב"ם כתב דבר מבהיל:
גירסת הרשב"ם: מלמד שבדק באחיה - לפי שהיתה אחות נחשון
שהיה נשיא למטה יהודה מתוך חשיבותו לכך לקחה. עכ"ל
וצ"ע וכי אהרן הכהן לקחה בגלל חשיבותה ?
אשמח לשמוע את דעת הלומדים בע"ז.
אמר רבא: הנושא אשה צריך שיבדוק באחיה,
שנאמר: ויקח אהרן את אלישבע בת עמינדב אחות נחשון,
ממשמע שנאמר בת עמינדב, איני יודע שאחות נחשון היא?
מה תלמוד לומר אחות נחשון? מכאן, שהנושא אשה צריך שיבדוק באחיה. ע"כ.
הפשט לכאורה הוא שכדי לעמוד על טיבו של המקח יש לבדוק את האחים של
האישה ובזה לדעת את גודל חשיבותה וערכה.
אלא שברשב"ם כתב דבר מבהיל:
גירסת הרשב"ם: מלמד שבדק באחיה - לפי שהיתה אחות נחשון
שהיה נשיא למטה יהודה מתוך חשיבותו לכך לקחה. עכ"ל
וצ"ע וכי אהרן הכהן לקחה בגלל חשיבותה ?
אשמח לשמוע את דעת הלומדים בע"ז.