יונה בן יעקב
משתמש ותיק
שלום לכולם, מעשה דוד ובת שבע המתואר בשמואל ב' י"א נראה בעין שטחית כלא מובן וכל אדם שלא לוקח את הנושא ברצינות בוודאי שנכשל במחשבות של טעות על דוד המלך, רבותינו ראו בזה עולם שלם של לקח גדול ולימודים גדולים על עוצמתו של דוד המלך, ברצוני לשתף את הציבור הקדוש במה שעלה בחכתי.
הגמ' אומרת שאמר דוד המלך לפני הקב"ה גלוי וידוע לפניך שיכולתי לעמוד בנסיון ורק כדי שלא יאמרו שהעבד ניצח לאדונו לא עמדתי בזה, הטענה נשמעת תמוהה וכבר ידוע שאחד מתלמידי החזו"א אמר לפניו שאת זה טען היצה"ר לדוד המלך, והחזו"א נהנה מכך... אמנם וודאי שאין הדברים כפשוטם.
הגמ' בשבת נ"ו. אומרת כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, בת שבע היתה מגורשת מאוריה החיתי כדין כל היוצא למלחמת בית דוד נותן גט כריתות לאשתו ולכך אומרת הגמ' שהיו לו ליקוחין בה, כמו"כ ראה דוד ברוח הקודש ששלמה בנה של בת שבע הוא ידבק בזרע דוד ומהם יצא מלך המשיח וכל כוונתו היתה להביא תהליך זה לידי קיום מהר להושיע את עם ישראל, אלא שתביעת הקב"ה היתה על אופן המעשה שהיה, וגם בזה התביעה היתה בבחינה דקה מאד, וכמו שיתבאר.
אי"ה אמשיך בקרוב, אשמח לשמוע תגובות מהציבור.
הגמ' אומרת שאמר דוד המלך לפני הקב"ה גלוי וידוע לפניך שיכולתי לעמוד בנסיון ורק כדי שלא יאמרו שהעבד ניצח לאדונו לא עמדתי בזה, הטענה נשמעת תמוהה וכבר ידוע שאחד מתלמידי החזו"א אמר לפניו שאת זה טען היצה"ר לדוד המלך, והחזו"א נהנה מכך... אמנם וודאי שאין הדברים כפשוטם.
הגמ' בשבת נ"ו. אומרת כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, בת שבע היתה מגורשת מאוריה החיתי כדין כל היוצא למלחמת בית דוד נותן גט כריתות לאשתו ולכך אומרת הגמ' שהיו לו ליקוחין בה, כמו"כ ראה דוד ברוח הקודש ששלמה בנה של בת שבע הוא ידבק בזרע דוד ומהם יצא מלך המשיח וכל כוונתו היתה להביא תהליך זה לידי קיום מהר להושיע את עם ישראל, אלא שתביעת הקב"ה היתה על אופן המעשה שהיה, וגם בזה התביעה היתה בבחינה דקה מאד, וכמו שיתבאר.
אי"ה אמשיך בקרוב, אשמח לשמוע תגובות מהציבור.