שבועה שלא אישן ג' ימים

החושב

משתמש רגיל
הנשבע שלא אישן ג' ימים מלקין אותו וישן מיד 
ויש להקשות והרי שמא ימות אמרינן וא"כ אולי הוא לא יעבור על השבועה ואמאי מלקין אותו
 

החושב

משתמש רגיל
פותח הנושא
אבל אם ימות הרי הוא יקיים את שבועתו (עכ"פ לא יעבור עליה) ואינה שבועת שוא
 

החושב

משתמש רגיל
פותח הנושא
אם לא יעבור אזי הוא גם יקיימה דאם חשיב שלא ישן ג' ימים אזי הוא קיימה
 

HaimL

משתמש ותיק
החושב אמר:
אבל אם ימות הרי הוא יקיים את שבועתו (עכ"פ לא יעבור עליה) ואינה שבועת שוא
בפשטות, הכוונה היא שהוא לא יוכל להגיע למיתה, הוא יירדם קודם לכן.

אגב, אדם גם לא יכול לעצור את נשימתו למוות. 
 
 

החושב

משתמש רגיל
פותח הנושא
בשמא ימות אמרינן הוא שמא ימות מיד
וכהן המגרש את אשתו שעה אחת קודם מיתתו אסורה לאכול מיד בתרומה שמא ימות תוך שעה אחת
ואמאי בזה לא אומרים כך
 

אין חכמה

משתמש ותיק
HaimL אמר:
החושב אמר:
אבל אם ימות הרי הוא יקיים את שבועתו (עכ"פ לא יעבור עליה) ואינה שבועת שוא
בפשטות, הכוונה היא שהוא לא יוכל להגיע למיתה, הוא יירדם קודם לכן.

אגב, אדם גם לא יכול לעצור את נשימתו למוות. 
השאלה לא היתה שימות מחמת חוסר שינה אלא סתם שימות
 
 

HaimL

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
HaimL אמר:
החושב אמר:
אבל אם ימות הרי הוא יקיים את שבועתו (עכ"פ לא יעבור עליה) ואינה שבועת שוא
בפשטות, הכוונה היא שהוא לא יוכל להגיע למיתה, הוא יירדם קודם לכן.

אגב, אדם גם לא יכול לעצור את נשימתו למוות. 
השאלה לא היתה שימות מחמת חוסר שינה אלא סתם שימות
הבנתי. אבל לא חוששים למיתה בכה"ג. ולא דמי לכהן, דהתם אין לדבר סוף, כי סו"ס הרי ימות, ומי יאמר מתי.

אבל מי שנשבע סתם שלא יישן ג' ימים, הרי לא יעבור רק אם ימות בתוך ג' ימים משבועתו, ואם ימות אפילו רגע אחד לאחר מכן, הרי עבר על שבועתו, ויש לדבר סוף, ולא חוששים למיתה בכה"ג לפטור אותו ממלקות
 
 

אין חכמה

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אין חכמה אמר:
HaimL אמר:
בפשטות, הכוונה היא שהוא לא יוכל להגיע למיתה, הוא יירדם קודם לכן.

אגב, אדם גם לא יכול לעצור את נשימתו למוות. 
השאלה לא היתה שימות מחמת חוסר שינה אלא סתם שימות
הבנתי. אבל לא חוששים למיתה בכה"ג. ולא דמי לכהן, דהתם אין לדבר סוף, כי סו"ס הרי ימות, ומי יאמר מתי.

אבל מי שנשבע סתם שלא יישן ג' ימים, הרי לא יעבור רק אם ימות בתוך ג' ימים משבועתו, ואם ימות אפילו רגע אחד לאחר מכן, הרי עבר על שבועתו, ויש לדבר סוף, ולא חוששים למיתה בכה"ג לפטור אותו ממלקות
ג"א נקבל חילוקך גבי כהן [שאינו מובן שא"כ נתירנו בפסק הזמן המקובל עליך כגון ג' ימים ואין לומר שאין לחלק בזמנים שהרי יש חילוקים בין זמן מרובה לזמן מועט] מה תענה גבי בקיעת הנוד שהוא לזמן מוגבל ותלינן לה בפלוגתא דשמא ימות
 
 
חלק עליון תַחתִית