בעניין ליבון

נתן הבבלי

משתמש ותיק
ע"ז עו. "ועד כמה מלבנן אמר רבי מני עד שתסיר קליפתן" ובירושלמי הלבון צריך שיהיו ניצוצות מנתזין ממנו, ובטוש"ע סי' תנא הביאו את הירושלמי, וצ"ב מדוע לא הביאו את הבבלי.
ועוד צ"ב אמאי בעינן כולי האי ולא אמרי' כבולעו כך פולטו, ואם לא היה בבולעו הסרת קליפה או ניצוצות גם בפולטו א"צ.
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש ווילנא אמר:
ברור שבצורה טבעית היה מגיע לשיעור זה במהלך הבישול

בתנור שלנו אין לא ניצוצות ולא הסרת קליפה
ולא במה שקורין מנגל
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
איש ווילנא אמר:
ברור שבצורה טבעית היה מגיע לשיעור זה במהלך הבישול

בתנור שלנו אין לא ניצוצות ולא הסרת קליפה
ולא במה שקורין מנגל

אכן. 
אך גם בליבון אתה לא תצליח להגיע לשיעור זה
ובזמן הגמ' בצורה טבעית היו מגיעים לזה והיו עושים ליבון בקלות 
וטעם הדבר משום שהיה שינוי בטיב חומר המתכת שלא היה צפוף אלא מרווח וזה ברור 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
אז כיום א"צ זה?
זה כבר שאלה אחרת 
היום מקפידים להגיע לאדמימות [כלשון הפוסקים שזה כמו שמתקלף. נראה שזה אותו ישעור] 
והרבה יש לדון בזה 
אבל ודאי שאף אחד לא מגיע להסרת קליפה
 
חלק עליון תַחתִית