מתאהב על ידך אמר:
(בסוף זבחים יש מחלוקת מרובעת בביאור הפסוק "כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה" - האם 'מנוחה' זו שילה ו'נחלה' זו ירושלים, או להיפך, או שבשתיהן הכוונה לשילה, או להיפך ששתיהן ירושלים)
אקיצער, גליתי שם שבין כל השיטות יש גם רבי שמעון ורשב"י.
היתכן? הרי סתם רבי שמעון הוא רשב"י? הוא חולק על עצמו?
מקובל שר"ש הכוונה לפני המערה ורשב"י הכוונה אחרי המערה ולאחר שקיבל את דרגתו הגבוהה !
(וכן שמעתי בדם הרב מאזוז)
אך הקשתי על הנ"ל מהגמ'
רַבִּי יוֹנָתָן בֶּן עַסְמַיי וְרַבִּי יְהוּדָה בֶּן גֵּרִים תָּנוּ פָּרָשַׁת נְדָרִים
בֵּי רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַי אִיפְּטוּר מִינֵּיהּ בְּאוּרְתָּא לְצַפְרָא הֲדוּר וְקָא מִפַּטְרִי מִינֵּיהּ אֲמַר לְהוּ וְלָאו אִיפַּטְרִיתוּ מִינַּי בְּאוּרְתָּא כאאֲמַרוּ לֵיהּ לִמַּדְתָּנוּ רַבֵּינוּ תַּלְמִיד שֶׁנִּפְטָר מֵרַבּוֹ וְלָן בְּאוֹתָהּ הָעִיר צָרִיךְ לִיפָּטֵר מִמֶּנּוּ פַּעַם אַחֶרֶת שֶׁנֶּאֱמַר בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי שִׁלַּח אֶת הָעָם וַיְבָרֲכוּ אֶת הַמֶּלֶךְ וּכְתִיב וּבְיוֹם עֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי שִׁלַּח אֶת הָעָם כבאֶלָּא מִכָּאן לְתַלְמִיד הַנִּפְטָר מֵרַבּוֹ וְלָן בְּאוֹתָהּ הָעִיר צָרִיךְ לִיפָּטֵר מִמֶּנּוּ פַּעַם אַחֶרֶת כגאֲמַר לֵיהּ לִבְרֵיהּ בְּנֵי אָדָם הַלָּלוּ אֲנָשִׁים שֶׁל צוּרָה הֵם זִיל גַּבֵּיהוֹן דְּלִיבָרְכוּךְ וכו'
וקשה שהרי איתא בשבת לאחר שיצא מהמערה
.....נְפַק לְשׁוּקָא חַזְיֵיהּ לִיהוּדָה בֶּן גֵּרִים. אֲמַר: עֲדַיִין יֵשׁ לְזֶה בָּעוֹלָם? נָתַן בּוֹ עֵינָיו וְעָשָׂהוּ גַּל שֶׁל עֲצָמוֹת.
(וכן בשבת כתוב "יהודה בן גרים" וכן בתוספת התואר "רבי")