לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

ענייני שבת חג ומועד, ושאר ענינים הבאים מזמן לזמן

מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 אפריל 2019, 20:31

בן של רב כתב:
16 אפריל 2019, 20:05
הרב @מבקש אמת
כתבת שאיננו יכולים ואסור לנו לכבוש היום את הארץ עד שתהיה נבואה חדשה.
אולי אינך מתכוין אבל בזה אתה מכניס ראשך להכריע במחלוקת בין רבינו המשך חכמה ודעימיה להרב ויואל משה לגבי השאלה האם בהצהרת בלפור בטלו ג' שבועות.
אני יודע מאאמו"ר שרבי אהרן קוטלר היה נגד החזרת שטחים המפורשים בתורה בתוך גבולות א"י
וטעמו - שזו חוצפה כלפי התורה וכאילו אנו אומרים שהתורה לא קובעת.
אמנם הרב שך סבר שפיקו"נ מתיר.

[* אין לי ענין לאומני/אנטי לאומני - למשוך לכיוון מסויים.
אלא רק שלא יראה כביכול אין כאן סוגיא הלכתית
ובכל נושא העושים כן לשקר כאילו אין עוד צדדים מלבדם נוהגים ב"אלימות תורנית"...
ושיהיה ברור שלא התכונתי אליך אלא לבעלי אג'נדות השוטפים את המוח עד שלכולנו נדמה שאין בזה סוגיא]
מחלוקת האור שמח והויואל משה האם הצהרת בלפור מבטלת את הבעיה בג' שבועות איננה נוגעת אלא לאיסור של עצם הקמת ממשלה בא"י, שבזה סבר האו"ש שכיון שהבריטים ששלטו בא"י הסכימו להקמת מדינה יהודית שוב אין זה מרידה באומות. אבל זה לא נוגע לגבי כיבוש ערים של ערבים וגירושם מבתיהם, מאחר ולזה מעולם לא היתה הסכמה, לא של הבריטים ולא של האו"ם, ועל בסיס זה טוענות כל האומות נגד מדינת ישראל "לסטים אתם", ובזה באמת אין לנו שום היתר.

(אלא שלקושטא דמילתא טענתם להד"ם מסיבה אחרת, כיון שמייסדי המדינה לא באו במטרה לגרש את הערבים מבתיהם אלא שאחר שהקימו ממשלה הערבים נלחמו בהם ואז הוצרכו להלחם חזרה מלחמת הגנה, מה שגרם לבריחת הערבים מבתיהם. אך דברי אמורים לפי טענת הערבים כאילו היהודים כבשו את הארץ מהם, וע"ז כתבתי שגם אם היתה המציאות כן מ"מ אין זה מתיר להם להרוג יהודים חפים מפשע בפיגועי טרור, רק בגלל שיש להם טענה על הממשלה. כל אדם שפוי בעולם מסכים עם זה, ותמיהני שיתכנו לומדי תורה שיתמכו בטרור! עכשיו אני מתחיל להבין איך יש כ"כ הרבה טרוריסטים בעולם...)

ערכים:


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 אפריל 2019, 20:32

בנציון כתב:
16 אפריל 2019, 20:06
לגבי שבט בנימין זה היה חטא חד פעמי והם חזרו בתשובה וכבר עשו שלום בין כל השבטים.
ואם לא היו חוזרים בתשובה היה מותר לך ללכת עכשיו לשכנך הבנימיני ולגוזלו ולרוצחו?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 16 אפריל 2019, 20:36

מבקש אמת כתב:
16 אפריל 2019, 19:59
בן של רב כתב:
16 אפריל 2019, 11:36
מבקש אמת כתב:
16 אפריל 2019, 11:28

אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.

הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
כמדומני ששורש הויכוח ביניכם הוא האם להביט על כל אדם בעולם כיחיד או כחלק מעם.
(מלבד הויכוח העיקרי אם יש לזכור עוון אבות) .

בתורה יש את שני המבטים (כפי שביארו את "במספר - שמות" ועוד ואולי זה סוד הגרות הכפולה של מצרים - פסח ומילה. ואכמ"ל)

ואגב לגבי הפלסטינים: אם כלל היהודים כבשו את אדמות הגויים אכן האומה שלנו ראויה להיענש
ובמלחמה כמו במלחמה יש להתעלם מהמושג יחיד כי כעת הוא חלק מהכלל.

אך דא עקא שהם שכחו שזה באמת שלנו...

וכן לגבי יש"ו אכן מגיע לנו עונש כאומה על שהרגנו חף מפשע שמייצג אומה דידהו...
אך דא עקא דידהו - שבאמת הרי מגיעה לנו תודה על שהרגנוהו.
כי מה לעשות שהוא ממש לא חף מפשע - אלא אשטיקל פושע!
אני ממש מתפלא על שיטה חסרת צדק שכזו. אם לערבים יש טענה על העם היהודי, האמריקאי, הבריטי או כל אומה אחרת בעולם מותר להם להרוג אזרחים חפים מפשע בפיגועי טרור? ואם לאינדיאנים יש טענה צודקת על ספרד שהרגה בהם וגזלה את אדמתם לפני 500 שנה מותר להם להכנס למדריד או ברצלונה ולטבוח באזרחים חפים מפשע?

מה שכתבת שבמלחמה מתעלמים מהמושג יחיד הוא אמת, אבל שם מדובר כשיש מלחמה בין שני האומות, אזי צריך להלחם כמו שנהוג במלחמות וא"א להתחשב בפרט כזה או אחר. אבל אני לא מדבר על מלחמה אלא על פיגועי טרור ורציחות של אזרחים ביום בהיר בגלל טענה שיש לרוצח על אומת הנרצח. מהלך מחשבה כזה הוא נאצי או פלסטיני , ובשום אופן לא מוסרי. אני ממש נדהם איך יתכן שיהודים יחשבו בצורה אכזרית כזו, ויצדיקו טרוריסטים.

(מה שכתבת שהטעות של הפלסטינים היא שהאדמה שייכת לנו אינו נכון, כיון שאמנם היא שלנו אבל אסור לנו לכבוש את זה בכח הזרוע בזמן הגלות, כל עוד אין לנו ציווי אלוקי ע"י מלך המשיח לכבוש את הארץ מידי יושביה כמו שהיה בימי יהושע)
הרב מבקש אמת, אתה מביא הרבה טענות מוסריות מסברא, אבל אתה לא יכול להתעלם מפסוקי הנביאים הרבים שמדברים על נקמה באדום באחרית הימים.
לגבי הערבים, גם אם אסור לנו לכבוש, זה לא שלהם, ואין להם שום זכות על אדמות הארץ. מה שאסור זה עסק בינינו ובין הקב"ה.
ומלבד זה אם כפה"נ אתה מתכוין לשלש שבועות, ואתה נוקט מכח זה שיש איסור לכבוש את הארץ, אם כן ברמב"ן כתוב שאין שלש שבועות, משום שהרמב"ן כותב שיש מצוה לכבוש את הארץ אפי' בזמן גלות. [וכן נקטו רוב גדולי ישראל שאין בימינו איסור שלש שבועות ואכמ"ל].


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 אפריל 2019, 20:39

בן של רב כתב:
16 אפריל 2019, 20:26
כבוד מבקש האמת @מבקש אמת
גם מה שכתבת על הנאצים צר לי לעדכן אותך שהיטלר ימ"ש צדק במאה אחוז!

וכה היו דבריו: יש רק שני עמים חשובים בעולם ולא יתכן קיום של שניהם יחד
או אנחנו או הם.

ולהבדיל מי עוד אמר כך?
התורה הקדושה: מלחמה לה' בעמלק. אין ה' שלם ואין הכסא שלם עד שימחה.
וידוע הגר"א שגורס בגמ' גרמניא של עמלק ולא גרממיא.
מה הקשר למה שכתבתי על הנאצים? כתבתי שלחשוב שמותר להרוג אזרחים חפים מפשע רק בגלל איזו טענה שיש על האומה אליה הם משתייכים, הוא מהלך מחשבה נאצי, ושום אדם מוסרי בעולם לא יחשוב כך. אין לזה כל קשר למצוות מחיית עמלק שהקב"ה בעצמו אומר לנו שכל מי שמשתייך לאומת עמלק הוא רע וצריך למחותו. הנידון הוא בכל אומות בעולם שאין ציווי מהקב"ה להורגם.

אני מסרב להאמין שבני תורה תומכים במהלך אידיאולוגי שאפילו אומות העולם המתוקנות רואים אותו כמושחת, רשע ורצחני. אולי לא ירדתי לעומק כוונתכם.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 אפריל 2019, 20:55

בנציון כתב:
16 אפריל 2019, 20:36
מבקש אמת כתב:
16 אפריל 2019, 19:59
בן של רב כתב:
16 אפריל 2019, 11:36

כמדומני ששורש הויכוח ביניכם הוא האם להביט על כל אדם בעולם כיחיד או כחלק מעם.
(מלבד הויכוח העיקרי אם יש לזכור עוון אבות) .

בתורה יש את שני המבטים (כפי שביארו את "במספר - שמות" ועוד ואולי זה סוד הגרות הכפולה של מצרים - פסח ומילה. ואכמ"ל)

ואגב לגבי הפלסטינים: אם כלל היהודים כבשו את אדמות הגויים אכן האומה שלנו ראויה להיענש
ובמלחמה כמו במלחמה יש להתעלם מהמושג יחיד כי כעת הוא חלק מהכלל.

אך דא עקא שהם שכחו שזה באמת שלנו...

וכן לגבי יש"ו אכן מגיע לנו עונש כאומה על שהרגנו חף מפשע שמייצג אומה דידהו...
אך דא עקא דידהו - שבאמת הרי מגיעה לנו תודה על שהרגנוהו.
כי מה לעשות שהוא ממש לא חף מפשע - אלא אשטיקל פושע!
אני ממש מתפלא על שיטה חסרת צדק שכזו. אם לערבים יש טענה על העם היהודי, האמריקאי, הבריטי או כל אומה אחרת בעולם מותר להם להרוג אזרחים חפים מפשע בפיגועי טרור? ואם לאינדיאנים יש טענה צודקת על ספרד שהרגה בהם וגזלה את אדמתם לפני 500 שנה מותר להם להכנס למדריד או ברצלונה ולטבוח באזרחים חפים מפשע?

מה שכתבת שבמלחמה מתעלמים מהמושג יחיד הוא אמת, אבל שם מדובר כשיש מלחמה בין שני האומות, אזי צריך להלחם כמו שנהוג במלחמות וא"א להתחשב בפרט כזה או אחר. אבל אני לא מדבר על מלחמה אלא על פיגועי טרור ורציחות של אזרחים ביום בהיר בגלל טענה שיש לרוצח על אומת הנרצח. מהלך מחשבה כזה הוא נאצי או פלסטיני , ובשום אופן לא מוסרי. אני ממש נדהם איך יתכן שיהודים יחשבו בצורה אכזרית כזו, ויצדיקו טרוריסטים.

(מה שכתבת שהטעות של הפלסטינים היא שהאדמה שייכת לנו אינו נכון, כיון שאמנם היא שלנו אבל אסור לנו לכבוש את זה בכח הזרוע בזמן הגלות, כל עוד אין לנו ציווי אלוקי ע"י מלך המשיח לכבוש את הארץ מידי יושביה כמו שהיה בימי יהושע)
הרב מבקש אמת, אתה מביא הרבה טענות מוסריות מסברא, אבל אתה לא יכול להתעלם מפסוקי הנביאים הרבים שמדברים על נקמה באדום באחרית הימים.
לגבי הערבים, גם אם אסור לנו לכבוש, זה לא שלהם, ואין להם שום זכות על אדמות הארץ. מה שאסור זה עסק בינינו ובין הקב"ה.
ומלבד זה אם כפה"נ אתה מתכוין לשלש שבועות, ואתה נוקט מכח זה שיש איסור לכבוש את הארץ, אם כן ברמב"ן כתוב שאין שלש שבועות, משום שהרמב"ן כותב שיש מצוה לכבוש את הארץ אפי' בזמן גלות. [וכן נקטו רוב גדולי ישראל שאין בימינו איסור שלש שבועות ואכמ"ל].
הנקמה באדום תעשה ע"י מלך המשיח בשליחות הקב"ה, אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת. מה עוד שהאומות נתבלבלו ואיננו יודעים מי הוא אדום.

מה שכתב הרמב"ן שמצות יישוב א"י נוהגת אף בזמן הגלות, אין כוונתו החלק של כיבוש את הארץ מיד הגויים במלחמה, כיון שבזה ודאי מודה לטענת המגילת אסתר שזה נוהג רק כשיש מלכות ישראל ולא בזמן הגלות. בלי להכנס לפרטים הטכניים של הג' שבועות, יש כאן סברא פשוטה: איך יתכן שאחרי שהקב"ה הגלנו מארצנו ושעבדנו לאומות יהיה מצוה להתנגד לרצון ה' ולנסות לכבוש את הארץ ביד חזקה?

כל כוונת הרמב"ן היא על על דירת ארץ ישראל שנוהגת גם בזמן הגלות, שזה אינו סתירה לגלות, כיון שהוא מצוה על כל יחיד ויחיד. והמעיין בדבריו יראה שהדברים מבוארים בדבריו להדיא, שהנה אחרי שהאריך במצוות הכיבוש כתב וז"ל: "ואומר אני כי המצווה שחכמים מפליגים בה והוא דירת ארץ ישראל... הכול הוא ממצות עשה הזה שנצטווינו לרשת הארץ ולשבת בה. אם כן היא מצות עשה לדורות מתחייב כל יחיד ממנו ואפילו בזמן גלות". הנה מבואר בדבריו שרק אחרי שאמר שהמצוה של דירת הארץ היא חלק מהמצוה של ירושה, כתוצאה מכך הסיק שהיא נוהגת גם בזמן הגלות. וכוונתו ברורה, שלמרות שמצוות הכיבוש בודאי אינה נוהגת בזמן הגלות, מ"מ מאחר ומצוות הדירה היא חלק ממצוות ירושה, ומצוות דירה שייכת גם בזמן הגלות, אם כן היא מצות עשה לדורות ומתחייב כל יחיד ממנה אפילו בזמן גלות. והדברים מבוארים למתבונן בלשונו.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 16 אפריל 2019, 21:51

הרב @מבקש אמת יש כאן כמה וכמה נושאים והנושא מתרחב לכן אנסה להתמקד ולקצר.
א. מנין לך שהנקמה באדום תיעשה רק על ידי המשיח. לכאו' אם הקב"ה מגלה שרצונו הוא שזה ייעשה על ידינו [כמו למשל הפסוק אשרי שיאחז וניפץ וכו'] מדוע צריך לחכות בשביל זה למשיח. גם אם נאמר שצריך לחכות למשיח בשביל זה, כאן אנחנו לא עשינו כלום, הקב"ה עשה את זה.
ב. בקשר לסברא הפשוטה, יש לי שאלה, אם חס ושלום היו לי עיכובים רבים משמים להניח תפילין, וכל טצדקי שעשיתי לא הועיל, האם בגלל זה נפטרתי ממצוות תפילין. ויותר מזה, אם למחרת הכל הולך חלק, האם אני צריך לומר שמעתה ואילך לא אניח תפילין עד שיבא המשיח, כי הקב"ה כבר גילה שהוא לא רוצה שאניח תפילין?
ג. המהלך והדיוק שכתבת ברמב"ן הוא מאד מפולפל ודחוק. הרמב"ן אומר שנצטוינו לרשת את הארץ, ומיד אח"כ הוא אומר שזה נוהג גם בזמן גלות, וגם לפני כן הוא מאריך במצוות הכיבוש, אז אתה אומר שבמה שהוא אמר לפני זה שחכמים הפליגו בדירת ארץ ישראל הוא התכוין לרמז שבימינו אין מצוה זו. נו נו...
ד. שוב, גם אם אין מצוה ואסור לנו, זה לא עסק של הישמעאלים.
ה. מה ששאלת משבט בנימין. מה שמצאנו בתורה זה נקמה מאומה לאומה, לא מפרטי לפרטי [אני מתכוין פרטי ביחס לאומה].
ו. חשוב מאד לא ללמוד את המוסר מ"האומות המתוקנות" ולמדוד את המוסריות שלנו ביחס לתפיסות שלהם. המוסר שלהם הוא צביעות והוא מנסה להיות חיקוי עלוב של המוסר האלוקי. מה שהתורה אומרת שהוא דבר טוב - הוא דבר טוב, גם אם כל העולם יאמרו שזה הכי מושחת, ואם אתה רוצה הסבר למה אכן זה טוב, אז ההסבר הפשוט הוא שהקב"ה יודע שההמשך של האומה זה בעצם אותם אנשים מגולגלים, או שהם מגיעים מאותו שורש- מאותו שר, או כל הסבר אחר. בכל אופן המוסר שלנו בנוי על התורה ולא על סברות ולא על מה שמקובל בעולם.
ז. כיון שחוש הצדק שלך לא מתיישב בכל זה, לכן אני רוצה לומר, שהנקמה הזו היא גם תיקון שלהם. גם כשהקדוש ברוך הוא נוקם [וגם כשהוא מצוה אותנו, או מגלה את רצונו שזה מה שאנחנו נעשה], הוא לא נוקם כמו שבן אדם נוקם, אלא הוא מתקן. מאז חטא אדם הראשון התערב רע בבריאה, אנחנו כבר הורדנו חלק ניכר מאותו רע שנדבק בנו על ידי גלות מצרים ושאר הגלויות, והיום מספיק שנעשה ברית מילה כדי להוציא את אותו רע הדבוק בנו [כמובן יש את הזיכוכים שהקב"ה ממשיך לזכך גם אותנו], ואותם אומות צריכות לעשות ברית מילה קצת יותר רצינית בשביל להזדכך.


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 955
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 301 פעמים
קיבל תודה: 302 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי יצחק » 16 אפריל 2019, 22:08

מבקש אמת כתב:
16 אפריל 2019, 20:02
לא ענית על השאלה: האם מוצדק להעניש בימינו את היהודים שמוצאם משבט בנימין, לוי או ראובן בגלל חטאי השבט לפני אלפי שנים? מה ההגיון שאני אסבול בגלל דברים שאנשים אחרים עשו, בין אם זה אבותי מלפני אלפי שנים ובין אם זה אנשים אחרים מהאומה של בימינו אנו?
ההגיון הוא פשוט מאד, כמו שאתה מבין (אני מקוה שאתה מבין את זה) שכאשר יש מלחמה בין שני עמים לא צריכים להתיחס לאנשים פרטיים משום שהם חלק מהחברה וכאשר יש מלחמה בין ציבור לציבור אין אפשרות להתיחס ליחידים, בדיוק באותה מידה אנחנו צריכים להתרגל לרעיון שאנחנו ואבותינו - ציבור אחד, הקב"ה מנהל את העולם בעיקר דרך הציבור (יש גם השגחה פרטית אבל העיקר הוא הציבור) לכן אנחנו נהנים מהזכויות של אבותינו ולכן אנחנו גם צריכים להתודות על חטאי אבותינו (שהיו - בתקופות מסוימות - רשעים לא קטנים) ולכן גם אנחנו סובלים עבורם,
בנוגע לעמי אירופה אני פשוט לא מסוגל להתחיל לכתוב רק ממתין לראות נקמה נקמה נקמה נקמה אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע, כן כן, תינוק גרמני יפהפה עם עיני תכלת וכו' וכו'


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1451
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 641 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בן של רב » 16 אפריל 2019, 23:34

למרות שאני מחזק את ידי @יצחק שבעז"ה יתמלאו דם של תינוקות גרמנים עם עיני תכלת...
בכל זאת אשמש כפשרן ביניכם הנוקמים לבין עדיני ואצילי הנפש המזועזעים.
ואנסה להציג סוג מרומם יותר של נקמה שהוא אולי עומק נקמתכם אתם.

להלן מהלך מוזר אבל עם ראיות...

הוקשה לי מסברא שאם באמת ה' חפץ בחיים אז מה כ"כ נורא שיהודי נרצח, הרי ה' יבראנו שוב מיד בגלגול חדש כרצונו הראשון ?
ולכן רציתי להמציא שצ"ל שהוא לא יחזור (וממילא השראת השכינה שבכל יהודי לא תחזור והתיקון שהוא היה צריך לתקן גם יתעכב) עד שיקרה משהו רציני...
והמשהו הזה הוא לשחרר את נפש ההרוג מכפותיו של ההורג.
כלומר: עד שלא תבוצע פעולת גאולת הדם לא יגאל השבוי/הנרצח ולא יחזור לחיים!
כי אלוקים חיים מלך חפץ בחיים של הדבקים בו חיים כולכם
הוא גם חפץ בבחירה בחיים ונתן אפשרות לבחור במות גם כלפי השני!
ובדיוק כמו לא תגנוב כך עובד הלא תרצח.
(הגוזל את העני כאילו גוזל את נפשו, ובעשיר כנראה רק מקצת נפשו)

אקיצער: נקמה היא גאולה ושחרור, גאולת הדם!
והדם הלא הוא הנפש החצובה מכסא הכבוד - השבויה בידי זרים גזלנים הקונים בקנין גזלה את הכיבוש המחוצף הלזה על חיי הנרצח שלא יתקיימו.
לכן כשהגוי כובש בכפו הטמאה את עמך ונחלתך - זה כביכול סט"א שכובש את השכינה רח"ל.

שוב מצאתי כן ברמ"ק ועוד.
(הרמ"ק כתב שהבל לא יכל להתגלגל בשת עד הרגע שהומת קין)

אני דורש תשלום בעד הסקופ!


זאת תורת
הודעות: 46
הצטרף: 31 אוגוסט 2018, 00:48
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי זאת תורת » 16 אפריל 2019, 23:38

זה מהלך מעניין, אבל צריך בשבילו מקורות. הרמ"ק מסביר שהבל לא יכול להתגלגל קודם הריגת קין בגלל הסברא הזו?


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1451
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 641 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בן של רב » 16 אפריל 2019, 23:44

כן.

תעשה עבודה להקשיב גם לכל הפסוקים והתפילות על נקמה
וגם ללב היהודי הזך הטבעי והאנושי - שדורש נקמה.
והוא ממש לא מושחת!

נ. ב. מי שלא מפנים את העקרון שחביבה נפשם של ישראל בעצם עצמיותה לא יזכה ליהנות מזה לגמרי.

ובאמת כל תכלית הבריאה היא חיבור נשמה וגוף ולא רק היכ"ת.
וכמו שאדה"ר היה בגן עדן כאן בארץ בחיבור נשמה וגוף והיה אמור להשאר כאן - כך יהיה בסוף.
וכמובן אי"ז סותר את הענין של >זיכוך החומר ותענוגי עוה"ב
אלא רק סותר את הענין של >ביטול החומר שהוא באמת טרגדיה!
ולכן בוכים מכל הלב כשמגיע המות.
ולהיפך שמחים בחיים ובכל תוספת חיים.
כי יודעים אנו היטב שהגוף אמור להיות מחובר לנשמה ומרגישים האמת שאין אסון גדול לכל תכלית הבריאה מהפירוד!

נו, מה יותר מתאים מאשר קריעה בעת הפירוד = מות.
וכן חליצת נעלים בצער כשהנשמה נחלצת מהגוף הנקרא נעל (נפה"ח)
ולהיפך הגשת כיבוד = אוכל = חיים - בכל מצב שזוכים לריבוי וחיזוק החיים


זאת תורת
הודעות: 46
הצטרף: 31 אוגוסט 2018, 00:48
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי זאת תורת » 16 אפריל 2019, 23:50

את החשיבות של נקמה אפשר להבין גם בלא סברא זו, הסברא הפשוטה היא שמה שהגויים עשו לעם ישראל הוא השפלה של עם ישראל [והשפלה של עם ישראל הוא השפלה של מלכות שמים] ולכן התיקון הוא ע"י נקמה. משל למה הדבר דומה, למלך שרצחו אויביו את בנו יחידו, וכעת יבא אחד ויאמר למלך, לא נורא מה שנעשה נעשה ועכשיו לא צריך להעניש את הרוצח, הרי ברור שיש כאן השפלה של כבוד המלך.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1451
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 641 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בן של רב » 16 אפריל 2019, 23:56

זאת תורת כתב:
16 אפריל 2019, 23:50
את החשיבות של נקמה אפשר להבין גם בלא סברא זו, הסברא הפשוטה היא שמה שהגויים עשו לעם ישראל הוא השפלה של עם ישראל [והשפלה של עם ישראל הוא השפלה של מלכות שמים] ולכן התיקון הוא ע"י נקמה. משל למה הדבר דומה, למלך שרצחו אויביו את בנו יחידו, וכעת יבא אחד ויאמר למלך, לא נורא מה שנעשה נעשה ועכשיו לא צריך להעניש את הרוצח, הרי ברור שיש כאן השפלה של כבוד המלך.
צדקת גם צדקת מלבד משהו קטן.
כמו הגוף וכמו הנשמה - גם כבוד ה' וכבוד עמו הוא מציאות ולא רגש בלבד.
ויכול שיגזל ח"ו ע"י גזלנים המייצגים את הסט"א.
והרי הוא בשבי עד הנקמה שהיא השחרור.
אני מאמין באמונה שלמה שמציאות רוחנית היא מציאות מוחלטת.
(למשל כבוד)


אלי מאירי
הודעות: 109
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי אלי מאירי » 17 אפריל 2019, 00:11

זאת תורת כתב:
16 אפריל 2019, 23:50
את החשיבות של נקמה אפשר להבין גם בלא סברא זו, הסברא הפשוטה היא שמה שהגויים עשו לעם ישראל הוא השפלה של עם ישראל [והשפלה של עם ישראל הוא השפלה של מלכות שמים] ולכן התיקון הוא ע"י נקמה. משל למה הדבר דומה, למלך שרצחו אויביו את בנו יחידו, וכעת יבא אחד ויאמר למלך, לא נורא מה שנעשה נעשה ועכשיו לא צריך להעניש את הרוצח, הרי ברור שיש כאן השפלה של כבוד המלך.
מילא על כבוד עם ישראל וכבוד שמים תינח, מה תגיד על גואל הדם??


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 17 אפריל 2019, 01:16

בנציון כתב:
16 אפריל 2019, 21:51
הרב @מבקש אמת יש כאן כמה וכמה נושאים והנושא מתרחב לכן אנסה להתמקד ולקצר.
א. מנין לך שהנקמה באדום תיעשה רק על ידי המשיח. לכאו' אם הקב"ה מגלה שרצונו הוא שזה ייעשה על ידינו [כמו למשל הפסוק אשרי שיאחז וניפץ וכו'] מדוע צריך לחכות בשביל זה למשיח. גם אם נאמר שצריך לחכות למשיח בשביל זה, כאן אנחנו לא עשינו כלום, הקב"ה עשה את זה.
ב. בקשר לסברא הפשוטה, יש לי שאלה, אם חס ושלום היו לי עיכובים רבים משמים להניח תפילין, וכל טצדקי שעשיתי לא הועיל, האם בגלל זה נפטרתי ממצוות תפילין. ויותר מזה, אם למחרת הכל הולך חלק, האם אני צריך לומר שמעתה ואילך לא אניח תפילין עד שיבא המשיח, כי הקב"ה כבר גילה שהוא לא רוצה שאניח תפילין?
ג. המהלך והדיוק שכתבת ברמב"ן הוא מאד מפולפל ודחוק. הרמב"ן אומר שנצטוינו לרשת את הארץ, ומיד אח"כ הוא אומר שזה נוהג גם בזמן גלות, וגם לפני כן הוא מאריך במצוות הכיבוש, אז אתה אומר שבמה שהוא אמר לפני זה שחכמים הפליגו בדירת ארץ ישראל הוא התכוין לרמז שבימינו אין מצוה זו. נו נו...
ד. שוב, גם אם אין מצוה ואסור לנו, זה לא עסק של הישמעאלים.
ה. מה ששאלת משבט בנימין. מה שמצאנו בתורה זה נקמה מאומה לאומה, לא מפרטי לפרטי [אני מתכוין פרטי ביחס לאומה].
ו. חשוב מאד לא ללמוד את המוסר מ"האומות המתוקנות" ולמדוד את המוסריות שלנו ביחס לתפיסות שלהם. המוסר שלהם הוא צביעות והוא מנסה להיות חיקוי עלוב של המוסר האלוקי. מה שהתורה אומרת שהוא דבר טוב - הוא דבר טוב, גם אם כל העולם יאמרו שזה הכי מושחת, ואם אתה רוצה הסבר למה אכן זה טוב, אז ההסבר הפשוט הוא שהקב"ה יודע שההמשך של האומה זה בעצם אותם אנשים מגולגלים, או שהם מגיעים מאותו שורש- מאותו שר, או כל הסבר אחר. בכל אופן המוסר שלנו בנוי על התורה ולא על סברות ולא על מה שמקובל בעולם.
ז. כיון שחוש הצדק שלך לא מתיישב בכל זה, לכן אני רוצה לומר, שהנקמה הזו היא גם תיקון שלהם. גם כשהקדוש ברוך הוא נוקם [וגם כשהוא מצוה אותנו, או מגלה את רצונו שזה מה שאנחנו נעשה], הוא לא נוקם כמו שבן אדם נוקם, אלא הוא מתקן. מאז חטא אדם הראשון התערב רע בבריאה, אנחנו כבר הורדנו חלק ניכר מאותו רע שנדבק בנו על ידי גלות מצרים ושאר הגלויות, והיום מספיק שנעשה ברית מילה כדי להוציא את אותו רע הדבוק בנו [כמובן יש את הזיכוכים שהקב"ה ממשיך לזכך גם אותנו], ואותם אומות צריכות לעשות ברית מילה קצת יותר רצינית בשביל להזדכך.
א. כתוב באיזה מקום שיש מצוה להרוג אדומיים? אצלי בתורה כתוב: "לא תתעב אדומי כי אחיך הוא".
ועוד, מנין לך שהצרפתים של היום שייכים לאומת אדום? הלא אדום היא אחת משבעים אומות שיש בעולם!

ב. טענה יפה, אך התשובה לזה היא שאין סיבה מהותית למנוע ממני מהנחת תפילין אלא אונס בעלמא, משא"כ גלות הינה סיבה מהותית למנוע כיבוש א"י מידי אומות, שכן זה נוגד את כל המושג של גלות.
אך כפי שאני מבין נקודת הויכוח בינינו היא בהבנת המושג גלות. כבודו מבין שגלות הינו מצב מציאותי בו הקב"ה סיבב שלא יהיה לנו שלטון עצמאי בארצנו, אך ברגע שיש לנו אפשרות ליצור שלטון עצמאי בארצנו הרי שמצווה עלינו לעשות זאת. לעומת זאת הבנתי הדלה כפי שעולה לענ"ד מדברי חז"ל על שלש השבועות (בלי קשר לשאלות הטכניות לגבי הצהרת בלפור וכדומה) היא, שגלות הינו מושג רעיוני בו איננו זכאים למצב של מלכות ישראל על אדמתנו, ואף אם טכנית אין איסור להקים מדינה או כל גוף שלטוני אחר בא"י או בכל מקום אחר, מ"מ מבחינה רעיונית עדיין הננו במצב של גלות וכל דיני מלכות ישראל אינם נוהגים עד כי יבא שילה. בספר ויואל משה ליקט מקורות רבים מקדמונינו המוכיחים רעיון זה, ולמיטב הבנתי לא נחלקו עליו שאר גדולי הדור (חוץ מהמעטים שתמכו בציונות) אלא במישור הפרקטי לגבי היחס למדינה, אך לא במישור הרעיוני.

ג. לענ"ד ברור מסגנון דברי הרמב"ן שכוונתו לחלק בין מצוות הכיבוש למצוות הדירה, מבלי צורך לדיוקים, אך כמובן שיתכן ואני שוגה. אשתדל לשאול כמה ת"ח מה הבנתם בדבריו בכדי לברר את האמת.

ה. מה החילוק בין שבט לאומה?

ו. אני לא חולק כלל על כך שהמוסר האלוקי הוא הצודק, ובהחלט אפשר להסבירו עם ההסברים שכתבת, אבל אי אפשר להקיש מכך שהקב"ה הודיע על נקמה באומות מסויימות שבכל מאבק ומלחמה לא דנים כל יחיד לגופו אלא את האומה בכללותה. זה נוגד את ההגיון הפשוט, וגם את הכתוב המפורש: "איש בחטאו יומתו".
שאל את עצמך: אם מישהו יפגע בילדיך בגלל טענה צודקת שיש לו עליך, האם תצדיק את מעשהו בגלל שהוא נוקם במשפחה בכללותה? ואם למישהו יש טענה צודקת על מנהיגי קהילתך, כלום יכול הוא לפגוע בך בתור נקמה בקהילה בכללותה? הלא רק רשע יסכים לאוילות כזו.


מבני ברק
הודעות: 34
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבני ברק » 17 אפריל 2019, 10:32

לא לשכוח.
מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
(נאמר על רוצחים בגוף ונפש לא פחות שפלים מהנוצרים)
אברהם אבינו התפלל על סדום שג"כ לא היו הכי אנושיים.
יש שני צדדים למטבע וצריך לדעת ההסתכלות הנכונה בכל ציור.


המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
הודעות: 320
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 17 אפריל 2019, 11:25

נכון עקרונית שיש מבטים שונים בכל נושא והנידון בד"כ הוא המינון.

נקודתית לכנסיה - לא נראה לי שמישהו מת שם.

נקודתית למצרים - מסתבר שמעשי ידי טובעים בים זה צער על שהגיעו לכך.

כי כבוד שמים מגיע גם ע"י הרשע באמצעות העונש (רמח"ל)
וזה לא רצון ה' שכך יתגלה כבודו.
וזו כל עבודתנו בעולם שכבודו יתגלה ע"י שכר טוב כי זה רצונו ובשביל כך נברא העולם = להיטיב.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 17 אפריל 2019, 12:00

מבני ברק כתב:
17 אפריל 2019, 10:32
לא לשכוח.
מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
(נאמר על רוצחים בגוף ונפש לא פחות שפלים מהנוצרים)
אברהם אבינו התפלל על סדום שג"כ לא היו הכי אנושיים.
יש שני צדדים למטבע וצריך לדעת ההסתכלות הנכונה בכל ציור.
על זה הגמרא אומרת הוא אינו שש אבל אחרים משיש. עם ישראל הרי כן אמרו שירה.


מבני ברק
הודעות: 34
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבני ברק » 17 אפריל 2019, 12:31

בנציון כתב:
17 אפריל 2019, 12:00
מבני ברק כתב:
17 אפריל 2019, 10:32
לא לשכוח.
מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
(נאמר על רוצחים בגוף ונפש לא פחות שפלים מהנוצרים)
אברהם אבינו התפלל על סדום שג"כ לא היו הכי אנושיים.
יש שני צדדים למטבע וצריך לדעת ההסתכלות הנכונה בכל ציור.
על זה הגמרא אומרת הוא אינו שש אבל אחרים משיש. עם ישראל הרי כן אמרו שירה.
לא התיחסת לאברהם בסדום ואגב איפה הגמ'


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 17 אפריל 2019, 13:18

מבני ברק כתב:
17 אפריל 2019, 12:31
בנציון כתב:
17 אפריל 2019, 12:00
מבני ברק כתב:
17 אפריל 2019, 10:32
לא לשכוח.
מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
(נאמר על רוצחים בגוף ונפש לא פחות שפלים מהנוצרים)
אברהם אבינו התפלל על סדום שג"כ לא היו הכי אנושיים.
יש שני צדדים למטבע וצריך לדעת ההסתכלות הנכונה בכל ציור.
על זה הגמרא אומרת הוא אינו שש אבל אחרים משיש. עם ישראל הרי כן אמרו שירה.
לא התיחסת לאברהם בסדום ואגב איפה הגמ'
סנהדרין לט, ב. לגבי אברהם אני לא יודע מה ההסבר, אבל אי אפשר להתעלם מכל המקורות שמבואר שצריך לשמוח באבידת הרשעים [באבוד רשעים רינה, ועוד פסוקים רבים, וכן הגמרא הנ"ל ועוד], כולל קריעת ים סוף שעם ישראל אמרו שירה.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 17 אפריל 2019, 14:39

בנציון כתב:
17 אפריל 2019, 13:18
מבני ברק כתב:
17 אפריל 2019, 12:31
בנציון כתב:
17 אפריל 2019, 12:00

על זה הגמרא אומרת הוא אינו שש אבל אחרים משיש. עם ישראל הרי כן אמרו שירה.
לא התיחסת לאברהם בסדום ואגב איפה הגמ'
סנהדרין לט, ב. לגבי אברהם אני לא יודע מה ההסבר, אבל אי אפשר להתעלם מכל המקורות שמבואר שצריך לשמוח באבידת הרשעים [באבוד רשעים רינה, ועוד פסוקים רבים, וכן הגמרא הנ"ל ועוד], כולל קריעת ים סוף שעם ישראל אמרו שירה.
אני חושב שהיישוב לסתירה מבואר בגמ' שם, שדווקא מלאכי השרת לא יכולים לומר שירה כיון שלא היתה להם הנאה אישית ממפלת הרשעים, והשירה היתה רק על גילוי כבוד שמים באובדן הרשעים, וע"ז אמר הקב"ה שמאחר וגילוי כבודו בא ע"י הפסד ואובדן אין לומר ע"ז שירה. אמנם כלל ישראל שניצלו מאויביהם אמרו שירה על ההצלה האישית שלהם.

ולפי"ז נראה ליישב הסתירה באופן כללי: עיקר השמחה במפלת הרשעים הוא מצד העובדה שעכשיו לא יזיקו לעולם, וניצלנו מהם ומהשפעתם הרעה, אבל מצד גילוי כבודו ית' - האף שבודאי יש שמחה בעצם הגילוי מ"מ מצד אחר יש הפסד ואובדן מעשי ידי ה', והיה יותר טוב אם הגילוי היה בא בלא הפסד ואובדן הרשע. ולכן אברהם התפלל על סדום - הוא לא רצה ח"ו שתמשיך חברת הרשעה הסדומית להתקיים, הרי זה מזיק לעולם ומתנגד לכל מה שאברהם ניסה להפיץ אצל הבריות, אלא התפלל שיהיה אפשר לתקן הרע בלי צורך באובדן אלא ע"י שהצדיקים בעיר ישפיעו על הרשעים לתקן מעשיהם, ובזה יש גילוי כבודו בלי אובדן הרשעים, וכמו שאנו מתפללים "יתמו חטאים מן הארץ" ולא "חוטאים".

שורש כל הענין הוא ששנאת הרשע איננה שנאה אישית של האדם אלא שנאת הרע שבו, וא"כ בודאי עדיף שהרע יאבד בלי שהאדם יאבד. (אמנם יש כאלו שהפכו את השנאה לרשעים לשנאה אישית, ולכן שייך בהם לכוף את יצרו כמבואר בתוס' פסחים קיג,ב.)


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 17 אפריל 2019, 14:53

אבל רואים שיש גם שמחה בעצם הנקמה, לא רק בזה שיהיה לנו שקט עכשיו, אלא שבעצם השפלת הרע יש גילוי כבוד ה'. דוגמא אחת היא אצל שמואל ששיסף את אגג ומבואר בחז"ל שהרג אותו בצורה מבוזה, למרות שבשביל שיהיה לנו שקט ממנו מספיק להרוג אותו בצורה רגילה. [יש גם בזוהר חילוק בין רשע שנתמלאה סאתו ללא נתמלאה סאתו, ויתכן שזה הישוב לסדום].


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1573
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 140 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי מבקש אמת » 17 אפריל 2019, 16:17

בנציון כתב:
17 אפריל 2019, 14:53
אבל רואים שיש גם שמחה בעצם הנקמה, לא רק בזה שיהיה לנו שקט עכשיו, אלא שבעצם השפלת הרע יש גילוי כבוד ה'. דוגמא אחת היא אצל שמואל ששיסף את אגג ומבואר בחז"ל שהרג אותו בצורה מבוזה, למרות שבשביל שיהיה לנו שקט ממנו מספיק להרוג אותו בצורה רגילה. [יש גם בזוהר חילוק בין רשע שנתמלאה סאתו ללא נתמלאה סאתו, ויתכן שזה הישוב לסדום].
נכון, אבל כנראה ששמחה זה מהולה בצער על ההפסד, ולכן אין זה דרגת שמחה מספיקה בכדי לומר שירה.


חדא
הודעות: 167
הצטרף: 07 ספטמבר 2018, 01:45
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 60 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי חדא » 18 אפריל 2019, 01:28

כמדומה שהגר"מ שפירא זצ"ל היה עושה לחיים על כזה דבר
(כמו שעשה כשהאפיפיור התפטר)


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1451
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 641 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בן של רב » 18 אפריל 2019, 01:39

חדא כתב:
18 אפריל 2019, 01:28
כמדומה שהגר"מ שפירא זצ"ל היה עושה לחיים על כזה דבר
(כמו שעשה כשהאפיפיור התפטר)
כעי"ז שמעתי שהוא היה ממש במצב רוח נורא ואיום כשהאפיפיור היה בירושלים
והיו כמה צדיקים נסתרים מבני חבורתו הקדושה שעזבו את ירושלים והמתינו עד שטומאה זו תסתלק מהעיר.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 749
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 310 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי בנציון » 23 אפריל 2019, 14:21

יצחק כתב:
16 אפריל 2019, 22:08
מבקש אמת כתב:
16 אפריל 2019, 20:02
לא ענית על השאלה: האם מוצדק להעניש בימינו את היהודים שמוצאם משבט בנימין, לוי או ראובן בגלל חטאי השבט לפני אלפי שנים? מה ההגיון שאני אסבול בגלל דברים שאנשים אחרים עשו, בין אם זה אבותי מלפני אלפי שנים ובין אם זה אנשים אחרים מהאומה של בימינו אנו?
ההגיון הוא פשוט מאד, כמו שאתה מבין (אני מקוה שאתה מבין את זה) שכאשר יש מלחמה בין שני עמים לא צריכים להתיחס לאנשים פרטיים משום שהם חלק מהחברה וכאשר יש מלחמה בין ציבור לציבור אין אפשרות להתיחס ליחידים, בדיוק באותה מידה אנחנו צריכים להתרגל לרעיון שאנחנו ואבותינו - ציבור אחד, הקב"ה מנהל את העולם בעיקר דרך הציבור (יש גם השגחה פרטית אבל העיקר הוא הציבור) לכן אנחנו נהנים מהזכויות של אבותינו ולכן אנחנו גם צריכים להתודות על חטאי אבותינו (שהיו - בתקופות מסוימות - רשעים לא קטנים) ולכן גם אנחנו סובלים עבורם,
בנוגע לעמי אירופה אני פשוט לא מסוגל להתחיל לכתוב רק ממתין לראות נקמה נקמה נקמה נקמה אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע, כן כן, תינוק גרמני יפהפה עם עיני תכלת וכו' וכו'
בענין הנדון האם יש לשמוח על נקמה שנעשית בצאצאים, חשבתי שיתכן שזה תלוי אם אוחזים מעשה אבותיהם בידיהם, שעל זה נאמר בגמרא שבכה"ג יומתו בנים בחטא אבות. אמנם עדיין יל"ע ממה שנאמר אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, שאפילו עוללים צריך להרוג. ומכל מקום לענין הכנסיה הנ"ל שמדובר בכאלו שממשיכים בחטא אבותיהם [רק בצורה יותר אלגנטית וצבועה כדרכו של עשיו, החזיר שפושט טלפיו, וכמו מה ששמעתי היום שהם באו בטענות על ישראל שמונעת משכורות ממחבלים] יש לשמוח בנקמה שנעשית בהם, ולהתפלל עוד שינקום נקמת דם עבדיו השפוך.


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 955
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 301 פעמים
קיבל תודה: 302 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער

שליחה על ידי יצחק » 23 אפריל 2019, 22:32

בנציון כתב:
23 אפריל 2019, 14:21
יצחק כתב:
16 אפריל 2019, 22:08
ההגיון הוא פשוט מאד, כמו שאתה מבין (אני מקוה שאתה מבין את זה) שכאשר יש מלחמה בין שני עמים לא צריכים להתיחס לאנשים פרטיים משום שהם חלק מהחברה וכאשר יש מלחמה בין ציבור לציבור אין אפשרות להתיחס ליחידים, בדיוק באותה מידה אנחנו צריכים להתרגל לרעיון שאנחנו ואבותינו - ציבור אחד, הקב"ה מנהל את העולם בעיקר דרך הציבור (יש גם השגחה פרטית אבל העיקר הוא הציבור) לכן אנחנו נהנים מהזכויות של אבותינו ולכן אנחנו גם צריכים להתודות על חטאי אבותינו (שהיו - בתקופות מסוימות - רשעים לא קטנים) ולכן גם אנחנו סובלים עבורם,
בנוגע לעמי אירופה אני פשוט לא מסוגל להתחיל לכתוב רק ממתין לראות נקמה נקמה נקמה נקמה אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע, כן כן, תינוק גרמני יפהפה עם עיני תכלת וכו' וכו'
בענין הנדון האם יש לשמוח על נקמה שנעשית בצאצאים, חשבתי שיתכן שזה תלוי אם אוחזים מעשה אבותיהם בידיהם, שעל זה נאמר בגמרא שבכה"ג יומתו בנים בחטא אבות. אמנם עדיין יל"ע ממה שנאמר אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, שאפילו עוללים צריך להרוג. ומכל מקום לענין הכנסיה הנ"ל שמדובר בכאלו שממשיכים בחטא אבותיהם [רק בצורה יותר אלגנטית וצבועה כדרכו של עשיו, החזיר שפושט טלפיו, וכמו מה ששמעתי היום שהם באו בטענות על ישראל שמונעת משכורות ממחבלים] יש לשמוח בנקמה שנעשית בהם, ולהתפלל עוד שינקום נקמת דם עבדיו השפוך.
מה שהקשית על עצמך שאפילו עוללים צריכים להרוג לכאורה אי"ז קושיא כי הם ממש טפלים אל אבותיהם כמו שכתוב בגמ' בשבת בעוון נדרים בנים מתים וכו'
אבל בעיקר דבריך נראה לי דבלא"ה קשה שהתורה אמרה פוקד עוון אבות... ועל רבעים וא"כ יותר מד' דורות אינם נענשים אפילו באוחזין מעשה אבותיהם בידיהם. וזה ודאי לא יתכן.
לכן נראה שיש לחלק בין יחיד לציבור כי דווקא ביחידים נענשים רק ד' דורת כי מעבר לזה כבר אין קשר ביניהם ואינם שייכים זל"ז, אבל בציבור הלא "אין ציבור מתים" וגם דור עשירי נענשים בעוון אבותיהם הקדמונים, השתא דאתינן להכי נראה לי שזה ממש בגדר דור ראשון כי הם הם הציבור עצמו שחטאו. ולפ"ז נראה שלא מספיק "אין אוחזים מעשה אבותיהם" אלא צריך ממש שיחזרו בתשובה ודו"ק היטב בכ"ז.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים