האם מותר לעשות צורך המועד כשהוא בדיוק ההיפך הגמור מצורך המועד

ענייני שבת חג ומועד, ושאר ענינים הבאים מזמן לזמן

פותח הנושא
המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
הודעות: 320
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

האם מותר לעשות צורך המועד כשהוא בדיוק ההיפך הגמור מצורך המועד

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 22 אפריל 2019, 15:54

הנה יש מקרים רבים שבהם האדם מעונין ומרגיש צורך המועד לעשות וללכת...
אבל אין דעת המקום מסכמת לדעתו ויש בזה דרגות שונות לרוב.

האם בכגון דא פרח לו ההיתר של צורך המועד?

ולדוגמא מה שהביא המ"ב בריש הלכות חוה"מ "אילו היה מי שימנה עמי הייתי מתיר מלאכה בחוה"מ... ועכשיו אוכלין ושותין ופוחזין"
וכ' שם המ"ב בשם אחד הראשונים שמזה מוכח שאיסור גדול יש במועד בשחוק יותר ממלאכה.

האם באמת אין היתר של צורך המועד בכל דבר שיש בו שאלה הלכתית/השקפתית/הנהגתית/חשש מכשול/לא ראוי/וכו'


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1447
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 640 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם מותר לעשות צורך המועד כשהוא בדיוק ההיפך הגמור מצורך המועד

שליחה על ידי בן של רב » 22 אפריל 2019, 20:47

מעשה שהיה:
אמש נחלקו שני בני הקטנים בפלוגתא רברבתא -
האם יש לכבות את האור כדי לישן, או דוקא להדליק כדי לקרוא לפני השינה.
וכך התחיל מסע הדלקות וכיבויים שוב ושוב ע"י כל מר כדאית ליה...

והנה לו יצוייר שמדיני נזקי שכנים נכריע כאחד נגד השני
האם השני שאינו צודק עשה מלאכה שלא לצורך המועד?
קשה להאמין.

נ. ב. הנידון הוא לכאורה אם צורך המועד הוא הותרה או דחויה
כלומר האם בעצם הכל מותר חוץ ממה שמזלזל וסותר את השביתה דחוה"מ
או שהכל אסור כי מקראי קודש, אלא שהותר לצורך המועד מכח שהמועד עצמו מצריך מלאכות מסויימות לכבודו.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים