ייעוץ תורני
משתמש ותיק
בפרקי דר"א כתוב (והביאוהו כל הפוסקים) שכל עיקר יו"כ והארבעים יום לפניו - הם בזכות ההכנה של ישראל לקבלת לוחות שניות.
א"כ לכאורה ק"ו שכעת זה זמן מיוחד - כיון שבכל 40 יום משבועות ואילך התכוננו ישראל לקבלת לוחות ראשונות, שהם העיקר [ושבריהם עדיין מונחים בארון] אך לבי נוקפני שלא ידוע לי מקור לזה.
ואציין עוד שראיתי פעם שהגר"ש וולבה זצ"ל כתב להוכיח מפסוק מפורש שכל אותם 40 יום היה מראה כבוד ה' כאש אוכלת בראש ההר.
[ומשה עמד שם כל הזמן כדאיתא בפ"א דסוכה מעולם לא עלה משה למעלה מי' ומעולם לא ירדה שכינה למטה מי'] .
אשמח אם מישהו ימצא מקור שאומר שימים אלו הם ימי גילוי שכינה ו"אני לדודי" הרבה יותר מאלול, [כי אלול הוא דיעבד אחרי החטא, ואילו בלוחות ראשונות זה קבלת התורה לכתחילה בשמחה וטוב לבב] .
ואין לומר שבגלל שבסוף היה חטא העגל - לכן אין זה זמן מיוחד.
דא"כ עלינו לבטל מחמת זה גם את חג השבועות, שהיה הכנה לזה.
???
[וכנראה רק בזכות שבועות ושברי הלוחות - יש גם יו"כ ולוחות שניות].
א"כ לכאורה ק"ו שכעת זה זמן מיוחד - כיון שבכל 40 יום משבועות ואילך התכוננו ישראל לקבלת לוחות ראשונות, שהם העיקר [ושבריהם עדיין מונחים בארון] אך לבי נוקפני שלא ידוע לי מקור לזה.
ואציין עוד שראיתי פעם שהגר"ש וולבה זצ"ל כתב להוכיח מפסוק מפורש שכל אותם 40 יום היה מראה כבוד ה' כאש אוכלת בראש ההר.
[ומשה עמד שם כל הזמן כדאיתא בפ"א דסוכה מעולם לא עלה משה למעלה מי' ומעולם לא ירדה שכינה למטה מי'] .
אשמח אם מישהו ימצא מקור שאומר שימים אלו הם ימי גילוי שכינה ו"אני לדודי" הרבה יותר מאלול, [כי אלול הוא דיעבד אחרי החטא, ואילו בלוחות ראשונות זה קבלת התורה לכתחילה בשמחה וטוב לבב] .
ואין לומר שבגלל שבסוף היה חטא העגל - לכן אין זה זמן מיוחד.
דא"כ עלינו לבטל מחמת זה גם את חג השבועות, שהיה הכנה לזה.
???
[וכנראה רק בזכות שבועות ושברי הלוחות - יש גם יו"כ ולוחות שניות].