רש"י שלא הכרנו!

בן ראם

משתמש ותיק
בחוזרי על מסכת חולין, שמתי לב שבמסכת זו רש"י נוטה במקומות רבים, כמעט בכל סוגיה הנוגעת למעשה בהלכות שחיטה ותערובות, ומביא את פסק ההלכה למעשה, לפעמים באריכות מופלגת ובהבאת סימוכין ממרחבי הש"ס (יעויין למשל בדף קט. בד"ה ותו לא מידי). למכיר קצת את פירושו של רש"י הדבר הזה נראה חריג מאד. היה ניתן לומר שזה נוגע מאד למעשה ולכן רש"י הכניס לפירושו גם את הפסק, אך האם שבת והלכותיה, סוכה והלכותיה ועוד ועוד, אינן מעשיות ויום יומיות?
אשמח אם מי מרבני הפורום יודע פשר דבר, או שטעות היא בידי, ייש"כ.
 
חלק עליון תַחתִית