לימוד מסכת מידות בבין המצרים

בית ישראל

משתמש ותיק
במשניות עם פי' סיעתא דשמיא לתמיד או מדות כותב כי הגה"צ משארמאש זצ"ל היה מידי יום ביומו קודם התפילה חוזר כמדומה בע"פ משניות מדות ותמיד באמרו כי הרי תפילות במקום תמידין ע"כ מהראוי להקדים לימוד צורת הבית ועבודתו.

אגב, שמעתי כי יש הקלטה של הגה"ק שפע חיים זצ"ל באמירת 'איזהו מקומן' כשהוא אומר בע"פ באידיש את כל השקו"ט בגמ' על המשניות משך כשעתיים, הידוע למי?
 
נערך לאחרונה:

אשדוד

משתמש רגיל
במשניות עם פי' סיעתא דשמיא לתמיד או מדות כותב כי הגה"צ משארמאש זצ"ל היה מידי יום ביומו קודם התפילה חוזר כמדומה בע"פ משניות מדות ותמיד באמרו כי הרי תפילות במקום תמידין ע"כ מהראוי להקדים לימוד צורת הבית ועבודתו.
בהקדמה זו מובא גם שהמהרי"ל דיסקין ורבינו יואל מסאטמאר היו מורים ללמוד מסכת מידות כסגולה לשמירה והגנה מכל מיני פורענות.
 

יד לבנון

משתמש ותיק
ובאמת, יש עוד טעם פשוט לאנשי דורינו זה, מלבד שבמהרה יבנה במקדש וחבל להיות זה שלא יהיה בענינים, ['הי, אתה האברך שם, אסור לך להיכנס לפנים מגדר זו - זה הסורג,]
הרי אנשים מתלוננים ובצדק אין חיבור לצער האבילות וכו', הנה קח לך שעה ביום ללימוד עניני המקדש וכך בתוך כמה ימים כבר תתחבר פי אלף לנוראות ההוד של הבית הגדול והקדוש שנקרא שמו ית' עליו, וכבר תכף תצטער וכו',
וכמו שרואים בסדר עבודת יום הכיפורים שבאופן מידי 'מתפרץ' מהפה ומעת חסרנו כל אלה וכו' וכל הפיוטים של צער הגלות,
ועד"ז בקינות גופן, ענן הקטורת וכו' בצאתי ממצרים וחמת הא'ל וכו' בצאתי מירושלים, והרבה מהקינות עוסקות בכגו"ד כמו סידור המשמרות וכו'.
 
חלק עליון תַחתִית