חציצה בבית הסתרים-ביאת מים לא בעינן מקום הראוי בעינן

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
בן אהרון
הודעות: 325
הצטרף: 20 דצמבר 2018, 00:31
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 40 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

חציצה בבית הסתרים-ביאת מים לא בעינן מקום הראוי בעינן

שליחה על ידי בן אהרון » 24 יולי 2020, 17:26

ובדין ראוי יש לע' , דהא דין חציצה הוי מחמת העדר ביאת מים וא''כ לאחר שחידשה תורה דלא בע' ביאת מים בבית הסתרים וא''כ מה הן הדברים המונעים ביאת מים שאינן עושים אלא שלא באו מים בפועל אך אינן פוגעים בראוי ומה הם הדברים שעל ידם נחשב לאינו ראוי[1]

 ובארו בזה בכמה אופנים :
 א' דהמיעוט דבית הסתרים לא מיעט אלא ביאת מים הנגרם מדרך הילוכת האשה אך שאר חציצה הנובעים מדבר אחר (בין חציצת גוף אחר ובין דחקה זרועותיה).
ב' ע' אג''מ (יו''ד ח''א ס' צח ענף א') דלא משוי אינו ראוי אלא דבר הנדבק לגוף אך שאר הדברים שאינו דבוקים לגוף המונעים ביאת מים בין הוו בכלל המיעוט דלא בע' ביאת מים ואינן חוצצים, ולדברין אפ' דבר המונח בבית הסתרים אינו חוצץ כל זמן שאינו דבוק.
ג'  ע''ד האג''מ דהמיעוט דבית הסתרים לא בעי ביאת מים מחדש דהעדר ביאת מים בבית הסתרים הנגרמת ע''י גופה אינו חוצץ ורק גוף אחר חוצץ וחשיב אינו ראוי.
ד'  דלא נחשב אינו ראוי אלא דבר קבוע במקצת שאינו עומד להסתלק כל רגע אמנם דבר המונע ביאת מים אך כל הזמן עומד להסתלק כמו כל הקמטים דיכול לפותחן כל רגע חשיב ראוי.

  הערות תתקבלנה בשמחה
[1] ואין כוונתנו בזה להק' מדוע קפד' אחציצה אי לא בע' מים דאפ' דהוא גופא דין ראוי דדיינינן ליה כאלו באו מים אך אכתי בע' שלא יהא חציצה.

ערכים:

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “נדה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח