החלק המכובד של הבעלים יחד עם הכהן בהבאת הקרבן

טל חרמון

משתמש ותיק
אִם עֹלָה קָרְבָּנוֹ מִן הַבָּקָר זָכָר תָּמִים יַקְרִיבֶנּוּ אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד יַקְרִיב אֹתוֹ לִרְצֹנוֹ לִפְנֵי ה'.  - הבעלים 
(ד) וְסָמַךְ יָדוֹ עַל רֹאשׁ הָעֹלָה וְנִרְצָה לוֹ לְכַפֵּר עָלָיו.  - הבעלים
(הוְשָׁחַט אֶת בֶּן הַבָּקָר לִפְנֵי ה'   - הבעלים       
    וְהִקְרִיבוּ בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים אֶת הַדָּם וְזָרְקוּ אֶת הַדָּם עַל הַמִּזְבֵּחַ סָבִיב אֲשֶׁר פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד. -   הכהנים
(ווְהִפְשִׁיט אֶת הָעֹלָה וְנִתַּח אֹתָהּ לִנְתָחֶיהָ.  -הבעלים
(ז) וְנָתְנוּ בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אֵשׁ עַל הַמִּזְבֵּחַ וְעָרְכוּ עֵצִים עַל הָאֵשׁ.  - הכהנים
(ח) וְעָרְכוּ בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים אֵת הַנְּתָחִים אֶת הָרֹאשׁ וְאֶת הַפָּדֶר עַל הָעֵצִים אֲשֶׁר עַל הָאֵשׁ אֲשֶׁר עַל הַמִּזְבֵּחַ.  - הכהנים
(טוְקִרְבּוֹ וּכְרָעָיו יִרְחַץ בַּמָּיִם   - הבעלים 
 וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת הַכֹּל הַמִּזְבֵּחָה עֹלָה אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחוֹחַ לַיהוָה.  - הכהנים
 

טל חרמון

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש מזרע אהרן אמר:
טל חרמון אמר:
(ו) וְהִפְשִׁיט אֶת הָעֹלָה וְנִתַּח אֹתָהּ לִנְתָחֶיהָ.  -הבעלים
טל חרמון אמר:
(ט) וְקִרְבּוֹ וּכְרָעָיו יִרְחַץ בַּמָּיִם   - הבעלים
מנא לן?
כיוון שכך ההלכה שכשר בזר, ולכן לא כתוב בפסוק שזה הכהן, וכמובן מצווה בו יותר מבשלוחו.
(טעות נפוצה שמקבלת הדם מצוות כהונה האמת שמקבלת הדם מצוות כהונה בדם, בשאר האיברים והחלבים וכו' המצווה גם "מקבלה ואילך" דהיינו ממתי שנותן לכהן להקטיר.)
 
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
טל חרמון אמר:
וכמובן מצווה בו יותר מבשלוחו.
אם כהני שלוחי דידן -אז גם השוחט, וקיים כאן "מצוה בו", אבל אם שלוחי דרחמנא, אז אולי גם ההפשט וכדו' אינם מצוות הבעלים כלל.
 

טל חרמון

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש מזרע אהרן אמר:
טל חרמון אמר:
וכמובן מצווה בו יותר מבשלוחו.
אם כהני שלוחי דידן -אז גם השוחט, וקיים כאן "מצוה בו", אבל אם שלוחי דרחמנא, אז אולי גם ההפשט וכדו' אינם מצוות הבעלים כלל.

נכון גם השוחט, וגם אם שולוחי דרחמנא מדוקדק בכתוב וכן הלכה שהבעלים עושים את זה. (למשל בקרבן פסח שכל אחת תולה על כתפו וכתף חבירו ומפשיט)
 
חלק עליון תַחתִית