פרשת בראשית - שני המאורות הגדולים

יעקב. ב

משתמש רגיל
כתב רש''י פרק א' פסוק ט''ז: שווים נבראו ונתמעטה הלבנה על שקטרגה ואמרה אי אפשר לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד'' הרי ללבנה לא היה אור עצמי ומדוע נחשב ששני מלכים משתמשים בכתר אחד (אין לומר שרק לאחר שנתמעטה פסק אורה העצמי, שאם כן למה נענשה בתרתי?)
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
נזהר מצבועים אמר:
רק לאחר שנתמעטה פסק אורה העצמי והכל אחד הוא.
ולשם מה נחשבת כמאור, אם אין לה אור עצמי?

ויותר מכך נקשה שהרי הביאור בפסוק למשול ביום ובלילה משמעותו שהאור יגיע לכדור הארץ (כמדומני רמב"ן).

ויוצא אם כך, שהמאור הגדול הוא זה ששולט גם בלילה, שהרי אור הלבנה מכוחו?
 
חלק עליון תַחתִית