האם ללוט היה בנים ?

חיס

משתמש רגיל
האם ללוט היה בנים ?

לפי הרד"ק: (בראשית יט, יב)

בניך - בני בנותיך כי לא היה לו בנים. ואם היו לו היו עמו בבית. ואם היו בעיר היה אומר כמו שאמר ויצא לוט וידבר אל חתניו לקחי בנותיו,
אלא מלמד שלא היה לו בנים.

לפי הרמב"ן: (שם)

ויתכן שהיו לו בנים גדולים נשואי נשים ודיבר עם חתניו תחילה כי היה סבור שבניו ישמעו לו, וכאשר צחקו עליו חתניו וארכו הדברים ביניהם השחר עלה,
והמלאכים לא הניחוהו לקחת רק הנמצאים אתו בבית, והנה זכותו של לוט היה מציל בנים ובנות וחתנים לא כאשר חשב אברהם שימית צדיק עם רשע
וברור הוא שהיו המלאכים יודעים דעת עליון וכו'.


 
 

תלמיד המשגיח

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
מה שלא כתוב להדיא, נשאר פתוח לדעת הפרשנים, ולעולם אי אפשר לקבוע בזה מסמרות.
זה גופי' השאלה, האם יש מקור בפרשנים שכן כתוב להדיא כאחד הצדדים.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מנחם קולדצקי אמר:
היו לו 2 בנים הידועים לנו:
עמון, ומואב
המשמעות הוא שהנידון הוא אם היו לו בנים בזמן הפיכת סדום, ושנים אלו נולדו אחרי הפיכת סדום. וכמפורש בפסוק.
 

חוקר וכותב

משתמש רגיל
יושב אוהלים אמר:
מנחם קולדצקי אמר:
היו לו 2 בנים הידועים לנו:
עמון, ומואב
המשמעות הוא שהנידון הוא אם היו לו בנים בזמן הפיכת סדום, ושנים אלו נולדו אחרי הפיכת סדום. וכמפורש בפסוק.
אמנם עיין באלשיך שכתב שכוונת המלאכים היו על עמון ומואב וז"ל "אך המה ידעו את אשר יקרה לו עם בנותיו שיוליד שני בנים מהן וזהו שאמרו לו עוד מי לך פה כלומר אל תחוש אל מי שילך חוץ מהבית כי הלא עוד מי לך פה הוא ולא בחוץ כלומר כי אין לך זולת אלה כי כל חתניך שבחוץ לא לך יהיו כי היו כלא היו כי הנה במה שיש לך פה הוא חתן ובניך ובנותיך כי חתן שלך בעצם הוא פה וגם בניך ובנותיך והוא כי הוא עצמו ובנותיו ממנו ומהן יש חתן כי הוא חתן לעצמו ובנים הן עמון ומואב ובנותיך הן השתי בנות כי הוא בעל בנותיו והבנים בניו והבנות בנותיו ועם כל זה כל אשר לך בעיר הוצא מן המקום אולי יועיל למו כלומר כי הוא יראה כי אין בם מועיל ואז יצא וידבר אל חתניו כו' ויהי הדבר כל כך להם כמו זר שאפילו לא חשבו כי אם שהיה הוא מצחק ולא מלבו" עכ"ל
 
חלק עליון תַחתִית