נתן הבבלי אמר:והם אינם שלו, וקיים אף ע"ת.
שינובה אמר:לחיים
נתן הבבלי אמר:צ"ב איך האכיל אאע"ה לשונות, הרי לשון הוא חלק ממתנות כהונה, דבעי ליתנם לכהן.
והם אינם שלו, וקיים אף ע"ת.
אכל כפי שאנו אוכלים היום ,הרי מדובר בחולין ואפשר לקנות אחרי נתינה [אם דחוף לפותח האשכול תירוץ] גם מלכי צדק לא היה באיזורהמצפה לישועת ה' אמר:נתן הבבלי אמר:והם אינם שלו, וקיים אף ע"ת.
והיאך קיים מצות 'סיפור יציאת מצרים'? ואיסור ד'לא יזח החושן מעל האפוד'? ואיסור של 'גרושה לכהן'?
בקיצור, לכאורה אין הכוונה לפרטיהם ודקדוקיהם של תרי"ג המצוות, אלא רק מה שהתאפשר במסגרת הנתונים. (ו'שם בן נח' לכאורה לא נקרא כהן לענין זה).
שינובה אמר:אכל כפי שאנו אוכלים היום ,הרי מדובר בחולין ואפשר לקנות אחרי נתינה
בחיוב ממוני גרידא [?] מנ"ל שלא שילם אאע"ההמצפה לישועת ה' אמר:שינובה אמר:אכל כפי שאנו אוכלים היום ,הרי מדובר בחולין ואפשר לקנות אחרי נתינה
לכאורה חייבה התורה את החיוב הממוני, ומה שייך להפטר ממנו. (מנהגינו היום נסמך על כך שאין 'כהני חזקה' וכדומה, בלא זה ודאי שהיה בכך איסור).
nls אמר:לאיזה כהן רצית שיתנם?
שינובה אמר:גם מלכי צדק לא היה באיזור
בראשית פרק יד פסוק כדבש לפי אמר:אברהם עצמו היה כהן.
הנה לנו עוד סיבה למה שלח את ישמעאל.בן עזאי אמר:אולי שיתף עכו"ם בבהמותיו.
נתן הבבלי אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:יש לומר שהרי בהמת גוי פטורה, ואברהם שהיה בן נח בעצמו בהמתו פטורה, וקשה, דאם כן יצחק למה עישר פירותיו כדפירש רש"י אקרא דמאה שערים, הא מירוח עכו"ם פוטר, ויש לומר דדגנך הוא פטור, ושייך להחמיר נגד פטור, אבל בהמת גוי שפטורה ממתנות אינו פטור אלא אינו בכלל מתנות כלל, וכשאר איברים הוא, ואם כן לא שייך כלל להחמיר בזה.
שאר לעמו אמר:אולי היה יכול לתיתם לשם. אבל הרי יתקלקלו עד בואו אליו.
ואפשר נתן חילופיהם.
לכאורה דגנך אינו פטור, אלא גוי אינו בתורת הפרשה כלל. ולקשכו"פ יוכיחו שעד שהנכרי לא מפקיר חייב בתו"מ במה שייחד ללקשכו"פ, למ"ד אין קנין להפקיע.פינחס רוזנצוויג אמר:יש לומר שהרי בהמת גוי פטורה, ואברהם שהיה בן נח בעצמו בהמתו פטורה, וקשה, דאם כן יצחק למה עישר פירותיו כדפירש רש"י אקרא דמאה שערים, הא מירוח עכו"ם פוטר, ויש לומר דדגנך הוא פטור, ושייך להחמיר נגד פטור, אבל בהמת גוי שפטורה ממתנות אינו פטור אלא אינו בכלל מתנות כלל, וכשאר איברים הוא, ואם כן לא שייך כלל להחמיר בזה.
אולי היו שכנים מחברון לירושלים היא שלם שבה ישב שם ומלך בה.נתן הבבלי אמר:שאר לעמו אמר:אולי היה יכול לתיתם לשם. אבל הרי יתקלקלו עד בואו אליו.
ואפשר נתן חילופיהם.
כת"ר לא קרא מש"כ לעיל שהיה אאע"ה כהן ולק"מ
וד"א אולי היו שכנים
הקדימני הרב @שאר לעמונתן הבבלי אמר:וד"א אולי היו שכנים