יש לשאול, היאך הותר לאברהם לרוץ לקבל את פני האורחים, והלא היה עומד לפני המלך, והעומד לפני המלך בתפילה אפילו נחש כרוך על עקיבו לא יפסיק, וכן בודאי שאסור לו להפסיק תפילתו לרוץ לאורחים. ואברהם קיים כל התורה כולה, אפילו עירובי תבשילין, כאמרם ז"ל.
עוד יש לשאול, לפי השיטות דעוסק במצוה פטור מן המצוה הכוונה שאסור לו ללכת ולקיים את המצוה השניה, כיון שעסק אברהם בהקבלת פני השכינה היאך עזבה בשביל האורחים. וזה אולי יש ליישב שסבר שהוא כאפשר לקיים שניהם, וכך משמע מלשון חז"ל שאמר להקב"ה המתן לי עד שאטפל באלו.
עוד יש לשאול, לפי השיטות דעוסק במצוה פטור מן המצוה הכוונה שאסור לו ללכת ולקיים את המצוה השניה, כיון שעסק אברהם בהקבלת פני השכינה היאך עזבה בשביל האורחים. וזה אולי יש ליישב שסבר שהוא כאפשר לקיים שניהם, וכך משמע מלשון חז"ל שאמר להקב"ה המתן לי עד שאטפל באלו.