לישועתך קויתי השם
משתמש ותיק
בפרשתן מבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
לישועתך קויתי השם אמר:בפרשתןמבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
לישועתך קויתי השם אמר:בפרשתןמבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
באר לא מיקרי מעיין.HaimL אמר:אולי רומז למ"ש
גַּ֥ן ׀ נָע֖וּל אֲחֹתִ֣י כַלָּ֑ה גַּ֥ל נָע֖וּל מַעְיָ֥ן חָתֽוּם׃
כמעיין המתגבר אמר:באר לא מיקרי מעיין.
כמבואר לפנינוכמעיין המתגבר אמר:באר לא מיקרי מעיין.
לישועתך קויתי השם אמר:בפרשתן מבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
הצג קובץ מצורף גבורות ה' פי''ט.pdfאור עולם אמר:אני די משוכנע שיש בזה דברים ממהר"ל.
לישועתך קויתי השם אמר:בפרשתן מבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
וישב בארץ מדין וישב על הבאר, לקח דרך אבותיו, שלשה נזדמנו להן זווגן מן הבאר, יצחק יעקב ומשה, יצחק דכתיב ויצחק בא מבוא באר לחי (בראשית כד), ויעקב דכתיב (שם /בראשית/ כט) וירא והנה באר בשדה וגו', ומשה דכתיב וישב על הבאר.
שמחה מנתניה אמר:נ.ב: את ההודעה הזו כתבתי בנפרד מההודעה הקודמת, ובדווקא, והבן
מלכי ישראל לא נמשחו כלל.מצפה למשיח אמר:כמדומה אין מושחין ליד המעיין אלא מלכי ב''ד.
נמשח שאולמשה נפתלי אמר:מלכי ישראל לא נמשחו כלל.מצפה למשיח אמר:כמדומה אין מושחין ליד המעיין אלא מלכי ב''ד.
מלכי ישראל שלטונים־של־מקום הם, ואין הם משיחיו; לעומת מלכי בית דוד, שהם משיחי השם.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=7&t=16202&p=235669&hilit=%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C#p235669אין חכמה אמר:נמשח שאול.
ולכאו' הדברים תמוהיםמשה נפתלי אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=7&t=16202&p=235669&hilit=%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C#p235669אין חכמה אמר:נמשח שאול.
לישועתך קויתי השם אמר:בפרשתן מבואר שזיווגו של יצחק נמצא ליד הבאר, וכן הוא זיווגו של יעקב, שפגש את רחל ליד הבאר. האם יש לזה משמעות?
מיוחס אל אבן עזרא:שְׁתֵה־מַ֥יִם מִבּוֹרֶ֑ךָ - וְ֝נֹזְלִ֗ים מִתּ֥וֹךְ בְּאֵרֶֽךָ:
יָפ֣וּצוּ מַעְיְנֹתֶ֣יךָ ח֑וּצָה - בָּ֝רְחֹב֗וֹת פַּלְגֵי־מָֽיִם:
יִֽהְיוּ־לְךָ֥ לְבַדֶּ֑ךָ - וְאֵ֖ין לְזָרִ֣ים אִתָּֽךְ:
יְהִֽי־מְקוֹרְךָ֥ בָר֑וּךְ - וּ֝שְׂמַ֗ח מֵאֵ֥שֶׁת נְעוּרֶֽךָ:
אַיֶּ֥לֶת אֲהָבִ֗ים וְֽיַעֲלַ֫ת־חֵ֥ן דַּ֭דֶּיהָ יְרַוֻּ֣ךָ בְכָל־עֵ֑ת - בְּ֝אַהֲבָתָ֗הּ תִּשְׁגֶּ֥ה תָמִֽיד:
בורך - מקוה מים, בארך - נובע מים, פירוש, שידבק באשתו, ולא בזולתה:
נמשח שאול
וכן יהוא באפרסמא דכיא
ולשון הגמ' דיהוא שנמשח בפך לא נמשכה מלכותו הרי לן דאף זה חשיב משיחה מסויימת ויש משמעות לסמליות הזו
מלכי ישראל לא נמשחו כלל
כי בש"ס לכאו' לא משמע הכי