ליצני הדור אמרו מאבימלך נתעברה וצ"ע למה באמת סבב כך הקב"ה?

יהי חסדך עלינו

משתמש ותיק
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]
 

מ אלישע

משתמש ותיק
בספר אחד כתב שבכל ליצנות יש שורש.
מ(תפילת אברהם על) אבימלך (והמתפלל על חבירו והוא צריך לאותו דבר נענה תחילה, לכן) נתעברה שרה.
 

הצבי

משתמש ותיק
יהי חסדך עלינו אמר:
הצבי אמר:
יהי חסדך עלינו אמר:
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]
מהיכן הוא יודע?
מאיפה שאתה יודע לכתוב.......
דהיינו מהרבי בחיידר, שלימד כתיבה??.
 

הצבי

משתמש ותיק
הצבי אמר:
יהי חסדך עלינו אמר:
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]
מהיכן הוא יודע?
ח''ו אין כוונתי לזלזל אלא שככה''נ היה לו מקור ובסיס לזה.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]


כיוון שכנראה לא ניסחת את דבריך היטב, וישנם שקפצו ממשפט זה.
אציע לך לנסח שוב, אך כך:
(ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שאפשר אולי לומר שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק)

והנה כבר תיקנת והבהרת דבריך באר היטב, הרי שהצעתי לניסוח שונה, פחותה מההבהרה שלך.

 
 

ערבה

משתמש ותיק
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]
במדרש יש מח' אי ילדה לשבעה מקוטעין או לתשעה, לפי המא"ד שילדה לשבעה נתעברה עוד לפני המפגש עם אבימלך ולפי המ"ד שילדה לתשעה היתה הלידה לאחר יותר מתשע חודשים מהמפגש איתו, ולא היה שום מקום לחשד אמיתי אך מכיון שעל ליצנות לא שואלים שאלות והיא קורית גם בלי היגיון, צר הקב"ה את קלסתרו של יצחק בדומה לשל אברהם. 

 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ערבה אמר:
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]
במדרש יש מח' אי ילדה לשבעה מקוטעין או לתשעה, לפי המא"ד שילדה לשבעה נתעברה עוד לפני המפגש עם אבימלך ולפי המ"ד שילדה לתשעה היתה הלידה לאחר יותר מתשע חודשים מהמפגש איתו, ולא היה שום מקום לחשד אמיתי אך מכיון שעל ליצנות לא שואלים שאלות והיא קורית גם בלי היגיון, צר הקב"ה את קלסתרו של יצחק בדומה לשל אברהם. 
באשכול נוסף שהיה בשבוע האחרון בנושא זה.
העלה מישהו (לא זוכר בשם מי) שלכן זה רק ליצנות, שלולי כן, זה היה הוצאת שם רע. שקר. וכו' לא רק ליצנות.
 
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
מסתמא מאותו הטעם שמלכות בית דוד הגיע מלוט ובנותיו, יהודה ותמר, דוד שנחשד כבן איש אחר, שלמה שנולד מבת שבע שנישאה לדוד במעשה בת שבע, ועוד ועוד. ויש טעם בזה שהרבה מהקדושה בעולם לא הגיע אלא בדרך שיש בה גנאי, והדברים ארוכים, ויש בזה כמה דרכים גם בין המקובלים, אם כי היסודות בזה שווים, והמעט שאני יודע מקופיא, שא"א שתבוא הקדושה מפני הקטרוג ואחיזת הסט"א, ולכן רק בדרך עקומה, שנראה להם שיש להם חלק, רק אז יכל להיות מציאות הקדושה הזו בעולם, והדברים ארוכים.
 

ערבה

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
מסתמא מאותו הטעם שמלכות בית דוד הגיע מלוט ובנותיו, יהודה ותמר, דוד שנחשד כבן איש אחר, שלמה שנולד מבת שבע שנישאה לדוד במעשה בת שבע, ועוד ועוד. ויש טעם בזה שהרבה מהקדושה בעולם לא הגיע אלא בדרך שיש בה גנאי, והדברים ארוכים, ויש בזה כמה דרכים גם בין המקובלים, אם כי היסודות בזה שווים, והמעט שאני יודע מקופיא, שא"א שתבוא הקדושה מפני הקטרוג ואחיזת הסט"א, ולכן רק בדרך עקומה, שנראה להם שיש להם חלק, רק אז יכל להיות מציאות הקדושה הזו בעולם, והדברים ארוכים.
מתוך קובץ מאמרים 
חסידות.png
 

ערבה

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
יפה מאוד, חוץ מזה שהחפץ חיים לא אמר זאת מעולם.
ל'מתנגדים' נאמר כך: הקב"ה סיבב שתצא ותתפרסם שמועה זו כדי שהסט"א לא יפריע להתנגדות לחסידות.

אכן המקור של השמועה המצוין בספר הוא 'מפי השמועה' אך לפגוש אותה בספר המלא בהשקפה ליטאית זה מאד נחמד.
 
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
א. הלא חסידים, אין שמם מתנגדים, שכן החסידים שינו דרך וראוי להם שם בפנ"ע, המתנגדים לא שינו שום דרך, והם עם ישראל, היהודים, וכל שם שנקראים, הנוהגים כמנהג עם ישראל מימות עולם.
ב. כל הסגנון הזה רחוק מהסגנון שליטאי, כרחוק מזרח ממערב. אמת שגם אצלנו שייך לומר שהדבר טוב, אך נסתובב בדרך הנראית היפך הטוב. אך לא שכל גדולי ישראל הוטעו משמים כדי שלא יהיה קטרוג מצד הסט"א, זה פשוט לא הסגנון.
ג. מי שיודע את דעתו של הח"ח, כפי שהעידו משפחתו ותלמידיו, יודע שזה לא משקף את דעתו על המחלוקת על החסידות.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מבלי לדון באמינות השמועה בשם הח"ח (דמסתברא טפי שנטלו את דברי א' מצדיקי החסידות ו'הדביקו' עליו) - 'כל גדולי־ישראל' הוא מושג יחסי לחלוטין.
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
מסתמא מאותו הטעם שמלכות בית דוד הגיע מלוט ובנותיו, יהודה ותמר, דוד שנחשד כבן איש אחר, שלמה שנולד מבת שבע שנישאה לדוד במעשה בת שבע, ועוד ועוד. ויש טעם בזה שהרבה מהקדושה בעולם לא הגיע אלא בדרך שיש בה גנאי, והדברים ארוכים, ויש בזה כמה דרכים גם בין המקובלים, אם כי היסודות בזה שווים, והמעט שאני יודע מקופיא, שא"א שתבוא הקדושה מפני הקטרוג ואחיזת הסט"א, ולכן רק בדרך עקומה, שנראה להם שיש להם חלק, רק אז יכל להיות מציאות הקדושה הזו בעולם, והדברים ארוכים.
כל הראיות הם באמת על דרך פתלתלה.
כאן היתה רק ליצנות חיצונית - דומה יותר לפתגם שהמציאו החסידים על המתנגדים...
 
 

אור זורח

משתמש ותיק
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]

אינני מבין את קושייתכם
מדוע אברהם הושלך לכבשן האש ? לנסיון.
גם כאן נסיון.
שבוע טוב
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]

אינני מבין את קושייתכם
מדוע אברהם הושלך לכבשן האש ? לנסיון.
גם כאן נסיון.
שבוע טוב
עד עתה ספרנו עשרה נסיונות לאברהם.
אתה 'מזכה' נסיונות גם לשרה...
 
 

אור זורח

משתמש ותיק
כבוד שמים אמר:
אור זורח אמר:
יהי חסדך עלינו אמר:
יש לעי' הרי טענת הלצים לכאורה הגיונית כי ההריון היה מיד אחרי שהיתה אצל אבימלך
שמעתי פעם שזה היה העונש על מה שצחקה שרה כשבשרו לה שיהיה לה בן.
[ופעם שמעתי מהגר"ל מינצברג שלכך שרה נפטרה בשיא של יצחק דהיינו לאחר עקידת יצחק]

אינני מבין את קושייתכם
מדוע אברהם הושלך לכבשן האש ? לנסיון.
גם כאן נסיון.
שבוע טוב
עד עתה ספרנו עשרה נסיונות לאברהם.
אתה 'מזכה' נסיונות גם לשרה...

כולם עוברים נסיונות
גם אני גם אתה
שבוע טוב
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
בכל נסיון אני חושב אולי זה עונש...
אולי מידה כנגד מידה...
ואחרי המסקנות....
אני משלב גם קצת הרגשה טובה שזה בעצם נסיון.
שבוע טוב ומבורך.
 

אור זורח

משתמש ותיק
כבוד שמים אמר:
בכל נסיון אני חושב אולי זה עונש...
אולי מידה כנגד מידה...
ואחרי המסקנות....
אני משלב גם קצת הרגשה טובה שזה בעצם נסיון.
שבוע טוב ומבורך.

על עונשים של אחרים מידה כנגד מידה לא פשוט לחשוב
הרי אפילו אדם על עצמו קשה לו להגיע למידה כנגד מידה שהגיעה אליו
איך יוכל להחליט על אחרים ובמיוחד על שרה אמנו

דבר נוסף כתוב בספרים שפעמים שהקב''ה מביא יסורים על הצדיק להרבות שכרו
בברכת התורה
שבוע טוב
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
כבוד שמים אמר:
יראתי בפצותי אמר:
מסתמא מאותו הטעם שמלכות בית דוד הגיע מלוט ובנותיו, יהודה ותמר, דוד שנחשד כבן איש אחר, שלמה שנולד מבת שבע שנישאה לדוד במעשה בת שבע, ועוד ועוד. ויש טעם בזה שהרבה מהקדושה בעולם לא הגיע אלא בדרך שיש בה גנאי, והדברים ארוכים, ויש בזה כמה דרכים גם בין המקובלים, אם כי היסודות בזה שווים, והמעט שאני יודע מקופיא, שא"א שתבוא הקדושה מפני הקטרוג ואחיזת הסט"א, ולכן רק בדרך עקומה, שנראה להם שיש להם חלק, רק אז יכל להיות מציאות הקדושה הזו בעולם, והדברים ארוכים.
כל הראיות הם באמת על דרך פתלתלה.
כאן היתה רק ליצנות חיצונית - דומה יותר לפתגם שהמציאו החסידים על המתנגדים...
הסבר נא את הרישא בדבריך!
 
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
כל הדוגמאות של נשמה קדושה שיצאה ממקור מגונה, הוא כדי לסמא את עיני החיצונים.
אבל כאן יצחק נולד בקדושה ובטהרה מאברהם ושרה, וליצנות הליצנים היא חיצונית לחלוטין...
 

בשלמא

משתמש ותיק
יש ווארט משמיה דהרבי ר' זושא
שהיו ליצנים כי הסיפור היה בפסח בלילה וילדה שנים עשר חדשים אח"כ בפסח בלילה
(ולעיל כבר הובא מחלוקת התנאים אי למקוטעין או לתשעה)
 
חלק עליון תַחתִית