אם זה אמת מה שביארתי אז זה מובןמ אלישע אמר:עדיין לא מובן בזה.
יעקב אבינו נתברך בן 63, 83 שנים לאחר החתונה.
לרבקה היה כבר 600.000 כבשים , ללא חשבון ולדות,
וצ"ל שהיו קטנים, ונאכלו מידי יום, לכל בני ביתם (אורחים ועבדים)
ואולי להקרבה (?)לבי במערב אמר:הכוונה ברורה שנועדו למאכלה. וז"פ.
ערבה אמר:כשאדם אוהב בצע ומתנות סוגר שידוך לבתו עם בן של גביר הוא מנסה לנצל ולחייב את הגביר כמה שיותר, אך לאחר החתונה אם החתן והכלה הם אנשים טובים הם מסתדרים בינם לבין עצמם ולא מנסים לנצל האחד את השני, ולא מממשים את התחייבות בן זוגם רק כדי לנצלו, במקרה הצורך כשהאשה רואה שבעלה הולך לעשות את הטעות של חייו תנצל היא את ההתחייבות שלו למען שניהם...
מ אלישע אמר:ערבה אמר:כשאדם אוהב בצע ומתנות סוגר שידוך לבתו עם בן של גביר הוא מנסה לנצל ולחייב את הגביר כמה שיותר, אך לאחר החתונה אם החתן והכלה הם אנשים טובים הם מסתדרים בינם לבין עצמם ולא מנסים לנצל האחד את השני, ולא מממשים את התחייבות בן זוגם רק כדי לנצלו, במקרה הצורך כשהאשה רואה שבעלה הולך לעשות את הטעות של חייו תנצל היא את ההתחייבות שלו למען שניהם...
ועדיין צ"ב כוחו של אליעזר להתחייבות זו,
(הקרו 600.000. הוולדות 10.000.000.000.000)
שלו' אמר:רש"י כותב שרבקה נטלה בכתובתה ב' גדיי עיזים בכל יום.
מה צורך לה בהם?
מה היא תעשה עם כ"כ הרבה עיזים?
ראה ברות רבה על־אתר.HaimL אמר:במאמר המוסגר. תמיד אפשר להסביר שפעם זה אחרת מהיום, אבל מצאנו שזה *כנראה* לא נכון (ובפרט בנוגע לנשים), שכן פירש"י במגילת רות (ובניגוד לתרגום שם) . . הרי לנו שרש"י מפרש את דרך הנשים כמו בימיו. ונראה לי ברור, שגם אין דרכה של אישה לאכול מאכל רב כזה.
בבלי אמר:ואולי גם יתכן שהיא מכרה חלק ושלחה אץת הכסף למשפחתה שבפדן ארם
ומי אמר שהייתה רועה יחידה?מ אלישע אמר:בבלי אמר:ואולי גם יתכן שהיא מכרה חלק ושלחה אץת הכסף למשפחתה שבפדן ארם
לא נראה כ"כ
כי רחל היתה רועה צאן לבן, ובזה למדו שהיה מעט צאן.
אם רבקה היתה שולחת היה הרבה יותר.
לבי במערב אמר:זה נאמר אחר בואו של יעקב, שאז - כדברי לבן - 'ויברכני ה' בגללך'. (ל' כ"ז)