פרשת ויצא - נישואי יעקב ולאה

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1511
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 689 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פרשת ויצא - נישואי יעקב ולאה

שליחה על ידי אוריאל » 14 נובמבר 2018, 20:11

זכור לי שיש מדרש שיעקב אבינו היה בדעתו לגרש את לאה, אלא שלאחר שהביאה לו בן נמלך בדעתו.
ויש להעיר מזה על מה שכתב האור החיים הקדוש בפרשתן [כט-כה) "עוד יכוון באומרו ולמה רימתני כי יש בזה גנאי ליושבת בחיקו שתהיה נשואה בדרך רמאות וזה ירחיק חיבוב הזיווג, ולצד כי החליט בדעתו שבודאי תהיה לו תמיד לאשה הקפיד על זה".
משמע שמיד החליט שתהיה לו לאשה תמידית.
מישהו יודע היכן המדרש?

[ואין לפרש עפ"י מה שאמרו שהתעברה מביאה ראשונה דכבר באותו היום נמלך בדעתו, דמלבד דזה עצמו שנוי במחלוקת, יהיה הדבר תימה מכמה סיבות וטעמים, למתבונן].


פותח הנושא
אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1511
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 689 פעמים
קיבל תודה: 498 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרשת ויצא - נישואי יעקב ולאה

שליחה על ידי אוריאל » 16 נובמבר 2018, 00:09

המדרש נמצא בפרשתן, מד"ר פרשה עא, ב

רבי חנין בשם רבי שמואל בר ר' יצחק אמר כיון שראה אבינו יעקב מעשים שרימה לאה באחותה נתן דעתו לגרשה, וכיון שפקדה הקב"ה בבנים, אמר לאימן של אלו אני מגרש? - ובסוף הוא מודה על הדבר הדא הוא דכתיב וישתחו ישראל על ראש המיטה, מי היה ראש מיטתו של אבינו יעקב, לא לאה?

פירוש הדברים כפי הנראה, שיעקב רצה לגרשה, אבל מאחר וראה שמביאה לו בנים הבין שזה הזיווג המיועד שלו שחלק מכלל ישראל עתיד וצריך לצאת ממנה, וע"ז בסופו של דבר הודה וכנ"ל.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ויצא”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח