רש"י (מח ז) כותב בשם רבי משה הדרשן שהקבר סמוך לבית לחם כמדת תחום שבת, עוד כותב רש"י שהקבורה שם לעזרה לבניה שיעברו שם בדרכם לבבל בגלות הראשונה.
ויש לתמוה האם ומדוע הדרך לבבל הצפנית עברה דרך אזור בית לחם הממוקם מדרום לירושלים.
לעומת זאת פירש אבן עזרא כי "בעוד 'כברת' דרך" מלשון כביר, שהדרך אל בית לחם (מצפון) מקבר רחל אורכת זמן רב. בדרך זו דרכו פרשנים אחרים וע"ע רש"י שם.
ובשמואל כתוב שהמקום מצוי בגבול בנימין (מה שמוביל לצפונה של ירושלים)
בְּלֶכְתְּךָ הַיּוֹם מֵעִמָּדִי, וּמָצָאתָ שְׁנֵי אֲנָשִׁים עִם-קְבֻרַת רָחֵל בִּגְבוּל בִּנְיָמִן, בְּצֶלְצַח
הסימנים מובילים למקום היושב על דרך בית לחם מצפון לירושלים.
יש המזהים את המקום כקובור בני אשראיל
ויש לתמוה האם ומדוע הדרך לבבל הצפנית עברה דרך אזור בית לחם הממוקם מדרום לירושלים.
לעומת זאת פירש אבן עזרא כי "בעוד 'כברת' דרך" מלשון כביר, שהדרך אל בית לחם (מצפון) מקבר רחל אורכת זמן רב. בדרך זו דרכו פרשנים אחרים וע"ע רש"י שם.
ובשמואל כתוב שהמקום מצוי בגבול בנימין (מה שמוביל לצפונה של ירושלים)
בְּלֶכְתְּךָ הַיּוֹם מֵעִמָּדִי, וּמָצָאתָ שְׁנֵי אֲנָשִׁים עִם-קְבֻרַת רָחֵל בִּגְבוּל בִּנְיָמִן, בְּצֶלְצַח
הסימנים מובילים למקום היושב על דרך בית לחם מצפון לירושלים.
יש המזהים את המקום כקובור בני אשראיל