בבלי אמר:
למה פרעה קורא גם לשפרה וגם לפועה? [לפי המדרש רק שפרה הייתה המיילדת בעוד שפועה נקראה כך כי פעתה לתינוקות לאחר הלידה]
אשמח לתשובות עם מקורות
כבוד הרב
@בבלי מבין שדווקא פועה הוא לאחר הלידה...
אולם..
רבי אליהו מזרחי שמות פרשת שמות פרק א פסוק טו
שמשפרת את הולד. שמטיבה אותו ומנקה אותו מן הדם, דתרגום טוב שפיר (דברים ח, יב). ובשמות רבה אמרו, שהיתה משפרת את הולד כשהוא יוצא מלא דם.
ועיין גם
דברי דוד שמות פרשת שמות פרק א פסוק טו
[פועה] זו מרים שפועה ומדברת והוגה לולד כו'. בגמרא פ"ק דסוטה איתא בלשון זה: שפועה ומוציאה הולד, וזה לא נתיישב לרש"י, ומשמע דרש"י לא גריס הך 'ומוציאה הולד' אלא שפועה לולד, וכן משמע מלשונו שם בגמרא. וק"ל למה קרא לפועה 'מילדת' והלא מעשיה אחר הלידה הרבה דאז שייך להשתיק התינוק כשהוא בוכה לא בשעת לידה.