תורתו אומנותו
משתמש ותיק
במכת דם כתוב שהקב''ה ציווה למשה רבינו להראות לפרעה בהתמששות המכה דווקא כשפגש בו ע''י היאור, וטעם הדבר בפשטות הוא (עד כדי כך שרש''י אינו רואה צורך לבאר זאת) - כיוון שמכת דם התחילה ובאה מהיאור.
אך הדבר צריך קצת ביאור, כיון שא''כ - א. מדוע במכת צפרדע שגם התחילה ובאה מהיאור לא מצינו שהראה זאת משה לפרעה ע''י היאור?
ב. ולאידך - מדוע במכת ערוב שאינה קשורה ליאור ולא התחילה ובאה מהיאור, ציווה הקב''ה למשה שיראה זאת לפרעה דווקא ע''י היאור?!
(ולהעיר בנוגע לב' - שיש שינוי בין הפסוקים - בכך שבמכת דם נאמר רק ''בבוקר'', ואילו במכת ערוב נאמר גם ''השכם בבוקר'', ואולי אינו לדיוקא).
אך הדבר צריך קצת ביאור, כיון שא''כ - א. מדוע במכת צפרדע שגם התחילה ובאה מהיאור לא מצינו שהראה זאת משה לפרעה ע''י היאור?
ב. ולאידך - מדוע במכת ערוב שאינה קשורה ליאור ולא התחילה ובאה מהיאור, ציווה הקב''ה למשה שיראה זאת לפרעה דווקא ע''י היאור?!
(ולהעיר בנוגע לב' - שיש שינוי בין הפסוקים - בכך שבמכת דם נאמר רק ''בבוקר'', ואילו במכת ערוב נאמר גם ''השכם בבוקר'', ואולי אינו לדיוקא).