באבן עזרא וברמבן (י,כג) משמע שלא היה שינוי בשמש, אלא שירד ענן עבה מאד שחסם את כניסת האור, וכן ברבינו בחיי.
בספר עיני העדה (לשבט מוסר) בא צו ע"א, ביאר לשיטת ר' יהודה שהקב"ה נטל את מאור עיניהם, ובעולם עצמו לא היה שינוי כלל.
מדובר על המכה למצרים, ואם כן גם חושך של לילה יאמיש וכו' הוא למצרים. ואם משום שלא כתב שלישראל יהיה בהיפך, אין קושיה שכן כתוב אחר כך ולכל בני ישראל היה אור במושבותם ומשם לומדים שלישראל היה אור אף כשלמצרים היה חושך. א"כ יש לומר שהאור של ישראל האיר גם בלילה.