מתאהב על ידך
משתמש ותיק
כידוע כבר כתב הרמב"ם שבכל רגע שמניח תפילין מקיים 8 מצוות עשה.
כי כל פרשה בפנ"ע שנצטוינו להניחה היא מצות עשה. ומאחר שיש בשל יד 4 פרשיות וכן בשל ראש 4 פרשיות = 8 מצוות עשה.
והנה שמעתי מהגאון רבי נתן רוטמן מעשה שבדידיה הוי עובדה ששאל/בחן פעם את מאן דהו "מה יש בתוך התפילין?"
והלה ענה לתומו "מה שיש במזוזה"...
התברר שכל ימי חייו ידע האיש רק זאת שהוא מניח את פרשיות "שמע" "והיה אם שמוע" ותו לא, וכמו במזוזה. .
וא"כ - אמר הרב - הנחת תפילין שכזו הריהי בחשש של 'מתעסק' בעלמא כלפי הנחת 2 הפרשיות האחרות שהן "קדש" "והיה כי יביאך".
וא"כ לכאורה זו מצוה גדולה לפרסם מה בדיוק יש בתפילין כדי שגם דלת העם יקיימו את כל 8 המצוות ולא יהיו 'מתעסקים' בשתים מתוך ארבע ובארבע מתוך שמונה (2 של יד ו-2 של ראש).
נ. ב. שמעתי שהיתה התכתבות בין הגר"י הוטנר לרבי מ-770 על מבצעי התפילין שהגר"י הוטנר כתב לו שהאנשים ברחוב לא מקיימים מצוה כי הם חושבים שזו רק קופסה או משהו כזה, ואינם מתכוונים להניח את ה'דברים' האלה אשר אנכי וכו' שהתורה ציוותה להניחם בקופסה ייחודית זו.
(כל עוד אין להם מושג שאכן יש כאן דברים שצריכים להיות על לבבך ואת אותם הדברים לקושרם על ידך ולטוטפות בין עיניך).
כי כל פרשה בפנ"ע שנצטוינו להניחה היא מצות עשה. ומאחר שיש בשל יד 4 פרשיות וכן בשל ראש 4 פרשיות = 8 מצוות עשה.
והנה שמעתי מהגאון רבי נתן רוטמן מעשה שבדידיה הוי עובדה ששאל/בחן פעם את מאן דהו "מה יש בתוך התפילין?"
והלה ענה לתומו "מה שיש במזוזה"...
התברר שכל ימי חייו ידע האיש רק זאת שהוא מניח את פרשיות "שמע" "והיה אם שמוע" ותו לא, וכמו במזוזה. .
וא"כ - אמר הרב - הנחת תפילין שכזו הריהי בחשש של 'מתעסק' בעלמא כלפי הנחת 2 הפרשיות האחרות שהן "קדש" "והיה כי יביאך".
וא"כ לכאורה זו מצוה גדולה לפרסם מה בדיוק יש בתפילין כדי שגם דלת העם יקיימו את כל 8 המצוות ולא יהיו 'מתעסקים' בשתים מתוך ארבע ובארבע מתוך שמונה (2 של יד ו-2 של ראש).
נ. ב. שמעתי שהיתה התכתבות בין הגר"י הוטנר לרבי מ-770 על מבצעי התפילין שהגר"י הוטנר כתב לו שהאנשים ברחוב לא מקיימים מצוה כי הם חושבים שזו רק קופסה או משהו כזה, ואינם מתכוונים להניח את ה'דברים' האלה אשר אנכי וכו' שהתורה ציוותה להניחם בקופסה ייחודית זו.
(כל עוד אין להם מושג שאכן יש כאן דברים שצריכים להיות על לבבך ואת אותם הדברים לקושרם על ידך ולטוטפות בין עיניך).