בפסוק כתוב מלאתך ודמעך לא תאחר
רש"י תמורה ד, א ביאר מפני מה נקראת התרומה דמעך, ע"ש הדימוע.
התוס' שם שואלים למה הרי כל דין דימוע הוא מדרבנן.
ולא הבנתי קושייתם, עי' כתובות י, ב שהשם אלמנה הוא ע"ש שמקבלת בכתובתה מנה, ובגמ' שם הקשו הרי זו תקנה דרבנן, ואיך בתורה אמרו אלמנה, ותי' שהוא ע"ש העתיד, א"כ מה ביאור קושיית התוס', וצ"ע.
רש"י תמורה ד, א ביאר מפני מה נקראת התרומה דמעך, ע"ש הדימוע.
התוס' שם שואלים למה הרי כל דין דימוע הוא מדרבנן.
ולא הבנתי קושייתם, עי' כתובות י, ב שהשם אלמנה הוא ע"ש שמקבלת בכתובתה מנה, ובגמ' שם הקשו הרי זו תקנה דרבנן, ואיך בתורה אמרו אלמנה, ותי' שהוא ע"ש העתיד, א"כ מה ביאור קושיית התוס', וצ"ע.