בבלי
משתמש ותיק
למה דווקא 40?
וראיתי
אשמח לתשובות נוספות עם מקורות
וראיתי
וראיתי גם שהרוקח בפרשת צו (ז, יד וכן דברים י, י) מדבר על כך. (אשמח ללשונו המדויקת משום שאינה בידי.)שפתי כהן שמות פרשת משפטים ד"ה כד, יחויהי משה בהר ארבעים יום וארבעים לילה. סתם יום לילו עמו אם כן יאמר ארבעים יום, וארבעים לילה למה, אלא התורה היא תורה שבכתב ותורה שבעל פה, עשה ולא תעשה, טהור וטמא, מותר ואסור, כשר ופסול, כל אחד יש לו תחום וגבול, תורה שבכתב ומצוות עשה וטהור ומותר וכשר היה לומד ביום, ותורה שבעל פה ולא תעשה וטמא ואסור ופסול היה לומד בלילה. וכן הוא אומר (ירמיה ל"ג, כ"ה) אם לא בריתי יומם ולילה לומר שהיא כלולה מיום ומלילה. ולזה אמר ארבעים יום וארבעים לילה כי הלילה קודם ליום שנאמר (בראשית א', ה') ויהי ערב ויהי בוקר הערב קודם לבוקר, אלא לרמוז למה שאמרנו שקריאת תורה שבכתב ומצוות עשה וטהור ומותר וכשר נקרא יום והשאר נקרא לילה ושתי פעמים ארבעים הם שמונים, הם תמו, לומר שתמו ונשלמו הימים והלילות ועמדו בשלימותם. ודע ארבעים יום וארבעים לילה הם תשע מאות ששים שעות גימטריא קשר דין ברחמים עם ארבע מלות של ארבעים יום וארבעים לילה, ולזה הקדים יום ללילה, והבן
אשמח לתשובות נוספות עם מקורות