הנהלת "פורום לתורה" מאחלת לכל חו"ר שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ושלווה. שימלא ה' לבנו משאלות טובות, וימלא משאלות לבנו לטובה. אכי"ר

בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

עזרה ושיתופי מידע בנושאים שאינם קשורים במישרין לתחום התורתי

עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי עת לדבר » 09 ספטמבר 2019, 23:36

שמעיה כתב:
12 יולי 2019, 08:12
משה סט כתב:
12 יולי 2019, 08:08
תיובתא כתב:
11 יולי 2019, 20:42
בעלז? (יתכן שצריך בגד עליון)
 באמת מקום נח ולא צריך בגד עליון....

בעלזא הוא בית המדרש נוח מאוד, וכן צריך בגד עליון.
אלא שמי שחזותו מוכיחה עליו שהוא גם מתפלל בלא בגד עליון, אינו צריך.
ולכן, ליטאי, ספרדי בן תורה - יעירו לו ללבוש את הבגד עליון וכפי הבקשה התלויה בכל בית מדרש שם; ואילו ספרדי בעל-בית, מזרחיסט, ומסורתי - יוכל ללמוד כפי שהוא מתפלל.
אשמח אם יוכל מישהו לבאר את פשר המנהג המעניין הזה, ומקורו!!


פרלמן משה
הודעות: 944
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 177 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי פרלמן משה » 10 ספטמבר 2019, 01:37

עת לדבר כתב:
09 ספטמבר 2019, 23:36
שמעיה כתב:
12 יולי 2019, 08:12
משה סט כתב:
12 יולי 2019, 08:08

 באמת מקום נח ולא צריך בגד עליון....

בעלזא הוא בית המדרש נוח מאוד, וכן צריך בגד עליון.
אלא שמי שחזותו מוכיחה עליו שהוא גם מתפלל בלא בגד עליון, אינו צריך.
ולכן, ליטאי, ספרדי בן תורה - יעירו לו ללבוש את הבגד עליון וכפי הבקשה התלויה בכל בית מדרש שם; ואילו ספרדי בעל-בית, מזרחיסט, ומסורתי - יוכל ללמוד כפי שהוא מתפלל.
אשמח אם יוכל מישהו לבאר את פשר המנהג המעניין הזה, ומקורו!!
ההבדל פשוט מאוד, כל אחד והבגד העליון שלו.
 


עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי עת לדבר » 10 ספטמבר 2019, 01:43

פרלמן משה כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:37
עת לדבר כתב:
09 ספטמבר 2019, 23:36
שמעיה כתב:
12 יולי 2019, 08:12


בעלזא הוא בית המדרש נוח מאוד, וכן צריך בגד עליון.
אלא שמי שחזותו מוכיחה עליו שהוא גם מתפלל בלא בגד עליון, אינו צריך.
ולכן, ליטאי, ספרדי בן תורה - יעירו לו ללבוש את הבגד עליון וכפי הבקשה התלויה בכל בית מדרש שם; ואילו ספרדי בעל-בית, מזרחיסט, ומסורתי - יוכל ללמוד כפי שהוא מתפלל.
אשמח אם יוכל מישהו לבאר את פשר המנהג המעניין הזה, ומקורו!!
ההבדל פשוט מאוד, כל אחד והבגד העליון שלו.

ההגדרה לא ממצה, גם אצל הליטאי זה הבגד העליון שלו ללימוד, בדיוק כמו אצל המסורתי.
ומקורות!!!
מי קבע כך לראשונה??
 


שמעיה
הודעות: 1825
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 530 פעמים
קיבל תודה: 495 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי שמעיה » 10 ספטמבר 2019, 09:24

עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:43
פרלמן משה כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:37
עת לדבר כתב:
09 ספטמבר 2019, 23:36

אשמח אם יוכל מישהו לבאר את פשר המנהג המעניין הזה, ומקורו!!
ההבדל פשוט מאוד, כל אחד והבגד העליון שלו.
ההגדרה לא ממצה, גם אצל הליטאי זה הבגד העליון שלו ללימוד, בדיוק כמו אצל המסורתי.
ומקורות!!!
מי קבע כך לראשונה??

להבנתי לא ניתן להגדיר את זה כך. ליטאי יש לו בגד עליון שאתו הוא מתהלך בתפילה ובברכת המזון (בדר''כ), ואילו בלימוד - הוא נוהג ללמוד בלא בגד עליון.

 


עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי עת לדבר » 10 ספטמבר 2019, 09:59

שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 09:24
עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:43
פרלמן משה כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:37

ההבדל פשוט מאוד, כל אחד והבגד העליון שלו.
ההגדרה לא ממצה, גם אצל הליטאי זה הבגד העליון שלו ללימוד, בדיוק כמו אצל המסורתי.
ומקורות!!!
מי קבע כך לראשונה??
להבנתי לא ניתן להגדיר את זה כך. ליטאי יש לו בגד עליון שאתו הוא מתהלך בתפילה ובברכת המזון (בדר''כ), ואילו בלימוד - הוא נוהג ללמוד בלא בגד עליון.


שום בעיה. רק יוצא דבר משונה שמה שלמזרחניק מותר לחרדי בן הישיבה אסור. מעורר מחשבות נוגות.
 


שמעיה
הודעות: 1825
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 530 פעמים
קיבל תודה: 495 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי שמעיה » 10 ספטמבר 2019, 14:51

עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 09:59
שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 09:24
עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 01:43

ההגדרה לא ממצה, גם אצל הליטאי זה הבגד העליון שלו ללימוד, בדיוק כמו אצל המסורתי.
ומקורות!!!
מי קבע כך לראשונה??
להבנתי לא ניתן להגדיר את זה כך. ליטאי יש לו בגד עליון שאתו הוא מתהלך בתפילה ובברכת המזון (בדר''כ), ואילו בלימוד - הוא נוהג ללמוד בלא בגד עליון.

שום בעיה. רק יוצא דבר משונה שמה שלמזרחניק מותר לחרדי בן הישיבה אסור. מעורר מחשבות נוגות.


אקווה כי תוכל להתגבר על התוגה העמוקה המתעוררת במחשבותיך למשמע הפרדוקס הנורא הלזה. 


עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי עת לדבר » 10 ספטמבר 2019, 17:24

שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 14:51
עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 09:59
שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 09:24

להבנתי לא ניתן להגדיר את זה כך. ליטאי יש לו בגד עליון שאתו הוא מתהלך בתפילה ובברכת המזון (בדר''כ), ואילו בלימוד - הוא נוהג ללמוד בלא בגד עליון.
שום בעיה. רק יוצא דבר משונה שמה שלמזרחניק מותר לחרדי בן הישיבה אסור. מעורר מחשבות נוגות.

אקווה כי תוכל להתגבר על התוגה העמוקה המתעוררת במחשבותיך למשמע הפרדוקס הנורא הלזה. 
תודה על האכפתיות מחממת הלב.
 


שמעיה
הודעות: 1825
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 530 פעמים
קיבל תודה: 495 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי שמעיה » 10 ספטמבר 2019, 17:25

אין בעד מה, ידידי. שמחתי להשתתף בצערך הנוגע ללב.


עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי עת לדבר » 10 ספטמבר 2019, 17:31

שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 17:25
אין בעד מה, ידידי. שמחתי להשתתף בצערך הנוגע ללב.

אחח, מושגים חדשים למדתי באהבת ישראל, לדאוג לרחוקים דייקא.


שאר לעמו
הודעות: 3705
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 585 פעמים
קיבל תודה: 1139 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי שאר לעמו » 10 ספטמבר 2019, 18:15

חשבתי שנוסף דף שלם על מקומות חדשים בירושלים, היה נראה לי שבא המשיח, בסוף זה לא עידכונים... חבל.
אפשר לפצל לשתי אשכולות, את הדיון מהדיווחים


שמעיה
הודעות: 1825
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 530 פעמים
קיבל תודה: 495 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי שמעיה » 10 ספטמבר 2019, 18:43

עת לדבר כתב:
10 ספטמבר 2019, 17:31
שמעיה כתב:
10 ספטמבר 2019, 17:25
אין בעד מה, ידידי. שמחתי להשתתף בצערך הנוגע ללב.

אחח, מושגים חדשים למדתי באהבת ישראל, לדאוג לרחוקים דייקא.
אני ממש לא דובר שלהם. אך איני מבין את הנקודה שלך.
מבקשים מאנשים לכבד את המקום, כל אחד לפי מושגי הכבוד שלו.
איני חושב שבכל ביהמ''ד רגיל ירשו לאברך לגשת לעמוד בלי חליפה, לעומת זאת, יהודי ספרדי תמים בעלהבית, יורשה בשמחה.
 


נדיב לב
הודעות: 2743
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 182 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי נדיב לב » 10 ספטמבר 2019, 23:51

כמה מקומות בירושלים
בית הכנסת והשטיבל המיתולוגי הר צבי בקומה השניה. אפשר גם לעשן...
וכמובן זכרון משה בבית מדרש הגדול. אוצר ספרים מכובד
בית הכנסת פרושים במקור ברוך תחכמוני
והשטיבל של גור בתחילת גאולה


אחד התלמידים
הודעות: 1765
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 542 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי אחד התלמידים » 11 ספטמבר 2019, 08:49

היום זכרון משה אינו כ"כ נוח ללמוד. משרצים שם כל מיני תמהונים, ומפריעים הרבה.


ברכה והצלחה
הודעות: 64
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 20:48
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בתי מדרש נוחים ללימוד בירושלים

שליחה על ידי ברכה והצלחה » 03 אוקטובר 2019, 21:05

איש בנימין כתב:
16 יולי 2019, 18:16
רמת הצפון. רח' ירמיהו (מול שערי רווחה) הכניסה מהחניה מאחור
בדר"כ כמעט ריק. ממוזג. אוצה,ס ענק. אפשר לשבת עם מחשב.
בפעם האחרונה שהייתי שם היה שם כולל והיתה הרגשה שהמקום מיועד להם ופחות לאורחים
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “עזרה ושיתופי מידע בנושאים כלליים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים