אני מחפש מידע מקצועי על התחזיות וההשערות בנושא: תוך כמה זמן החרדים יהיו כאן רוב.

אח שלך

משתמש ותיק
אני זקוק למידע סטטיסטי משוער - לאו דוקא מדוייק.
תודה מראש.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין.
אלא שלדאבון, גם מה שנקרא 'חרדי' כבר לא כל כך ה"י - יש לך תחזית מתי זה יתחדד עוד יותר ? .....
אנחנו בפתחה של תקופה חדשה של היהדות החרדית בארץ ישראל של אחרי המלחמה העולמית. יש עמנו נביא איך תראה התקופה הבאה?

ואם חשקה נפשך במספרים שלא לוקחים בחשבון את המהות שציינתי תברר במכון הישראלי לדמוקרטיה היושב בירושלים (ואצל החרדים החדשים הנמנים על חוקריו).
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין.
אלא שלדאבון, גם מה שנקרא 'חרדי' כבר לא כל כך ה"י - יש לך תחזית מתי זה יתחדד עוד יותר ? .....
אנחנו בפתחה של תקופה חדשה של היהדות החרדית בארץ ישראל של אחרי המלחמה העולמית. יש עמנו נביא איך תראה התקופה הבאה?

ואם חשקה נפשך במספרים שלא לוקחים בחשבון את המהות שציינתי תברר במכון הישראלי לדמוקרטיה היושב בירושלים (ואצל החרדים החדשים הנמנים על חוקריו).

כן נכון יש הרבה חרדים לאו דווקא חדשים שכבר איבדו את ההקשבה להנהגה  ואפי' את האכפתיות והאחריות לעתיד של כלל ישראל

בכל אופן יש דבר נפלא שקשור לנושא הזה של ריבוי החרדים
מו"מ בין ה שלמה לורנץ לחזו"א מובא באריכות בספר במחיצתם מומלץ מאוד לראות
עיקר העניין שה שלמה לורנץ היה שבור ממאמציו לפעול אידישקייט והחזו"א חישבן איתו את ריבוי החרדים ובספר הוא מביא אינפורמציה איך הנבואה של החזו"א הוכיחה את עצמה


 
 

שמעיה

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין.
אלא שלדאבון, גם מה שנקרא 'חרדי' כבר לא כל כך ה"י - יש לך תחזית מתי זה יתחדד עוד יותר ? .....
אנחנו בפתחה של תקופה חדשה של היהדות החרדית בארץ ישראל של אחרי המלחמה העולמית. יש עמנו נביא איך תראה התקופה הבאה?

ואם חשקה נפשך במספרים שלא לוקחים בחשבון את המהות שציינתי תברר במכון הישראלי לדמוקרטיה היושב בירושלים (ואצל החרדים החדשים הנמנים על חוקריו).
ואדרבא. ככל שהציבור החרדי הולך וגדל, כך הגדרת החרדיות שבו הולכת ונשחקת. כי חלק נכבד ממאפייני החרדיות, הוא היותו מיעוט מועט ולא רוב מרובה.
 

חכם באשי

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
אני זקוק למידע סטטיסטי משוער - לאו דוקא מדוייק.
תודה מראש.



לצורך מה נצרכים למידע "לא משוער"? סתם כך?..

אגב, כמו שהעיר הכותב שלפני, הרי שההגדרה 'חרדי' הולכת ומשתנה, 

אם תגיד שיש לך נפקא מינה למשל, להצבעה בבחירות, אפשר לשער, כי גם ה'חרדים החדשים' / מודרנית / חרדקי"ם עדיין מצביעים ויצביעו מן הסתם למפלגות שלנו.

אם תרצה לדעת לגבי ישיבות למשל, התשובה תהיה שונה בהחלט, כמובן.

כל זה כמובן רק לצורך למלאות עוד הודעה "סתם כך".. והמ"י.
 

חכם באשי

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
ואדרבא. ככל שהציבור החרדי הולך וגדל, כך הגדרת החרדיות שבו הולכת ונשחקת. כי חלק נכבד ממאפייני החרדיות, הוא היותו מיעוט מועט ולא רוב מרובה.

מסתמא מקור לכזו המצאה ניתן למצוא רק בעלונים של אנשי נטו"ק...
 

שמעיה

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
שמעיה אמר:
ואדרבא. ככל שהציבור החרדי הולך וגדל, כך הגדרת החרדיות שבו הולכת ונשחקת. כי חלק נכבד ממאפייני החרדיות, הוא היותו מיעוט מועט ולא רוב מרובה.

מסתמא מקור לכזו המצאה ניתן למצוא רק בעלונים של אנשי נטו"ק...

לדעתי הנחה זו נכונה.
ככל שהציבור הולך וגדל, יהיו תמיד קבוצות קיצוניות יותר שיגדירו את המתונים יותר כ'פחות' חרדים, ועם הזמן זה יכול להתקבע. 
עברנו את זה עם הציבור הדתי לאומי שבקום המדינה היו 'חרדים' לכל דבר, ועם הזמן התקבעה התפיסה שרק הקיצונים יותר חשובים לחרדים והם 'דתיים' בלבד. כמובן, שהתפיסות של חלק גדול מהציבור החרדי כיום, דומות במאוד לזו של הדתי אז. מעצם העובדה שקשה מאוד לציבור ענק להחזיק בקיצוניות.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
חכם באשי אמר:
שמעיה אמר:
ואדרבא. ככל שהציבור החרדי הולך וגדל, כך הגדרת החרדיות שבו הולכת ונשחקת. כי חלק נכבד ממאפייני החרדיות, הוא היותו מיעוט מועט ולא רוב מרובה.

מסתמא מקור לכזו המצאה ניתן למצוא רק בעלונים של אנשי נטו"ק...

לדעתי הנחה זו נכונה.
ככל שהציבור הולך וגדל, יהיו תמיד קבוצות קיצוניות יותר שיגדירו את המתונים יותר כ'פחות' חרדים, ועם הזמן זה יכול להתקבע. 
עברנו את זה עם הציבור הדתי לאומי שבקום המדינה היו 'חרדים' לכל דבר, ועם הזמן התקבעה התפיסה שרק הקיצונים יותר חשובים לחרדים והם 'דתיים' בלבד. כמובן, שהתפיסות של חלק גדול מהציבור החרדי כיום, דומות במאוד לזו של הדתי אז. מעצם העובדה שקשה מאוד לציבור ענק להחזיק בקיצוניות.
אני חושב שצדקת אבל רק בתוצאה ולא בשורשיה. כלומר זה שטחי, ולא הנקודה האמיתית.
לא קורה שפתאום קבוצה אחת מגדירה את השניה כפחות חרדים אא"כ היתה סיבה לזה. ואכן כך קרה במשך ה-200 שנה האחרונות מאז קריצת ההשכלה שהרימה ראש.
תמיד היו אנשים יותר צדיקים ופחות צדיקים, אבל כשזה בא כתנועה ונתפסים לאידאלים שונים או נכנעים ללחץ כזה או אחר, התוצאה היתה שאחרי תקופה הירידה היתה בולטת, שלא כבתחילה שהאינרציה מטעה.
יש ירידה או עליה. ואם יש ירידה היא מתגברת והולכת.
כבר המשך חכמה עמד ע"ז באורך בפר' בחוקותי עה"פ ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם.
 

שמעיה

משתמש ותיק
כמובן. אני טוען שקבוצה רחבה מאוד של אנשים אינה יכולה להיות קיצונית. כי הקיצוניות מתאימה למועטים ולא למרובים. ברגע שהציבור מתרחב (בפרט שלא מדובר על התרחבות מכוח שכנוע אנשים נוספים להצטרף לקבוצה, אלא בילודה וריבוי טבעי שבהכרח אינה יכולה להנחיל את הקיצוניות לכל הנולדים 'במקרה' בציבור הקיצוני) - לא כולם מקצינים. מה שקורה שהקיצוניים יותר מתבדלים מן המתונים והאחרונים נפלטים מן ההגדרה ה'חרדית'.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
הקץ לדברי רוח!
בכל עיירה יהודית בפולין בליטא ובהונגריה היו חרדים, חרדים חדשים, ומוכיחים בשער שהתפרנסו מלהגדיר את שכניהם בהגדרות שונות.

גם בתקופות קדומות יותר רק קראו להם עמי ארצות ולא חרדקים
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
כמה נחמד להשיל אחריות, עולם כמנהגו נוהג..
מעניין שגדולי הדור של המאה הקודמת לא חשבו כך, גדולי הדור של היובל הקודם לא חשבו כך, ביחס לציבורים כאלו ואחרים.
עמי ארצות היו חלק מהכלל - הם לא קבלו הכשרה לקדם אג'נדה של יהודים זולים. ע"ה שאפו שבניהם יגדלו לתורה, בעלי אג'נדות - לא.
את החילוק הזה של שאיפה ל'בינוניות' כבר הגדיר החזו"א.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ה'שאיפה לבינוניות' שהחזון איש מדבר עליה, מדובר על אנשי מזרחי שעבדו את העגל הציוני יחד עם עם הקב"ה, והשימוש בזה לכל מי שאינו בדעותיו קיצוני כמוך הנה כעין גילוי פנים בתורה.
החזון איש עצמו מעולם לא הרחיק יהודים שומרי תורה ומצוות פרט להנ''ל, וודאי לא החפץ חיים. 
אף אחד מהחרדים המדוברים אינו כמעט בגדר עם הארץ, כולם יודעי ספר ומלמדים את בניהם תורה
 

אח שלך

משתמש ותיק
פותח הנושא
איזה כיף זה להגדיר אחרים בהגדרות מתנשאות ולתת להם ציונים נמוכים.

אגב לא התקבלה עדיין תשובה לשאלה עצמה של האשכול.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
הבדיחה הידועה
כל אחד שיגיע לשמים ויגידו לו להיכנס לעוה"ב בשקט
-מה קרה
-שלא ישמעו בחדר 9
- מה יש שם
-יש שם כמה ---- שבטוחים שהעולם הבא שייך רק להם אל תהרסו להם את זה
 

עת לדבר

משתמש ותיק
בא רגע נתקדם. החרדים עוברים את ה-50% במדינה.
ואז 1)כל הכבישים במדינה נסגרים לתנועה בשבתות ומועדי ישראל.
2)מחוקקים חוק שכל חרדי מקבל דירות בחינם כמניין הילדים שיש לו לחתן (בירושלים או בבני ברק לבחירה).
3)מקפיאים במיידי את כל התקציב של הכנסיות והמסגדים בארץ ישראל.
4)כל החילונים מחויבים לעבור סמינר של 3 שנים להכרת היהדות.

ועכשיו ברצינות, תראה מה זה ישנו רגש שהקב"ה ברא שאדם מייחל ורוצה שיהיה טוב.
הרגש הזה אמור להיות מנותב לעיקר השנים עשר בי"ג עיקרים.
שפשוט נצפה ונחכה בכל יום שיבוא, מה אנחנו עושים (כולנו כך לצערנו), מייחלים למשיח אחר. לא חבל?
נאמין שכשהמשיח יבא יהיה הרבה הרבה יותר טוב מכל התחזיות הללו שלא מקדמות אותנו לשום מקום.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
ה'שאיפה לבינוניות' שהחזון איש מדבר עליה, מדובר על אנשי מזרחי שעבדו את העגל הציוני יחד עם עם הקב"ה, והשימוש בזה לכל מי שאינו בדעותיו קיצוני כמוך הנה כעין גילוי פנים בתורה.
החזון איש עצמו מעולם לא הרחיק יהודים שומרי תורה ומצוות פרט להנ''ל, וודאי לא החפץ חיים. 
אף אחד מהחרדים המדוברים אינו כמעט בגדר עם הארץ, כולם יודעי ספר ומלמדים את בניהם תורה

איזו סובלנות ב"ה
כנראה זו סובלנות סובייטקיבית
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שום סובלנות.
נפשי נוקעת מלראות את הטיפוסים הללו בכל מקום, אני חש גועל וסלידה למראה אברך שהפיאות שלו נראות כאילו הדביקו אותם לפני שהוא יצא מהבית... ואני כועס על עצמי שאינני מסוגל אפילו לדון לכף זכות, הייתי רוצה שתהיה בי הרבה יותר אהבת ישראל.

כל זה לא סיבה לפרסם שקרים כדי לייצר אווירה שרצויה לי!
הם חרדים, יותר מהרבה מאלו שהסתובבו אצל החזון איש בזמנו.
 

אח שלך

משתמש ותיק
פותח הנושא
עת לדבר אמר:
בא רגע נתקדם. החרדים עוברים את ה-50% במדינה.
ואז 1)כל הכבישים במדינה נסגרים לתנועה בשבתות ומועדי ישראל.
2)מחוקקים חוק שכל חרדי מקבל דירות בחינם כמניין הילדים שיש לו לחתן (בירושלים או בבני ברק לבחירה).
3)מקפיאים במיידי את כל התקציב של הכנסיות והמסגדים בארץ ישראל.
4)כל החילונים מחויבים לעבור סמינר של 3 שנים להכרת היהדות.

ועכשיו ברצינות, תראה מה זה ישנו רגש שהקב"ה ברא שאדם מייחל ורוצה שיהיה טוב.
הרגש הזה אמור להיות מנותב לעיקר השנים עשר בי"ג עיקרים.
שפשוט נצפה ונחכה בכל יום שיבוא, מה אנחנו עושים (כולנו כך לצערנו), מייחלים למשיח אחר. לא חבל?
נאמין שכשהמשיח יבא יהיה הרבה הרבה יותר טוב מכל התחזיות הללו שלא מקדמות אותנו לשום מקום.


דוקא רעיונות חמודים. 
ואתה צודק שציפית לישועה זה לא לצפות רק לחצי ולרבע ולעשירית. 
[ואגלה לך בסוד שבכינוס המועצת בפולין רבי אהרן קוטלר התנגד להקמת המדינה גם בגלל החשש שיהודים יפסיקו לחכות למשיח]

אבל לענ"ד יש לשים לב שהשאלה "ציפית לישועה" איננה האם ציפית רק לזה: ​​​​​לקבל הכל בכל מכל - בבום אחד גדול. 
​​​​​​כי לא כתוב שיש חיוב לצפות להכל הכל בבת אחת ממש. 
​​​​​​(ואולי דוקא להיפך:
כי רבי יחזקאל לוינשטיין כותב שמה שקורה כאן זה התגשמות דברי חז"ל שגאולתן של ישראל מגיעה קימעא קימעא, וכן היתה בערך דעת החזו"א שנאנח ואמר שאם היינו זוכים היה הכל נעשה בבת אחת ע"י משיח אבל בינתיים לא זכינו אלא קימעא קימעא.
וכלשונו במכתבו תוך כדי מלחמת העצמאות (!)
"אותה התורה שגלתה עשר מסעות מתחילה כעת לחזור" ואכמ"ל)

מה כן שואלים לעת"ל? 
האם רצית שינוי ולא היית מרוצה מהמצב שכבוד שמים מתחלל ושעם ישראל סובל. 
​​​​​​
ואני מוכן להסכים איתך אם תרצה להוסיף גם עוד נקודה שאולי זה כלול בדבריך.
שהשאלה ששואלים אותו היא גם:
האם היית אופטימי ונותן אמון בה' שהוא יכול ורוצה להיטיב פי מליון ממה שאתה מסוגל לדמיין? וכפי שהוא הבטיח. 


נ. ב. רבים מהחברים כאן קראו ודנו בכל התוכן דלהלן. 
אם יש לך דברי טעם להתווכח ולחלוק על מה שכתבתי עכשיו - אז במטותא רק לאחר ידיעת הנ"ל כולל המקורות גם אם בלי להסכים.
ולא שנתחיל הכל מהתחלה. 
הצג קובץ מצורף ציפית לישועה-באמת (1).pdf
 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
מה אתה אומר? וגם ממש לא משנה מה הוא רואה באותו סמרטפון? ועדיין הוא כאופה וקצב שהיו מאז ומעולם? 
וזה שכל מה שמעסיק אותו זה בדיוק מה שמעסיק חילוני ממוצע מלבד ה - 3 פעמים ביום. ויש לו סמרטפון בדיוק כפי שיש לחילוני והם רואים ונושמים בדיוק אותם דברים, ותוכן חייו הוא בדיוק כמו ידידו החילוני, ועדיין הוא כמו האופה והקצב שהיו מאז ומעולם?
אני מוחה על הוצאת השם רע על האופה והקצב הגס ביותר ככל שיהיה [ושהיה..] אבל  לפחות לא היה רקוב וחילוני מבפנים.

 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
חכם באשי אמר:
שמעיה אמר:
ואדרבא. ככל שהציבור החרדי הולך וגדל, כך הגדרת החרדיות שבו הולכת ונשחקת. כי חלק נכבד ממאפייני החרדיות, הוא היותו מיעוט מועט ולא רוב מרובה.

מסתמא מקור לכזו המצאה ניתן למצוא רק בעלונים של אנשי נטו"ק...

לדעתי הנחה זו נכונה.
ככל שהציבור הולך וגדל, יהיו תמיד קבוצות קיצוניות יותר שיגדירו את המתונים יותר כ'פחות' חרדים, ועם הזמן זה יכול להתקבע. 
עברנו את זה עם הציבור הדתי לאומי שבקום המדינה היו 'חרדים' לכל דבר, ועם הזמן התקבעה התפיסה שרק הקיצונים יותר חשובים לחרדים והם 'דתיים' בלבד. כמובן, שהתפיסות של חלק גדול מהציבור החרדי כיום, דומות במאוד לזו של הדתי אז. מעצם העובדה שקשה מאוד לציבור ענק להחזיק בקיצוניות.
חזק ביותר, ולכן גם היום ציבור נכבד ואיכותי גודר את עצמו ומציב גדרים כדי שלא להיסחף אחר כלל הציבור. וד"ל.
דרך אגב, זוהי בדיוק תמצית שיטתו של הרב שך שגרס כי בני התורה עליהם להתבדל לעצמם. בקהילות ובמסגרות עד למפלגה הכשר ועיתון וכיו"ב. זאת אומרת גם בתוך הציבור הכללי.
 
 

אח שלך

משתמש ותיק
פותח הנושא
סתם שאלה.
כמה נפשות צריך בשביל שיהיה כביכול 'מצוה' להתבדל מאחרים שבסה"כ הם יהודים רגילים ונחמדים כמוך.
(מלבד אי אלו גינוני כבוד למנהיג המסויים שאליו דוקא אתה נמשכת
או כבוד למנהיג המסויים שאליו דוקא הם נמשכו ולא אתה).

ובינינו, הרי בכל הכתות כולם חלקם צדיקים יותר ממך חלקם בדיוק כמוך וחלקם פחות ממך.
הצד השווה והמפריד שבהם ובך - שהם משוייכים לכת השניה, ואתה לכת הראשונה.
א"נ אתה לראשונה והם לשניה.

והנפק"מ האמיתית לצערינו היא רק זו:
שכל הכתות כולן מתווכחות כל היום וכל הלילה עם הכת המתחרה - איזה פרט פרטי יש להדגיש בתוקף ובעקשנות ושינון אחר שינון ולעשותו חזות הכל הקודם לכל התרי"ג וכביכול כל התורה אינה תלויה אלא בו.
ומאיזה פרטים נקבעה מצוה/מנהג/הרגל - בכת הפרטית דידן - להתעלם/להדחיק/ללגלג/ולהחליש את מעמדה בתוך כל התרי"ג מצוות, ותו לא מידי.


אנא קרא ידענא: לא תתגודדו. לא תעשו אגודות אגודות.

ואנא גם היסטוריה ידענא:
בחרם של גדולי דורו של הגר"א כנגד תנועת החסידות כתוב גם קובלנא זו שכעת יהודים יבואו לעבור על איסור חמור זה ח"ו

[ומלבד הל"ת הנ"ל - כלול בזה גם ביטול העשה הכי כללי בתורה:
ואהבת לרעך כמוך. וכל הלאוין והעשין המסתעפים ממנו ואכמ"ל. 
וחששו בצדק שמעכשיו ימשכו גם החסידים וגם המתנגדים להחליפו ב'מצוות' חדשות: "ואהבת לאנ"ש כמוך" ומצות עשה "כן תתגודדו"...] 

וגם הגר"א עצמו בין החותמים על המכתב הלזה. נקוה שלפחות המתנגדים יהיו נאמנים לדרכו, והפעם באמת. 
 

חגי פאהן

משתמש ותיק
בבא קמא אמר:
אמונת אומן אמר:
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
מה אתה אומר? וגם ממש לא משנה מה הוא רואה באותו סמרטפון? ועדיין הוא כאופה וקצב שהיו מאז ומעולם? 
וזה שכל מה שמעסיק אותו זה בדיוק מה שמעסיק חילוני ממוצע מלבד ה - 3 פעמים ביום. ויש לו סמרטפון בדיוק כפי שיש לחילוני והם רואים ונושמים בדיוק אותם דברים, ותוכן חייו הוא בדיוק כמו ידידו החילוני, ועדיין הוא כמו האופה והקצב שהיו מאז ומעולם?
אני מוחה על הוצאת השם רע על האופה והקצב הגס ביותר ככל שיהיה [ושהיה..] אבל  לפחות לא היה רקוב וחילוני מבפנים.
דנים עכשיו בהגדרה ציבורית, ולא בגובה העולם הבא. והשואל רומז לך לאן הוא חותר, להשפעה על החקיקה של מדינת ישראל, וכפי שהקדים את זמנו עת לדבר. האם לדעתך חרדים בעלי סמארטפונים יעמדו בדרכה של חקיקה פרו-יהודית?
 

בבא קמא

משתמש ותיק
חגי פאהן אמר:
בבא קמא אמר:
אמונת אומן אמר:
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
מה אתה אומר? וגם ממש לא משנה מה הוא רואה באותו סמרטפון? ועדיין הוא כאופה וקצב שהיו מאז ומעולם? 
וזה שכל מה שמעסיק אותו זה בדיוק מה שמעסיק חילוני ממוצע מלבד ה - 3 פעמים ביום. ויש לו סמרטפון בדיוק כפי שיש לחילוני והם רואים ונושמים בדיוק אותם דברים, ותוכן חייו הוא בדיוק כמו ידידו החילוני, ועדיין הוא כמו האופה והקצב שהיו מאז ומעולם?
אני מוחה על הוצאת השם רע על האופה והקצב הגס ביותר ככל שיהיה [ושהיה..] אבל  לפחות לא היה רקוב וחילוני מבפנים.
דנים עכשיו בהגדרה ציבורית, ולא בגובה העולם הבא. והשואל רומז לך לאן הוא חותר, להשפעה על החקיקה של מדינת ישראל, וכפי שהקדים את זמנו עת לדבר. האם לדעתך חרדים בעלי סמארטפונים יעמדו בדרכה של חקיקה פרו-יהודית?
מה הקשר? ודתיים לאומים יעמדו נגד? בשביל זה צריך דווקא חרדי?
ואם תקרא טוב מה שכתב 'אמונת אומן' אז תבין על מה הגבתי.
 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
סתם שאלה.
כמה נפשות צריך בשביל שיהיה כביכול 'מצוה' להתבדל מאחרים שבסה"כ הם יהודים רגילים ונחמדים כמוך.
(מלבד אי אלו גינוני כבוד למנהיג המסויים שאליו דוקא אתה נמשכת
או כבוד למנהיג המסויים שאליו דוקא הם נמשכו ולא אתה).

ובינינו, הרי בכל הכתות כולם חלקם צדיקים יותר ממך חלקם בדיוק כמוך וחלקם פחות ממך.
הצד השווה והמפריד שבהם ובך - שהם משוייכים לכת השניה, ואתה לכת הראשונה.
א"נ אתה לראשונה והם לשניה.

והנפק"מ האמיתית לצערינו היא רק זו:
שכל הכתות כולן מתווכחות כל היום וכל הלילה עם הכת המתחרה - איזה פרט פרטי יש להדגיש בתוקף ובעקשנות ושינון אחר שינון ולעשותו חזות הכל הקודם לכל התרי"ג וכביכול כל התורה אינה תלויה אלא בו.
ומאיזה פרטים נקבעה מצוה/מנהג/הרגל - בכת הפרטית דידן - להתעלם/להדחיק/ללגלג/ולהחליש את מעמדה בתוך כל התרי"ג מצוות, ותו לא מידי.


אנא קרא ידענא: לא תתגודדו. לא תעשו אגודות אגודות.

ואנא גם היסטוריה ידענא:
בחרם של גדולי דורו של הגר"א כנגד תנועת החסידות כתוב גם קובלנא זו שכעת יהודים יבואו לעבור על איסור חמור זה ח"ו

[ומלבד הל"ת הנ"ל - כלול בזה גם ביטול העשה הכי כללי בתורה:
ואהבת לרעך כמוך. וכל הלאוין והעשין המסתעפים ממנו ואכמ"ל. 
וחששו בצדק שמעכשיו ימשכו גם החסידים וגם המתנגדים להחליפו ב'מצוות' חדשות: "ואהבת לאנ"ש כמוך" ומצות עשה "כן תתגודדו"...] 

וגם הגר"א עצמו בין החותמים על המכתב הלזה. נקוה שלפחות המתנגדים יהיו נאמנים לדרכו, והפעם באמת. 
אם אתה לא מבין, אז תקרא מה שכתבו קודם על כך שכהיום הזה הרבה מהמוגדרים חרדים אין ביניהם ולדלי"ם שום הבדל מהותי. 
וישנו בהחלט ויכוח מהותי ונוקב אם צריך להתבדל כדי לא להיסחף.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בבא קמא אמר:
אמונת אומן אמר:
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
מה אתה אומר? וגם ממש לא משנה מה הוא רואה באותו סמרטפון? ועדיין הוא כאופה וקצב שהיו מאז ומעולם? 
וזה שכל מה שמעסיק אותו זה בדיוק מה שמעסיק חילוני ממוצע מלבד ה - 3 פעמים ביום. ויש לו סמרטפון בדיוק כפי שיש לחילוני והם רואים ונושמים בדיוק אותם דברים, ותוכן חייו הוא בדיוק כמו ידידו החילוני, ועדיין הוא כמו האופה והקצב שהיו מאז ומעולם?
אני מוחה על הוצאת השם רע על האופה והקצב הגס ביותר ככל שיהיה [ושהיה..] אבל  לפחות לא היה רקוב וחילוני מבפנים.
פשוט עיוות מוחלט של ההסטוריה, כנראה מחוסר ידיעה. 
חלק גדול של קצבים אלו התגורר בכפרים ללא מניין, לפעמים  נסעו העירה לתקיעת שופר ולפעמים לא, רעו את בהמותיהם יחד עם השקצים שבכפר, ולא ידעו לקרוא בסידור, ולא היה לו שום סיבה וסיכוי להיות בעל תוכן רוחני מינימלי. 
אין שום עניין להשמיץ את הקצבים של פעם , וגם אין עניין להתבכיין על סמך מידע מוטעה ומטעה. 
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אפשר להוסיף את העובדה הפשוטה, שלא צריך להגיע להיסטוריה.
אני בעצמי זוכר את מראה בית הכנסת הגדול בו התפללתי, מרא דאתרא היה אחד מגדולי הדור הקודם, והיו שם כמה שהיו מפצחים גרעינים בשעת קריאת התורה, שלא לדבר על שיחה בעת התפלה שהיה כהיתר גמור ממש ברחבי בית הכנסת, וחיילים במדים היו חלק בלתי נפרד מהנוף בפלות ימי החול.
אז הם לא היו חרדים?
לא יודע אם הייתי בוחר בהם לעדי קידושין, אבלבניהם למדו בתתים וישיבות, בנותיהם נשאו בחורי ישיבה, ורובם המוחלט הקימו בית לתפארת ומהווים את הבסיס לציבור החרדי של ימינו.
 

בבא קמא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
בבא קמא אמר:
אמונת אומן אמר:
חרדי הוא יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום, בשבת אינו מטלטל מה שהוא יודע שהוא מוקצה ואינו אוכל לפני קידוש.
אם חוץ מהנ''ל הוא גם קורא ערמה של עיתונים ומפצח פיצוחים, יש לו סמארטפון ולובש חולצה כחולה, הריהו כקצב ואופה שהיו מעולם.
מה אתה אומר? וגם ממש לא משנה מה הוא רואה באותו סמרטפון? ועדיין הוא כאופה וקצב שהיו מאז ומעולם? 
וזה שכל מה שמעסיק אותו זה בדיוק מה שמעסיק חילוני ממוצע מלבד ה - 3 פעמים ביום. ויש לו סמרטפון בדיוק כפי שיש לחילוני והם רואים ונושמים בדיוק אותם דברים, ותוכן חייו הוא בדיוק כמו ידידו החילוני, ועדיין הוא כמו האופה והקצב שהיו מאז ומעולם?
אני מוחה על הוצאת השם רע על האופה והקצב הגס ביותר ככל שיהיה [ושהיה..] אבל  לפחות לא היה רקוב וחילוני מבפנים.
פשוט עיוות מוחלט של ההסטוריה, כנראה מחוסר ידיעה. 
חלק גדול של קצבים אלו התגורר בכפרים ללא מניין, לפעמים  נסעו העירה לתקיעת שופר ולפעמים לא, רעו את בהמותיהם יחד עם השקצים שבכפר, ולא ידעו לקרוא בסידור, ולא היה לו שום סיבה וסיכוי להיות בעל תוכן רוחני מינימלי. 
אין שום עניין להשמיץ את הקצבים של פעם , וגם אין עניין להתבכיין על סמך מידע מוטעה ומטעה. 
ועדיין אין שום דמיון בין חיים גסים ככל שיהיו ללא שום תוכן כלל, לבין חיים עם תוכן חילוני. הבדל של שמים וארץ.
 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אפשר להוסיף את העובדה הפשוטה, שלא צריך להגיע להיסטוריה.
אני בעצמי זוכר את מראה בית הכנסת הגדול בו התפללתי, מרא דאתרא היה אחד מגדולי הדור הקודם, והיו שם כמה שהיו מפצחים גרעינים בשעת קריאת התורה, שלא לדבר על שיחה בעת התפלה שהיה כהיתר גמור ממש ברחבי בית הכנסת, וחיילים במדים היו חלק בלתי נפרד מהנוף בפלות ימי החול.
אז הם לא היו חרדים?
לא יודע אם הייתי בוחר בהם לעדי קידושין, אבלבניהם למדו בתתים וישיבות, בנותיהם נשאו בחורי ישיבה, ורובם המוחלט הקימו בית לתפארת ומהווים את הבסיס לציבור החרדי של ימינו.
וזה בדיוק ההבדל אם אתה מדבר על כאלו ששולחים לישיבות אז את זה הם לפחות הבינו היטב גם אם הם דיברו באמצע בתפילה. [ובמילים קצת יותר גסות ההבדל ניכר גם בשאר בני הבית, הלוואי שבני ביתו של בעל הסמרטפון יתלבשו כפי שבני ביתו של אותו בעל הבית גס ופשוט שמדבר באמצע התפילה].
 בעלי סמרטפונים רחוקים מזה כמרחק שנות אור, מוחם הפך לחילוני מלא וגדוש בתרבות הזבל  העולמית בדיוק כמו מוחם של חילונים. הרבה מהם כבר אינו שולח לישיבות ואף מצהיר על כך בגלוי, וגם מי שכן שולח, אז בדרך כלל גם בניו של בעלי הסמרטפונים בדרך כלל דומים לאביהם מאחר וזה האוירה שהם חיים בה. איזה נס צריך לקרות למי שגודל אצל אב ואם בעלי סמרטפונים כדי שיגדל יהודי כשר. 
 
 
חלק עליון תַחתִית