שקוף- מידע ענייני

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

טוהר

משתמש רשום
כיון שראיתי שננעלו שני אשכולות בנושא שעברו על החוקים אני רוצה לכתוב מידע עניני בנושא לתועלת מי שרוצה לדעת, אני לא רוצה שזה יהפך לדיון, אם אפשר.
אני כותב רק על הסדנא של הגברים ששם אני נמצא כבר פעם שניה
לגבי הבנאדם
גידי דבוש הוא המנחה של הסדנא הוא לא רב ולא מציג את עצמו כרב, הוא חסיד ברסלב ולא מסתיר את זה ואכן הוא אומר מידי פעם תורות של רבי נחמן. לפי איך שזה נראה הוא עובד השם אמיתי, אני רואה מול העיניים הרבה אנשים שהדיבורים שלו עוזרים להם בצורה מיוחדת, זה נראה שהוא מקצוען ברמה.
לגבי  הסדנא
זה אכן מאד לא קלאסי מה שהולך שם ,זה לא דבר רגיל במיוחד בציבור הליטאי, שיושבים מול אנשים ופותחים, אין חיוב על אף אחד לפתוח מי שלא רוצה לדבר ליד כולם לא חייב, החיוב היחידי זה להכנס לעבודה כלומר להתחיל לעבוד על החיים שלך.
זה לא טיפול פסיכולוגי ולא תחליף למי שצריך. זה סוג של תהליך שמביא את האדם להתבוננות רגשית על מה שקורה לו. יש שם עידוד גדול מאד להכנס להתבוננות יומית, לקשר עם הקב"ה, לתפילה, לעבודת המידות, להשקעה בזוגיות ובילדים.
אין שם שום שום התנהגות של כת, יש אנשים שדלוקים על השיטה כי זה פשוט שינה להם את החיים.
בסופו של דבר מגיעים שם אנשים חלקם לא פראיירים בכלל. והם נשארים וממשיכים, אפשר להגיד ממה שאני רואה שכמעט כולם השתנו לטובה בחיים כל אחד והרמה שלו.
לגבי תמיכה רבנית
יצא עכשיו מכתב תמיכה חדש מהרב אייכנשטין מהרב ברוורמן מהרב שריאל רוזנברג. זה נמצא באתר שלהם למי שרוצה.
מי שיש לו עוד שאלות עניניות לגבי הסדנא שזה נפק"מ בשבילו אני יוכל לענות לו בפרטי. 
תודה רבה
 

talmid44

משתמש רשום
רוצה להוסיף.

אני אישית זוכה להשתתף כרגע בסדנת שקוף. לא כאן המקום לתת פרטים על עצמי. אבל בגדול משתייך לציבור הליטאי. רחוק מכל דבר שקשור למה שרחוק מהשכל. משתייך למה שמוגדר בציבור כרמה הגבוהה ביותר ולא אפרט.

מה שקורה בשקוף, זה שמגיעים אנשים, שרוצים לעבור תהליך של שינוי, אם זה בקשר שלהם עם עצמם, או בקשר שלהם עם השם, או בקשר שלהם עם הבית. או בקשר עם הילדים.

אני באופן אישי, הגעתי ממקום של הצלחה רבה מאד במסלול ובציבור שאני חי בו. הרגשתי ריק. הכרתי את שקוף דרך הסרטונים של גידי, ופשוט נמשכתי לשם. השינוי שברוך השם אני זוכה לו בחיבור פנימי עמוק ואמיתי, לרגשות שלי, להשם, כעשרים שנה לא ירדה דמעה מעיני, ופתאום דמעות בתפילה, דמעות של התרגשות מלראות נוף מדהים של בורא העולם, לראות ולהרגיש פתאום את אשתי, לשאת אותה, להיות פנוי לילדים, לחפש אמת, לעשות טוב, כל זה זיכני השם יתברך דרך ובזכות סדנת שקוף, המונחה על ידי גידי דבוש.

כמה מילים על גידי דבוש.

אני מכיר הרבה אנשים, מעולם לא פגשתי אדם שנמצא כולו בנתינה, בלתת לב לעזור, בהתמסרות אמיתית, אדם שמחובר באמת לאמת הפשוטה. לא מתנשא. אוהב. נותן.

יש אנשים שנפגעו בעבר, ולמרבה הכאב עסוקים בנקמה. וחבל.
 

סומך נופלים

משתמש חדש
אני מצטרף בכל לב לדברי talmid 
כבוגר סדנת שקוף, גם אנוכי באתי מ'בית טוב', שחיפשתי לעזור לאחרים בצורה מקצועית יותר. חיפשתי משהו יהודי והומלץ לי על המקום. לאחר ששמעתי על הביקורות מבית ומחוץ, לא האמנתי שכאדם ביקורתי אשרוד בו יותר מיום. אך גיליתי במקום אנשים נפלאים עם לב חם שכל כולם נתינה.
מאחד שבא בכדי לעזור לאחרים, גיליתי את עצמי מחדש, ומצאתי את העולם הפנימי שלי, כאשר ממקום זה אני בעז"ה גם עוזר ומסייע לאחרים, כאשר היה באמנה איתי.
אם כי אני יכול להבין, כי מי ששומע מבחוץ ומתבסס על חצאי ורבעי שמועות, מבין כי משהו נורא קורה פה. אך כאחד שהיה בפנים, גיליתי שחוץ ממה שהיום אני מתחבר מאוד לספרי המוסר שלנו, ושגדלנו עליהם בעולם הישיבות, ומצליח להבין את מה שנאמר שם 'מבפנים', אין כאן שום קשר לא לכת, ולא למנהיג כריזמטי וכו'.
ולעצם הטענות שהועלו בפורומים השונים (כאן ובאוצה"ח), מחמת שאני רואה את העוול שנעשה למקום נפלא זה, מתוך אינטרסים אישיים וצרים, ראוי להתייחס אליהם, ואנסה כאן בקצרה.(תוך שאציין כי כל מה שאני כותב מבוסס על כלי ראשון בלבד, ולא על שמועות ובירורים שטחיים).

א. תקשורת עם נשים: באופן אישי, מקובל אני מרבותיי שבוודאי אין לו לגבר להתעסק כלל עם נשים ואף לא בהרצאה גרידא, כ"ש בסדנא וכו', ועל כן איני בא לומר שדעתי נוחה מהעניין. אך לענייננו, גידי דבוש, נועץ עם מורי דרכו בעניין, וקיבל לכך אור ירוק. מבדיקה שערכתי עם נשים המשתתפות בסדנאות אלו, אין שם ולו סטייה קלה מהשו"ע לכל אורך הדרך!!! הסדנא נערכת בפורום של כמאה וחמישים נשים, כאשר דבוש מרצה בפניהם, לאחר מכן הנשים משתפות בתחושות/מקרים שקורים בביתם וכדומה, בכדי להיעזר באבחנותיו המדוייקות בדר"כ, וממשיכות את העבודה שלהן עם התומכת/ראש הקבוצה וכדומה. אין כל דיבורים לא צנועים ח"ו, ואין כל קשר ישיר ובלתי אמצעי בין דבוש למשתתפות. המעוניינת לשאול או להתייעץ, מוזמנת לעשות זאת דרך המייל בלבד.

ב. ברסלב - ידועה ההתנגדות רבת השנים לחסידות זו בפרט (הגם שנוהג אני לומר שזו ההתנגדות לחסידות מאז ומקדם באופן כללי, רק שכיום יש שני חסידויות שעדיין ניתן לקרוא להם חסידות, והם חב"ד וברסלב, ואכן ההתנגדות להם נותרה עד היום, ודו"ק. ואין כאן המקום להכריע בזה. אמנם, אם עד לא מכבר (לפני המכתבים שנחתמו נגדו) היה אכן דיבורים ברורים על הכדאיות שבהשתייכות לברסלב, כיום, לאחר הפיקוח הצמוד והדרישות החד משמעיות מהגר"י אייכנשטיין, כבר לא נשמעים דיבורים שכאלו. כמובן, שאיני מכניס ראשי בעניין זה, רק מביא את המציאות לאשורה.
בעניין ההתבודדות - ללא ספק הוא אחד הכלים החשובים שיש ליהודי ליצירת קשר עם עצמו ועם בוראו, מכל גווני היהדות, דיברו על כך רבים וטובים, כמו רבי אברהם בן הרמב"ם שייחד לכך פרק שלם בספרו 'המספיק', וכמו הרמח"ל שכתב על כך ברורות, והביא דבריו (כמה פעמים) בעלי שור, וכמו הח"ח, והרב דסלר, ועד אחרון - נא לעיין בחוברת של מוסדות קבר רחל, על דברי הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אודות החיוב והזכות של כל יהודי לדבר עם בוראו בכל יום בשפה פשוטה כדבר בן אל אביו! אין צורך להכביר במילים במעלת הענין - טעמו וראו!!!

ג. כת - הטענה על כך נשמעת רבות, ואכן,מבדיקה מעמיקה שערכתי ישנם כאלו שמתוך מצוקות אישיות שלהם, יש להם נטייה להערצה לכל מי שהוא בעיניהם חכם מהם או 'סלב' וכדומה (התבוננו סביבכם במעריצים של כל מיני זמרים, שחקנים, ואף לצערינו 'רבנים' מדומים), ומשמגיעים למקום מפתחים בשקט בשקט הערצה סמוייה למנחה הסדנא, שבדר"כ פוגעת בהם כבומרנג. חשוב להדגיש, כי ככל שהמנחה מודע למקרים שכאלו, הוא גודע אותם בתוקף! גם בסדנאות עצמם הוא משוחח רבות על נושא זה ומשתדל לשרש אותו. 
משיחה שערכתי עם הגר"י אייכנשטיין, הוא אמר לי כנ"ל שישנם אנשים שיכולים לקבל את זה בצורה כזו, ואכן, מאז החל הפיקוח, הנושא הזה נמצא על השולחן, כיום ניתן לומר בביטחון שהוא כבר לא קיים כמעט, ומלבד זאת גם שינויים סימבוליים במנה השיחות וההתנהגות הכללית של דבוש, כיום מעידות על 'חברות' יותר מאשר על 'הנחייה', אקווה שהובנתי כראוי. (ככלל, אשמח להבהיר יותר בהמשך למי שיתעניין, אפשר כמובן גם בפרטי).

ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).

אסיים במשפט אותו אמר לי אחד מגדולי ראשי הישיבות וממנהיגי הציבור הליטאי, כאשר נועצתי עמו: המקום הזה הוא 'תעודת עניות' לעולם התורה שלנו, כי את כל התוכן שיוצקים שם לעולמם של בני התורה, היה צריך להיות בין כותלי בית מדרשינו, וחבל שאין לכך מענה אצלינו. ואכמ"ל! 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אתחיל במשפט שאותו סיימת, תעודת העניות היא שחושבים שמקום כזה יכול לעזור..
כל הדברים הללו מתפתחים עד שמגיע לבית המשפט ולבית הסוהר. בהצלחה.
וזאת עוד ללא קשר שעצם השיטה וה'מכוניזם' היא בעייתית.

זהו המידע העניני אותו רציתי להעביר דוקא באשכול זה.
לדעת שאלו דברים שאדם נבון לא יכול לקבל אותם.
אנשים במצוקה אכן עושים 'שטויות' אך זה לא אומר שבחירתם נכונה.
 

סומך נופלים

משתמש חדש
חבל שאתה לוקח את הדברים שנכתבו למקומות לא רצויים שכאלו, אשמח להגיב למי שמגיב בצורה מכובדת ועניינית, בדבריך לא נאמרו נימוקים ולא נמצאה כל ענייניות....
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
סומך נופלים אמר:
א. תקשורת עם נשים: באופן אישי, מקובל אני מרבותיי שבוודאי אין לו לגבר להתעסק כלל עם נשים ואף לא בהרצאה גרידא, כ"ש בסדנא וכו', ועל כן איני בא לומר שדעתי נוחה מהעניין. אך לענייננו, גידי דבוש, נועץ עם מורי דרכו בעניין, וקיבל לכך אור ירוק. מבדיקה שערכתי עם נשים המשתתפות בסדנאות אלו, אין שם ולו סטייה קלה מהשו"ע לכל אורך הדרך!!! הסדנא נערכת בפורום של כמאה וחמישים נשים, כאשר דבוש מרצה בפניהם, לאחר מכן הנשים משתפות בתחושות/מקרים שקורים בביתם וכדומה, בכדי להיעזר באבחנותיו המדוייקות בדר"כ, וממשיכות את העבודה שלהן עם התומכת/ראש הקבוצה וכדומה. אין כל דיבורים לא צנועים ח"ו, ואין כל קשר ישיר ובלתי אמצעי בין דבוש למשתתפות. המעוניינת לשאול או להתייעץ, מוזמנת לעשות זאת דרך המייל בלבד.
מי שקרא את האשכולות המקבילים, ראה שהשקופים טענו תמיד שאין שום קשר בין גידי לנשים והם לא מדברות מילה, והנה השקופים מודים שהם מדברות ולא סתם שואלות שאלות, אלא "משתפות בתחושות/מקרים שקורים בביתם וכדומה" וכן שיש קשר במייל, אני שמעתי מיהודי שדיבר עם הרב אייכנשטיין על הנושא והרב אייכנשטיין הכחיש שיש כל קשר בין הנשים לגידי דבוש, וזה בדיוק כמו כל הרצאה שמוסר רב לתלמידות.
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
סומך נופלים אמר:
לאחר הפיקוח הצמוד והדרישות החד משמעיות מהגר"י אייכנשטיין, כבר לא נשמעים דיבורים שכאלו
הרב סומך נופלים חבל שלא קראת את תשובתו של הרב טייכנר שהובאה באשכול המקביל "שקוף"
וזה תשובותו של הרב טייכנר
"תמליל מילה במילה תשובתו המלאה של הרב טייכנר לשואל ששאל שהוא שמע שמועה
שהלל מן הצליח להוריד את הנושא של רבינו בסדנאות. )ו חשון תש"פ(
"זה לא בדיוק כך, היות שהיו אנשים דלא מעלי שהפיצו שמועות שליליות על שקוף וזה
גרם לאנשים שחייבים פיקוח נפש את שקוף כדי לכוון אותם בעבודת היהדות ובעבודת
ה'. וזה מנע אותם מלבא, אז חיפשו דרך איך להוריד את השם רע להוריד את העלילות
שפילות שהצליחו להשפיע על אנשים להטעות ממש גדולי תורה. אז הגיעו באמת להרב
אייכנשטיין מירושלים. הרב אייכנשטיין הוא ראש ישיבה מאוד מאוד מוכר בקהל הלטאי,
יש לו ישיבה חשובה גדולה מאוד, וצמרת של ראשי ישבות בכל הארץ ובכל העולם
מכירים אותו ביניהם גם הרב הירש וכו' וכו'. והרב הלל מן הוא ג"כ אחד מהתלמידים
שלו. והוא שמע על שקוף דברים מאוד חיוביים, אנשים מהקהילה שלו שקיבלו עזרה
משקוף, והוא ראה שבעצם עזרו ופתרו את הבעיה. אז פנו אליו ובקשו ממנו שימליץ על
שקוף, הביקורת היתה העלילה היתה אין שום ביקורת רבנית על מה שקורה בשקוף,
זה לא נכון הרב קרמר נמצא שם אני נמצא שם עוד אנשים חשובים נמצאים שם. אלא
מה היות ולאחרונה מהקהילה הלטאית באו הרבה תלמידים וכדי שזה לא ימנע אותם
מלבא לשם לכן הם רצו מאוד שהרב אייכנשטיין הוא יתן את ההמלצה, אז הוא אמר אני
מוכן לתת המלצה אבל אני באמת רוצה לשלוח אנשים שלי שיפקחו שהכל הולך לפי
דעת תורה. אז את מי הוא שלח הוא שלח את הרב מן ועוד אחד ששכחתי את שמו עוד
אחד מהתלמידים שלו שהוא היום רב חשוב, שאתם תראו תבדקו מה שקורה שם וכדי
לראות שבאמת הכל ע"פ תורה. עוד דבר הרב אייכנשטיין טען כל הזמן איך אני יכול
לתת המלצה למקום שמלמדים שם על ברסלב, מה הבעיה לא שהוא לא מתנגד
לברסלב אני הייתי אצלו ושמעתי אותו, אני נכד של המאור עינים בעל המאור עינים
התנגד לברסלב אז איך אני יכול לעשות משהו נגד הסבא שלי פעם היה מח' על רבינו
על רבי נתן, אז הוא יש לו רספקט מיוחד לסבא שלו אבא של הסבא שלו מאור עינים,
איך אני יכול לתמוך בברסלב כשאני נכד של מאוד עינים, נכון זה באמת פלא שהוא
אמר התפלאתי שהוא אמר את זה הוא עצמו לא חסיד הוא בעצמו לטאי אבל נכד של
המאור עינים. שוין. אז אמרו לו תשמע זה לא מקום של ברסלב מקום שמקרבים
לברסלב. זה מקום שמצילים אנשים מרדת שחת משתמשים עם העצות של ברסלב
משתמשים עם הרעינות של ברסלב, אבל אנשים שבאו רוב רובם של האנשים שבאו
לשקוף וקבלו עזרה לא נהפכו לחסדי ברסלב בגלל זה, ואפי' שנסעו פעם לאומן לא
נהפכו לחסידי ברסלב, נשארו בקהילה שלהם במשפחה שלהם ובכל הדברים האלה.
ככה שיכנעו אותו זה לא נורא אם אתה תתמוך בדבר הזה. אז כדי שבאמת לא יתעורר
אצלו הבעיה הזו של ברסלב ברסלב, אז גידי החליט להוריד את הפרופיל של ברסלב,
לדבר על הרעיונות של ברסלב לדבר על המאמרים של ברסלב, אבל לא להגיד רבינו
כתב רבינו אמר כמו שהיה רגיל עד עכשיו, הוא אומר את הדברים אבל בלי להזכיר
מפורש רבינו.
זה בסדנאות הכלליות שלו אבל כשהוא מדבר עם אנשים באופן פרטי או
כשנמצא באומן או בכל מקום שאין עליו את החובת הפיקוח שמה, שם בודאי הוא מדבר
ברסלב הוא חזק מאוד הוא לומד ליקוטי מוהר"ן כל הזמן הוא ממש חסיד ברסלב אמיתי.
הוא ממשיך עם אותם הרעיונות של רבינו הוא לוקח מאמר בליקוטי מוהר"ן לוקח מאמר
בליקוטי הלכות מעבד את זה לשפת היום יום שלנו רק תמיד הוא היה אומר רבינו אמר
הצדיק אמר צריך לשמוע לצדיק חייבים לשמוע לצדיק, את הסוג המשפטים האלו הוא
הוריד בינתיים. הוא תמיד אומר לי אני רוצה לחזור בחזרה לזה מה זה כאן המחבואים
האלה. אבל זה המציאות אנחנו מסתכלים על הצלת נפשות נחת רוח לה' ית'. זו
המציאות שאנשים שהיו לבושים בלבוש חרדי לכל דבר הם צריכים הרבה חיזוק לדברים
בסיסיים, זה ממש הצלת נפשות. רבינו בעצמו אמר תגידו את הדברים ואל תגידו בשמי
אם יש מח' עלי."
ע"כ תמלול מדיוק מהרב טייכנר
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
סומך נופלים אמר:
ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).
את הסיפור המופרך הזה שמעתי לפני כמה חודשים, שאלתי 3 מתוך ה5 רבנים שחתמו על המכתב, ואמרו לי שזה שקר וכזב לא היה ולא נברא.
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
סומך נופלים אמר:
משיחה שערכתי עם הגר"י אייכנשטיין, הוא אמר לי כנ"ל שישנם אנשים שיכולים לקבל את זה בצורה כזו, ואכן, מאז החל הפיקוח, הנושא הזה נמצא על השולחן, כיום ניתן לומר בביטחון שהוא כבר לא קיים כמעט, ומלבד זאת גם שינויים סימבוליים במנה השיחות וההתנהגות הכללית של דבוש, כיום מעידות על 'חברות' יותר מאשר על 'הנחייה', אקווה שהובנתי כראוי. (ככלל, אשמח להבהיר יותר בהמשך למי שיתעניין, אפשר כמובן גם בפרטי)
תשובותו של הרב אייכנשטיין לטענה הזו היא שההשתתפות בסדנאות הוגבלה לשנה, תבדקו אם זה המציאות....
 
עם כל הכבוד לרב איכנשטיין הסיפור של שקוף גדול ממנו והטענות שנשמעו כנגדם לא יעזרו עם ראש ישיבה כלשהו יתן להם גיבוי כל עוד השמועות הלא טובות וסיפורים מצמרי שיער ממשיכים לזרום
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
עקביא בן מהלל אומר אמר:
עם כל הכבוד לרב איכנשטיין הסיפור של שקוף גדול ממנו והטענות שנשמעו כנגדם לא יעזרו עם ראש ישיבה כלשהו יתן להם גיבוי כל עוד השמועות הלא טובות וסיפורים מצמרי שיער ממשיכים לזרום
אבל להתחצף אסור בכל זאת...
 
יוסל'ה אמר:
עקביא בן מהלל אומר אמר:
עם כל הכבוד לרב איכנשטיין הסיפור של שקוף גדול ממנו והטענות שנשמעו כנגדם לא יעזרו עם ראש ישיבה כלשהו יתן להם גיבוי כל עוד השמועות הלא טובות וסיפורים מצמרי שיער ממשיכים לזרום
אבל להתחצף אסור בכל זאת...

משעמם לקרוא האם רב פלוני נותן להם גיבוי או לא. כל עוד לא יתנו הסבר מניח דעת כנגד השמועות הלא טובות זה סתם דיון חסר ריח וטעם של מי נתן גיבוי למי
וברור שלא באתי לחלק ציונים לרב איכנשטיין או לרבנים אחרים אלא לכותבים בתשלום שבאו ליחצן כאן את דבוש. ובמקום לענות על הטענות והעובדות ששמעתי גם אנוכי על האי סדנא מנפנפים באיזה מכתב לטהר את שרץ שקוף
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
הנושא הוא לא השמועות
תמהני אם מישהו חשב שאם לא היו כל שמועות אין בעיות בדבר עדין שכזה. מטבע הדברים זה לא מוצלח. ועגלון טוב לא נכנס לבוץ.
אבל ענין הנשים זה דבר אחר, הנושא הוא אף לגברים
זה מפתח תלות, זה בעייתי. הדרך הנכונה להתייעץ עם רבו שמכיר באופן אישי או עם מישהו שדורש בטובתו, ויכוון אותו למישהו ספציפי, ולא סדנאות של כל מיני, שרואים עצמם מוכשרים לפרסם עצמם.

אספר סיפור אמיתי כמשל: לנכבד א' היה קושי מסוים ונאלץ ללכת ליהודי של צורה המתמחה בשלום בית. וסיפר לי, שאחרי שהרב היועץ שמעו, נתן לו כמה עצות, והוסיף אל תבוא אלי יותר. תסתדר לבד! (כבר עבר עשור מאז או יותר ההוא עלה ונתעלה והבית עמו).
ועוד סיפור אמיתי, בני זוג שהתקשו בתחילת דרכם (בעיקר האשה), הופנו על ידינו למפורסם א'. ההוא אמר לי אח"כ, נתתי לה שיעורי בית קשים. אבל היא תסתדר עמם לבד! (ב"ה הגדולים שלהם כבר בישיבה גדולה..)
 

סומך נופלים

משתמש חדש
מר עקביא כפי שאני מבין רואה את עצמו לגדול המחלק ציונים לגדולים ממנו (עיין באשכולות נוספים ואכמ"ל), ולכן אין לי ענין להתעסק עם אנשים כאלו.
לגבי הטענות של יוסל'ה: א. לי אישית אין כל התנגדות לברסלב, למרות שאינני ברסלבר,פעם אמר לי המשגיח שלי בישיב"ק, שיש לו חבר שהוא משגיח בשני ישיבות אחת חסידית ואחת ליטאית, והוא מכין לשניהם את אותה שיחה, רק שכאן הוא אומר זאת בשם הנועם אלימלך וכו', וכאן בשם ר' ירוחם וכו', ולא שהוא משקר ח"ו, אלא שאותם דברים נמצאים בשניהם, רק בצורות שונות. כך שניתן למצוא את אותם דיבורים בכל הגוונים...
אחד שדיבר עם ר' רפאל גריינמן (שכל מי ששומע אותו ומכיר את שקוף יודע שזה אותם דיבורים ואותו סגנון) אמר לי שהלה אמר לו כי הוא אומר את אותם דברים, רק במקום 'התבודדות' ו'רבי נחמן', הוא יקרא לזה 'התבוננות' ו'חפץ חיים', ואכמ"ל.
לגבי המעשה הזה, אינו מופרך לצערי כלל וכלל, ואני מכיר אותו על כרעיו וקרבו, בוודאי יותר מאותם רבנים שככל הנראה אינם יודעים על מה הם שחים... (כי מבירור שערכתי עם צד האשה, אף אחד לא שמע את אשר בפיה).
הסדנאות אכן מוגבלות בזמן, אך זאת עוד קודם לרב אייכנשטיין, ולא לשנה אלא לחמש שנים לכל היותר.
 

יהודי

משתמש ותיק
ענין הנשים הוא ענין יסודי מאוד. ביהדות שלי אשה לא אמורה להיפתח לחלוטין מול גבר, זה מכוער ויש בזה נגיעה רצינית של עריות. מעניין שעד כה הכחישו זאת ופה פתאום כבר מספרים שזה ככה, אבל לא בדיוק וכן בדיוק.
לאחר שזה כך, כל השאר כבר לא מעניין, מה לבני תורה להתעסק בכגון אלו.
 
סומך נופלים אמר:
מר עקביא כפי שאני מבין רואה את עצמו לגדול המחלק ציונים לגדולים ממנו (עיין באשכולות נוספים ואכמ"ל), ולכן אין לי ענין להתעסק עם אנשים כאלו.
לגבי הטענות של יוסל'ה: א. לי אישית אין כל התנגדות לברסלב, למרות שאינני ברסלבר,פעם אמר לי המשגיח שלי בישיב"ק, שיש לו חבר שהוא משגיח בשני ישיבות אחת חסידית ואחת ליטאית, והוא מכין לשניהם את אותה שיחה, רק שכאן הוא אומר זאת בשם הנועם אלימלך וכו', וכאן בשם ר' ירוחם וכו', ולא שהוא משקר ח"ו, אלא שאותם דברים נמצאים בשניהם, רק בצורות שונות. כך שניתן למצוא את אותם דיבורים בכל הגוונים...
אחד שדיבר עם ר' רפאל גריינמן (שכל מי ששומע אותו ומכיר את שקוף יודע שזה אותם דיבורים ואותו סגנון) אמר לי שהלה אמר לו כי הוא אומר את אותם דברים, רק במקום 'התבודדות' ו'רבי נחמן', הוא יקרא לזה 'התבוננות' ו'חפץ חיים', ואכמ"ל.
לגבי המעשה הזה, אינו מופרך לצערי כלל וכלל, ואני מכיר אותו על כרעיו וקרבו, בוודאי יותר מאותם רבנים שככל הנראה אינם יודעים על מה הם שחים... (כי מבירור שערכתי עם צד האשה, אף אחד לא שמע את אשר בפיה).
הסדנאות אכן מוגבלות בזמן, אך זאת עוד קודם לרב אייכנשטיין, ולא לשנה אלא לחמש שנים לכל היותר.
לא באתי לחלק ציונים לרב איכנשטיין או לרבנים אחרים אלא לכותבים בתשלום שבאו ליחצן כאן את דבוש. ובמקום לענות על הטענות והעובדות ששמעתי גם אנוכי על האי סדנא מנפנפים באיזה מכתב לטהר את שרץ שקוף
 

נבשר

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
הנושא הוא לא השמועות
תמהני אם מישהו חשב שאם לא היו כל שמועות אין בעיות בדבר עדין שכזה. מטבע הדברים זה לא מוצלח. ועגלון טוב לא נכנס לבוץ.
אבל ענין הנשים זה דבר אחר, הנושא הוא אף לגברים
זה מפתח תלות, זה בעייתי. הדרך הנכונה להתייעץ עם רבו שמכיר באופן אישי או עם מישהו שדורש בטובתו, ויכוון אותו למישהו ספציפי, ולא סדנאות של כל מיני, שרואים עצמם מוכשרים לפרסם עצמם.

אספר סיפור אמיתי כמשל: לנכבד א' היה קושי מסוים ונאלץ ללכת ליהודי של צורה המתמחה בשלום בית. וסיפר לי, שאחרי שהרב היועץ שמעו, נתן לו כמה עצות, והוסיף אל תבוא אלי יותר. תסתדר לבד! (כבר עבר עשור מאז או יותר ההוא עלה ונתעלה והבית עמו).
ועוד סיפור אמיתי, בני זוג שהתקשו בתחילת דרכם (בעיקר האשה), הופנו על ידינו למפורסם א'. ההוא אמר לי אח"כ, נתתי לה שיעורי בית קשים. אבל היא תסתדר עמם לבד! (ב"ה הגדולים שלהם כבר בישיבה גדולה..)
הערה על דבריך, בלי כל קשר לשקוף (אמנם אני מכיר אחד שקצת היה קשור לשם, אמנם יותר נפתח לבו והרגש שלו, אם כי עם זה הגיעו עוד כמה דברים).
אתה מדבר על מי שלמד בישיבה במקום רציני, והוא רציני, או שהוא בר דעת או משפחתו, אבל בציבור יש למאות ולאלפים שאין להם רב וזו עובדה, ולא קיבלו ולא ממש יודעים דרך התורה אלא חיים את החיי יום יום כמאמינים, אבל בלי קשר אישי לעצמם ולמציאות התורנית שבה הם חיים, אותם אנשים גם יש להם מצוקות חוסר הבנה בינם לבין עצמם, היום קוראים לזה טיפול, השלום בית לא הולך ונתקע כל הזמן, ריבים עם הילדים, דבר שמי שהתחנך בישיבה בד"כ מופקע מזה או שקיבל כלים להתמודד, מה יש לך להציע שיסחבו על גבם את העגלה הרעועה, על מי יפנו, הדברים פושטים כאש שיש מקום שמטפל, לאו דוקא שקוף, אלא כל מי שמטפל. אתה אומר תתן עצה וילך לשלום, בד"כ אנשים כאלו שנפתחים להם משהו מלבם אז הכל נפתח, וכו'.
עוד דבר בנידון על שקוף מאנם ודאי חשובה הסתכלות התורה, אבל צריך להתחיל לדון מהציבור, שיש ציבור נורמלי ובריא שהולך לשם, ואנשים אומרים שהועיל להם, ואולי לא מתאים לכל נפש ונפש, אבל יש דרישה של אנשים לדבר הזה, ואין אני מדבר מצד הלכה נשים וכדו'.
 

יהודי

משתמש ותיק
סומך נופלים אמר:
א. תקשורת עם נשים: באופן אישי, מקובל אני מרבותיי שבוודאי אין לו לגבר להתעסק כלל עם נשים ואף לא בהרצאה גרידא, כ"ש בסדנא וכו', ועל כן איני בא לומר שדעתי נוחה מהעניין. אך לענייננו, גידי דבוש, נועץ עם מורי דרכו בעניין, וקיבל לכך אור ירוק. מבדיקה שערכתי עם נשים המשתתפות בסדנאות אלו, אין שם ולו סטייה קלה מהשו"ע לכל אורך הדרך!!! הסדנא נערכת בפורום של כמאה וחמישים נשים, כאשר דבוש מרצה בפניהם, לאחר מכן הנשים משתפות בתחושות/מקרים שקורים בביתם וכדומה, בכדי להיעזר באבחנותיו המדוייקות בדר"כ, וממשיכות את העבודה שלהן עם התומכת/ראש הקבוצה וכדומה. אין כל דיבורים לא צנועים ח"ו, ואין כל קשר ישיר ובלתי אמצעי בין דבוש למשתתפות. המעוניינת לשאול או להתייעץ, מוזמנת לעשות זאת דרך המייל בלבד.
סטיה מהשו"ע? מישהו כאן כתב שדבוש חטא באשת איש? (לא מכיר את האיש, אך לא זה היה הנושא)
להתייעץ דרך המייל בשאלות הכי אישיות של נשים זה נגד שו"ע או לא? דיברנו כאן על צורת חרדי מינימלית, והיא בהחלט לא קיימת פה.
אגב, עצם העדות ש'אין סטייה קלה לכל אורך הדרך' היא מגוחכת לחלוטין כאשר הכותב מעולם לא היה במפגשים עם נשים. ורק מוכיחה בבירור שהכותב בעל אינטרסים מובהקים.
 

סומך נופלים

משתמש חדש
עקביא בן מהלל אומר אמר:
סומך נופלים אמר:
מר עקביא כפי שאני מבין רואה את עצמו לגדול המחלק ציונים לגדולים ממנו (עיין באשכולות נוספים ואכמ"ל), ולכן אין לי ענין להתעסק עם אנשים כאלו.
לגבי הטענות של יוסל'ה: א. לי אישית אין כל התנגדות לברסלב, למרות שאינני ברסלבר,פעם אמר לי המשגיח שלי בישיב"ק, שיש לו חבר שהוא משגיח בשני ישיבות אחת חסידית ואחת ליטאית, והוא מכין לשניהם את אותה שיחה, רק שכאן הוא אומר זאת בשם הנועם אלימלך וכו', וכאן בשם ר' ירוחם וכו', ולא שהוא משקר ח"ו, אלא שאותם דברים נמצאים בשניהם, רק בצורות שונות. כך שניתן למצוא את אותם דיבורים בכל הגוונים...
אחד שדיבר עם ר' רפאל גריינמן (שכל מי ששומע אותו ומכיר את שקוף יודע שזה אותם דיבורים ואותו סגנון) אמר לי שהלה אמר לו כי הוא אומר את אותם דברים, רק במקום 'התבודדות' ו'רבי נחמן', הוא יקרא לזה 'התבוננות' ו'חפץ חיים', ואכמ"ל.
לגבי המעשה הזה, אינו מופרך לצערי כלל וכלל, ואני מכיר אותו על כרעיו וקרבו, בוודאי יותר מאותם רבנים שככל הנראה אינם יודעים על מה הם שחים... (כי מבירור שערכתי עם צד האשה, אף אחד לא שמע את אשר בפיה).
הסדנאות אכן מוגבלות בזמן, אך זאת עוד קודם לרב אייכנשטיין, ולא לשנה אלא לחמש שנים לכל היותר.
לא באתי לחלק ציונים לרב איכנשטיין או לרבנים אחרים אלא לכותבים בתשלום שבאו ליחצן כאן את דבוש. ובמקום לענות על הטענות והעובדות ששמעתי גם אנוכי על האי סדנא מנפנפים באיזה מכתב לטהר את שרץ שקוף

אם העובדות שאתה מדבר עליהם הם כמו העובדה שאני ואחרים מקבלים תשלום, אזי הכל מובן...
 

מממממ

משתמש ותיק
חבל על הדיבורים, תשאלו את הרב אייכנשטיין שליט"א, ויאמר לכם שהוא לא מכשיר את זה ושזה רק בדיעבד, ורק לאחר התייעצות עם רב. והפיקוח מיועד בשביל מי ששם שיהיה לו יותר טוב. וחוץ מזה כיום אין להם שום רב שעומד מאחוריהם, הרב אייכנשטיין יצא מהפיקוח, ומחפשים רב אחר ובינתיים לא מוצאים. (תבדקו במכתב של הרב אייכנשטיין שם כותב מפורש שעומד תלמיד חכם אחר לקחת את הפיקוח, המציאות היא שעדיין לא נמצא התלמיד חכם הזה)
 
סומך נופלים אמר:
ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).

בא נאמר שסביר שאותו אחד גם יודע לגלוש באינטרנט, וגם לפתוח כמה ניקים בפורומים חרדיים...

הנה מכתב חדש מהרב אייכנשטיין, מז' חשון תש"פ
הצג קובץ מצורף מכתב-חדש-הרב-אייכנשטיין-חשוון-פ.pdf
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
סומך נופלים כתב: ↑19 נובמבר 2019, 19:21
ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).

בא נאמר שסביר שאותו אחד גם יודע לגלוש באינטרנט, וגם לפתוח כמה ניקים בפורומים חרדיים...

הנה מכתב חדש מהרב אייכנשטיין, מז' חשון תש"פ
ברסלבר , חבל שאתה מביא חצי מכתב. (אבל מה לעשות ששקוף פירסמו באתר שלהם חצי מכתב, תוך ההאשמה שכל הטענות נגד שקוף נטענו ע"י אינטרסנטים. וזה פשוט שקר).
הנה המכתב המלא. הצג קובץ מצורף מכתב הרב אייכנשטיין ז חשון תשפ.pdf
 
מממממ אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
סומך נופלים כתב: ↑19 נובמבר 2019, 19:21
ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).

בא נאמר שסביר שאותו אחד גם יודע לגלוש באינטרנט, וגם לפתוח כמה ניקים בפורומים חרדיים...

הנה מכתב חדש מהרב אייכנשטיין, מז' חשון תש"פ
ברסלבר , חבל שאתה מביא חצי מכתב. (אבל מה לעשות ששקוף פירסמו באתר שלהם חצי מכתב, תוך ההאשמה שכל הטענות נגד שקוף נטענו ע"י אינטרסנטים. וזה פשוט שקר).
הנה המכתב המלא.מכתב הרב אייכנשטיין ז חשון תשפ.pdf

נראה זיוף
 

עת לדבר

משתמש ותיק
השיח בכלל לא אמור להיות על הרבנים, כשמדובר בהאשמות חמורות כאלו.
זה רק מבזה את הרבנים.
 

יהודי

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
(לגבי שקוף אני לא יודע בעצמי, אבל אני סומך על אדם גדול כרבי שמעון טייכנר, ולדעתי אי"צ בשום פיקוח אחריו, והוא עצמו לא פחות מהרב אייכנשטיין ומי שזה לא יהיה. ואם בשקוף היו שואלים אותי הייתי אומר להם לא להתבייש ולומר בפה מלא שהם פועלים ע"פ דרך רביה"ק זי"ע, ולא לפחד להזכיר בסדנאות את הדברים בשם אומרם, ומי שיש לו בעיה שילך. אבל זה רק דעתי)

יתכן שאף הם היו רוצים לעשות כן, אך אם יעשו כן תכלה פרוטתם מכיסם.
אני מקווה שזה השיקול היחיד שלהם ולא שיקולים חמורים מכסף.
 
רבינו הקדוש הרשה לומר את דבריו שלא בשמו.
וראוי בהחלט לעשות כן כשזה הדבר שמועיל. (כשרוצים לחזק מישהו בתורה ויר"ש ע"י עצות רביה"ק ויודעים שלא יסכים להקשיב לברסלב - אז אפשר לומר את הדברים בשם אחרים. העיקר שיתחזק. וכך נהג רבי לוי יצחק זצוק"ל. וב"ה כך נהג מורי ורבי וע"י זה זכיתי להתקרב.)

אבל במקרה של שקוף, לדעתי אין טעם. זה גם ככה ברור ועשוי להתגלות, ואנשים עלולים להרגיש מרומים.
עדיף לאמר את הדברים בשם אומרם, בפרט שהרבה מהדברים ידועים שהם מרבינו כמו התבודדות.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית