האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
חיים ושלום
הודעות: 93
הצטרף: 25 מרץ 2020, 23:17
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי חיים ושלום » 09 מאי 2020, 21:01

בפרשה מבואר שכהן בעל מום אינו יכול לעבוד והנה הטעם שאינו יכול לעבוד אינו בגלל שאינו יכול טכנית 
אין צורך כלל לתורה לכתוב זאת. אלא הסיבה שאין זה נאה שבעל מום ישרת לפני הקב"ה
זהו לא לפי מה שמקובל היום שלקבל את השונה ולגרום לו שירגיש שווה בן שווים  האם אני טועה בהרגשה אשמח לשמוע


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 1712
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 521 פעמים
קיבל תודה: 484 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש לנו בעיה עם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי במבי » 09 מאי 2020, 21:12

במבי כתב:
07 מאי 2020, 17:07
טוב לדעת את טעם ה"חינוך" לאיסור עבודת בעלי מומין כדלהלן:

שלא יעבוד כהן בעל מום

משרשי המצוה. לפי שרב פעלות בני אדם רצויות אל לב רואיהם לפי חשיבות עושיהן, כי בהיות האדם חשוב במראהו וטוב במעשיו, ימצא חן ושכל טוב בכל אשר יעשה בעיני כל רואיו, ואם יהיה בהפך מזה פחות בצורתו ומשנה באבריו, ואם אינו ישר בדרכיו לא יאותו פעלותיו כל כך אל לב רואיו, על כן באמת ראוי להיות השליח שהכפרה תלויה עליו איש חן יפה תאר ויפה מראה נאה בכל דרכיו, למען יתפשו מחשבות בני איש אחריו. ומלבד זה, אפשר שיש בשלמות צורתו, רמז לענינים, שמתוך מחשבות האדם בהן, תטהר נפשו ותתעלה, ולכן אין ראוי בשום צד שיהיה בו שנוי צורה מכל צורותיו, פן תתפזר נפש המחשב מצד השנוי ותנוד מן החפץ.

ומשמע שהאדם שהביא את הקרבן שאמור בזמן ההקרבה להרהר בתשובה אם הכהן היה בעל מום הדבר היה מפריע לתהליך שאנו מצפים מהמקריב שיעשה.

וזה לא מדויק לומר בעלי מומים מה שנקרא היום נכויות אלא אפי' גיבן שזה מי שיש לו גבות מחוברות, וישנם כאלה עם פרופיל 97 שיש להם מום זה....

אלא ע"פ הפשט הוא כטעם החינוך שלא להפריע לכוונת המקריב.


פותח הנושא
חיים ושלום
הודעות: 93
הצטרף: 25 מרץ 2020, 23:17
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי חיים ושלום » 09 מאי 2020, 21:15

מה החינוך כותב?


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1353
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 186 פעמים
קיבל תודה: 470 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי אמונת אומן » 09 מאי 2020, 21:37

ברור שאין בתורתנו הק' מושג של שווה בין שווים.
הבדלי מעמדות הם חלק בלתי נפרד מתורתנו הק'.

אין זה מונע מיחס של כבוד וחמלה לכל אחד במעמדו הוא.

לדעתי העניה,
גם ההשקעה המופרזת של המדינה ב'הנגשת' כל מקום לבעלי מוגבלויות היא חסרת פרופורציות לחלוטין.
הלוואי והיו משקיעים עשר אחוז מזה לעזרת אנשים מבוגרים בריאים.


בחור צעיר
משתמש ותיק
הודעות: 311
הצטרף: 17 אפריל 2020, 01:57
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי בחור צעיר » 09 מאי 2020, 22:17

הדעה המקובלת היום היא ההומניות השמאלנית השלטת, שקובעת שכל החלש יותר טוב יותר,
והאומלל יותר הוא המוצלח יותר, והעני הוא הטוב והעשיר הוא המושחת,
וביסוד הדבר מונח בזה רעיון טוב, לעזור לכולם ולאפשר לכולם להיות שווים וחלק.
אבל הצורה בה זה הפך להיות חזות הכל, והשוויון הפך להיות דת ששוללת שקילת שיקולים נוספים,
זו דת חדשה לגמרי, דת הומנית, נעדרת שם ה'.
וכדרכם, הכל שקר אחד גדול,
כי אף אדם אינו רוצה שבנו יהיה נכה או מוגבל שכלית, וכל אדם מבין שיש בזה פחיתות,
וכל אותם הומאניים יעשו כל מאמץ כדי להיות עשירים, ויפילו את עוברם אם יראו כי הוא אינו מושלם.
אבל המאמין, זה שמקור טובו הוא באמונה, ששם ה' מנחה אותו, מבין שהשלימות היא מעלה גדולה,
ושאדם הראשון שנברא בצלם היה שלם בכוחותיו ובמראהו, ושזו הצורה השלימה של אדם.
וטוב הבריאה אינו דבר פחות אלא דבר מעולה כי היא כולה טובה ויסודה בצדק.
אלא שהוא צריך לחוס על אשר לא זכה לכל זה ובוודאי אם הוא אדם בעל צלם,
ואף על בעלי חיים, ועל כל הנזקק לחסד.
ולכן וודאי שמום הוא העדר שלמות, והוא פחיתות במראה, ומלך ביפיו תחזינה עינך, ושאול מלכינו הראשון שובח
בכך שמשכמו ומעלה גבוה מכל העם, וכאשר אנו מעמידים בית לשם ה' הוא ומשרתיו צריכים להיות פסגת השלימות
וסמל היופי.
שקר ההומאניים יבחן בכך, שבמקדשם, יכהנו נכים ובעלי מוגבלויות, אבל בביתם לא יסכימו לשום נכות.


פותח הנושא
חיים ושלום
הודעות: 93
הצטרף: 25 מרץ 2020, 23:17
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי חיים ושלום » 10 מאי 2020, 00:11

בחור צעיר כתב:
09 מאי 2020, 22:17
הדעה המקובלת היום היא ההומניות השמאלנית השלטת, שקובעת שכל החלש יותר טוב יותר,
והאומלל יותר הוא המוצלח יותר, והעני הוא הטוב והעשיר הוא המושחת,
וביסוד הדבר מונח בזה רעיון טוב, לעזור לכולם ולאפשר לכולם להיות שווים וחלק.
אבל הצורה בה זה הפך להיות חזות הכל, והשוויון הפך להיות דת ששוללת שקילת שיקולים נוספים,
זו דת חדשה לגמרי, דת הומנית, נעדרת שם ה'.
וכדרכם, הכל שקר אחד גדול,
כי אף אדם אינו רוצה שבנו יהיה נכה או מוגבל שכלית, וכל אדם מבין שיש בזה פחיתות,
וכל אותם הומאניים יעשו כל מאמץ כדי להיות עשירים, ויפילו את עוברם אם יראו כי הוא אינו מושלם.
אבל המאמין, זה שמקור טובו הוא באמונה, ששם ה' מנחה אותו, מבין שהשלימות היא מעלה גדולה,
ושאדם הראשון שנברא בצלם היה שלם בכוחותיו ובמראהו, ושזו הצורה השלימה של אדם.
וטוב הבריאה אינו דבר פחות אלא דבר מעולה כי היא כולה טובה ויסודה בצדק.
אלא שהוא צריך לחוס על אשר לא זכה לכל זה ובוודאי אם הוא אדם בעל צלם,
ואף על בעלי חיים, ועל כל הנזקק לחסד.
ולכן וודאי שמום הוא העדר שלמות, והוא פחיתות במראה, ומלך ביפיו תחזינה עינך, ושאול מלכינו הראשון שובח
בכך שמשכמו ומעלה גבוה מכל העם, וכאשר אנו מעמידים בית לשם ה' הוא ומשרתיו צריכים להיות פסגת השלימות
וסמל היופי.
שקר ההומאניים יבחן בכך, שבמקדשם, יכהנו נכים ובעלי מוגבלויות, אבל בביתם לא יסכימו לשום נכות.
בחינוך שהובא לעיל נראה שלא כדבריך שנדחק להעמיד שהטעם הוא שהמקריב לא היה מרוכז 
אם כדבריך יכל החינוך לכתוב הרבה יותר פשוט שכמו שיש נוי בכלי המקדש כך גם בכהנים שמשרתים בבית המקדש צריך שהיו נאים   


חוזר ומגיד
הודעות: 108
הצטרף: 04 אוגוסט 2019, 23:40
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי חוזר ומגיד » 10 מאי 2020, 00:44

הרמב"ם במורה מזכיר את הרעיון שזה לא נאה שבבית ה' יהיו בעלי מומים


סלקא דעתך
הודעות: 171
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי סלקא דעתך » 10 מאי 2020, 00:51

לא רק לגבי כהנים גם לגבי שליח ציבור נחלקו הפוסקים הובא במשנ"ב סי' נג ויש מחמירים לא למנות שליח ציבור בעל מום, וטעמם כמו שכהן צריך להיות בלא מום עפ"י הזוהר כמובא במג"א.
וברמב"ם מנה מאה תשעים מומין בכהנים ואחד מהם הוא מי שמצמצם עיניו כמביט, כלומר מי שצריך משקפיים ולפי"ז כל מי שיש לו משקפיים לא ראוי שיהיה חזן.

והטעם בכל זה הוא שכששולחים שליח לפני המלך ראוי למנות מי שמכובד בעיני הבריות ועינינו רואות כמה משקיעים המנהיגים בהופעה חיצונית וודאי שכך ראוי גם לפני מלך מלכי המלכים.


פיילוט 0.4
משתמש ותיק
הודעות: 345
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
מיקום: פריפריה צפונית
נתן תודה: 192 פעמים
קיבל תודה: 135 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי פיילוט 0.4 » 10 מאי 2020, 01:04

הרש''ר הירש מבאר את זה מאד יפה
בשתי מילים: הקרבן והאדם הכל מייצג שאיפה לשלמות, ולכן גם המקריב - המייצג של האדם אמור להיות שותף בתמונה הכללית של שאיפה למושלם.
ראה בזה ציון מקום בלבד ולא תימצות דבריו.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1956
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 442 פעמים
קיבל תודה: 484 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם יש לנו בעיה אם בעלי מוגבלויות?

שליחה על ידי נבשר » 10 מאי 2020, 02:40

בחור צעיר כתב:
09 מאי 2020, 22:17
הדעה המקובלת היום היא ההומניות השמאלנית השלטת, שקובעת שכל החלש יותר טוב יותר,
והאומלל יותר הוא המוצלח יותר, והעני הוא הטוב והעשיר הוא המושחת,
וביסוד הדבר מונח בזה רעיון טוב, לעזור לכולם ולאפשר לכולם להיות שווים וחלק.
אבל הצורה בה זה הפך להיות חזות הכל, והשוויון הפך להיות דת ששוללת שקילת שיקולים נוספים,
זו דת חדשה לגמרי, דת הומנית, נעדרת שם ה'.
וכדרכם, הכל שקר אחד גדול,
כי אף אדם אינו רוצה שבנו יהיה נכה או מוגבל שכלית, וכל אדם מבין שיש בזה פחיתות,
וכל אותם הומאניים יעשו כל מאמץ כדי להיות עשירים, ויפילו את עוברם אם יראו כי הוא אינו מושלם.
אבל המאמין, זה שמקור טובו הוא באמונה, ששם ה' מנחה אותו, מבין שהשלימות היא מעלה גדולה,
ושאדם הראשון שנברא בצלם היה שלם בכוחותיו ובמראהו, ושזו הצורה השלימה של אדם.
וטוב הבריאה אינו דבר פחות אלא דבר מעולה כי היא כולה טובה ויסודה בצדק.
אלא שהוא צריך לחוס על אשר לא זכה לכל זה ובוודאי אם הוא אדם בעל צלם,
ואף על בעלי חיים, ועל כל הנזקק לחסד.
ולכן וודאי שמום הוא העדר שלמות, והוא פחיתות במראה, ומלך ביפיו תחזינה עינך, ושאול מלכינו הראשון שובח
בכך שמשכמו ומעלה גבוה מכל העם, וכאשר אנו מעמידים בית לשם ה' הוא ומשרתיו צריכים להיות פסגת השלימות
וסמל היופי.
שקר ההומאניים יבחן בכך, שבמקדשם, יכהנו נכים ובעלי מוגבלויות, אבל בביתם לא יסכימו לשום נכות.
אני מסכים עם מה שכתבת,
אבל לדעתי אתה תופס את השיטה והדעה כמשהו המוני וכללי ותקשורתי, היום האוירה אצל אנשים פרטיים שהם חומלים על נכים ודואגים להם ולא רוצים שהם ירגישו כנחותים והם בעד לתת להם גם מקום בכל מקום, ובמיוחד באווירת הפסיכולוגיה לתת לכל אחד מקום. ולדעתי חטאת בחלק ממה שכתבת. ולא כולם ככה יש הבדל גדול בין התקשורת לבין אנשים. כנראה שאתה לא כ"כ מכיר.
אבל בהחלט פותח האשכול פתח פה נושא נפלא.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אמור”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח