מנין שבט מנשה ושמעון

נבשר

משתמש ותיק
בפרשה מוזכר מנין השבטים ויש פער במנין של פרשת פנחס ששם המנין אחרי קרח והמדינים,
אבל בשבט שמעון ומנשה יש פער מאוד גדול.
בבמדבר שבט שמעון = 59300.
שבט מנשה = 32200.
ובפרשת פנחס אחרי קרח ומגיפת המדינים - 
שבט שמעון = 22200.
שבט מנשה = 52700.
הלא דבר הוא.
 
נבשר אמר:
בפרשה מוזכר מנין השבטים ויש פער במנין של פרשת פנחס ששם המנין אחרי קרח והמדינים,
אבל בשבט שמעון ומנשה יש פער מאוד גדול.
בבמדבר שבט שמעון = 59300.
שבט מנשה = 32200.
ובפרשת פנחס אחרי קרח ומגיפת המדינים - 
שבט שמעון = 22200.
שבט מנשה = 52700.
הלא דבר הוא.
מסתמא אתה מתכוון לרמז עם האותיות הזהות בשמותם, מ' נ' ש', וה' וע' מתחלפות,
ולרמז שיש כאן מעין 'החלפה'
<כך שאין כ"כ טעם להביא מקורות רק לחצי אחד של התמונה>.

אני מנסה למצוא עוד דברים מקבילים בין מנשה ושמעון, ולע"ע לא כ"כ מצליח (מלבד זאת שגם שמעון הוא כעין בן זוגו של לוי, כמנשה שיש לו בן זוג). מענין בהחלט.
 

rk1234

משתמש ותיק
אני שמעתי פעם פרוש מחודש שכתוב מקצתו באברבנאל שיש כמה שאלות בענין שבט מנשה השאלה הראשונה שהם לא ביקשו לשבת  בעבר הירדן ומשה רבנו נתן להם , שאלה שניה למה קרו לזה ארץ הגלעד הרי זה על שם גלעד בן מכיר ומשמע שזה היה שמו קודם , שאלה שלישית למה יאיר קיבל איתם הרי הוא בן חצרון משבט יהודה ואמו משבט מנשה ואיך שבט אחר יכול להתערב ביניהם , שאלה רביעית בני גד וראובן מצינו שהם בנו את כל הערים ובני מנשה כתוב שהם לכדו את העיר , שאלה חמישית מה הפשט שחצי שבט נמצא בארץ ישראל וחצי נמצאים בעבר הירדן , ושמעתי שמכיר קבל מיוסף את השטח עוד לפני שבנ"י השתעבדו ולכן במצרים הם היו רק חלקם כי בני מכיר נשארו שם ולכן קראו שמה גלעד ושבנ"י היו במדבר באיזה שלב הם הצטרפו אליהם ולכן קפץ מספרם ומשה נתן להם את זה כי זה היה שייך להם וקרו לזה ארץ הגלעד כי כבר קודם הם היו שם ויאיר קיבל איתם כי מכיר נתן לבתו וזה לא בתור חלוקת השבטים והם לא היו צריכים לבנות רק בניתיים התישבו שם האמורי ולכן הם היו צריכים לכבוש מחדש וחצי שבט קיבל רק בני מכיר כי זה היה שייך למכיר 
 

נבשר

משתמש ותיק
פותח הנושא
rk1234 אמר:
אני שמעתי פעם פרוש מחודש שכתוב מקצתו באברבנאל שיש כמה שאלות בענין שבט מנשה השאלה הראשונה שהם לא ביקשו לשבת ומשה רבנו נתן להם , שאלה שניה למה קרו לזה ארץ הגלעד הרי זה על שמו גלעד בן מכיר ומשמע שזה היה שמו קודם , שאלה שלישית למה יאיר קיבל איתם הרי הוא בן חצרון משבט יהודה ואמו משבט יהודה ואיך שבט אחר יכול להתערב ביניהם , שאלה רביעית בני גד וראובן מצינו שהם בנו את כל הערים ובני מנשה כתוב שהם לכדו את העיר , שאלה חמישית מה הפשט שחצי שבט נמצא בארץ ישראל וחצי נמצאים בעבר הירדן , ושמעתי שמכיר קבל מיוסף את השטח עוד לפני שבנ"י השתעבדו ולכן במצרים הם היו רק חלקם כי בני מכיר נשארו שם ולכן קראו שמה גלעד ושבנ"י היו במדבר באיזה שלב הם הצטרפו אליהם ולכן קפץ מספרם ומשה נתן להם את זה כי זה היה שייך להם וקרו לזה ארץ הגלעד כי כבר קודם הם היו שם ויאיר קיבל איתם כי מכיר נתן לבתו וזה לא בתור חלוקת השבטים והם לא היו צריכים לבנות רק בניתיים התישבו שם האמורי ולן הם היו צריכים לכבוש מחדש וחצי שבט קיבל רק בני מכיר כי זה היה שייך למכיר
פשש מחודש ביותר.
 

נבשר

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב בשבת תחכמוני אמר:
מסתמא אתה מתכוון לרמז עם האותיות הזהות בשמותם, מ' נ' ש', וה' וע' מתחלפות,
ולרמז שיש כאן מעין 'החלפה'
<כך שאין כ"כ טעם להביא מקורות רק לחצי אחד של התמונה>.

אני מנסה למצוא עוד דברים מקבילים בין מנשה ושמעון, ולע"ע לא כ"כ מצליח (מלבד זאת שגם שמעון הוא כעין בן זוגו של לוי, כמנשה שיש לו בן זוג). מענין בהחלט.
היום חשבתי "אפרים ומנשה" - כראובן ושמעון יהיו לי".
 

נבשר

משתמש ותיק
פותח הנושא
"וידברו בני יוסף את יהושע לאמר מדוע נתתה לי נחלה גורל אחד וחבל אחד ואני עם רב עד אשר עד כה ברכני ה'". יהושע יז יד.

רש"י - "עד אשר עד כה ברכני ה'" - עד אשר ראית שנתרבה מנינו ממנין ראשון למנין שני עשרים אלף וחמש מאות כמנין כה בגימטריא, במנין ראשון אתה מוצא במנשה בספר (במדבר א לד) שנים ושלשים אלף ומאתים ובפנחס (שם כו לד) שנים וחמשים אלף ושבע מאות. דבר אחר עד אשר עד כה ברכה נאמרה לאברהם (בראשית טו ה) כה יהיה זרעך נתקיימה בי ולפי פשוטו עד אשר עד כה עד אשר כך כאשר אתה רואה.
 
חלק עליון תַחתִית