מזכר עד נקבה - מהו עד נקבה ומדוע לא אמר זכר ונקבה?

במדבר פ"ה פ"ג
מִזָּכָ֤ר עַד־נְקֵבָה֙ תְּשַׁלֵּ֔חוּ אֶל־מִח֥וּץ לַֽמַּחֲנֶ֖ה תְּשַׁלְּח֑וּם
צ"ב מהו עד נקבה, ומדוע לא אמר זכר ונקבה? 
 

למד לשונך לומר

משתמש רגיל
אולי משום הא דכתב הרמב"ם מו"מ פ"א הל"ז "טומטום ואנדרוגינוס נותנין עליהן חומרי האיש וחומרי האשה מטמאין בלובן כאיש ובאודם כאשה וטומאתן בספק לפיכך אין שורפין עליהן תרומה וקדשים ואין חייבין עליהן על טומאת מקדש וקדשיו ראה לובן ואודם כאחד שורפין את התרומה ואת הקדשים אבל אין חייבין עליהן על ביאת מקדש וקדשיו שנאמר מזכר ועד נקבה תשלחו עד שתהא הטומאה טומאת זכר ודאי או טומאת נקבה ודאית" עכ"ל 

אך האמת דרשו חז"ל בספרי דמזכר עד נקבה לרבות אחד גדולים ואחד קטנים במשמע.
 

רחמים

פותח הנושא
למד לשונך לומר אמר:
מזכר ועד נקבה תשלחו עד שתהא הטומאה טומאת זכר ודאי או טומאת נקבה ודאית" עכ"ל
איך למד מלשון 'עד' שצריך להיות זכר וודאי ונקבה וודאי, אדרבא, מזכר עד נקבה משמע כולל כל מה שבינהם שהוא לא זכר ממש ולא נקבה ממש.
 

למד לשונך לומר

משתמש רגיל
רחמים אמר:
למד לשונך לומר אמר:
מזכר ועד נקבה תשלחו עד שתהא הטומאה טומאת זכר ודאי או טומאת נקבה ודאית" עכ"ל
איך למד מלשון 'עד' שצריך להיות זכר וודאי ונקבה וודאי, אדרבא, מזכר עד נקבה משמע כולל כל מה שבינהם שהוא לא זכר ממש ולא נקבה ממש.

עיין בעריכה של התגובה הקודמת
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
מֵ... עַד = גם וגם, בין ובין, כמו:​
כָּל־הַיְקוּם אֲשֶׁר עַל־פְּנֵי הָאֲדָמָה מֵאָדָם עַד־בְּהֵמָה עַד־רֶמֶשׂ וְעַד־עוֹף הַשָּׁמַיִם.​
הִשָּׁמֶר לְךָ מִדַּבֵּר עִם־יַעֲקֹב מִטּוֹב עַד־רָע.​
אִם־הִמָּצֵא תִמָּצֵא בְיָדוֹ הַגְּנֵבָה מִשּׁוֹר עַד־חֲמוֹר עַד־שֶׂה.​
הִקְדַּשְׁתִּי לִי כָל־בְּכוֹר בְּיִשְׂרָאֵל מֵאָדָם עַד־בְּהֵמָה.​
אמור מעתה: 'מִזָּכָר עַד־נְקֵבָה תְּשַׁלֵּחוּ' = גם זכר גם נקבה תשלחו.​
ברם מקרא זה אינו נצרך לגופו, שהרי למעלה מזה כבר נאמר: 'וִישַׁלְּחוּ מִן־הַמַּחֲנֶה כָּל־צָרוּעַ וְכָל־זָב וְכֹל טָמֵא לָנָפֶשׁ', אלא לדרשה בא, כמו שיש בפרק המפלת:​
זָכָר – זָכָר וַדַּאי.​
מִזָּכָר – מִטֻּמְאָה הַפּוֹרֶשֶׁת מִן הַזָּכָר.​
נְקֵבָה – נְקֵבָה וַדָּאִית.​
עַד נְקֵבָה – עַד כָּל דָּבָר שֶׁיֶּשׁ לוֹ טָהֳרָה בְּמִקְוֶה.
 
חלק עליון תַחתִית