ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
הכהן
הודעות: 2979
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 648 פעמים
קיבל תודה: 1308 פעמים
סטטוס: לא מחובר

ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי הכהן » 30 יוני 2021, 15:13

"ונסכו" של מי?


נדיב לב
הודעות: 6815
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 4584 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי נדיב לב » 30 יוני 2021, 15:19

של הקרבן, ולא הובא שיעורו כשיעור המנחה שנשתנה שיעורה בקרבנות אחרים, משא"כ נסכים, ולכן הוזכר סתם ונסכו, וכנתפרש ברמב"ן והובא בהעמק דבר על אתר.


קדמא ואזלא
הודעות: 1859
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1241 פעמים
קיבל תודה: 1160 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 30 יוני 2021, 15:24

רש"ר הירש במדבר פרק כח פסוק ט
ונסכו. ו' הכינוי אין אנחנו יודעים למה היא מוסבה. אילו היתה מוסבה אל "כבשים" - כהרגל לשון המקרא - היה ראוי לומר "ונסכיהם". הכינוי בלשון יחיד יכול להיות מוסב רק אל סלת או אל "יום השבת", או אל "שבת" שאף היא באה בלשון זכר בפסוק. ובכן אפשר לפרש: הנסך המתלווה לכל סולת של מנחת נסכים, כי הביטוי וכו'

סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
הכהן
הודעות: 2979
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 648 פעמים
קיבל תודה: 1308 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי הכהן » 30 יוני 2021, 15:29

נדיב לב כתב:
30 יוני 2021, 15:19
של הקרבן, ולא הובא שיעורו כשיעור המנחה שנשתנה שיעורה בקרבנות אחרים, משא"כ נסכים, ולכן הוזכר סתם ונסכו, וכנתפרש ברמב"ן והובא בהעמק דבר על אתר.

ברמב"ן (על פסוק זה) זה לא כתוב, וגם דברי הנצי"ב הם על כל הפרשה. השאלה שלי היא על עצם תיבת "ונסכו" על מה היא באה.


נדיב לב
הודעות: 6815
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 4584 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי נדיב לב » 30 יוני 2021, 15:37

הכהן כתב:
30 יוני 2021, 15:29
נדיב לב כתב:
30 יוני 2021, 15:19
של הקרבן, ולא הובא שיעורו כשיעור המנחה שנשתנה שיעורה בקרבנות אחרים, משא"כ נסכים, ולכן הוזכר סתם ונסכו, וכנתפרש ברמב"ן והובא בהעמק דבר על אתר.

ברמב"ן (על פסוק זה) זה לא כתוב, וגם דברי הנצי"ב הם על כל הפרשה. השאלה שלי היא על עצם תיבת "ונסכו" על מה היא באה.

כתבתי כנתפרש ברמב"ן והובא בהעמק דבר על אתר, בלי להשאר מקום לטעויות.
ובהקשר של תיבת ונסכו, ר"ל, כיון שסתם נסכים מידתם ידועה, ושלא כמו מנחה שנשתנה שיעורה בקרבנות אחרים ומשום כך נצרך לפרש קרא "ושני עשרונים סלת מנחה" ולא מנחתו בגלל שהוזכר מידתם, לא כן בנסכים שלא נשתנה שיעורם לעולם, ואי"צ לשנות מידתם, ממילא אין צורך לכתוב "ונסכיהם" כדפירש במנחה, אלא כתב "ונסכו", וחוזר על הקרבן.

ומה שהביאו מהרש"ר, צריך לבדוק אם יסתדר בשאר המקומות שהוזכר 'ונסכו'. מלבד שדבריו ע"פ זה פירוש מחודש. אולי מכורח הדקדוק המודרני, השערה.


קדמא ואזלא
הודעות: 1859
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1241 פעמים
קיבל תודה: 1160 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 30 יוני 2021, 16:07

נדיב לב כתב:
30 יוני 2021, 15:19
של הקרבן, ולא הובא שיעורו כשיעור המנחה שנשתנה שיעורה בקרבנות אחרים, משא"כ נסכים, ולכן הוזכר סתם ונסכו, וכנתפרש ברמב"ן והובא בהעמק דבר על אתר.
כעין מה שפירשת, דקאי על הקרבן, אף שלא הוזכר מקודם הקרבן בל' זכר יחיד [וכשאלת הרש''ר],
מצאנו עוד בפרשה זו לענין ר''ח, הנה ל' רש''י (פרק כח פסוק טו): על עלת התמיד יעשה - כל הקרבן הזה: 

ולענין לשון 'ונסכו' שם בהמשך, לפי' המהר''ל [בשונה מפי' הרא''מ] ג''כ קאי על הקרבן, כפי שכבר דן בזה ידידנו הרב @בלדד השוחי.
viewtopic.php?f=168&t=12182

סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
הכהן
הודעות: 2979
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 648 פעמים
קיבל תודה: 1308 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי הכהן » 30 יוני 2021, 17:31

וכי דרך הלשון להסב למה שלא מוזכר? בפסוק כתוב "שני כבשים בני שנה תמימים", למה לא לכתוב "ונסכיהם"?


משה אהרן
הודעות: 16
הצטרף: 07 אוגוסט 2019, 17:53
קיבל תודה: 4 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי משה אהרן » 30 מאי 2022, 14:58

ראה מנחת חינוך מצוה רצט.
ובפירוש חזקוני פנחס פרקים כח כט



לבי במערב
הודעות: 17082
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 21610 פעמים
קיבל תודה: 14546 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי לבי במערב » 31 מאי 2022, 00:11

מפורום אוצה''ח.JPG
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.



לבי במערב
הודעות: 17082
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 21610 פעמים
קיבל תודה: 14546 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי לבי במערב » 31 מאי 2022, 00:50

צורף כבר, ועל מה התלונה?...


קדמא ואזלא
הודעות: 1859
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 1241 פעמים
קיבל תודה: 1160 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 31 מאי 2022, 00:53

לבי במערב כתב:
31 מאי 2022, 00:50
צורף כבר, ועל מה התלונה?...
סתם 'סגירת חשבון' בין ידידים אחר אשר נתקיים בי היום ''קולפי טאבי בלעי מ@אבימי'' [מנחות ז, א]. (:

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “פנחס”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח