ערבה אמר:
הרמב"ן בפר' פנחס כותב ע"פ גרסתו בתרגום אונקלוס דשרח הייתה בתה של אשת 'אשר' מאיש אחר,
וא"כ לא הייתה כלל מזרע יעקב,
דומה לי שעיקר הערתך הוא על החידוש הסנסציוני.
אלא שלדעתי, הרמב"ן כותב חידוש גדול מזה, ולא כדבריך שלא היתה מזרע יעקב, אלא כלשונו:
נתכוין בזה לומר כי היתה בת יורשת נחלה... ואלו היתה בת אשר עצמו לא היתה יורשת, כי בנים זכרים היו לו, אבל היתה בת אשתו מאיש אשר לא היה לו בן, והיתה נחלתו לבתו. ויהיה טעם ושרח אחותם (בראשית מו יז), כי היתה אחות בניו לא בתו. עכ"ל.
והיינו שהיתה בת אשר בת יחידה לאביה, וירשה אותו בנחלת הארץ.
והוא חידוש עצום ונשגב, לומר שלקח אשר בן יעקב אשה בת מי שיצא ממצרים [לפחות, ואכמ"ל בעומק השיטות הוא לבאי הארץ נתחלקה ובמהות חזרת הנחלה ליוצאי מצרים].
ואדרבה, אולי יעזורונו בני אתרא דידן לאור עינינו בדברי קדשו.